Aihe: Fender American Deluxe Stratocaster - onko kepistä mihinkään?
1 2 3
PappaSF
06.04.2009 21:04:57 (muokattu 06.04.2009 21:08:58)
Yksilöllistähän tuo soittotuntuma on itse kullekin ja soundijututkin, itellä tuo istuksii kouraan just passelisti, makuasioita nääkin hyvin pitkälti ja mihinkä on tottunu.

Olihan kitara hyvissä säädöissä kuitenkin? ajattelin lähinnä tuota soittotuntuma asiaa.

Oliko Pluto kyseessä oleva Fenkku tämä -> http://www.thomann.de/fi/fender_american_deluxestratfmthss_tsb.htm
Pluto
06.04.2009 21:25:07 (muokattu 06.04.2009 21:26:32)
Juu makuasioitahan tällaiset tosiaan ovat. Eikä tuo meikäläisen testi-deluxe huonolta tunnu.

Tääkin on näitä ihme asioita. Olen soittanut pikaisesti laskien puolta tusinaa American Standardia tai Deluxea, joissa siis molemmissa on sama modern C -kaulaprofiili. Ja about puolet kitaroista on tuntunut loistavalta soittaa, toinen puoli sellaiselta "ihan ok" -tasoiselta. Säädöistähän se pitkälti on kiinni, ja pitää vähän vielä koittaa laittaa tota Deluxea kuosiin ennen lyttäämistä. Huomasin tässä jo, että otelaudasta irtoaa likaa aivan mielettömät määrät vaikka kielet on jo vaihdettu, joten pelkkä huolellinen putsauskin voisi tuntumaa parantaa.

Ja kyseessä oli: http://www.thomann.de/fi/fender_american_deluxe_hss_strat_rwmb.htm - Livenä käsittämättömän komea ilmestys
Dillon, you son of a bitch!
duc
06.04.2009 21:36:09
Itsehän hommasin toissa jouluna kanssa itselleni joululahjaksi Thomannilta American Deluxen, ja siinä oli kielet aivan uskomattoman huonossa kunnossa. Kitara ei ollut sen näköinen että sillä olisi soitettu, mutta kielet olivat ruosteessa. Tainnut maata varastossa pitkänkin aikaa.

Mutta joo, säädöt kuntoon niin eiköhän se siitä. Tuo itsellä ollut Deluxe ei paljoa hävinnyt laadussa Custom Shopin Relicille. Relicissä vain oli paksumpi kaula, joka sopi mulle paremmin. Kaulaprofiileista vielä sen verran, että Telecastereissa tuo modern C sopii omiin näppeihin kuin valettu, mutta stratoissa se tuntuu liian lättänältä. Kaulan leveys vaikuttaa siis paljon sekin...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)