Aihe: Last.fm
1 2 3 4 554 55 56 57 5867 68 69 70 71
zekeode
29.03.2009 13:19:27

Näkeekö jostain montako eri biisiä on kuunnellut?
Eero Laine
29.03.2009 17:57:49
Jokapaikanapina: http://www.associativetrails.com/stuff/normalisefm/ Tässä on muuten se linkki, en tiedä miksen äsken sitä linkittäny

Oon ite käyttänyt tota jo kauan, mut jotain outoa siinä on. Esimerkiksi The Boys vain nostaa listaustaan, vaikka biisit on hyvin lyhyitä. Onkohan mulla jotain tageja väärin vai mitä?
Jokapaikanapina
29.03.2009 19:28:24
Eero Laine: Oon ite käyttänyt tota jo kauan, mut jotain outoa siinä on. Esimerkiksi The Boys vain nostaa listaustaan, vaikka biisit on hyvin lyhyitä. Onkohan mulla jotain tageja väärin vai mitä?

Mäkin kans äsken kattelin että ainakin albumien listauksessa heittää täyttä häränpyllyä. Ramoneskin nousi 11 sijaa 2-minuuttisilla piiseillään.
author
30.03.2009 00:01:12
Mikä siinä on että näiden softíen päivitys ei sitten milloinkaan voi onnistua vaan aina pitäis poistaa ohjelma koneelta ja ladata uudelleen. Sama saatanan ruljanssi ku Spotifynkin kanssa..
Hipelius
30.03.2009 00:16:45
author: Mikä siinä on että näiden softíen päivitys ei sitten milloinkaan voi onnistua vaan aina pitäis poistaa ohjelma koneelta ja ladata uudelleen. Sama saatanan ruljanssi ku Spotifynkin kanssa..

Miksi päivittää? Itse käytän jotain vuosikausia vanhaa plugaria, joka on tehty Winamp 2:lle.
author
30.03.2009 01:07:48
Hipelius: Miksi päivittää? Itse käytän jotain vuosikausia vanhaa plugaria, joka on tehty Winamp 2:lle.

No en minä noita päivityksi itselleni tyrkytäkään. Hyvässä uskossa suostun Last.fm;n kehoitukseen päivittää, koska luonnollisesti oletan sen olevan tarpeen.
Hipelius
30.03.2009 01:10:27
author: No en minä noita päivityksi itselleni tyrkytäkään. Hyvässä uskossa suostun Last.fm;n kehoitukseen päivittää, koska luonnollisesti oletan sen olevan tarpeen.

Just. Audioscrobbler v. 1.1:llä porskuttelen itse, ilman pienintäkään ongelmaa.
author
30.03.2009 01:59:02
Hipelius: Just. Audioscrobbler v. 1.1:llä porskuttelen itse, ilman pienintäkään ongelmaa.

Tuo on siis winampillakö? Ei tartte Last.fm:ää?
Hipelius
30.03.2009 02:14:15
author: Tuo on siis winampillakö? Ei tartte Last.fm:ää?

Juu, media library -plugin. Mulla on v.1.1.10 enkä löytänyt sitä netistä mistään enää. Muita samankaltaisia versioita kyllä, kokeile vaikka niitä jos se Last.fm:n oma juttu (mikä lie se sitten onkaan) ei pelitä tai menee hermot muuten vaan.

http://www.spibey.com/scrobbler/
http://nunzioweb.com/daz/AudioScrobbler/
author
30.03.2009 17:26:49
http://www.spibey.com/scrobbler/
http://nunzioweb.com/daz/AudioScrobbler/

Hoo! Aivan mahtavaa.. täähän meni tosi kivuttomasti.
Hipelius
30.03.2009 23:29:01
author: Hoo! Aivan mahtavaa.. täähän meni tosi kivuttomasti.

Noniin, hyvä jos pelittää.
Ozzyneito
07.04.2009 17:45:50

JacKal_: Morons! Mulla on ollut aina silloin tällöin ongelma iPodin ja last.fm:n scrobblauksen kanssa, kuten ilmeisesti monella muullakin täällä. Eli kun kytken soittimen koneeseen (ja olen kuunnellut satoja kappaleita), ei last.fm kuitenkaan löydä näitä kuunneltuja kappaleita ollenkaan. Silloin tällöin tuo onnistuu, muttei läheskään aina (varsinkin jos on kuunnellut monta viikkoa ainoastaan iPodilla).

Jotain sellasta olin huomaavinani täältä, että last.fm ei löytäisi soittimella kuunneltuja kappaleita, jos on soittanut koneella biisejä tämän jälkeen? Pitääkö tämä kaikissa tapauksissa paikkansa?

Onko mahdollista saada jonkun ohjelmistokikkailun yms. avulla esim. viime viikolla kuunnellut kappaleet vielä last.fm:ään (vaikka olenkin kuunnellut koneella biisejä tämän jälkeen)? Soittimena minulla on iPod Classic 80 GB ja last.fm:ään on iTunes-plugin. Kone on PC (Fujitsu Siemensin läppäri).

Mulla on toi iSproggler, joka kyllä updatee kuuntelut, vaikka koneelta oltaisiin sen jälkeen kuunneltukin jotain. Helpottaa elämää, kun voi kerran viikossa plugata podin kiinni.
"Bach sävelsi musiikkinsa jumalalle. Jos me sävellämme, teemme sen saadaksemme pillua." -Erlend Loe
JacKal_
08.04.2009 01:48:05
Ozzyneito: Mulla on toi iSproggler, joka kyllä updatee kuuntelut, vaikka koneelta oltaisiin sen jälkeen kuunneltukin jotain. Helpottaa elämää, kun voi kerran viikossa plugata podin kiinni.

Oolrait, seuraava ameban tasoinen kysymys onkin sitten, että mistä moisen saa ladattua? Nopealla googlettamisella en löytänyt mitään...
Ozzyneito
08.04.2009 02:00:27

JacKal_: Oolrait, seuraava ameban tasoinen kysymys onkin sitten, että mistä moisen saa ladattua? Nopealla googlettamisella en löytänyt mitään...

http://www.last.fm/group/iSproggler+Users

Ehdin jo säikähtää itsekin ettei löydy. Pitäis olla todella simppeli systeemi. Muistaakseni pitää olla automaattisynkronointi Tunesin kanssa päällä, jos haluaa useampaan kertaan samat biisit per kuunteluiden uppaus.
"Bach sävelsi musiikkinsa jumalalle. Jos me sävellämme, teemme sen saadaksemme pillua." -Erlend Loe
JacKal_
08.04.2009 02:38:17
Ozzyneito: http://www.last.fm/group/iSproggler+Users

Ehdin jo säikähtää itsekin ettei löydy. Pitäis olla todella simppeli systeemi. Muistaakseni pitää olla automaattisynkronointi Tunesin kanssa päällä, jos haluaa useampaan kertaan samat biisit per kuunteluiden uppaus.

OK, kiitokset! Sitten vielä yks kysymys: kun tuo ikoni nyt on tuossa työpöydän alalaidassa, mitä siitä pitää vielä säätää hiiren oikealla näppäimellä, että saa iPodin kuunnellut biisit esiin? Pitääkö ikonin olla punainen sinisen sijaan?
Ozzyneito
08.04.2009 09:31:36

JacKal_: OK, kiitokset! Sitten vielä yks kysymys: kun tuo ikoni nyt on tuossa työpöydän alalaidassa, mitä siitä pitää vielä säätää hiiren oikealla näppäimellä, että saa iPodin kuunnellut biisit esiin? Pitääkö ikonin olla punainen sinisen sijaan?

Pitää. Menee muistaakseni automaattisesti, kun varsinaisesta softasta kääntää scrobblingin offille. Tai sitten oikean näppäimen kautta enable scrobbling. Sieltä löytyy myös logi, josta voi arvailla mikä pielessä, jos ei toimi.
JacKal_
08.04.2009 12:50:19
Ozzyneito: Pitää. Menee muistaakseni automaattisesti, kun varsinaisesta softasta kääntää scrobblingin offille. Tai sitten oikean näppäimen kautta enable scrobbling. Sieltä löytyy myös logi, josta voi arvailla mikä pielessä, jos ei toimi.

Joopa joo, logo ilmenee työpöydällä ekaks vihreänä, sitten punaisena ja lopulta on taas sininen. Last.fm-kuvakkeen kohdalla on kyllä ollut aina valittuna "enable scrobbling". Eli miten tuon nyt saa sielt softasta punaseksi? :D (Hitto, kylläpä tästä on tehty vaikeaa)

Unohtu muuten aiemmin sanoa se, että en ole voinut muutamaan kuukauteen synkronoida iPodia laisinkaan, koska soittimen sisältö on ollut ulkosella kovolla, joka meni juuri hiljattain takuuseen ja vaihtoon. Tämä varmaankin vaikuttaa jollain tavalla scrobblauksen onnistumiseen?
Ozzyneito
08.04.2009 15:22:25

JacKal_: Joopa joo, logo ilmenee työpöydällä ekaks vihreänä, sitten punaisena ja lopulta on taas sininen. Last.fm-kuvakkeen kohdalla on kyllä ollut aina valittuna "enable scrobbling". Eli miten tuon nyt saa sielt softasta punaseksi? :D (Hitto, kylläpä tästä on tehty vaikeaa)

Unohtu muuten aiemmin sanoa se, että en ole voinut muutamaan kuukauteen synkronoida iPodia laisinkaan, koska soittimen sisältö on ollut ulkosella kovolla, joka meni juuri hiljattain takuuseen ja vaihtoon. Tämä varmaankin vaikuttaa jollain tavalla scrobblauksen onnistumiseen?

Yritän vääntää rautalangasta.

Kun ohjelma käynnistyy, niin vihreä kertoo, että kaikki on ok.

Mulla Sproggler on punaisena, kun last.fm-softasta enable scrobbling ei oo päällä. Jos sen laittaa päälle, niin muuttuu siniseksi, eikä scrobblaa podia.

Jos sulla on käsikäyttöinen synkronointi iPodissa päällä, joudut synkronoimisen jälkeen klikkaamaan Sproggleria oikealla ja painamaan Update iPod. Jos automaattinen synkronointi, niin kuuntelut lähtevät automaattisesti, kuhan Sprogglerin kuvake on punainen. Tämä pitää tosin säätää iSprogglerin Preferencesin kautta. Enable Multiple plays tjsp. on automaattinen synkronointi ja toinen, Only check manually updated iPods kertoo nimellään jo kaiken oleellisen. Myös Enable iPod Support -kohdassa pitää olla ruksi.

Onnistuneesta Sprogglauksesta merkkinä Sprogglerin kuvake vilahtaa vihreänä ja hiiren päälle laittaessa näkee, mikä on viimeisin sisään mennyt kappale.

Statisticsista näet, onko Server Response OK vai jotain muuta. Samasta osoitteesta löytyy myös log, joka saattaa auttaa ongelmien löytämisessä.

Joko selkenee?
Qwertyxi
08.04.2009 15:42:56
Mullakin on ollut ongelmia ton Last.fm ja Ipodin kanssa mutta ratkes sillein, kun menin Last.fm Ipod asetuksiin ja otin raksin pois sieltä "enable Ipod scrobbling". Sen jälkee rasti takas ja käynistin uudelleen Last.fm:än. Sitten Itunesista raksi "hallitse musiikkia käsin". Ja nyt aina kun liitän Ipodin koneeseen ja avaan Itunesin ja sieltä synkronoin Ipodin, niin löytää heti kuunellut biisit.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)