Aihe: Apua akustisen pianon hankintaan
1
kimbledon
08.03.2009 16:25:22
Aloitin pianon soiton vähän aikaa sitten ja ostimme ekaksi soittimeksi tuollaisen Yamahan lelun ja nyt tarviis ostaa sitten parempi jo. Katselin varmaan koko internetin läpi noita digipiano vs akustinen ja päädyin sitten akustiseen koska täällä voin soittaa milloin haluan, eikä häiritse ketään.

Olen katsellut käytettyjä akustisia pianoja. Budjetin katto on aikalailla 1200e, mutta jos löytyisi joku todellinen löyty(esim Yamaha U-sarjan alle 2000e) niin voisi harkita. Mietin, että voiko hintaluokalla 600 eurosta tonniin löytää kelvollista pianoa? Entä, onko noista suomalaisista( Fazer, Hellas) mihinkään jos vertaa johonkin Yamahaan tai Zimmermanniin?

Jos piano on korkeampi, niin tarkoittaako se, että koskettimet ovat myös korkeammalla? Koska olen melko pitkä(190 cm) ja joissain pianoissa polvet osuvat koskettimiston alareunaan.

Muutamia vaihtoehtoja olisi:

Hellas tai Fazer n. 900e
Zimmermann 600e
Yamaha 800e

Mitä itse suosittelisitte?
sub zero
08.03.2009 17:19:40
Mietin, että voiko hintaluokalla 600 eurosta tonniin löytää kelvollista pianoa?

voi, jos ostaa sen digipainon
Anaalimasturbaatio - kehittävää ajanvietettä myös heteroille
moder
08.03.2009 17:58:07 (muokattu 08.03.2009 18:02:26)
Yamaha U:ta tai muuta vastaavantasoista et kyllä alle 2000e löydä, tai jos löydät niin soitin on mitä todennäköisemmin melko romu.

Fazer tai Hellas voi olla ihan hyvä vaihtoehto, jos löytää hyvän. (sillä kuuluisalla Rennerin koneistolla, ja ei mitään vanerilaatikkoa)

Yleensä koskettimiston korkeus on melko vakio, mutta kyllä ihan pienissä pianoissa se on matalemmalla.
kimbledon
08.03.2009 19:03:44
Olisiko Yamaha E-108 hyvä valinta?
Foranamo
08.03.2009 20:12:54

Varmasti saa halvalla jos löytyy sopiva tilanne.
Isä nappas huuto.netistä Nordiska Futuran muistaakseni hintaan 170e. Äärimmäisen kivasoundinen vehje, sekin Rennerillä
jakeki
08.03.2009 21:49:22 (muokattu 09.03.2009 11:45:51)
Jos tosiaan haluat hyvän pianon ja ison (131-131cm) niin täältä löytyisi.Pianoita on monen merkkisiä, bechstein,bluthner,steinway&sons,Grotrian steinweg,Yamaha. Korjasin tätä tekstiä koska saattaa herättää ehkä kateutta joissaki ihmisissä nuo hinnat.

Suomessa myydään pikkupianoita (kilkuttimia meilläpäin) aivan ylihintaan. esim joku lastulevy hellas 700-1000 mikä on minusta ihan liian paljon. Jos on muitakin kiinnostuneita. Pianot saa viritettynä.
moder
09.03.2009 16:14:15
Missäs päin vaikutat ja missä pianoja voi koesoittaa ?
jakeki
09.03.2009 16:37:03
moder: Missäs päin vaikutat ja missä pianoja voi koesoittaa ?

Vaikutan itse pohjois-pohjanmaalla mutta pianoita löytyy keski-suomessa.Jyväskyän alueella.Käyppä kahtomassa tori osiota ja sielä soittimet. Löytyy kaksi pianoa. Sitte on vielä bluthner myös.
DVD s
15.03.2009 01:25:29
Kertokaa omat kantanne:

Fazeri jokin lastulevyinen vaalea puujäljitelmä
Aivan kamala soittaa.
Yamaha jokin halpamalli, (vanha n.1970 lukua) huomattavasti parempi.
Hellas Rennerinkoneella, n.1960-70 lukua jos valitsisin noista jonkun, niin Hellas Rennerinkoneella.
jakeki
15.03.2009 11:35:59
DVD s: Kertokaa omat kantanne:

Fazeri jokin lastulevyinen vaalea puujäljitelmä
Aivan kamala soittaa.
Yamaha jokin halpamalli, (vanha n.1970 lukua) huomattavasti parempi.
Hellas Rennerinkoneella, n.1960-70 lukua jos valitsisin noista jonkun, niin Hellas Rennerinkoneella.

kaikki jammut hakkaa mennentullen fazerit ja hellakset. jammut yleensä arvokkaampia, mutta tärkein on soinnissa ja kuinka herkkä kosketin on. Nuista hellaksista ja fazereista pyydetään ihan ylihintaa. Tämä on minun mielipide.
MrShaft
16.03.2009 03:58:27
jakeki: kaikki jammut hakkaa mennentullen fazerit ja hellakset. jammut yleensä arvokkaampia, mutta tärkein on soinnissa ja kuinka herkkä kosketin on. Nuista hellaksista ja fazereista pyydetään ihan ylihintaa. Tämä on minun mielipide.

Jos puhutaan halvoista pianoista, niin ainoat asiat mitkä painaa on

a) Virittäjän mielipide
b) soittotuntuma

Oon nähny niin monenlaista paskaa monenlaisessa paketissa, että sanoisin että muuhun ei voi luottaa. Varokaa erityisesti sitä 90-luvun trendiä, että vanhoja paskoja pystypianoja soitinliikkeet maalauttivat uuteen uskoon, niin että näyttivät timmeiltä. Koneistolle ei tehty mitään...

MrS
Try not to become a man of success but rather try to become a man of value. - Albert Einstein
kalevih
23.03.2009 15:28:40
Mun mielestä tonnilla ei vielä saa kovin hyvää käytettyä ja jammun U-sarjalaisen jos löytää kahdella tonnilla niin se on todennäköisesti aika huonossa kunnossa.
Hellas Rennerin koneistolla olisi varteenotettava vaihtoehto ja varsinkin Amadeus-malli on erinomainen. Yamaha on hyvä mutta ei automaattisesti paras, on olemassa paljon muitakin hyviä merkkejä kuten Bechstein, Kawai, Grotrian-Steinweg, Blüthner jne. jne.
jakeki
24.03.2009 14:27:11
kalevih: Mun mielestä tonnilla ei vielä saa kovin hyvää käytettyä ja jammun U-sarjalaisen jos löytää kahdella tonnilla niin se on todennäköisesti aika huonossa kunnossa.
Hellas Rennerin koneistolla olisi varteenotettava vaihtoehto ja varsinkin Amadeus-malli on erinomainen. Yamaha on hyvä mutta ei automaattisesti paras, on olemassa paljon muitakin hyviä merkkejä kuten Bechstein, Kawai, Grotrian-Steinweg, Blüthner jne. jne.

Et taida tietää sitten muuta kuin suomen värkkien hinnat.Aukaise silmät isommalle niin tiiät mistä puhutaan.Suomessa myydään suoraan sanottuna paskaa ihmisille pianojen muodossa (lastulevy hellaksia ynnä muita kilkuttimia ja hinnat karseita).Sano mistä saat uuden jammun alle 2 tonnilla?Vastaus on,et mistään.Itseltäni löytyy Steinweg,Bechstein,Förster leipzig.Jammu oli vielä viime viikolla mutta meni jo.Ja nämä on kaikki harraste vehkeitä,eli viritetään uusitaan koneiston osia jos on tarpeen. Steinweg on sellanen joita suomessa ei ole tätä aikasemmin yhtään kappaletta.Ja nämä pianot on niitä isoja pysty pianoja (131 ja siitä ylöspäin). Länsinaapurissa pyörii tällaisten halvimpien hinnat noin 4,500 euroa,siis kunnostettuina ja ne on vielä halpoja. Ja sointu on vähintään flyygelin tasoa.Se sanoo jotakin että vaikka ne on valmistettu 1900 luvun alussa,kaikupohja ehjä, ja ennenkaikkea pitää virityksensä. Eli toisin sanoen viritydtapit pitää eikä anna periksi. Tällasia tulee hankittua aina silloin tällöin, eikä tartte maksaa itseänsä kipeäksi. Pikku rahalla saa hankituksi.Joku Gustafsson&ljungkvist korkea malli on paljon parempi sointinen kuin pikku hellas. Ja niitä löytyy alle tonnilla helposti viritettynä. Ja ovat paljon hienompiakin kuin suorapintaiset lastulevy pianot.
spidermonkey
02.04.2009 01:01:23
Jammun U ykkösestä on kyllä ihan turha haaveilla parilla tonnilla. Kun budjetti on tonnin luokkaa, niin kannattaa tietty vaan valita se soitin mille saa eniten vastinetta tuolla rahalla. Virittäjä mukaan kauppaan!
jakeki
08.04.2009 11:21:35
näinhän se on että suomessa myydään pianoita aivan liian korkeaan hintaan. (Ja tässä tarkoitan pikku malleja). tietenki riippuu merkistä mutta jos otetaan esmerkiksi HELLAS, siitä vaan on yksinkertaisesti ylitarjontaa. Mutta jos puhutaan isommista pianoista niin sitte pitää osata kahtoa että mikä se pianon oikea hinta on todellisuudessa.Itse en ole hommannut yhtään pianoa suomesta,sen verran voin paljastaa. Sellaiset pianot on ollu löytöjä (toisten kustannuksella) kun pianon omistaja ei ymmärrä oman pianonsa arvoa. Olen sanonut myyjälle että hullu olet kun tuohon hintaan myyt.Sanovat vaan että kunhan lähtee jaloista pois. Ja useimmat ollut huippuyksilöitä. On tietenki sellasia mitkä vaatii töitä mutta se työ kannattaa. yleensä paikanpäällä osataan jo kartoittaa viat ja sen perusteella päättää tuleeko pianosta soittopeliä. Jos joku tarttee hyvää pianoa, tai haluaa että haetaan niin laittaa yksityiviestillä vaan. Kielitaito on sen verran hyvää monella eri kielellä että ei jää siitäkään kiinni. Jos joku on oikein nopea niin löytyy vuonna 1928 valimstunu Grotrian steinweg piano. Väri on valkoinen. hinta on vain 2000 euroa (viritettynä).
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)