Aihe: Kohtuu halpaa kitaraa (0-500€)
1
pietari-poika
05.04.2009 17:14:24
Olisi kitara hakusessa. Yhteishaussa on haettu musalinjoihin ja pääsy edes jonnekin vaikuttaa melko realistiselta ellen nyt mokaa pääsykokeita täydellisesti. Nykyinen kitara (ESP Horizon) painaa laukun kanssa aika helkkaristi, ja salkkumallinen kova laukku ei ole kuljetuksen kannalta se ergonomisin. Horizonia en viitsi selkäreppuun pistää, koska se ottaa hittiä kuitenkin. (Kitaralla on lisäksi tunnearvoa :D) Lisäksi olisi mukava olla toinen kitara jotta saisi hiukan eri vireillä soiteltua helposti. Nojoo, selittelyt sikseen: Asiaan!

Vaatimukseni:

Ulkonäkö:
Stratomallinen/joku muu perustyylinen käy. Ei v-mallisia. Jacksonin reverselapaa en mielellään ottais, sen verran ruma imo. Ihan joku perus yksivärinen maalaus käy, ei mitään LTD Screaming Skulleja tms. Otelautapuulla ei väliä.

Specsit:
25,5" Skaala
24 nauhaa, mielellään jumbot/extrajumbot
Suht ohut kaula
Tallassa humppari
Kaulaliitos voi olla mikä vaan kunhan kestää :D
Kiinteä talla, floikka mahdollinen, menee silti luultavasti blokkiin ja myöhemmin vaihtoon
Kitaran pitää olla puuta, vaneri ei käy. Mielellään mahonkia/leppää.

Saatoin jotain unohtaa, mutta vielä se tärkein eli sopii omaan kouraan. Perjantaina kävin äffässä/musamaailmassa testailemassa kaikennäköisiä kitaroita. LTD:t ja jaskat ja pari squieria tuli tsekattua mutta ibanezeja en kummassakaan liikkeessä huomannut.

LTD-puolelta en oikein mitään kiinnostavaa löytänyt, paitsi Gus-200 signaturen. Bodyn muoto miellytti erityisesti, hinta 498€, mutta sigisarjalaisten tapaan specsit hintaan nähden aika kuraa. Mm. ESP:n omat mikit ja virittimet, basswood body, 22 nauhaa.

Äffästä löytyi Jacksonin DK2M Snow White-skeba. Specsit olivat varsin hyvät:
24 nauhaa, vaahteraotelauta eeben-inlayilla, Seymour Duncanin mikit, leppäbody, vaahterapulttikaula. Ainoa miinus oli Jacksonin lisenssifloideri mallia JT 580LP. Jossain sitä on sanottu ihan hyväksi floikaksi, ug:ssä sai melkoiset haukut. Blokkiin se menisi kuitenkin, jos tuon skeban ostaisin. Äffässä hinta oli muistaakseni yli 800€. Guitarguitar.co.uk:sta tilaamalla saisi ~500€ posteineen. Kaula oli varsin miellyttävä käteen, joskin ylänauhoilla hapuilussa oli pieniä ongelmia pulttiliitoksen takia. Tuossa kitarassa oli vissin sama tallamikki kuin omassa horizonissa, horizonissani runko on leppää ja kaulaliitos on neckthru joten soundieroakin luultavasti löytyy vaikka sama mikki onkin.

Toria olen aina välillä seuraillut muttei sieltä ole oikein mitään kummoista löytynyt. Kaikki ibanezin skebat ovat minulle kuin valkoinen läiskä maailmankartalla - en oikein tiedä niistä mitään.

Tuo Jackson vaikuttaa melko hyvältä, taidan vielä maanantaina käydä testailemassa kun tulee pakkoreissu stadiin koska tarvitsen lisää floikanjousia ennen tiistaina olevaa skebatuntia.
Esp Horizon & Line6 Pocket Pod
taskumatti
05.04.2009 18:31:26
http://www.dv247.com/invt/48747/ Kaverin luona kokeillu ja komia ku mikä ja tosi tukeva soundi hintaisekseen. Fretit nyt on mitä on 22 ja medium. Mutta et sä vissii siel 24 fretin kohdalla sitä otelautaa kuluta? :) Mullaki vaa yheksän vuode aikana kitaransoitossa muutama kerta olis ollu tarvetta lisäfreteille ja kait se horizon siihe käy?
Hello musician. I want to play a game.
lavaamo
05.04.2009 19:59:44
Jos sitä floikkaa ei tarvi, niin turha kai floikka keppiä sitten on hankkia Jos se taas on vaihtoehto niin käytetty RG tai vanha Charvel torilta.
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
Jasoniitti
05.04.2009 20:08:43 (muokattu 05.04.2009 20:15:43)
taskumatti: http://www.dv247.com/invt/48747/ Kaverin luona kokeillu ja komia ku mikä ja tosi tukeva soundi hintaisekseen. Fretit nyt on mitä on 22 ja medium. Mutta et sä vissii siel 24 fretin kohdalla sitä otelautaa kuluta? :) Mullaki vaa yheksän vuode aikana kitaransoitossa muutama kerta olis ollu tarvetta lisäfreteille ja kait se horizon siihe käy?

Tämä on hyvä kitara, olen yhtä mieltä. Tämä on kuitenkin paksu mahonkibodynen eli painava ja kaulakaan ei ole ohut. Eli siltä osin ei vaateet kyllä täsmää. Mutta kannattaa testata, eihän sitä koskaan tiedä. Oulun Soitin ja Tarvike myy muuten kitaraa halvemmalla kuin DV247 Englannissa ja postimyyntikauppa onnistuu myös.

EDIT

... eipä muuten myykään enään halvemmalla, kun hinta näyttää hiukan nousseen. No, ei se kaukana ole ja tingatahan aina saa.

http://www.oulunsoitinjatarvike.fi/kauppa/products.php?p=bb0057
munkero
05.04.2009 20:09:12 (muokattu 05.04.2009 20:09:50)
pietari-poika: Missäs päin helsinkiä pääsisi ibanezeja testaamaan? Olen menossa huomenna.

Levytukussahan noita... Tsekkaa RG321, kiinteä talla, mahonkibody, hinta n.300€. Jää vielä rahaa vaikkapa mikkien päivitykseen.
Musiikkihan on hienoimmillaan suorittamista... "ihan sama mikä skeba on jos sopii omaan koiraan ja toimii" C: Grugi
pietari-poika
05.04.2009 21:23:24
munkero: Levytukussahan noita... Tsekkaa RG321, kiinteä talla, mahonkibody, hinta n.300€. Jää vielä rahaa vaikkapa mikkien päivitykseen.

Tota skebaa kattelinkin tänään. Aikas hyvältä vaikuttaa hintaan nähden. Pitänee käydä testaamassa...
taskumatti
05.04.2009 21:45:34 (muokattu 06.04.2009 12:30:59)
Jasoniitti: Tämä on hyvä kitara, olen yhtä mieltä. Tämä on kuitenkin paksu mahonkibodynen eli painava ja kaulakaan ei ole ohut. Eli siltä osin ei vaateet kyllä täsmää.
Mä muistelin et kaula olis semmone semi-ohut :) Mut toisaalta mun ohut onki varmaan joidenki silmiin vähä paksumpi ku tykkään et on jotai mistä pittää kii ;)

Joo ite en oo hesalainen mutta levytukulla vaikka minkälaista ibanezia löytyy. Maahantuoja tais olla.
Hello musician. I want to play a game.
pietari-poika
06.04.2009 19:27:00 (muokattu 06.04.2009 19:31:48)
Levytukulla tuli käytyä ja testailin sitten hiukan niitä kiinteätallaisia ibanezeja.

Kokeilin RG321-EX(?) -skebaa. 385€ oli levytukun hinta. Varsin hyvä kitara, paitsi että ko. yksilössä oli säädöt perseellään, kielet liian alhaalla ja ohuimmalta kieleltä 4 alinta nauhaa ei soinut ollenkaan säädöistä (tai niiden puutteesta) johtuen. 24. nauhalle ylsi aivan yhtä hyvin kuin horizonissa.

Toinen kitara jota kokeilin oli tämä: http://www.thomann.de/fi/ibanez_rga32mol.htm

Todella ohut ja kevyt kitara, silti soi akustisesti melko lujaa, ja mikä tärkeintä, kauniisti. Mikeistä en osaa sanoa mitään, ei tullut vahvarin kanssa testailtua. Tuossa mallissa talla oli ainakin huomattavasti jykevämpi kuin RG321:ssä, tuskin sillä silti paljoa väliä on. Ulkonäkökin miellytti. RG321:ssä ylsi hiukan paremmin 24. nauhalle kuin tässä, sillä nyt ei niin suurta merkitystä ole jos kitara muuten miellyttää.

Harmi vaan ettei tuolla ollut paljonkaan noita kiinteätallaisia ibanezeja testattavana.

E: Näemmä tota skebaa saa dv247:stä vielä halvemmalla kuin thomannilta... http://www.dv247.com/invt/60864/
petrin1
07.04.2009 07:59:49
suosittelisin charvel 475 keppiä..
powerfly
07.04.2009 13:45:10
Kyl mua ainakin vähän hirvittäis hommata noin halpaa keppiä!!,ja viäl uutena.
3-400€...=pakko olla jotain feeluu.
Ronkeli ei saa rinkeliä
junnnu
07.04.2009 22:21:26
Kai kolusit torin läpi? siellä kun yhtä jos toista jännää.
Have ö miehekäs day!
Rootteri
07.04.2009 22:26:47 (muokattu 07.04.2009 22:30:16)
lavaamo: Jos sitä floikkaa ei tarvi, niin turha kai floikka keppiä sitten on hankkia Jos se taas on vaihtoehto niin käytetty RG tai vanha Charvel torilta.

Niin, vaikka minun Charvel..

Miten olisi Ibanez SAS32? Tosin 22 nauhaa, mutta kuka OIKEASTI tarvitsee 24 nauhaa? :)
Chuck Norris ei kysy mitä kello on, Chuck Norris päättää mitä kello on.
Decadetroll
08.04.2009 01:29:02
...mutta kuka OIKEASTI tarvitsee 24 nauhaa? :)

*nostaa käden ylös*

Kyllä minä vaan käytän noita 23-24 nauhaväliäkin.. Joitakin 22 nauhaisia kitaroita omistaneena sanon kyllä että moisissa tuntuu kuin jotain puuttuisi ja sitten jotkut kivat pikku kikkailunäppäilyhommat eivät onnistukkaan niin helposti kuin 24 nauhaisilla.. Tokihan sitä aina voi bendailla, mutta v-mäinenpä se on vauhissa alakaa bendailemaan edestakaisin, varsinkin jos on joku vähänkin nopeampi juttu menossa. Tämäkin taas riippuu niin paljon soittotyylistä ja musiikista mitä soittaa. Toiset tykkää äidistä, toiset tyttärestä. Yhet tykkää sitten isistä, mutta ne onki jo basisteja ne. pakollinen hymiö tähän, ettei kukaan vedä palkokasvia nasaalionteloonsa ;)

Joten, jos joku ehdottomasti haluaa sen 24 nauhaa, niin turha siitä on kenenkään inistä että "et sinä käytä kuitenkaan 24. nauhaa ku korkeintaan kerran vuodessa ja seki on jouluna!".

Enpä muuten keksi ainuttakaan huonoa puolta siitä, että on 24 nauhaa. Ovatpa siinä nyt sitten tarvittaessa ainakin. Ja joku kohta varmasti sanoo että kuulostaa kaulamikki paremmalta jos on 22 nauhaa, kun se paikka on hieman eri, joten vastaanpa tähän nyt sitten samalla.. Yhtälailla vaikuttaa kuun asema maahan nähden, vuorovesi, tuulensuunta ja omat nakkisormet siihen miltä se kuulostaa. Eipä ole vielä kukaan tullu sanomaan että kuulostaa paskalta kaulamikillä soittelu, kun on sen pari senttiä väärässä paikkaa kaulamikki.

Just my 2 cents. Jatkakaa.
I'm a shooting star leaping through the skies,Like a tiger defying the laws of gravity!
Ziggy Bubba
08.04.2009 01:33:11 (muokattu 08.04.2009 01:33:47)

Decadetroll:
Enpä muuten keksi ainuttakaan huonoa puolta siitä, että on 24 nauhaa.

Minäpä keksin. Aa, mutta niinhän keksit sinäkin:

Ja joku kohta varmasti sanoo että kuulostaa kaulamikki paremmalta jos on 22 nauhaa, kun se paikka on hieman eri...

Kyllä tuossa eron huomaa, tuon voi testata vaikka LTD:n 22- ja 24-nauhaisia "lespoja" vertailemalla. Sitä paitti nuo jälkimmäisen äärimmäisen lähekkäiset mikit näyttävät todella hönteiltä :)
Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta
Decadetroll
08.04.2009 11:07:06
Näh, eipä vielä ole mua haitannut tämä pieni saundiero siinä kaulamikissä. Jos se jotain häirittee, niin mikäs siinä, mutta itse mieluummin otan ne kaksi ylimääräistä nauhaa kuin sen pienen eron kaulamikin saundiin. :)
Paskaa settiä jo vuodesta 87!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)