![]() 04.04.2009 14:52:57 | |
---|---|
Antti1: Tuossa se sun ongelma piilee. Se 5W-moodi ei auta mitään, kun sun pitää saada kaappi soimaan tietyllä tavalla. Päätteen rääkkääminen ei auta, jos pönttöön tulee liian vähän meteliä. Niiden elementtien pitäisi siis ruveta liikkumaan kunnolla, sitten ollaan siinä sopivalla voimakkuudella kaapin puolesta. Njoo, taidat olla oikeassa. Joudun soittamaan usein pienellä volumella, liekö ainoana ratkaisuna herkemmät elementit? Kyllä se siitä. | |
![]() 04.04.2009 15:36:29 (muokattu 04.04.2009 15:51:16) | |
pitää saada kaappi soimaan tietyllä tavalla. Ollaan huomattu myös täällä. Ei oikein soi samalla tavalla, vahvari 1:llä kuin aikoinaan (eri treenikämpillä), kun volume oli jossain 4 - 6 välissä. Yksi mahdollisuus: Vetää piuhan, vahvarin line-out:sta äänikorttiin ja hoitaa "KeFir + kaappi-impulssi" yhdistelmällä loput. Jos sitä "line-out:ia" ei löydy, niin ehkä joku "send out" käy myös. Henk.koht. en ole koskaan testannut jälkimmäistä, kun omasta löytyy se ensin mainittu. | |
![]() 04.04.2009 15:48:10 | |
Vladi: Njoo, taidat olla oikeassa. Joudun soittamaan usein pienellä volumella, liekö ainoana ratkaisuna herkemmät elementit? Voisithan myös kokeilla keinokuormaa. Itse käytän kotona Expressin kanssa Weberin MiniMassia ja hyvältä soundaa. Ridin' with the wind! | |
![]() 04.04.2009 16:05:56 | |
Izer: Voisithan myös kokeilla keinokuormaa. Itse käytän kotona Expressin kanssa Weberin MiniMassia ja hyvältä soundaa. Millälailla tuo keinokuorma toimii? Olen käsittänyt vaan, että keinokuorman avulla pystyy huudattamaan vahvistinta paljon kovemmalla, mutta kaapista tuleva melu on paljon pienempi. Vai mikä tuon toimintaperiaate on? Kyllä se siitä. | |
![]() 04.04.2009 21:42:03 (muokattu 04.04.2009 21:44:15) | |
Vladi: Millälailla tuo keinokuorma toimii? Olen käsittänyt vaan, että keinokuorman avulla pystyy huudattamaan vahvistinta paljon kovemmalla, mutta kaapista tuleva melu on paljon pienempi. Vai mikä tuon toimintaperiaate on? Imee juurikin kaiuttimelle ulostuvaa tehoa, eli vähän sama kuin heittäisit sen 5W moodin silmään --> kaiuttimet ei tee yhtään sen enempää duunia. EDIT: Jahans, pitäis itekin tuota Vypyria äänitellä vähän soundinäytteiksi. Kokeilin tuollaisella 39€ pikkukonkalla ja soundi on sielläpäin, mut pitäis varmaankin kaivaa treenikseltä mukaan joku hommaan paremmin soveltuva dynaaminen mikki. Yläpäästä tuli vähän siriseväsuriseva. "I did not need a microphone. My voice is fucking powerful!" -JB | |
![]() 04.04.2009 23:29:37 | |
Mites tosiaan toi elementtien vaihto? Erityisesti kiinnostais kokeilla ihan perus v30:siä, mutta jos ne ei sen herkempiä ole kuin nuo nykyiset v60:set niin tiedä sitten... Bändireeneissä soundi on erittäin miellyttävä, tosi middlescoop alkaa pikkuhiljaa ärsyttämään. Huono yhdistelmä nuo keskiääniä scooppaavat elementit ja vahvistin jossa on contour-säädin. Kyllä se siitä. | |
![]() 05.04.2009 13:18:58 | |
Vladi: Mites tosiaan toi elementtien vaihto? Sekään ei saa kaappia "soimaan" juurikaan sen hiljaisemmalla, jos näistä ihan yleisimmistä kitarakajareista puhutaan. Kas kun herkempi elementti antaa enempi ääntä pienemmällä teholla, niin saa avattua vahvaria samaa äänenpainetta verran entistä vähempi. Putkilaitteen äänittäminen kotioloissa on hankalaa, jos haluaa sen parhaan mahdollisen soundin. :) Tietty joku isocab auttaa asiaan, mutta niiden soundi on yleensä juuri se, mitä 1x12" kaapeista irtoaa. Bändireeneissä soundi on erittäin miellyttävä, tosi middlescoop alkaa pikkuhiljaa ärsyttämään. Huono yhdistelmä nuo keskiääniä scooppaavat elementit ja vahvistin jossa on contour-säädin. Mites ois G12K-100? Siinä ois vähän rauhallisempi ylämiddle, isompi alapääntoisto ja vähän ylemmäksi ylettävä yläpääntoisto, kuin V30:ssa. Toisinsanoen: tasapainoisempi ja "isompi" toisto, ehkä jopa keskiääniltäänkin aavistuksen runsaampi. Toinen hyvin tasapainoisen kuuloinen elementti on G12H. Se on kirkkaampi, vähemmän bassoinen ja vähän vintagemman kuuloinen versio samasta soundimaailmasta. "I did not need a microphone. My voice is fucking powerful!" -JB | |
![]() 05.04.2009 22:23:19 | |
Kommenttia soundista? http://maihinnousu.net/s/?song_id=3135 | |
![]() 05.04.2009 23:38:12 | |
Spiral: Kommenttia soundista? http://maihinnousu.net/s/?song_id=3135 Mihin katoaa basari about 0:25-0:45 kohdalla? Kitarasoundista ei mitään moitittavaa. Ehkä se on vähän silleen "kapea" ja hitusen honottava tietyllä tapaa, ootko leikannut paljon alapäätä pois? "I did not need a microphone. My voice is fucking powerful!" -JB | |
![]() 06.04.2009 00:03:39 (muokattu 06.04.2009 00:04:01) | |
Antti1: Mihin katoaa basari about 0:25-0:45 kohdalla? Kitarasoundista ei mitään moitittavaa. Ehkä se on vähän silleen "kapea" ja hitusen honottava tietyllä tapaa, ootko leikannut paljon alapäätä pois? Omastakin mielestä kitarat oli ok, jopa hyvän kuuloiset. Bassokitaralle olisi ollut hyvin tilaa miksauksessa, koska kitarat loppuivat sen verran ylös (vaikka niissä sinällään murea soundi olikin). Vai tarkoititko Antti1:n bassokitaraa vai jalkabassoa? Pitää vielä kuunnella toistamiseen, kun joku tunti sitten kertaalleen aika hiljaisella tuon kuuntelin, saattaa olla muistikuva hatara. - Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - | |
![]() 06.04.2009 00:21:05 | |
jra: Vai tarkoititko Antti1:n bassokitaraa vai jalkabassoa? Nyt meni pahasti ohi... Niin siis tarkotit sitä mun basarikommenttia? Tarkoitin bassorumpua, siitä katoaa alapää kokonaan biisin alkupuolelta. Kuulostaa jonkinlaiselta triggausvirheeltä tms. Sama muuten toistuu 1:20 kohdilla, onko se joku miksauksellinen näkemys? Mun korvaan ainakin soundaa lähinnä pirun oudolta ja häiritsevältä vaan. :D Miten noi rummut muuten tohon on tehty? "I did not need a microphone. My voice is fucking powerful!" -JB | |
![]() 06.04.2009 00:38:20 | |
Antti1: Nyt meni pahasti ohi... Niin siis tarkotit sitä mun basarikommenttia? Tarkoitin bassorumpua, siitä katoaa alapää kokonaan biisin alkupuolelta. Kuulostaa jonkinlaiselta triggausvirheeltä tms. Sama muuten toistuu 1:20 kohdilla, onko se joku miksauksellinen näkemys? Mun korvaan ainakin soundaa lähinnä pirun oudolta ja häiritsevältä vaan. :D Miten noi rummut muuten tohon on tehty? Joo, basarikommenttipa juuri. Kuuntelin uudelleen ja itse tuossa tosiaan sekoillin tuon bassokitaran kuulumattomuuden kanssa. Kyllähän se siellä on ja kuuluu. Basari taas tosiaan kuuluu aivan alussa normaalisti, mutta melkein heti kun biisi lähtee, niin häipyy. Rummuista itsellä pistää korvaan haikka ja pellit, jotka joko clippaa tai sitten kärsii pakkauksesta (bitratea kyllä näyttäisi mp3:ssa olevan riittävästi, joten varmaan on jo ennen pakkausta ko. soundi). Olisko rummuissa / tai master-kanavassa liikaa kompuraa? Useammalla kuuntelulla alkaa tuntua hieman liian pumppaavalta, en tiedä haittaisiko kitaroissa jos ei tuntuisi koko paketissa niin paljon. Mutta, haikkaa ja peltejä lukuunottamatta ei tuon tyylisessä, tai mitä kuvittelisin haetun, soundissa ole varmaankaan paljosta kiinni. Itse en ole aivan noin tiivii kitarasoundin ystävä, mutta ehkä hiemankaan hengittävämpi tai (harmonisesti?) sävykkäämpi särö veisi imua pois. Lopussa tulee hyvin hieman lisäsävyjä yhteen kitararaitaan, ihan hyvä juttu sovituksellisesti. En tiedä sitten jos bassokitarassa olisi hieman enemmän "kolinaa" tai hieman yläpäässä atakkia, niin miten sitten? Menee termit vähän Remuksi, mutta ei tässä äkkiä tule parempiakaan mieleen, kun en äänitysjutuista ole asiantuntijoiden kanssa juuri jutellut. - Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - | |
![]() 06.04.2009 15:37:05 (muokattu 06.04.2009 15:39:49) | |
Antti1: Mihin katoaa basari about 0:25-0:45 kohdalla? Jep, piti yhdistää kahta looppisarjaa, joista toinen oli kauhean bassoinen. Otin siitä sitä sitten turhan paljon pois. Ehkä se on vähän silleen "kapea" ja hitusen honottava tietyllä tapaa, ootko leikannut paljon alapäätä pois? Tuo kapeus muakin rassaa. Alapäätä on lähtenyt jos sen takia että oli SD-1 edessä. Se alapään puute ei taas mua niin rassaa, pitää vaan nostaa bassoa. Antti1: Miten noi rummut muuten tohon on tehty? Niin, tosiaan, looppeja, Beta Monkeylta taisi olla. Kiitos kommenteista! | |
![]() 06.04.2009 15:39:34 | |
jra: J Kuuntelin uudelleen ja itse tuossa tosiaan sekoillin tuon bassokitaran kuulumattomuuden kanssa. Kiitoksia jra:lle myös kommenteista, tuli mietittävää. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)