Aihe: Petra (ex Tiktak)
1 2
MK73
04.04.2009 11:12:23
Vanhana Tiksu-diggarina tämä herättää huomion. Petra Mauria julkaisee ensimmäisen soololevynsä "Rakas kaupunki" toukokuussa ja ekan singlen voipi kuulostella vaikka tuolta:

www.deezer.com/en/petra/kuka-ma-oon-A277993.html

Kyllähän toi laulun puolesta on silkkaa Tiktakia, se tulee seuraamaan Petraa aina. Vähän sentään bändin revittelyä uskallettu laittaa. Jonkinlaista riskinottoa on haettu, hyvä, ja tämä on kuulemma levyn kappaleista suoraviivaisin. Saas nähä.
Hiki ja vääntö.
Sarko
04.04.2009 12:28:26
Joo, yllättävän rokkia oli, mutta tylsää ja tasapaksua radiokamaa loppupeleissä.
I like music that's more offensive. I like it to sound like nails on a blackboard, get me wild. -James Osterberg
STT
04.04.2009 14:23:23 (muokattu 05.04.2009 03:01:41)

Aika hävyttömästi plagioitu Foo Fightersin Breakout-biisin riffi tuohon. Sama sävellaji ja rytmitys jopa.

Muuten kappale kuulosti TikTakilta. Ei mitään uutta päällä maan.
"Music is the best!"
moderndrummer88
04.04.2009 20:58:57
Voi hitto, mistä tuolta pitää painaa että sen saa kuulumaan?
"jazzahtavia ridekomppeja tyyliin Ian Paice" -Brother Michael
MK73
04.04.2009 21:26:37
moderndrummer88: Voi hitto, mistä tuolta pitää painaa että sen saa kuulumaan?

Kokeile klikata Petran kuvan alta "kuka mä oon"-tekstiä
Hiki ja vääntö.
_Petri_
04.04.2009 22:42:33

MK73: Kokeile klikata Petran kuvan alta "kuka mä oon"-tekstiä

Ei toiminu. Spotify toimi: http://open.spotify.com/track/42z6mXIDL14AZtEj7mT6hs
PROG OUT WITH YOUR FROG OUT #m.net-ilta
Väkevämies
04.04.2009 23:18:35
STT: Aika hävyttömästi plagioitu Foo Fightersin Breakdown-biisin riffi tuohon. Sama sävellaji ja rytmitys jopa.

Meinaat vissiin Breakouttia.

Ihan Tik takkia oli, mutta enpä kyllä inhonnut sitäkään. Ei kyllä kamalan mainio biisi siltikään.
Cimble
04.04.2009 23:46:33
Piti sanomani, että Petra osaa Tiktakin tietynlaisesta imagosta ja kaupallisuudesta huolimatta laulaa sekä tulkita tuntuvasti. Omaa lisäksi hienon ja persoonallisen äänen. Ei mulla muuta... :)
Parempi vähän paskaa nurkissa, kuin puhdas helvetti...
MK73
12.04.2009 15:07:23
Petran albumin tuotannosta vastaa mm. Jonna Tervomaan taustalta tuttu Jussi Jaakonaho. Saattaa siis tosiaan olla luvassa ihan rouheaakin meininkiä...
Hiki ja vääntö.
kyseinen
13.04.2009 09:12:14 (muokattu 13.04.2009 09:13:18)
MK73: Petran albumin tuotannosta vastaa mm. Jonna Tervomaan taustalta tuttu Jussi Jaakonaho. Saattaa siis tosiaan olla luvassa ihan rouheaakin meininkiä...

Tää Breakout-riffin napannut sutaisu on ainakin ihan vaan Tiktak-tyylistä iskelmärokkia, eikä Jaakonahon mahdollinen vaikutus (valitettavasti) kuulu ollenkaan, ehkä kitarasooloa lukuun ottamatta.
"No s'on ihan tyhymä mies tuo!" -Jope
M.i.k.key
13.04.2009 11:43:53
kyseinen: Tää Breakout-riffin napannut sutaisu on ainakin ihan vaan Tiktak-tyylistä iskelmärokkia, eikä Jaakonahon mahdollinen vaikutus (valitettavasti) kuulu ollenkaan, ehkä kitarasooloa lukuun ottamatta.

Mun mielestä Jaakonaho ei soita itse kitaraa vaan pmmp-kitaristi Mikko Virta.
möllisty
MK73
13.04.2009 12:19:12
M.i.k.key: Mun mielestä Jaakonaho ei soita itse kitaraa vaan pmmp-kitaristi Mikko Virta.

Niin.. minunkaan käsittääkseni Jaakonaho ei Petran bändissä soita, levylläkään. Toivon vaan, että hänen tuottamana bändisoitto pääsisi enemmän esille. Eikä tiktakmaisuudesta varmaan päästä niin kauan kuin Petra Mauria on laulusolistina. Myöskään tuon ensimmäisen sinkkulohkaisun perusteella ei kannattane vielä ihmeempiä johtopäätöksiä vetää.
Hiki ja vääntö.
kyseinen
13.04.2009 15:15:51 (muokattu 13.04.2009 15:16:46)
M.i.k.key: Mun mielestä Jaakonaho ei soita itse kitaraa vaan pmmp-kitaristi Mikko Virta.

No, en ajatellutkaan, että välttämättä oli itse Jussi, vaan että oli ehkä myötävaikuttanut siihen, millainen soolo on (eli "tuottanut" sen).
kyseinen
13.04.2009 15:17:51 (muokattu 13.04.2009 15:18:15)
MK73: Eikä tiktakmaisuudesta varmaan päästä niin kauan kuin Petra Mauria on laulusolistina.

Miksei siitä vois päästä? Kuulostaako Jenni Vartiainen Gimmeliltä? Tää biisi nyt oli vaan ihan silkkaa Nova-rokkia. Ihan sitä samaa, jota Petra on ennenkin laulanut.
MK73
13.04.2009 16:33:35 (muokattu 13.04.2009 17:16:09)
kyseinen: Miksei siitä vois päästä? Kuulostaako Jenni Vartiainen Gimmeliltä? Tää biisi nyt oli vaan ihan silkkaa Nova-rokkia. Ihan sitä samaa, jota Petra on ennenkin laulanut.

Enhän mä sanonutkaan, etteikö siitä voisi päästä, jos Petra niin haluaisi, epäilen vain. Mun puolesta saisikin tehdä vaikka jotain roots-kamaa tai jatsimpaa, mutta luulen että hänen tapauksessaan on helpompi valinta palvella ainakin osittain vanhaa fanikuntaa ja radioasemia. Sehän se tylsää onkin, että joku keskivertopliisu kipale pitää olla radiosoittoon. Miksi? Ja eroaako Jenni Vartiaisenkaan popit kovin radikaalisti Gimmelistä? Siellähän nekin Novalla pyörivät.
Hiki ja vääntö.
Bullitt
13.04.2009 23:10:31 (muokattu 13.04.2009 23:11:04)
MK73: Ja eroaako Jenni Vartiaisenkaan popit kovin radikaalisti Gimmelistä?

No minusta ainakin tuntuu että en ole ainut väittäessäni että kyllä ne AIKA paljon eroaa, yleisfiilikseltään, saundeiltaan jne.

Siellähän nekin Novalla pyörivät.

No tekeekö se kappaleista automaattisesti samaan "lokeroon" kuuluvia jos niitä soitetaan samalla radiokanavalla? Muutenkin tuo Nova-poppi terminä tuo mieleen lähinnä jonkun natsikortin, ristiretket tai muun vastaavan "tuoreen" ilmaisun. Ja onhan Novalta kuulunut ainakin Hurriganesta ja CCR:ääkin joskus, eli en lähtisi niputtamaan niitä samaan kategoriaan esim. em. artistien kanssa vain sen takia että Nova niitä soittaa.

Mutta itse aiheeseenkin sen verran, että satuin kuulemaan Petran jonkun sinkun radiosta. Ihan pirteähköltä radio-poprokki-renkutukseltahan tuo minusta kuulosti, sanan myönteisessä merkityksessä.
OSTAKAA 15" 4x108-PULTTIJAOLLA OLEVAT HYVÄT ALUMIINIVANTEET!!!
MK73
14.04.2009 09:09:21
Bullitt: No minusta ainakin tuntuu että en ole ainut väittäessäni että kyllä ne AIKA paljon eroaa, yleisfiilikseltään, saundeiltaan jne.

No tekeekö se kappaleista automaattisesti samaan "lokeroon" kuuluvia jos niitä soitetaan samalla radiokanavalla? Muutenkin tuo Nova-poppi terminä tuo mieleen lähinnä jonkun natsikortin, ristiretket tai muun vastaavan "tuoreen" ilmaisun. Ja onhan Novalta kuulunut ainakin Hurriganesta ja CCR:ääkin joskus, eli en lähtisi niputtamaan niitä samaan kategoriaan esim. em. artistien kanssa vain sen takia että Nova niitä soittaa.

Kyllähän J. Vartiaisen kappaleita pidän selkeästi parempina ja sävykkäämpinä kuin Gimmelin, mutta lopulta aikalailla samaan lokeroon menevät tuotannon puolesta. Pitkälti tietokoneennäytöllä väsättyjä levytyksiä, joissa elävien soittajien kaipuu suorastaan kaatuu päälle.

Mitä "radiorokkiin" tulee, turhan usein minustakin yleistetään, kuten tässä Petrankin kohdalla että "tämä on tätä soittolistapoppia tai Nova-rokkia". Olkoonkin melko yksipuolista se tarjonta, jota nämä tietylle kohderyhmälle suunnatut radioasemat soittavat. Minä arvostan enemmän sitä, että musiikki on oikeiden soittajien kanssa tehtyä, vaikka olisikin jossain määrin "radioystävällistä". Siitä pisteet Petralle, hänen bändille ja Jaakonaholle. Petrahan on vielä nuori - blueslevyä odotellessa... :-)
Hiki ja vääntö.
Cathi777
17.04.2009 19:01:47

Yhden biisin olen radiosta kuullut, enkä halua sitä enää toista kertaa kuulla. Järkyttävän huonoa lyriikkaa ja biisi on sellaista huonoa Tiktakia. Muutenkin Tiktak oli sellainen bändi, että ei ollut selkeää keulakuvaa siinä bändissä ja näin ollen on aika vaikea omaa uraa lähteä luomaan. En kauhean pitkää uraa Petralle kyllä povaa jollei lähde sitten johonkin yllättävään suuntaan, mutta ei tämän tyylisellä materiaalilla ole mitään toivoa.
Only pop music can break my heart...
Kre-per
11.05.2009 09:33:25
Muutenkin Tiktak oli sellainen bändi, että ei ollut selkeää keulakuvaa siinä bändissä ja näin ollen on aika vaikea omaa uraa lähteä luomaan.

Mun mielestä taas juurikin tuon faktan takia on helpompi lähteä soolouralle. Valitettavasti toi alussa esitetty biisi ei vaan irtoa tiktak-muotista tarpeeksi, että tässä olisi mahdollisuutta tehdä jenni vartiaisia.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)