Rothallar 02.04.2009 00:36:01 | |
---|
Mistäköhän voisi johtua tuo ääni joka tuossa clipissä loppupuolella rupeaa esiintymään. Jos äänittelee pidempään, niin ääni kuulostaa ihan kuin siinä olisi jotain avaruusefektiä tai se nauhotettaisiin veden alla :S koneenani on Asus Revolutionary notebook series muistaakseni mallia Fj3P eli läppäri Miten vian saisi korjattua, jotta voisin jatkossa äänitellä? Vai voiko edes korjata.. Tämä on siis vaan äänitetty koneen mikrofonin ( sisään rakennettu ) kautta joten vika voi olla vain siinä tai sitten koko äänikortti on hajalla? Kokeilin tosin toisella mikillä äänittää samaa klippiä, pelimikilläni ja sama ongelma ilmeni siinäkin, eli varmaankin vika on äänikortissa. Kaikki muu kyllä toimii äänet normaalisti ja kun äänittää omaa puhetta niin tätä kyseistä ilmiötä ei tapahdu, mutta kun nauhoittaa vaikka kitaroita niin heti tulee vastaan tämä. APUA KAIVATAAN! Kiitos paljon kaikille vastanneille! Linkki: http://www.mikseri.net/artists/?id=118059www.myspace.com/crownforger |
south_of_heaven 02.04.2009 00:42:48 | |
---|
En tiedä sen kummemmin asiasta, mutta onko sulla tuo mese päällä aina kun tätä tapahtuu? Guitars are like assholes; Everybody has one. |
Rothallar 02.04.2009 00:47:42 | |
---|
En usko että se on messengeristä kiinni on ollut päiviä jolloin se on ollut auki ja kiinni vika on jossain muualla. www.myspace.com/crownforger |
Kalmo 02.04.2009 12:47:30 | |
---|
Milläs softalla äänittelet? onko siinä automaattinen volyyminsäätö? Sellainen voi aiheuttaa häiriöitä. Monitoroitko ääntä jotenkin soittaessasi? Ääni myös muistutti paikoin feedbackiä eli äänen kiertoa. Jos normaali puhe (alhainen volyymi) äänittyy normaalisti, niin voisiko skitalla käyttämäsi volyymi olla niin kova, että resonointi tms. päästäisi signaalin kiertoon? Entä jos soitat skitalla hiljaa, äänittyykö silloin normaalisti? Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300
Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän. |
Rothallar 02.04.2009 13:16:12 | |
---|
Jos oikein muistan niin tämä ongelma ilmeni siitä lähtien, kun äänittelin Audacityllä ennen, sitten se yht'äkkiä rupesi kuulostamaan tuollaiselta. Olen kokeillut eri ohjelmia: Cubase, Audacity,Kristal.. kaikissa sama ongelma.. Luulen, että äänikortissa on häikkää ei itse softan asetuksissa, koska jos sama ongelma on useammassa kuin yhdessä niin silloin se vika täytyy olla äänikortissa. Ei ole väliä soittaako hiljaa vai lujaa häiriö tulee joka tapauksessa kun soittelee kitaralla. En sitten ymmärrä miksi se ei tule puheen aikana, mutta luulen, että äänikortissa on jotain häikkää? Minulla oli aikomuksia hankkia äänityslaitteita, mutta en uskalla tilata mitään jos ääni vaan kuulostaa tuolta jo valmiiksi eikä asiaa saa korjattua. Onko kellään samankaltaisia ongelmia ollut ? APUJA KAIVATAAN! www.myspace.com/crownforger |
Deemo 02.04.2009 13:43:13 (muokattu 02.04.2009 13:44:44) | |
---|
Voisin heittää arvion että ohjelmasi äänittää sekä niistä mirofoneista tulevaa ääntä että äänikortin sisällä reitettävästä äänitetystä materiaalista yhtäaikaa jolloin äänien välille tulee vaihe-eroa (phase sifting) ja saa kuulostamaan tuolta. Eroon pääsee hankkimalla ihan tarkoitukseen soveltuvan esim. usb DAW-kortin. Halvimmat eivät päätä huimaa. Voit toki yrittää löytää koneestasi driverin jolla voi tuon "monitoroinnin" poistaa. |
Johann Onn 02.04.2009 13:53:12 | |
---|
aikomuksia hankkia äänityslaitteita Ei oikeasti äänittämisen tarkoitettuja äänikortteja, kannatta suhteuttaa mihinkään emon äänipiireihin. Pahimmillaan ne on sillä "tasolla" (= tän koneen äänipiiri), että tuli ikävä, 15 vuotta vanhaa SB16:sta. Onneksi ne saa tarvittaessa, pois päältä. |
Rothallar 02.04.2009 14:05:37 | |
---|
Voisitko kertoa " Voit toki yrittää löytää koneestasi driverin jolla voi tuon "monitoroinnin" poistaa." enemmän miten se itseasiassa tapahtuisi ? mistä etsiä? Olisi aivan mahtavaa jos saisin poistettua monitoroinnin! www.myspace.com/crownforger |
Deemo 02.04.2009 22:53:13 (muokattu 03.04.2009 09:16:16) | |
---|
Rothallar: Voisitko kertoa " Voit toki yrittää löytää koneestasi driverin jolla voi tuon "monitoroinnin" poistaa." enemmän miten se itseasiassa tapahtuisi ? mistä etsiä? Olisi aivan mahtavaa jos saisin poistettua monitoroinnin! Vastaisin mielelläni jos siihen olisi ohje jota voisi pitää yleispätevänä. Nämä kannettavat kun ovat aika erilaisia keskenään. Katsoin juuri oman kannettavani äänikortin omaisuuksia ja siellä ei ainakaan löytynyt mitään millä voisi tuon monitoroinnin poistaa. Kokeile nyt kuitenkin vaikka niin että et käytä tietokoneen omia mikrofoneja lainkaan. Kytke ulkopuoliset mikrofonit. Säädä mikrofonien tasot sopivaksi ja äänikortin kaikki muut volumet kiinni. Myös master-volume ihan kiinni äänityksen ajaksi. Varmista vielä että äänitettävä materiaali ei tule ulos kannettavan kajareista samalla kun äänität. Tee koeäänitys ja avaa äänikortin master-volume auki kun olet äänittänyt. Toista äänitetty klippi. Jos tekee vielä saman niin kokeile äänittää vahvistimesi line-out linjasta kannettavasi line-in liittimen kautta -jos siinä sellainen on. Tee samanlainen koe ja toista äänitetty klippi. Jos on vielä tuo ongelma niin sitten voisi olettaa että jotakin outoa siinä kortissa on. Helpointa on kuitenkin hankkia joku USB-väylänen äänikortti niin ongelma häviää. |
Rothallar 03.04.2009 13:10:05 (muokattu 03.04.2009 13:12:01) | |
---|
Kiitos Deemo avustuksestasi! Ehkä tosiaan hankin sen USB-väyläisen äänikortin. Onko suosituksia millainen kannattaisi ostaa ? budjettina 1-200e www.myspace.com/crownforger |
samulirask 03.04.2009 15:03:20 (muokattu 03.04.2009 15:04:00) | |
---|
Rothallar: Kiitos Deemo avustuksestasi! Ehkä tosiaan hankin sen USB-väyläisen äänikortin. Onko suosituksia millainen kannattaisi ostaa ? budjettina 1-200e Eivätköhän kaikki musiikkikäyttöön tarkoitetut äänikortit ole tuossa hintaluokassa tarkoitukseensa hyviä. Itselläni on E-MUn 0202 USB, ja olen tyytyväinen ollut - tosin se on ollut minulla jo kohta kaksi vuotta, eli lieneekö vanhaa tekniikkaa jo... Näissä E-MUn korteissa hyvänä puolena on hyvä softabundle, mikä tulee kortin mukana. Siitä on paljon iloa, varsinkin jos ei ennestään ole äänityssoftia. Itsellä on kovassa käytössä ollut kortin mukana tullut Amplituben LE-versio. |
Rothallar: Kiitos Deemo avustuksestasi! Ehkä tosiaan hankin sen USB-väyläisen äänikortin. Onko suosituksia millainen kannattaisi ostaa ? budjettina 1-200e Itse käytän vallan M-Audion tuotteita mutta kyllä esim. Tascamin US-144 (muistaakseni se tuolla nimellä on) on myös ihan hyvä. Kuten edelleinen kirjoittaja sanoi niin joka valmistajalla on ihan kelvolliset USB-kortit. Enemmän joutuu sitten maksamaan jos haluaa paljon herkkuja. Minulla on ProFire 2626 mutta se onkin jo Firewire-DAW. |