T.Nick 04.04.2009 10:43:50 (muokattu 04.04.2009 10:45:22) | |
---|
kallefuture: Leo sanos itte, että L-2000 "is the best bass I have ever made". Mä uskon mitä Leo sanos, enkä teitä. Kalle Tos on ne kaks eri näkökulmaa että "played" vs. "made". Leohan ei ikinä tainnu pahemin mitään soittimia skulailla. Se vaan teki niitä ja otti kommenttia soittajilta. Ite en oo taas koskaan tehny soittimia. Tollanen uudempi L-2000 Tribute oli kuitenkin vähän sellanen kokemus, että ei paras basso, jolla olen soittanut. Enemmän diggasin siitä SB -tributesta. E: Tietty ei ole verrattavissa noi Tributet siihen, että mitä L.F on tarkoittanut hyvällä soittimella. Kipu lisää kiimaa |
zxcasdqwe 04.04.2009 12:13:43 | |
---|
Kiva huomata että täälläkin on G&L bassojen faneja! L-2000 on kyllä reippaasti yksi parhaista bassoista mitä olen testannut. Tyttöystävälläni on 80-luvulta peräisin oleva L-2000 joka painaa kyllä aika paljon. Ja jos ei vielä oteta helvetin rumaa (makuasia) ulkonäköä huomioon niin on kyllä aika kova soitin mm. laajan soundimaailmansa ansiosta. "There is no charge for awesomeness" |
JussiA 04.04.2009 12:25:34 | |
---|
Thominisk: Enemmän diggasin siitä SB -tributesta. Juu, SB -tribute on toiminut oikeikin mainiosti. Kiitos vaan jäsen Thominisk:lle, mainion soittimen sain! Öisin pääasiassa nukun tai soitan passua. |
kallefuture 04.04.2009 13:31:04 | |
---|
zxcasdqwe: Kiva huomata että täälläkin on G&L bassojen faneja! L-2000 on kyllä reippaasti yksi parhaista bassoista mitä olen testannut. Tyttöystävälläni on 80-luvulta peräisin oleva L-2000 joka painaa kyllä aika paljon. Ja jos ei vielä oteta helvetin rumaa (makuasia) ulkonäköä huomioon niin on kyllä aika kova soitin mm. laajan soundimaailmansa ansiosta. En oo koskaan ollu ruman gl l 2000:sen kanssa sängyssä! Kalle "kananpaskaalahkeillaja jatkettuviskikaatukun kompastuinpihallakiikkutuoliin"-osastoa |
4001V63 04.04.2009 15:28:40 | |
---|
Sanoisin, että 60-luvun alkupuolen presarit, uudet musarit ja G&L:t kautta linjan (tributeja en ole kokeillut) ovat loistavia soittokoneita. |
aho 04.04.2009 21:28:38 | |
---|
4001V63: Sanoisin, että 60-luvun alkupuolen presarit, uudet musarit ja G&L:t kautta linjan (tributeja en ole kokeillut) ovat loistavia soittokoneita. Mulle toimii 70-luvun osasto myös musareissa. Kasarivehkeistä ei ole kokemusta, mutta olen ymmärtänyt, että noissa on ollut laatu varsin tasalaatuista kautta historian. String thru body on hienoa asia, mitä aiemmassa ysärivehkeessä oisin kaivannu. www.myspace.com/boristheconductor |
L-2000 on hieno soitin ja sitä on pultikaulabassoa paha parantaa. Saundaakin mainiolta, eli ei siinä voi paljon vikaan mennä jos sellaisen ottaa. Se on läheistä sukua Musarin Sabrelle, joka on yllättävän vähän suosittu siihen nähden miten hyvä peli se on. Etuvahvistin (vm. 1984) on melkoinen kimppu kunnon piirilevykamaa miniatyyrikomponentein, johdoin ja liitoksiin. Ohitettuna, passiivina laite tuottaa oman lisänsä tuohon perussoundiin. Sellainen tuskin kuultava sirinä äänten lopukkeissa...Sitä joskus skitsoilin luurit päässä (basso, vahvarin etunen, Fostex VF 160 digiäänitin). Tai suoraan Fostexiin. Tää ilmiö ei esiintyny jazzbassolla lindyn mikeillä saatika darkstarilla. Ei kuullosta maadoitusvialta vaan joltain syvemmältä...Ton G&L etusen jälkeen mun ymmärtääkseni teknologia on menny ja etuvahvistimet on moduuleita? Ongelma ei haittaa mitenkään oikeeta studiosoittoo (kuka kuuntelee äänten lopukkeita viimeseen asti). Kalle "kananpaskaalahkeillaja jatkettuviskikaatukun kompastuinpihallakiikkutuoliin"-osastoa |
hollstro 05.04.2009 09:24:34 | |
---|
kallefuture: Etuvahvistin (vm. 1984) on melkoinen kimppu kunnon piirilevykamaa miniatyyrikomponentein, johdoin ja liitoksiin. Ohitettuna, passiivina laite tuottaa oman lisänsä tuohon perussoundiin. Sellainen tuskin kuultava sirinä äänten lopukkeissa...Sitä joskus skitsoilin luurit päässä (basso, vahvarin etunen, Fostex VF 160 digiäänitin). Tai suoraan Fostexiin. Tää ilmiö ei esiintyny jazzbassolla lindyn mikeillä saatika darkstarilla. Ei kuullosta maadoitusvialta vaan joltain syvemmältä...Ton G&L etusen jälkeen mun ymmärtääkseni teknologia on menny ja etuvahvistimet on moduuleita? Ongelma ei haittaa mitenkään oikeeta studiosoittoo (kuka kuuntelee äänten lopukkeita viimeseen asti). Kalle Toi on myös musarien ongelma. Mulla kuulu Latokaskessa asuessa Suomenojan radiomaston lähetys kuulokkeisiin kun laitoin ne suoaan Sting Ray:hin. Olen suojanut elektroniikkatilan alumiiniteipillä ja häiriöitä ei enää ole. Faradayn häkki suojaa tehokkaasti häiriöiltä ja sirinöiltä. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
hollstro 05.04.2009 09:29:54 | |
---|
aho: Mulle toimii 70-luvun osasto myös musareissa. Kasarivehkeistä ei ole kokemusta, mutta olen ymmärtänyt, että noissa on ollut laatu varsin tasalaatuista kautta historian. String thru body on hienoa asia, mitä aiemmassa ysärivehkeessä oisin kaivannu. Musarit on aina oleet hyvin tehtyjä ja musta jopa paranivat kun EB otti merkin haltuun. Niissä pre-EB musareissa on uskomattomia viiden kilon halkoja joita en diggaile. Kolmipulttikaulakiinnitys ei myöskään ole niin tukeva kuin myöhemmät ratkaisut. Leo piti härkäpäisesti kiinni mikrotiltistä, vaikka loppupeleissä se on kyseenalainen viritys. Siinä kaula on sarnoitu kahdella pultilla ja kolmas säätää kulmaa. Se ei johda resonanssia rukoon niin hyvin kuin kunnollinen kiinnitys ja on herkempi kaulan sivuttaiselle liikkumiselle. Siksi juuri kukaan ei käytä mikrotilttiä Leon tarkoittamalla tavalla vaan kaula on vedetty koko matkalta runkoa vasten. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
Antti K. 05.04.2009 10:21:07 | |
---|
hollstro: Musarit on aina oleet hyvin tehtyjä ja musta jopa paranivat kun EB otti merkin haltuun. Niissä pre-EB musareissa on uskomattomia viiden kilon halkoja joita en diggaile.
Näyttäis 4,5kg olevan sellanen normaali (mullakin käyneet, jotka olen punninnut ovat olleet 4,4 - 4,6kg). http://www.kitarapaja.com/bass.htm vm77 näkyy painavan tosiaan yli 5kg. Kolmipulttikaulakiinnitys ei myöskään ole niin tukeva kuin myöhemmät ratkaisut. Leo piti härkäpäisesti kiinni mikrotiltistä, vaikka loppupeleissä se on kyseenalainen viritys. Siinä kaula on sarnoitu kahdella pultilla ja kolmas säätää kulmaa. Se ei johda resonanssia rukoon niin hyvin kuin kunnollinen kiinnitys ja on herkempi kaulan sivuttaiselle liikkumiselle. Siksi juuri kukaan ei käytä mikrotilttiä Leon tarkoittamalla tavalla vaan kaula on vedetty koko matkalta runkoa vasten. Se mikrotilt on helppo vääntää rikki, jos ei muista löysätä sitä kolmatta kaulan kiinnitysruuvia ensin. Omassa valkoisessa se on kyllä kunnossa, ehkä juurikin siitä syystä että sitä ei käytetä. Muusikon "paras" ystävä... |
T.Nick 07.04.2009 13:33:47 | |
---|
JussiA: Juu, SB -tribute on toiminut oikeikin mainiosti. Kiitos vaan jäsen Thominisk:lle, mainion soittimen sain! Hyvä et meni sitten ainakin hyvään kotiin ja käyttövehkeeksi. Kipu lisää kiimaa |
aho 07.04.2009 14:21:12 | |
---|
Niissä pre-EB musareissa on uskomattomia viiden kilon halkoja joita en diggaile. Paljonko sinun sabre painaa? Onko niissäkin saarni runkopuuna? www.myspace.com/boristheconductor |
hollstro 07.04.2009 14:32:39 | |
---|
aho: Paljonko sinun sabre painaa? Onko niissäkin saarni runkopuuna? Rapalan optimistisella kalavaa'alla 4.5 kg. Ja on saarnibody. Mun '94 Stingray saarnibodylla painaa samalla puntarilla 3.9 kg. Sabressa toinen mikki tuo parisataa geetä painoon lisää. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
Antti K. 07.04.2009 21:31:45 | |
---|
Muusikon "paras" ystävä... |
T.Nick 08.04.2009 13:49:47 | |
---|
Kipu lisää kiimaa |
Antti K. 08.04.2009 16:01:06 | |
---|
Thominisk: Joo. Toi jätkä meni siihen "Sul alkaa olee turhan monta bassoa" -painostukseen. Kuitenkin lienee jonkinlainen kannanotto sekin, että Musari saa lähteä ekana. Tietenkin, jos jassot ja passot on kuuskytlukulaisia, niin ymmärtäähän sen. Muusikon "paras" ystävä... |
hollstro 08.04.2009 17:25:55 | |
---|
Thominisk: Joo. Toi jätkä meni siihen "Sul alkaa olee turhan monta bassoa" -painostukseen. Kuitenkin lienee jonkinlainen kannanotto sekin, että Musari saa lähteä ekana. Se mitä oon Harria telkusta ja keikoilla nähny niin ikinä ei ole Musarilla vetänyt. Sekin voi olla ihan hyvä syy luopua. Mie en vaan raaski myydä Sting Ray:tä vaikka en silä juuri soittelekaan. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
Antti K. 08.04.2009 18:40:06 | |
---|
hollstro: Se mitä oon Harria telkusta ja keikoilla nähny niin ikinä ei ole Musarilla vetänyt. Sekin voi olla ihan hyvä syy luopua. Mie en vaan raaski myydä Sting Ray:tä vaikka en silä juuri soittelekaan. En miekään luovu tuosta valkoisesta 79:stäni. Halusin vain vähän sohaista, kun itse möin omaa 79 sunburstia hintaan 1600, niin nilitettiin sen hinnasta. Tuossa on tietenkin kaksi vuotta enemmän mojoa ja myös lie ollut tehtaalta lähtiessään tuossa kokoonpanossa, mutta kuitenkin. Anteeksi vuan! Muusikon "paras" ystävä... |
hollstro 08.04.2009 21:18:39 | |
---|
Antti K.: En miekään luovu tuosta valkoisesta 79:stäni. Halusin vain vähän sohaista, kun itse möin omaa 79 sunburstia hintaan 1600, niin nilitettiin sen hinnasta. Tuossa on tietenkin kaksi vuotta enemmän mojoa ja myös lie ollut tehtaalta lähtiessään tuossa kokoonpanossa, mutta kuitenkin. Anteeksi vuan! Toi Harrin on niin vanha että sille on vähän hankala arvottaa hintaa. Noita ei juuri ole myynnissä. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
J.Hollström 08.04.2009 21:44:12 | |
---|
hollstro: Toi Harrin on niin vanha että sille on vähän hankala arvottaa hintaa. Noita ei juuri ole myynnissä. Katalogi arvotti viime vuonna $2500...$3000 '76...'79 Musareille. Koiranpaska on parasta. |