Aihe: Hei, ostin jälleen kitarakamaa!
1 2 3 4 539 40 41 42 43121 122 123 124 125
Karhukoira74
07.04.2009 17:29:50

"Mun ei pitäny..."

Tämmönen olis postissa tulossa torilta poistettuna edulliseen hintaan =P

http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/3/9/4/435394.jpg
Mielipiteet ovat kuin persereikiä. Jokaisella on sellainen.
jarmo vh
07.04.2009 17:40:15
Danelectro Spring King, nyt kaikuu. Ja ennen kaikkea ja kaiken jälkeen: Guild Bluesbird 90, se on The Kitara. Parhaiten soiva ja soundaava kitara, mitä olen omistanut tai hypistellyt parinkymmenen vuoden aikana. Gibson reissue SG:n myyminen Bluesbirdin takia ei harmita pätkän vertaa. Saas nähdä kuinka kauan hurmos kestää...
Musiikki on kuin ruoka.
oiva tumpeloinen
07.04.2009 17:48:04
Jucciz: Toivotaan! Jotkut tosin kuulemma ovat myös väsyneet räkkikamojen roudaamiseen ja niiden kanssa tappelemiseen ja vaihtaneet lopulta (takaisin) simppeleihin pedaaleihin: kaikki on varmasti jalkojen juuressa ja nopeasti säädettävissä...

Säätämisen suhteen varmasti helpompi vaihtoehto on pedaalit. Kukaan ei varmaan voi väittää, että tuommoinen parametrihelvetti on helpompi säätää kuin vääntää muutamaa potikkaa. Mut sitä mä kyllä ihmettelen, että kuka väittää kauheaa pedaalikasaa roudausystävällisemmäksi kuin tuommoista 1 unitin räkkisiivua.
adretlan
07.04.2009 17:54:04
Ja se säätäminen on kivempaa tehdä ennen keikkaa, kuin keikalla. Kun on valmiit asetukset niin yksi polkaisu riittää soundin vaihtamiseen, sen sijaan että alkaisi steppailemaan aina kun siirrytään säkeistöstä kertsiin tai toisinpäin.

T:Yksittäisten pedaalien käyttäjä.
On kivaa olla kalamies#35 >-)))>
Humanoid
07.04.2009 21:08:19
http://muusikoiden.net/dyn/users/57155.jpg - Edwards pääsi potrettiin.
Sami / Ääniportti
sonata
07.04.2009 21:09:33

Torilta hommasin noin viikko takaperin Kramerin american Sustainerin...mahti peli edullisesti :)
no pjerkeles
Jucciz
07.04.2009 22:00:53 (muokattu 07.04.2009 22:04:08)
adretlan: Ja se säätäminen on kivempaa tehdä ennen keikkaa, kuin keikalla. Kun on valmiit asetukset niin yksi polkaisu riittää soundin vaihtamiseen, sen sijaan että alkaisi steppailemaan aina kun siirrytään säkeistöstä kertsiin tai toisinpäin.

T:Yksittäisten pedaalien käyttäjä.

Näin mäkin olen kokenut kätevimmäksi. Tai mistäs minä tiedän: en ole koskaan kitaramaailman räkkilaitteista innostunut, joten kokemukset niistä ovat melkoisen vähäisiä. Uskon kuitenkin erittäin vahvasti, että saan mieluisimmat soundiyhdistelmät kun valitsen jokaisen efektini erillispedaalina tarpeisiini sopivaksi ja rakennan niistä nätin laudan. Halvaksihan se ei missään nimessä tule, mutta vielä tuommoinen reilun 10 pedaalinkin lauta on suht näppärä roudata, etenkin kun sille on pyörällinen case. ;)

Mulla ainakin on valmiit "presetit" joka pedaalissa (tai esim. Nova Delayn tapauksessa pari-kolme presettiä) - ja ainahan niitä voi lennossa ruuvata, jos tekee mieli ryhtyä kokeelliseksi. Äkkiseltään tuntuisi helpommalta vääntää potikkaa tai paria keikan aikana kuin lähteä penkomaan räkkivehkeiden valikkohelvettejä. Mut toki yks tapa sopii yhdelle ja toinen toiselle - siksihän erilaisia järjestelmiä on.

Olen käytännön (ja kantapään) kautta oppinut, että pedaalilaudan ei tarvitse olla ns. pedaalihelvetti, vaan paketin voi kasata siististikin:
http://jucciz.com/kuvia/kitarat/lauta13.jpg

...ja kuljettaa kätevästi 10 kilon painoisessa casessa... ;)
http://guitar-xperience.com/onlines … 0b081927a98b64629af08ad8adb77bc.jpg

Pyörällinen case mahdollistaa suhteellisen kivuttoman roudailun.
ballfish
07.04.2009 22:04:24
Et ole Jucciz hommannut jonkinlaista vaihtamiseen tarkotettua kytkintä? Voodoo labin kamat yms?
"Vaikka ajatus 170 euron pitsasta Simpeleellä, kera omien PA-kamojen, eräänä maanantaina houkuttelee, tämä ilmoitus kuulunee torille." -moderaattori
Jucciz
07.04.2009 22:07:44
ballfish: Et ole Jucciz hommannut jonkinlaista vaihtamiseen tarkotettua kytkintä? Voodoo labin kamat yms?

Mitäs mun pitäis vaihtaa? Kaikkihan on tuossa ihan hollilla.
ballfish
07.04.2009 22:18:45
Jucciz: Mitäs mun pitäis vaihtaa? Kaikkihan on tuossa ihan hollilla.

Eikö tuu stepatessa kiirus?
"Vaikka ajatus 170 euron pitsasta Simpeleellä, kera omien PA-kamojen, eräänä maanantaina houkuttelee, tämä ilmoitus kuulunee torille." -moderaattori
Jucciz
07.04.2009 22:31:24 (muokattu 07.04.2009 22:32:33)
ballfish: Eikö tuu stepatessa kiirus?

En edelleenkään ymmärrä kysymystä. Eipä ole tähän mennessä tullut: en soita musaa, jossa pitäis päästä vibe+delay+cleean:ista yhdellä poikaisulla kompura+wah+fuzz+phaser -soundiin.
ballfish
07.04.2009 22:35:31
Jucciz: En edelleenkään ymmärrä kysymystä. Eipä ole tähän mennessä tullut: en soita musaa, jossa pitäis päästä vibe+delay+cleean:ista yhdellä poikaisulla kompura+wah+fuzz+phaser -soundiin.

No ei kait siinä sitten tarvitse =)
Jucciz
07.04.2009 23:05:19
ballfish: No ei kait siinä sitten tarvitse =)

Eipä kai niin. Nyt pysyy ees jotenkin kartalla kun jokaisen pedaalin voi yksinkertaisesti laittaa päälle ja pois polkasemalla sitä kerran: jos ois joku loopperihässäkkä, oltais varmasti vähän enempi hukassa taas. ;)
oiva tumpeloinen
07.04.2009 23:10:38
Jucciz: Olen käytännön (ja kantapään) kautta oppinut, että pedaalilaudan ei tarvitse olla ns. pedaalihelvetti, vaan paketin voi kasata siististikin:
http://jucciz.com/kuvia/kitarat/lauta13.jpg

Onhan se ihan siististi pakattu, mut toisaalta tuosta taitaa puuttua aika pitkälti ne palikat, mitä moni sieltä vatkaimesta soundiinsa sekoittaa.

...ja kuljettaa kätevästi 10 kilon painoisessa casessa... ;)
http://guitar-xperience.com/onlines … 0b081927a98b64629af08ad8adb77bc.jpg

Pyörällinen case mahdollistaa suhteellisen kivuttoman roudailun.

Ja pelkkä tyhjä case maksaa saman kuin vaikkapa tuo G-Major ja pikku räkki.

Mut siis jokainen omalla tavallaan ja tarpeensa huomioon ottaen. Helpoin tapahan loppupeleissä on sillä kaverilla, joka ei tarvitse kuin sen yhden soundin vahvaristaan.
Jucciz
07.04.2009 23:25:30
oiva tumpeloinen: Onhan se ihan siististi pakattu, mut toisaalta tuosta taitaa puuttua aika pitkälti ne palikat, mitä moni sieltä vatkaimesta soundiinsa sekoittaa.

Chorus ja Flanger ehkä - itse en pidä kummastakaan enkä siis niitä ole hankkinut. Reverbin otan vahvistimesta tai jätän miksaajan huoleksi.

Ja pelkkä tyhjä case maksaa saman kuin vaikkapa tuo G-Major ja pikku räkki.

No eipä nyt aivan.

http://www.thomann.de/fi/tc_electronic_gmajor.htm
http://www.thomann.de/fi/pedaltrain_ptprohc.htm

Case kuuluu laudan kanssa samaan pakettiin, sitä ei tartte erikseen teettää. Saa olla aika halpa räkki, jos meinaa samaan rahaan saada. :)

Mut siis jokainen omalla tavallaan ja tarpeensa huomioon ottaen. Helpoin tapahan loppupeleissä on sillä kaverilla, joka ei tarvitse kuin sen yhden soundin vahvaristaan.

Aivan näin. Aina ei toki ole kyse tarpeesta: kyllähän pelkällä vahvistimella pärjää vaikka missä, mutta sitä nyt vaan tykkää käyttää kaikenlaisia mausteita - ainakin silloin tällöin. Vatkaimet fiiliksen mukaan.
oiva tumpeloinen
07.04.2009 23:42:18
Jucciz: Chorus ja Flanger ehkä - itse en pidä kummastakaan enkä siis niitä ole hankkinut. Reverbin otan vahvistimesta tai jätän miksaajan huoleksi.

Sit kun sä käännyt vielä katu-uskottavaksi hewistiksi, niin sulla pitää noiden lisäksi mahtua whammy ja se niin tykkäämäsi noise gate. =)

No eipä nyt aivan.

http://www.thomann.de/fi/tc_electronic_gmajor.htm
http://www.thomann.de/fi/pedaltrain_ptprohc.htm

Case kuuluu laudan kanssa samaan pakettiin, sitä ei tartte erikseen teettää. Saa olla aika halpa räkki, jos meinaa samaan rahaan saada. :)

Tässä kun tuli mieleen, niin voisi varmaan saman tien kysyäkin jotain pelkän hiustenhalonnan sijaan. Miten toimii tuo sun vähän kenossa oleva lankku ja EB:n volaspedu? Meinaako olla liian jyrkkä kulma, kun kantapää on maassa? Tai kaikkeenhan tottuu, mutta ymmärtänet kysymyksen.

Aivan näin. Aina ei toki ole kyse tarpeesta: kyllähän pelkällä vahvistimella pärjää vaikka missä, mutta sitä nyt vaan tykkää käyttää kaikenlaisia mausteita - ainakin silloin tällöin. Vatkaimet fiiliksen mukaan.

Noinhan se suurimmalla osalla mennee.
McNulty
07.04.2009 23:44:15
Mua rupes multimulinexeissa ärsyttämään se, että niiden efektien kanssa jota sinne sisään on ympätytty onpi aina naimisissa ja "jumissa niissä". Eli jos joku efekti laitteessa ei miellytä, joutuu sen korvaamaan erillisellä spedulla tms. Silloin se multimulinex menee vähän kuin hukkaan... tai ainakin tarkoitusperä hämärtyy kovasti. G-majorissa on ihan asialliset delayt ja reverbit, mutta muiden efektien osalta en niin kovasti pitänyt (oli jotenkin liian digidigi, sellainen ärsyttävä kihinä tai kohina... miten sitä nyt kuvaisi parhaiten). Ne etupaneelin namiskat ja potikat eivät myöskään herättäneet luottamusta, vaikka omani toimikin aikanaan ihan hyvin. Sen sijaan monella frendillä se painokytkimellä varustettu iso potikka on aiheuttanut harmia ja erinäisiä huoltotoimenpiteitä takuun piirissä ja ulkopuolella.

Mielummin miekin siis kasaan laudan juuri niistä elementeistä joista pidän. Ja jos joku osoittautuu huonoksi vaihtoehdoksi, se on helppo vaihtaa toiseen. Näin teen esim. silloin kun vaihdan OD:n laudasta Fuzziin tai Tremolon Univibeen. Riippuen vähän soitettavasta musasta siis. Puhumattakaan siitä ettei lautaan tarvitse ottaa omasta mielestä toimimattomia tai huonosoundisia efektejä.

Midikikkailut myös erikseen. Välillä se laite ottaa komentoja vastaan, välillä ei. Etenkin kun sitä lankkua on keikoilla poljettu ja erinäisiä räkkivatkaimia roudailtu. Tämä tuli itselleni tutuksi Boss GT-8:n ja H&K Trilogyn kanssa. Käytin GT-8 midilankkuna efektitouhujen lisäksi, jolla siis vaihtelin Trilogyn kanavia ja muita toimintoja (loop, boost, sparkle). Ihan hanurista moinen... meni enempi aikaa säätämiseen ja sähläämiseen kuin itse soittamiseen. Ehkäpä se alkuun on kivaa harrastelua ja puuhailua mutta tosipaikoissa alkaa vain hatuttamaan. Joka stepillä jännäät että "vaihtaakohan se nyt varmasti?"

Myönnetään, että hyvä pedalboard kera useamman hyvän pedaalin kustantaa reilusti enemmän kuin ns. hyvä multiefekti (oli se sitten räkissä tai permannolla). Jokaisen omia valintojahan nämä ovat, eikä tuota ylläkirjoitettua kannata lukea muuten, kuin minun henk.koht. kokemuksena ja "syy-seuraus" tyylisenä höpinänä miksi itse siirryin multikojeista yksittäisiin speduihin.

Mutta itse aiheeseen... ostin tuossa jokin aika sitten Fulltone Mini DejaViben. Kovasti hyväsoundinen laitos onpi se. Voin suositella lujaa kaikille Univibe-diggareille tuota. Sen pulputus oikeasti pistää fiilistelemään ja maistelemaan tonea.
The game's out there, and it's play or get played. That simple.
Jucciz
07.04.2009 23:46:40
oiva tumpeloinen: Sit kun sä käännyt vielä katu-uskottavaksi hewistiksi, niin sulla pitää noiden lisäksi mahtua whammy ja se niin tykkäämäsi noise gate. =)

Katsotaan. Eihän sitä koskaan tiedä, mitä viiden vuoden päästä on. Whammy noin ajatuksena ei ole täysin poissuljettu - tykkäänhän toisinaan häröilysoundeista paljonkin: reverse-delay yhdistettynä wahiin, vibeen ja fuzziin on just oikea paketti toisinaan. ;)

Tässä kun tuli mieleen, niin voisi varmaan saman tien kysyäkin jotain pelkän hiustenhalonnan sijaan. Miten toimii tuo sun vähän kenossa oleva lankku ja EB:n volaspedu? Meinaako olla liian jyrkkä kulma, kun kantapää on maassa? Tai kaikkeenhan tottuu, mutta ymmärtänet kysymyksen.

Ymmärrän juu. En ole huomannut mitään vaikeuksia käyttää sitä, enkä ole myöskään lukenut foorumeilta, että jollakulla muulla olisi. Aivan toimiva yhdistelmä, ainakin mun jalka taipuu helposti tuon verran - enemmänkin taipuisi, jos tarvitsisi.
McNulty
07.04.2009 23:52:36
Jos miun pitää se EB:n Vola Junnu polkaista pois päältä esim. biisin päätyttyä, niin mie polkaisen sen kantapään pohjaan ihan kengän kärjellä. Ei siinä koko jalkaa tarvitse välttämättä lepuuttaa. Samoin volume-swellit onnistuu ihan samalla metodilla, painamalla kengän kärjellä pedaalin yläkohdasta. Tuo pedaalin liikerata on niin smoothi ja tuntumaltaan just eikä melkein passeli :)
The game's out there, and it's play or get played. That simple.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)