Aihe: Rush
1 2 3 4 583 84 85 86 87122 123 124 125 126
rkellu
27.03.2009 07:12:07

huonoa musiikkia ei ole olemassakaan, hölmöt.
carnation
27.03.2009 13:25:02
rkellu: huonoa musiikkia ei ole olemassakaan, hölmöt.

Eikä hyvää!
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
rkellu
27.03.2009 14:41:32

totta,

kaikki musiikki on enempi tai vähempi paskaa.
Kahvihemmo
27.03.2009 15:25:23
tepeskeli: Hauskaa, minusta Rush on juuri näillä kahdella uusimmalla löytänyt uudelleen tekemisen meiningin. Ja onko ennalta-arvattavuus automaattisesti huonon musiikin merkki?
No kyllä se jossain mielessä mielestäni huonon musiikin merkki on. Että panostetaan "hyviin" saundeihin, soitetaan teknisesti ottaen taitavasti ja käytetään monenlaisia soittimia... mutta unohdetaan uuden löytämisen riemu, unohdetaan sydän, kauneus ja harras voima, jota rock-musiikissakin voi parhaimmillaan olla.

Minun mielestäni Armor and Sword kuuluu Rushin top-5- biiseihin. Se on yksinkertaisesti kaunis ja melodinen kappale, ei biisin tarvitse olla mutkikas ollakseen hyvä...
Ei tarvitsekaan, mutta ei riitä hyvään biisiin, että tekee kappaleen, joka on sävelletty "kypsästi" "miellyttäväksi" ja ikään kuin valmiiseen "hyvän biisin" muottiin. Armor and Swordista moni pitää, mutta itseäni kappale on ärsyttänyt ja tylsistyttänyt alusta asti - kun ei ole luovuutta, ei ole aitoutta.
tepeskeli
27.03.2009 15:33:09

Kahvihemmo: No kyllä se jossain mielessä mielestäni huonon musiikin merkki on. Että panostetaan "hyviin" saundeihin, soitetaan teknisesti ottaen taitavasti ja käytetään monenlaisia soittimia... mutta unohdetaan uuden löytämisen riemu, unohdetaan sydän, kauneus ja harras voima, jota rock-musiikissakin voi parhaimmillaan olla.

Ei tarvitsekaan, mutta ei riitä hyvään biisiin, että tekee kappaleen, joka on sävelletty "kypsästi" "miellyttäväksi" ja ikään kuin valmiiseen "hyvän biisin" muottiin. Armor and Swordista moni pitää, mutta itseäni kappale on ärsyttänyt ja tylsistyttänyt alusta asti - kun ei ole luovuutta, ei ole aitoutta.

Mielipideasioita nämäkin...
Timetokill
28.03.2009 13:38:09
Kyllä mä pitkin hampain hyväksyn tuon arvion uudesta S&A:sta. On noissa haukuissa jotain perää... mutta mun mielestä Armor and Sword on levyn ylivoimainen helmi... ehdottomasti paras kappale S&A:lta.
Timetokill
01.04.2009 15:06:06
jazzmies
01.04.2009 23:19:11
Timetokill: Tää on aika hauska:

http://www.youtube.com/watch?v=4XsYuHbXZUk

Herrajumala. Mä myyn mun rummut!
Jooga on pop(jazz)!
Progressor
03.04.2009 17:09:02
Timetokill: Tää on aika hauska:

http://www.youtube.com/watch?v=4XsYuHbXZUk

Tiesin jo ennen videon käynnistymistä, että tuon täytyy olla peräisin Japanista. Ja niin oli.
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
S.M.A.K.
Askorbiinihappo
03.04.2009 17:55:09

Progressor: Tiesin jo ennen videon käynnistymistä, että tuon täytyy olla peräisin Japanista. Ja niin oli.

Japanilaiset on motivoituvaa porukkaa.
Entinen pulseofthemaggots, Youtubesta mut löytää samalla nimimerkillä
Nazareth
03.04.2009 18:29:39
Askorbiinihappo: Japanilaiset on motivoituvaa porukkaa.

Ainakin mitä sotavankien käsittelemiseen tulee.

Sori offtopic.
At one hundred yards! Volley fire, present! Aim! Fire!
tepeskeli
04.04.2009 22:45:47

VH1Classic.comissa on Rush-aiheinen soittolista, jossa Geddy puhuu minuutin pätkissä lähinnä Retrospective 3- kauden biiseistä ja videoista, myös muutamasta aikaisemmastakin. Biiseihin liittyvät musavideot myös nähtävillä.

http://www.vh1classic.com/view/play … Rush/Rush_On_Tom_Sawyer/index.jhtml
Mika Kangas
07.04.2009 21:18:28
Jos ei omista kaikkia Rushin levyjä tai haluaa tutustua bändiin niin paljon puhutulla Spotifylta löytyy yhtä levyä vaille koko tuotanto.Ja jos ei tiedä mikä on Spotify niin tossa keskustelua:

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=1&t=172811&oo=0
Nazareth
08.04.2009 23:15:39
Oonko muuten ainoa porukasta joka tykkää Rushin vanhemmasta materiaalista mutta uudempi materiaali on syvältä?
Coran
08.04.2009 23:18:26
Nazareth: Oonko muuten ainoa porukasta joka tykkää Rushin vanhemmasta materiaalista mutta uudempi materiaali on syvältä?

Riippuu mitä meinaat uudemmalla. Itte en ainakaan jaksa kokonaisuuksina kuunnella Roll the Bonesin jälkeisiä lättyjä, vaikka joitain hyviä biisejä löytyykin, etenkin Counterpartsilta.
Niin, Popeda on vähän sellainen Suomen Tool. Jos ei diggaa, nii ei vaan ymmärrä. -dixi19
Nazareth
08.04.2009 23:26:17 (muokattu 08.04.2009 23:28:36)
Coran: Riippuu mitä meinaat uudemmalla. Itte en ainakaan jaksa kokonaisuuksina kuunnella Roll the Bonesin jälkeisiä lättyjä, vaikka joitain hyviä biisejä löytyykin, etenkin Counterpartsilta.

No mä meinaan että Hemispheres on viimenen levy mitä tykkään kuunnella, sitä uudemmat ei iske yhtään vaikka mitä tekis.

EDIT: Moving Pictures -levylle oon monta kertaa yrittäny antaa mahdollisuuden mut mä en kerta kaikkiaan käsitä että mikä siinä on siin hienoa kaikkien mielestä. Tasapaksu levy vailla mitään omaperäistä mun mielestä.
bedlam
09.04.2009 08:32:57

Nazareth: Moving Pictures -levylle oon monta kertaa yrittäny antaa mahdollisuuden mut mä en kerta kaikkiaan käsitä että mikä siinä on siin hienoa kaikkien mielestä. Tasapaksu levy vailla mitään omaperäistä mun mielestä.

Ei tuo kokonaisuutena munkaan mielestä pärjää esim. Hemispheresille, mutta Limelight nostaa koko levyn pisteitä reilusti. On se vaan niin hieno viisu.
molder
09.04.2009 09:07:00 (muokattu 09.04.2009 09:09:55)
Et ole ainoa ;) Kyllähän nämä uudet livetaltionnit ja DVD:t on silti mun mielestä TOSI kovia. Studio-albumit ei ( 25-vuoteen. Mikä on huono saldo). MOVING PICTURES - paras ja viimeinen hyvä kokonaisuus. Sitä edeltänyt "PERMANENT WAVES" on kans mun TOP10-rock/prog listalla. Sitten on vaan satunnaisia hyviä biisej: SIGNALS: Subdivisions, New World Man, GRACE UNDER PRESSURE: Distant Early..., PRESTO: Show Me Don`t Tell Me.
80-luvun puolivälin jälkeen on ainoostaan kuuntelemisen arvoista kokoelmat ja livet ja DVD-levyjen bonus-CD:t. Näin karkeasti...
Mutta RUSH on silti se kovin juttu. Meikäläiselle :) Se on oudon kaksijakoinen bändi. Oli aika jolloin koko bändi ketutti, mutta nyt kun katsoo esim. LAST FM- soittolistaa niin mikähän siellä on ykkösenä ;-)

Nazareth: Oonko muuten ainoa porukasta joka tykkää Rushin vanhemmasta materiaalista mutta uudempi materiaali on syvältä?
"The SOUND of VOLUME"
Timetokill
09.04.2009 15:12:43
Mulle taas eivät Moving Picturesia edeltävät albumit ole edes samalta planeetalta 80-luvun Rushin kanssa. Noi 70-luvun levyt ovat näennäisesti "progempia", mutta Signals, GuP, PoW, HYF ja Presto ovat pitkällä tähtäimellä huomattavasti "syvempiä", kunnianhimoisempia ja PALJON enemmän kuuntelua kestäviä kokonaisuuksia mielestäni.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)