Aihe: Thoman vai F-musiikki?
1 2
bfoc
29.03.2009 23:46:37
FensonGibder: Korjataan tähän vielä, että jos todistajien läsnäollessa sopii erikseen kauppiaan kanssa palautusmahdollisuuden, niin se pätee lain edessä.

Eli aina kannattaisi sopia palautuksesta - varmuuden vuoksi.

Teknisesti tuo ei ole korjaus mäkrön kommenttiin vaan lisäys...

Mikään laki ei velvoita ottamaan tuotetta takaisin, kuten mäkrö sanoi (ellei kyseessä ole tuotteen virhe tms). Mikään laki ei toisaala estä sopimasta lakia paremmista kauppaehdoista, jollainen tuo palautusoikeus olisi ostajan kannalta.

Jos ylläolevan sopimuksen tekee, se on juridisesti sitova, mutta silloinkaan palautusoikeus ei perustu lakiin vaan osapuolten väliseen vapaaehtoiseen sopimukseen.

Tarkkana ny näitten juttujen kanssa - Menenpäs etsimään pilkkua ja viilaa jostain.
sutiojrikellA
FensonGibder
30.03.2009 21:40:34
bfoc: Teknisesti tuo ei ole korjaus mäkrön kommenttiin vaan lisäys...

Omaa aiempaa kommenttia siinä korjasin..
riffi, nyt
mattim
30.03.2009 21:54:25

FensonGibder: Korjataan tähän vielä, että jos todistajien läsnäollessa sopii erikseen kauppiaan kanssa palautusmahdollisuuden, niin se pätee lain edessä.

Eli aina kannattaisi sopia palautuksesta - varmuuden vuoksi.

Avokauppa on toinen optio tällaisessa tapauksessa. Vaimoni ostaa kaikki vaatteensa avokaupalla, eli tuo kotiinsa, kokeilee, palauttaa kauppaan tai ei palauta, jolloin kauppias vasta lyö rahat kassaan.

Matti
http://hiki.pedia.ws/wiki/S%C3%A4hk%C3%B6kitara
Krice
31.03.2009 13:33:34

Jos pelkästään tilaamisesta puhutaan, niin usein tekisi mieli tilata Suomesta (lyhyempi toimitusaika ja nopeampi palautus jne. vikatilanteissa), mutta aika usein se hinta on kymmeniä euroja halvempaa Thomannilla niin ei siinä oikein köyhällä ole vaihtoehtoja. Poikkeuksiakin tosin on eli joskus on löytynyt ihan samaan hintaan Suomesta, esim. Jekyll & Hyde löytyi.
bfoc
01.04.2009 15:47:44
FensonGibder: Omaa aiempaa kommenttia siinä korjasin..

No niinpäs teitkin. En huomannu sitä sun lisäystä siihen mäkrön lainaukseen...
sutiojrikellA
FensonGibder
05.04.2009 20:41:28
Hurja: Kiitos kommenteista
Kaikki on toiminut hyvin, lukuun ottamatta vahvaria, jonka säröjen kanssa oli aluksi ongelmia. Ongelma oli se, että en luukuttanut vahvaria niin kovaa, että efektit olisivat edes kuuluneet.

Ei pysty jummartamaan mitkä efektit ei kuulu pikkuvolilla? Perusefektit kuuluvat kyllä ihan millä volumella vaan.

Hyvä kumminkin jos olet tyytyväinen kauppaan!
riffi, nyt
G-Zus
06.04.2009 03:27:08
Molempi parempi?

Itse ostin ensimmäisen sähkökitaran vajaa puolitoista vuotta sitten juurikin F-kaupasta. En ymmärtänyt moisten vehkeiden päälle mitään mutta oli pakko saada kyseinen laite pukinkonttiin joten marssin F-Musiikiiin (Vantaa) ja sanoin haluavani Yamaha RGX420:n - olin mokoman bongannut heidän nettisivuilta ja todennut että se on minun peli. Myyjä aikansa raapi päätään, tuijotti hämillään lihavaa 40-vuotiasta rumaa 120-kiloista äijänkörilästä ja sanoi että t-t-t-tuon vähkeen valmistus on l-l-l-lopetettu jo aikoja sitten. No helvetti sentään! Mitä se sitten tekee siellä nettisivuilla? No kun näitä sivuja päivitetään vähän niin ja näin... Aikansa koneen kanssa ähkittyään asiakaspalveluhenkilö totesi iloisesti yllättyneenä että yksi kappale (ehkä maailman viimeinen) löytyy jostakin toisesta liikkeestä. Pannanko pakettiin? No totta munassa! Kahden päivän päästä kävin hakemassa instrumentin kyytiin ja olen ollut ikionnellinen tähän hankintaan. En kokeillut kaupassa mitään kitaraa kun en näistä asioista silloin mitään ymmärtänyt eikä ollut sillä hetkellä edes saatavilla tuttua joka olisi voinut asiassa auttaa. Tuli siis ostettua ns. sika säkissä. Onneksi kyseinen röhkijä on osoittautunut ihan laatuvehkeeksi.

Viime kesänä ostin myös Yamahan BB414 basson samalla periaatteella pojalle syntymäpäivälahjaksi. Sekin sattui olemaan sillä hetkellä ainoa kappale liikkeessä vaikka nettisivut näyttivät ainakin miljoonaa eri värivaihtoehtoa. Kaikesta huolimatta loistavasti on tuokin toiminut. Saattaa haiskahtaa merkkiuskollisuudelta mutta kun nuo Yamahan vehkeet vain tuntuvat olevan hintaansa nähden varsin laadukkaita vekotuksia aloittelijoille.

Thomannin kanssa olen asioinut useamman kerran. On tullut tilattua Line6:n KB37, GX1, Mackien Big Knob, kuusi Hohnerin huuliharppua ja vaikka mitä. Aina on tavarat tulleet nopeasti kotiovelle. Olen tosin tilannut sellaista kamaa mikä löytyy sillä hetkellä varastosta. Hinta on ollut vähintäänkin kohdallaan verrattuna paikallisiin kauppoihin.

Seuraavana hankintalistalla on jonkin sortin lähikenttämonitorit. Olen vakaasti kallistunut Yamahan (yllätys yllätys) HS80M:n suuntaan ja kun vertaan Thomannin ja F-Musiikin hintoja on valitettavasti käännyttävä tässä asiassa saksan poikien puoleen. F-musiikissa nykyään 299 euroa kappale kun Thomann myy samaa härpäkettä hintaan 238 e. Vaikka laitetaan päälle vielä postituskulut 20 euroa niin siltikin olen vielä pitkästi plussan puolella.

Minä olen tyytyväinen molempiin yrityksiin. Hinta ja tuote ratkaisevat minun kohdalla mistä tilaan mitäkin. Plekut, hihnat, kielet ja muut tilpehöörit haen edelleen lähialueen kaupoista mutta jos isommissa ostoksissa alkaa tulla yli 50 euron heittoja niin silloin asia menee harkintaan.

Mitä tulee näiden nettisivujen informaatioon... jos Thomannilla tuotetta näyttää olevan varastossa niin minun kokemuksen mukaan sitä myös on siellä. Jos kotimainen liike näyttää nätin kuvan kitarasta niin sitä ei välttämättä heiltä löydy. Puhelin on mainio väline varmistaa näitä asioita ennen kuin matkustaa liikkeeseen.

T
Winston Churchill: I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.
Terry Pantheras
06.04.2009 10:16:54
G-Zus: Molempi parempi?

...

Mitä tulee näiden nettisivujen informaatioon... jos Thomannilla tuotetta näyttää olevan varastossa niin minun kokemuksen mukaan sitä myös on siellä. Jos kotimainen liike näyttää nätin kuvan kitarasta niin sitä ei välttämättä heiltä löydy. Puhelin on mainio väline varmistaa näitä asioita ennen kuin matkustaa liikkeeseen.

T

Fasu on kyllä kokoonsa nähden käsittämättömän laiskan pulskea tuon nettihommansa kanssa - tosin parannusta on jonkin verran tullut esim. muutaman vuoden takaiseen... Ilmeisesti pitävät koko internettiä "nörttihommina" ja tämä tuntuu pätevän moneen muuhunkin kotimaiseen kauppiaseen. Tai noh, pienten putiikkien kohdalla tuon ymmärtää täysin ettei resurssit riitä.
MASTEROID ~~ stoner - doom - heavy metal - sludge ~~
VIPMetal
06.04.2009 10:41:31

Siinä vaiheessa, kun se tuote X hajoaa, niin kaduttaa melko paljon että sen joutuu lähettämään Saksaan. Kokemusta on. En tiedä F-musiikista, mutta ainakin täällä Pohojanmaalla saa tuotteet halvemmalla ihan paikallisesta... haittaa ei oo siitä, että myyjät tuntee ja saa hyvää palvelua. Onnittelut aloittajalle onnistuneesta hankinnasta!
Minä lennän, polskin ja uin. Sanon sulle kvaak, ystävälle kvaak, kvaak sanon teille kaikille.
Silppuri
06.04.2009 10:58:45 (muokattu 06.04.2009 11:01:42)

Eiköhän ne Thomannin edut ole nimenomaan
- toimiva ja pitkä takuu (3v on todella pitkä aika varsinkin elektroniikkaromussa)
- 30:n päivän palautusoikeus (on käytetty ja toimii)
- laaja tuotevalikoima
- tilaamisen helppous

Paikallisista liikkeestä saa sen sijaan
- palvelua
- mahdollisuuden testailla laitteita ennen ostoa
- useimmiten paremman hinnan kun T-kaupassa
- hyvän omantunnon kun on tukenut paikallista liikettä (!?!?)

Sen mukaan voi sitten tehdä omat ratkaisunsa, mitä tuossa ostotoiminnassa arvostaa.

Itse ainakin ostan paikallisesta liikkeestä kaikki isommat hankinnat, mitä sieltä vaan saa (ellen sitten suosi käytettyjä). Pienempi sälä on sitten usein helpompi ja halvempi tilata kimppatilauksena Saksasta. Elektronisiin digitaalilaitteisiin Thomann on taas aivan lyömätön tuon kolmen vuoden takuunsa takia. Monesti kolmen vuoden päästä kyseistä laitetta ei enää edes valmisteta ja tällöin saa vastaavan uuden tilalle, joka on yleensä helkkarin paljon parempi kuin alkuperäinen.

E: Niin tähän piti vielä lisätä:
Siinä vaiheessa, kun se tuote X hajoaa, niin kaduttaa melko paljon että sen joutuu lähettämään Saksaan. Kokemusta on.

Itellä oon joutunu joskus käyttämään Thomannin takuuta ja kaverikin muutaman kerran. Pääasiassahan se menee niin, että viallinen tuote haetaan kotoa (ei tarvitse edes postiin viedä) ja uuden haet sitten postista. Mun kokemukset Thomannin takuista on pikemminkin niin päin, että siellä se homma toimii paremmin ja enemmän "asiakkaalle päin" kuin monissa paikallisissa puljuissa, joissa kertomusten mukaan joutuu usein paljonkin todistelemaan, että kyseessä on oikeasti vika eikä ominaisuus.
"I havent slept since I woke up."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)