Aihe: Mikä kannattais ostaa ?
1
Ms.Bassist
08.01.2009 22:05:38
Meinailin tässä toista omaa bassoo ostella, eikä oo hirveesti hajua että minkälainen olis just sopiva. Oon soitellu noin viitisen vuotta ehkäpä, eikä kamalan kovassa käytössä oo edellinen ollu, mutta nyt se jäis veljelle ja itellä olis tarkotus vähän ahkerammin ruveta soittelemaan.
Mielipiteitä ? Saako parilla sadalla jo kohtuu hyvän soittimen ?
jperala
09.01.2009 07:23:48
Itsellä ainakin kävi tuuri OLP basson kanssa, jos tällaisen löydät niin kokeile ainakin. Budjetti olisi hyvä venyttää hieman, älä osta kaikkein halvinta mutta ei se kallein laitekaan aina ole paras ratkaisu, musaliikkeeseen kokeilemaan mikä istuu lapasiin ja toria seuraamaan ahkerasti.. 300€ panostuksella alkaa jo saamaan hyviä vehkeitä.
OLP MM2
L.Ruoska
09.01.2009 15:33:07

Käy musaliikkeissä pyörimässä, soittele kaikenlaista. Pistä merkit mieleen, että mistä tykkäsit. Sitten vain samalta valmistajalta etsit tuolta muusikoiden.netin Torilta käytettynä edullisia soittimia. Ibanez ja Yamaha duunaa molemmat päteviä edullisia soittimia, Ibalta esim. GSR-sarjaa irtoaa edullisesti. Yammulta RBX270 ja varsinkin 374 on toimivia pelejä. Parilla huntilla saat jo oikein soitettavan soittimen. ESPillä myös ihan jeesejä soittimia tosin ei oo omaa kokemusta niistä halvoista (B-50 jne). Muutaman kympin lisää kun lyöt tiskiin niin voit löytää jo esim. Warwickin Rockbass-sarjalaisia.

Älä osta uutena anyway, vaikka lamassa ollaankin jne niin saat kuitenkin omasi takaisin kun tingit hiukan tuolla Torilla. Jos osuu helmi käpälään niin pidät sen, jos ei niin pistä kiertoon :)
Myynnissä erinomainen japsi Ibanez Soundgear Duncanin mikeillä ja preampilla. Katso mun Tori-ilmoitukset :)
Rulliz
29.03.2009 14:09:21
Kysytään itsekkin nyt sitten täällä kun on sopiva aihe. Olen ajatellut ESP/LTD AX-104 bassoa. Aika hevin näkönen ja kaula istuu käteen hyvin. Vahvarin läpi en ole vielä soittanut. Mut, mut onko kellään omia kokemuksia esim. että olisi omistanut samanlaisen basson?
ericcarr
03.04.2009 09:47:43

Meilläkin on uusi basso basistilla hankinnassa. Kaksi vuotta soitellut tommosella halvalla Bentonilla, nyt ois budjetti 400€ mutta jos joku suosittelee jotain alle 500€ kampeetta niin siihen voi ite laittaa vähän lisiä :). Harkinnassa olisi ESP LTD B-154DX STR 355€ (Thomann) tai esim. Ibanez BTB550MP-CNF 460€ (Piano Jylhä) jos vähä omia sekaan laittais. Kokemuksia näistä, varmasti kaikki on parempii ku tuo Thomanilta hommattu halvimman bassopaketin kampe :).Kaappina toimii ASHDOWN T15-180S
Kiss rules :D
sukeltaja-ankka
03.04.2009 10:26:22
Yhdyn edelliseen neuvojaan (en siis fyysisesti) ja sanon, et käykää soittelemas paljon.

Tärkein asia ehkä bassos on se, et se istuu omaan tassuun, ja sitä ei voi selvittää ku soittamal. Enkä nyt tarkota sitä, et heität pari säveltä ja oot iha fiiliksis uudesta ja ostat sen. Täälpäi ainaki musaliike lainaa basson vkonlpks sitoumuksel, et palautat ja jos rikot, ni maksat. Et kunnon soittelu, sillä se selviää onks se sulle hyvä.

Toinen on sit se, miten se soi. Et jos särisee ja pärisee ja mikit on samat ku niit ei olis, ni ei sit ehkä kannata. Aktiivi/passiivi on must aika makuasia. Mul on ollu aktiivi-mikillinen ja passiivi-mikillinen, enkä osaa vieläkää sanoa kumpi on parempi. Se on mulle ainaki melkei ihan sama. :D

Raha-asias sit on paha sanoa. Oma eka basso oli Harley Benton, joka oli mun mielest iha kamala rohjake. Mut sit toka oli semmoi halpa Yamaha, mut vaik se oliki halpa ni se on silti yhtii parhaimpii bassoi mitä oon soittanu.
Et torilt voi löytyä joku helmi tosi halval. Tai sit uutena voi löytyä joku hyvä halval.
Mut ei silti ehkä aina kannata sit halvint ostaa, jos aikoo enemmänkin soitella, siin voi laatu tulla jo vastaan. Mut se, et ostat tonnin basson ei välttis ole tae, et se on loistava.

Ja se kuka katto tot ESP:n 104-sarjalaisia, ni mulla on semmoi Viper myynnissä. Kannattaa tsekata. Oikein mukava raskaaseen, eikä ehkä ihan niin raskaaseenkaan musiikkiin. Ja halval viel lähtee, ku pitää muuton takia päästä siitäki eroon...

Ja anteeks pitkä vuodatus. Oli paljon asiaa. :D
Yamaha Dalmatian -custom edition, "Täplä"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)