Aihe: Telecaster
1 2 3 4 5119 120 121 122 123 124 125 126
Freewheeler
21.03.2009 11:36:29
tsim: Tilasin tällaisen sillan classic vibeen USA Stewart&McDonaldilta 58€ kuluineen.
http://www.stewmac.com/shop/Bridges … idge_for_Tele/Pictures.html#details

Pystyy täysin säätämään intonaation ja on perinteisen 3-palaisen näköinen.

Hifistelyä ;-)
Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos.
juici
03.04.2009 19:51:22

Göldon tallapalat saapuivat tänään, huomenna tai ylihuomenna pääsee vaihtamaan.
varakeef
06.04.2009 16:36:42
http://www.stewmac.com/shop/Bridges … idge_for_Tele/Pictures.html#details

Pystyy täysin säätämään intonaation ja on perinteisen 3-palaisen näköinen.

Vähän on kasaria tuo keskimmäinen säätöruuvi... yksi vaihtoehto on muuten All Partsillakin. Ehkä kaikista hienoin, kun siinä on talttapäiset korkeudensäätöruuvit.

http://elderly.com/accessories/items/BP537.htm

En tiedä mikä minussa on vikana, mutta aina kun tulee tilailtua jotain pikkusälää, tulee varmuuden vuoksi otettua myös telen tiltattuja tallapaloja.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
jra
06.04.2009 17:48:42
varakeef: Vähän on kasaria tuo keskimmäinen säätöruuvi... yksi vaihtoehto on muuten All Partsillakin. Ehkä kaikista hienoin, kun siinä on talttapäiset korkeudensäätöruuvit.

http://elderly.com/accessories/items/BP537.htm

En tiedä mikä minussa on vikana, mutta aina kun tulee tilailtua jotain pikkusälää, tulee varmuuden vuoksi otettua myös telen tiltattuja tallapaloja.

Kimppatilaus-huoneessa on Sunsmile-kamakimppa, jossa on Wilkinsonin osia, mm. Telen kompensaatiolla oleva talla (palat+kaukalo yht. 12,40€):
http://www.ssmii.com/UploadFiles/parts/WTB.jpg

Tilausten rajana on kait 10kpl /osa, joten tuonne vaan nimiä, että tulee tuon osalta täyteen. Pitää itse käydä 1-2 tilaamassa, ja yksi teräsblokkinen strato-tremolo(alle 20€). Päälle tulee tietty postit Suomessa, muuten hinnoissa on kaikki kulut mukana.
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
Ziggy Bubba
06.04.2009 18:25:48

jra: Kimppatilaus-huoneessa on Sunsmile-kamakimppa, jossa on Wilkinsonin osia, mm. Telen kompensaatiolla oleva talla (palat+kaukalo yht. 12,40€):
http://www.ssmii.com/UploadFiles/parts/WTB.jpg

Meneeköhän nuo suoraan meksikon stankku teleihin? Vois kyllä osallistua jos näin on...
Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta
Kivijalka
06.04.2009 19:02:22
Oujee, ostinpa kasan Fenderin California Fat Telen pleksejä ebaysta. Viimenkin pääsee modailemaan kaulahumbuckereita Keef-tyyliin jokaiseen Teleen joka vastaan sattuu tulemaan.
A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish.
jra
06.04.2009 19:07:24
sikki-six: Meneeköhän nuo suoraan meksikon stankku teleihin? Vois kyllä osallistua jos näin on...

Joku paremmin tietävä voisi tuohon vastata, itsellä tulisi sellaiseen johon voi röytää uuden reiät ja toisesta käytän ehkä vain tallapalat.

Tässä on StewMacin myymän Wilkinsonin (kalliimpi malli) mitat:
http://www.stewmac.com/shop/Bridges … _Bridge_for_Tele/Specs.html#details

Pitää vielä katsoa löytyykö jostain onko USA, Meksiko ja Aasia -teleissä tuon suhteen eroja. En ole itse tuossa kimpassa muuta kuin ehkä osallistujana, sattui vain silmään, kun noita olisin muutenkin hommaamassa.
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
Joees
06.04.2009 22:27:41
Jamppa2: Mites telemiehet annostelee sitä tonea siitä kitarasta? Pientä kalluppia. Pitääkö olla ihan naamalla se helinä vai vähän tummempaa soundia?

Tylsän vastauksen saat multa. Fiiliksen mukaan.
Loafers
Grunge-garagerokin räimettä höystettynä powerbluesilla á la Zepukat -fox
Vaseliinia!
jpousi
06.04.2009 22:31:34
sikki-six: Meneeköhän nuo suoraan meksikon stankku teleihin? Vois kyllä osallistua jos näin on...

Meksiko Standardiin menee aito Fender vintage-talla.Minulla on ollut omassa Mex Standardissa välillä Standard-talla, (joka on itse asiassa tosi hyvä ja jykevä) ja taas välillä Fenderin Vintage-malli kolmella tallapalalla.

Linkin kuvan mukaan Wilkinsonissa on sama mitoitus kuin aidossa Fenkussa. Koko tallalevyn leveys on OK samoinkuin neljän kiinnitysruuvin välit.
Jopas lähti!
Ziggy Bubba
06.04.2009 22:45:39 (muokattu 06.04.2009 22:46:51)

Hokasin just, että nuo Wilkinsonin "oikuritallat" ei taida ihan kiltisti mun vasurikapulaan natsata - mikki on siis väärin päin vinossa, ei viittis routtailla isompaa reikää runkoon... Muutenkin hassun näköinen/soundinen saletisti :) En ainakaan nähnyt vasuriversiota tuolla firman sivuilla, eli se siitä.
Tatuo
06.04.2009 23:27:44 (muokattu 06.04.2009 23:29:36)
Laita jännästi tallamikki väärinpäin niinku straton kääntäs ympäri (sillä varauksella että viitsit ja pystyt toteuttamaan projektin)
LISÄÄ FUZZIA!
Ziggy Bubba
06.04.2009 23:43:06

Tatuo: Laita jännästi tallamikki väärinpäin niinku straton kääntäs ympäri (sillä varauksella että viitsit ja pystyt toteuttamaan projektin)

Kyllähän tuo muuten varmaan natsais, mutta ei taida se mikille tarkoitettu kolo rungossa soveltua tuommoseen viritykseen. Ja taltalla tms. en viitsi, jaksa tahi hakua tuota rungoa sorkkia :)
Kiinankeisari
07.04.2009 10:33:02
Jamppa2: Mites telemiehet annostelee sitä tonea siitä kitarasta? Pientä kalluppia. Pitääkö olla ihan naamalla se helinä vai vähän tummempaa soundia?

meikäläisellä tässä periaatteena fiiliksen lisäksi se,että mitä enemmän on säröä niin sitä enemmän ruuvvaillaan ylimääräistä kihinää veks, koko ajan claptonin "woman tone"a lähestyen.
My pedal concept is a pedal that will only produce out of tune pentatonic blues bends. The input will be stamped "Strat here" and the other side will say "Connect to Tubescreamer".
juici
07.04.2009 17:26:29

juici: Göldon tallapalat saapuivat tänään, huomenna tai ylihuomenna pääsee vaihtamaan.

Nytpä ovat asetetut. Soundista en huomannut selkeää eroa, mutta saipahan hienovireen kohdalleen ja messinkiset tallapalat näyttävätkin ihan hyviltä.
asna
07.04.2009 21:11:59

Telenaisena tykkään soittaa kaulamikin kanssa tummemmalla soundilla, mutta tallamikillä sitten kirkkautta paljon enemmän.. tai sitten ihan vaan miten kuulostaa parhaimmalta sillä hetkellä.
Ziggy Bubba
08.04.2009 01:24:30 (muokattu 08.04.2009 01:25:48)

Nyt löytyi omaan mex-teleen sopiva mikkipari: Duncanin STL-2 Hot Lead tallaan ja Dimarzion Twang King kaulaan.

Tallasta lähti nyt tehokkaamman mikin ansiosta kyseiselle kitaralle ominaiset ilkeät ylä-äänet pois ja botneakin tuli oikein kivasti lisää. Twang King on taas aikas aatelinen kaulamikki teleen, todella heleää kliiniä ja napsua, mutta toimii hienosti myös säröillä. Kumpikin mikki on kaiken lisäksi aikas huonoja hurisemaan, näin sen pitää mennä :)

Bare Knucklen Brown Sugar -setti lähti torille, jos jotakuta sattuu kiinnostamaan vintagempi Telecasterien soundimaailma (vink).
Kivijalka
08.04.2009 10:19:48

Tonepotikka fiiliksistä riippuen joko n. 80% auki tai sitten ihan tyystin tykkänään auki. Aika harvoin noita tulee hiveltyä, volaa sitten enemmän.
A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish.
Kuha
08.04.2009 10:25:58

sikki-six: Bare Knucklen Brown Sugar -setti lähti torille, jos jotakuta sattuu kiinnostamaan vintagempi Telecasterien soundimaailma (vink).

Eikös nuo Brown Sugarit ole kuitenkin sieltä kuumemmasta päästä BK:n Telemikkejä? Itsekin joskus olen niitä harkinnut...
Ziggy Bubba
08.04.2009 12:26:17 (muokattu 08.04.2009 12:28:14)

Kuha: Eikös nuo Brown Sugarit ole kuitenkin sieltä kuumemmasta päästä BK:n Telemikkejä? Itsekin joskus olen niitä harkinnut...

Ovat nuo snadisti kait "ylikäämityt", mutta eivät nuo samalla tavalla ole kuumat kuin esim. Duncanin STL-2... Nuo soivat kyllä todella nätisti, mutta mun "rimpulassa" vähän turhan ohkasesti omaan makuun.

Itelle muodostui myös ongelmaksi BKP:n mikkien magneetit, jotka olivat etenkin G ja D kielten kohalta selkeästi korkeammalla kuin muut - ei ihan natsannut tuohon mun suht flatti-kaulaiseen (moderniin) Teleen, sillä itteä pienikin "string-pull" häiritsee suunnattomasti :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)