Aihe: rumpua audacityyn
1
mobbi
06.04.2009 20:31:42

Voisiko tännekkin puolelle laittaa sen aloittelija palstan? Toivottavasti nyt joku kuitenkin jaksaa vastata. Itse en.
www.crimson-sun.org
lindo
06.04.2009 23:33:59
penne2: millä teette rumpukomppeja esim. audacityyn?saisko klikin ääntä jotenni virveli basariksi?

En tiedä Audacitystä mitään mutta snare kick metronomin saa nyt vaikka niin että tekee raidan johon laittaa snare ja kick sämplet yhdelle raidalle ja kopioi niitä sitten niin paljon ku tarvitsee. ... ja toivoo että on "snap to grid" olemassa.

Rumpukomppeja tehdään rumpukoneella
http://www.hitsquad.com/smm/freewar … PERCUSSION/?sort=desc&order=Pop
Rok rok
Kalmo
07.04.2009 13:30:16 (muokattu 07.04.2009 13:31:18)
Tuolta http://audacityteam.org/vst/ saat downloadattua Audacity VST-enablerin jonka avulla sinä ilmeisestikin voit käyttää VST-plugareita, joilla ne rummut tehdään.
Ilman sitä ne rumpukompit pitää tehdä ulkopuolisessa softassa ja tuoda Audacityyn audiona. Parasta jälkeä saa sampleihin pohjautuvilla plugareilla ja niiden MIDI-loopeilla. Esim. Addictive Drumsilla ja vastaavilla tehtyä ei yksinkertaisesti erota oikean rumpalin tuotoksista.

Rumpukoneella (rauta) ei kai monikaan enää komppeja tee. Eri asia toki on, jos hakee nimenomaan jonkun klassisen koneen soundia retroilumielessä. Ja niitä rumpukoneita matkivia plugareita on pilvin pimein ilmaisiakin.

Lisäys: Itse en ole kokeillut Audacityä
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Soolokitaristi
07.04.2009 14:10:30
Audacity ei kaiketi edelleenkään tue MIDI:ä, joten rumpukomppien teko sillä onnistuu helposti vain oikeita rumpuja äänittämällä. Kannattaa kokeilla jotain toista ohjelmaa.

Rummut tehdään siis normaalisti ohjaamalla midillä vst-rumpukonetta, joten ohjelmassa pitäisi olla tuki sekä midille, että vst-soittimille. Sekä audio-ohjelmille, että midille löytyy pysyvä FAQ tältä foorumilta.
Kalmo
07.04.2009 16:22:28
Ups! Enpä hoksannut, ettei Audacity tue midiä. Suosittelen softan vaihtoa (Reaper, Cakewalk Music Creator tai vastaava). Midi on niin jättiläismäinen apukeino itsekseen väsäilevälle, ettei sitä ilman kannata mielestäni sinnitellä.
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
mobbi
08.04.2009 11:19:51

Joo ja vaikka midiä ei edes tarvis niin voit sen Audacityn heittää silti roskiin saman tien.
www.crimson-sun.org
tavaton
08.04.2009 12:59:02
mobbi: Joo ja vaikka midiä ei edes tarvis niin voit sen Audacityn heittää silti roskiin saman tien.

Syy?

Itse pidän Audacityn helppoudesta.
En mää tästäkään mitään oikeesti ymmärrä.
JPQ
09.04.2009 17:08:22

tavaton: Syy?

Itse pidän Audacityn helppoudesta.

minusta ei helppo mutta näppärä jossain tapauksissa tosin moniraita hommista jota se kait tuki ei ole kokemusta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)