trih 21.02.2004 13:16:11 | |
---|
Ja jos on aivan aloittelija, tuskin kahdessa samanlaisessa kitarasssa huomaa minkäänlaista eroa. Kannattaa etsiä joku enemmän soittanut kaveri mukaan kauppaan. Meinasin vaan sitä, että kaupatkin tilaavat sen "yksilön" minkä se tukkuri lähettää. Eli se on ihan hakuammuntaa minkälainen "yksilö" siellä kaupassa on. Viittä samanlaista kitaraa tuskin kauppias kauppaan sinua varten tilaa. Täten postimyynnistä hankittu paljon halvempi kitara ei ole "yksilönä" sen huonompi kuin kauppiaan hyllyyn pistämä "yksilö". |
BluesKossi 21.02.2004 13:17:03 | |
---|
Itse en ostaisi mitään kitaraa näkemättä sitä. oon ostanu moniakin, halvalla ostanu ja myyny etiä päin ole kuningas - osta aurinkolasit |
Zarmo 21.02.2004 13:23:24 | |
---|
No eipä tuo "parhaan" yksilön valinta kovin mahdollista täkäläisissä kaupoissakaan ole. Vai onko joku saannut valita useammasta samanlaisesta kitarasta parhaimman? Kuinka monesta? Viidestä,kymmenestä? No ei samanlaisesta, mutta vaikka viidestä käytetystä stratotyyppisestä kitarasta voi jo päästä valkkaamaan. Don´t you know there ain´t no Devil
That´s just God when he´s drunk
- Tom Waits |
trih 21.02.2004 13:33:51 | |
---|
No ei samanlaisesta, mutta vaikka viidestä käytetystä stratotyyppisestä kitarasta voi jo päästä valkkaamaan. Voi joutua valkkaamaan. Toisaalta onhan se jo jotain. Huonossa tapauksessa joutuisi valitsemaan yhdestä stratotyyppisestä kitarasta. Neuvostoliitossa oli varmaan jotain tämäntyylistä :D |
CrazyGuitarist 21.02.2004 21:56:10 | |
---|
Harley benton ei ole kitaratehdas vaan pelkkä merkki. Ne tehdään samoissa paikoissa kuin muutkin halpis ibanezjaksonespsquierit jne. Laatu on sama kuin suomen kaupoista löytyvistä halvimmista kepukoista. Minkä takia kitaraa soimataan tekopaikan takia, voi ne tekijät olla niitä teidän vaatimia jenkkejä. esim. moni on todennut että fenderin japsistrato on parempi kuin mexicossa tehty. Mulla on Ibanez rg1570 ja voin sanoa että ei tosiaankaan ole mielestäni halpis vaan hinta/laatu suhde on todella kohdallaan IBANEZ JA PASKA benton ei saisi edes olla samassa lauseessa(Loukkaushan se on) ! |
mc taiteilijanimi 22.02.2004 02:28:49 (muokattu 22.02.2004 02:30:22) | |
---|
Minkä takia kitaraa soimataan tekopaikan takia... Koska ihminen on älyllisesti laiska..? Tekopaikassa ei ole kitaran kannalta muuta ratkaisevaa ja välittömästi vaikuttavaa kuin kosteusprosentti. En ikinä ostaisi Indonesiassa tehtyä kitaraa. ...Tai voi olla muutakin, mutten nyt jaksa ajatella. Mitä tulee siihen, että kaikki kitarat valmistetaan oikeasti yhdessä ja samassa Suuressa kitaratehtaassa, niin näkökulmaa asiaan antaa uusimman Riffin pääkirjoitus. Esim. kun ostat kaupasta alle 500 euroa maksavan laajakangastelevision, niin todennäköisyys sille, että teeveessä on Philipsin putki ja viritin on luokkaa 50%, ehkä enemmänkin. Miksi kitaroita valmistettaisiin eri tavalla kuin muita kulutushyödykkeitä? |
Kitaravirtuaali 22.02.2004 11:54:50 | |
---|
Mulla on Ibanez rg1570 ja voin sanoa että ei tosiaankaan ole mielestäni halpis vaan hinta/laatu suhde on todella kohdallaan Hä, RG1570 halpis? Nyt ei jummarra? Mutta tosiaan GIO-sarjalaisia suosittelen varauksetta, ihan hyvä soundi ja todella hyvä soittotuntuma hintaisekseen. Rehellisesti voin sanoa että olen soittanut kalliimmilla kitaroilla, jotka ovat olleet ibaa huonompia. Kaulan viimeistelykin omaa luokkaansa, ei törrötä nauhanpäät, vaan ne on siistitty silleen, että otelaudan sivustakaan ei näy kun se otelaudan päälle jäävä osa, eli ei sitä alahärveliä. Ymmärrät kai. Tyypillinen onnettomuus: "viuh-kops-fiddu-sori-piipaa" -SURf |
Weekend Warrior 22.02.2004 12:03:07 | |
---|
Jotkut harley betonit saattavat olla ihan soitettavia, mutta puolen vuoden päästä on kaula kiero mikit surraa ym. suosittelen jotain muuta merkkiä |
mongoloidi 22.02.2004 12:06:06 | |
---|
GIOja voi huoletta suositella ekaksi kitaraksi. Itse en vaan ole mikään Ibanezien ystävä,mutta kyllä aloittelijalle tollanen menee ihan täysillä. Ja eikös täällä oo sovittu,että ne Harley Bentonit on boikotissa....? Enivei,itselläni oli Squierin strato ekana sähkiksenä ja olin tyytyväinen. Vieläkin jäänyt tuo "stratocaster-vaihe" päälle. Kannattais kyllä melkein mennä kauppaan ja koittaa mikä keppi sopii parhaiten käteen ja ostaa sellanen. A-wab-bala-luba-bu-wab-bam-bum! |
kulmahiomakone 22.02.2004 12:57:02 (muokattu 22.02.2004 12:59:18) | |
---|
Herley Benton on kitaroiden euroshopper. Eiväthän ne häävejä kitaroita ole, mutta eivät ne juuri maksakaan. Eli tuskimpa sitä voi itseään pitää huijattuna jos saa 150 €oohilla saman arvoisen kitaran. Minä en näe mitään syytä sille, että HB:t olisivat sen huonompia kitaroita kuin muutkaan halpakitarat, eivätkä ne vähäisten testieni perusteella huonompia olekaan. Ibanezin halpatikut tai Yamahan paketti RG:t ovat omasta mielestäni aikalailla samaa kastia. ed. kongruenssivirhe. Catana sum et nihil humanum a me alienum puto. |
Quu 22.02.2004 15:13:32 (muokattu 22.02.2004 15:22:03) | |
---|
Pyöri eri musiikkiliikkeissä ja katsele ja kokeile budjettiisi sopivia kitaroita... Sillä tavalla se löytyy sellainen kitara mistä itse pitää. Tai sitten menet ja tilaat jostain sellaisen kitaran kuin haluat. Itse olen ostanut 2 sähkökitaraa, sähköbasson, akustisen kitaran, basso- ja kitaravahvarin ja kaksi efektipedaalia. Vain akustista kitaraa ja toista sähkistä kokeilin ennenkuin ostin, muut on ostettu sikoina säkissä. Mitään en oo katunut koska kaikki on ollut vallan mainiota pelejä. EDIT!: Ja jos nyt mennään suosittelemaan jotain, niin Epiphonen LP100:sta voin varauksetta suositella jos rahaa on n. 330e käytettävissä pelkkään kitaraan (hinta on otettu Into Luthmanin sivuilta). Omani on vuosikertaa 2002, että uudemmista en tiedä, mutta on pirskatin hyvä kitara. Mitään en oo koskaan ottanu! Koskaan en oo mitään ottanu! |
Necromuru 23.02.2004 11:11:21 | |
---|
Mulla on Ibanez rg1570 ja voin sanoa että ei tosiaankaan ole mielestäni halpis vaan hinta/laatu suhde on todella kohdallaan Hyvä ville. Alat ymmärtämään. Ibanezin RG:t eivät ole koskaan olleetkaan halppiksia. Miguel Alvarez Necromuru |
Tympee Huttunen 23.02.2004 15:22:07 | |
---|
Tässä on aika moni taas haukkunut Benttoneita ja mieleen herääkin kysymys moniko näistä ovat oikeasti niitä koittaneet? Vai onko niin, että porukat toistavat samoja juttuja mitä ovat täältä lukeneet? En millään usko, että kitarat ovat oikeasti niin susia. Toisaalta ei minulla kokemusta niistä olekaan. " Macro, sillä on hyvä kroppa ja se näyttää Jeesukselta." |
PolkaTulk 23.02.2004 15:33:09 | |
---|
Now baby taste some King´s Row... |
Ehkä minulle ja kaverille on sitten sattunut hyvät yksilöt, mutta Bentonin 105 euron strato on minusta parempi kitara kuin aikoinaan käytettynä ostamani (1500 mk) Mexicon Fender. Paljon paremmat mikit, parempi sustain, ainakin minun silmään oikein hyvä sunburst-väritys. Kaula on ehkä monen mielestä aika paksu, mutta minun kouraan just passeli. Benton pitää vireen hyvin. Muilta osin Fenkku voi ollakin laadukkaampi, mutta mistäs löydät Meksikon Straton 105 eurolla? Kannattaa testata myös Yamaha Pacifica 112:ta. |
Playboy 26.02.2004 15:10:52 | |
---|
Soittelin tossa harley bentonin LP:llä ja oli hyvän tuntunen kaula ja muutenkin hyvä soittaa,mikit vaan suris niin perkeleesti... Uni on vain kofeiinin korvike.. |
jarnok 02.03.2004 08:35:26 | |
---|
oon kuullu juttua että nää harley bentonit "valmistetaan" niin että noilla ei ole yhtään tehdasta vaan ne tilaavat kitaransa sieltä mistä halvimmalla saavat ja sit painavat vaan logonsa niihin. kätevää? tosin paskana puolena on et 2:sta huonosta kitarasta toinen voi olla tehty thaimaassa ja toinen kiinassa :) lapsityövoima rules? :) |
viltsu-79 04.03.2004 00:39:02 | |
---|
oon kuullu juttua että nää harley bentonit "valmistetaan" niin että noilla ei ole yhtään tehdasta vaan ne tilaavat kitaransa sieltä mistä halvimmalla saavat ja sit painavat vaan logonsa niihin. kätevää? tosin paskana puolena on et 2:sta huonosta kitarasta toinen voi olla tehty thaimaassa ja toinen kiinassa :) lapsityövoima rules? :) Joo noin mäkin oon kuullu että ne harrikat "syntyy".Itse tilasin pari vuotta sitten kaverin kanssa hb:n 7- kieliset, työn jälki on hyvää ja säädöt ovat pysyneet muuttumattomina(tosin kaulakin on aika järkäle, vähän eri maata kun rg7:ssa), eikä niitten kanssa ole ollut mitään ongelmia noin kotisoittelukitaroina.Maksoi sillon 369e, nykyään "vastaava" on jotain 169e, mutta lienee tullut jostain toisesta halpatehtaasta, kun bodykin on vähän erilainen. Mikit tosin ovat helvetin huonot, mutta ei oo jaksanu ostaa uusia tilalle, eikä ehkä kannatakaan. Antakaahan tytöt ja pojat sen metallin virrata, niin teillä ei ole mitään hätää! |
Nazareth 04.03.2004 02:31:46 (muokattu 04.03.2004 02:37:45) | |
---|
sanotaan vaikka näin, että Harley Bentoneissa ei ole mitään vikaa. ennakkoluulot varmana ovat suurin tekijä näissä tyrmäyksissä, enemmän kuin käytännön kokeilu. se on tosin totta että ei kannattaisi tilata kitaraa koettamatta sitä jne. blablablaa. miusta ainakin on kohtuutonta haukkua ne jos niitä ei ole koittanu ja sillai. onha niissä käytetty eri materiaaleja kuin ns. merkkivehkeissä mutta so what? hyvällä säkällä oon saanu hyviä HB:n tuotteita jotka istuu käteen kuin kaljapullo. ei miule kukaa oo tullu vittuilemaan kitaramerkistä ku oon yleisölle soittanu, jotta silleen. ei yleisö varmana katso merkkiä eikä vissiin ylipäätään katso koko touhua vaan kuuntelee. en halua mitään kolmatta maailmansotaa mutta oon kantani sanonu EDIT: ja sillai EDIT part 2: Minkä takia kitaraa soimataan tekopaikan takia, voi ne tekijät olla niitä teidän vaatimia jenkkejä. esim. moni on todennut että fenderin japsistrato on parempi kuin mexicossa tehty. komppaan. mulle on aivan sama tehhäänkö kitara lapsityövoimalla vai jossain muussa jemmassa. kuhan on hyvä soittaa ja bla bla blaaa IBANEZ JA PASKA benton ei saisi edes olla samassa lauseessa(Loukkaushan se on) ! joku saa kompata tätä jos haluaa mutta miä en "Yks kalja ja yks lapin kulta." |
Spiralmind 04.03.2004 07:38:10 | |
---|
Minä en näe mitään syytä sille, että HB:t olisivat sen huonompia kitaroita kuin muutkaan halpakitarat, eivätkä ne vähäisten testieni perusteella huonompia olekaan. Ibanezin halpatikut tai Yamahan paketti RG:t ovat omasta mielestäni aikalailla samaa kastia. No mun kokemuksella molemmat noista merkeistä on halvimmassa halpishintaluokassakin Bentonia selvästi parempia. We Die We All |