masterhat 15.02.2009 21:34:31 (muokattu 15.02.2009 21:34:50) | |
---|
ite ostin käytettyn torilt joskus. kylhän noit ebay:sta, tai sit etit jälleenmyyjiä netistä. suomeen ei kuitenkaa kai ole maahantuojaa. kannattaa tosin noit valuuttakurssei hieman kyttäillä, etenkin punnan kurssille tapahtuu, sellanen viba... ''On moraalitonta antaa tyhmien ihmisten pitää rahansa'' |
bfoc 15.02.2009 22:49:26 | |
---|
Käsitin väärin, mutta luin ihan riittävän hyvin. Sun aiemman postin tekstistä ei ollut pääteltävissä puhuitko yleensä putkisäröistä vai kyseisistä Behkun putkisäröistä. Jos nyt aikoisi kaikki maailman putki-pedaaliasiat käsitellä, variaatoita on niin paljon, että tilaa kuluisi ehkä hyvän gradun verran, ei sitä yhdellä lauseella hoideta. Jos aloittaja kyselee Behkuista, ei liene tarpeen käsitellä EHX:n saatikka putiikkipedaalien ominaisuuksia. Jotta keskustelu pysyisi selkeänä, itse pyrin olettamaan että lyhyet vastaukset ilman eri rajausta koskettelevat juuri kysyttyä aihepiiriä. Pidemmät esseet sitten voivat kosketella aihepiiriä laajemminkin. Muutehnan tässä saa joka postiin kirjoitella disclaimereita enempi ja vähempi. Mutta joo, epäilemättä Behkun laitteita ei voi verrata esim. Electro-Harmonixin laitteisiin. Näin on. Yleensä noissa karvalakkimalleissa ei niitä DIY-mahdollisuuksia ole ajateltu normikäyttäjälle. Harrastajathan sitten modaavat mitä vaan, mutta meikäläisen sorttiset käyttäjät vaan sellaisa mokkuloita jotka lähtevät ilman kolvia summuuta väkivaltaa irti. sutiojrikellA |
Jarskimo 16.02.2009 16:13:58 (muokattu 16.02.2009 16:17:27) | |
---|
Laitoin tilaukseen ton Big Muffin, kun kuulosti videoissa todella upealta Nii Nii |
Icy-Sun 16.02.2009 16:15:47 (muokattu 16.02.2009 16:16:52) | |
---|
Ketjun aloittajasta tuossa puhuttiinkin eikä aloittelijasta. Offia, mutta nöyryys on ammattimaista, uhoaminen ei. |
Exhausted 16.02.2009 16:16:12 (muokattu 16.02.2009 16:16:47) | |
---|
E: Olin myöhässä hyvä että ketjun _aloittaja_ löysi itselleen mieleisen pedaalin, vaikka muut kävivät kaiken keskustelun hänen puoletaan :) |
Jarskimo 16.02.2009 16:17:07 | |
---|
Joo okei sori, lukihäiriö Nii Nii |
Nazareth 17.02.2009 22:28:51 | |
---|
Mikä fuzz ois hyvä kun oon hakemassa sellasta millä saa saundin mahdollisimman tukkoon? At one hundred yards! Volley fire, present! Aim! Fire! |
Exhausted 17.02.2009 22:57:59 (muokattu 17.02.2009 22:58:18) | |
---|
Ennenkö ostat mitään niin kokeile tällästä. Kitaran etumikki päälle, tonet nolliin. Sitten paljon säröä ja trebleä vahvarista/pedaalista niin pitäis olla aika tukkonen futsi |
Nazareth 17.02.2009 23:24:58 | |
---|
Ennenkö ostat mitään niin kokeile tällästä. Kitaran etumikki päälle, tonet nolliin. Sitten paljon säröä ja trebleä vahvarista/pedaalista niin pitäis olla aika tukkonen futsi Ai niin joo, kitarassahan on tone. Itse en oo sitä koskaan käyttäny ni oon unohtanu sen olemassaolon.. At one hundred yards! Volley fire, present! Aim! Fire! |
pinballwizard 02.04.2009 21:21:08 | |
---|
Nostelempa/lainaanpa ketjua kun tällainen jo on. Eli tarkoitus olis nyt hommata uutta fuzzia noin satasella oon kattellu big muffia, tweakfuzzia(seymour duncan) ja bossin fz5, mutta digitaalisuus viimeisessä pelottaa. Tarkotus ois soitella sellasta 60-70 luvun settiä henkkaa ja zeppelin cream santana yms. mielellään sais löytyy monipuolisuuttakin hiukan. Sit ois tietty kaikki DIY jutut mut ei kyl oikeen iske. Että varmaan on porukalla kokemusta näistä. Oisku mahdollisesti joku muu yyberimpi fuzz.(ei pliis zvexin kehujii, ei riitä massit) =) Nykysetillä ei vaan saa sellaista kermaista saundii. Hyvää Elämää... |
pinballwizard: Tarkotus ois soitella sellasta 60-70 luvun settiä henkkaa ja zeppelin cream santana yms. mielellään sais löytyy monipuolisuuttakin hiukan. http://www.mjmguitarfx.com/ *Brian Jones Boozing Society* |
aalataur 02.04.2009 23:03:34 | |
---|
En tiedä voiko joihinkin säröttimiin vaihtaa putket, mutta mulla on Seymour Duncanin Twin Tube Mayhem ja ei siihen mitään putkia itse lähdetä vaihtelemaan. Sanoo siis ohjekirja. |
Les Paul 02.04.2009 23:11:39 | |
---|
pinballwizard: Tarkotus ois soitella sellasta 60-70 luvun settiä henkkaa ja zeppelin cream santana yms. mielellään sais löytyy monipuolisuuttakin hiukan. Voodoo Labin Superfuzz sopii kyllä tuohon henkka, zepu ja cream akseliin mainioisti. Santanamaista saundia siitä nyt ei varsinaisesti ainakaan ilman ulkopuolista apua irtoa, mutta kannattaa siis käydä testaamassa omin korvin. -kimi- High School is like a spork: it's a crappy spoon and a crappy fork, so in the end it's just plain useless. -John Mayer- |
jra 03.04.2009 01:13:34 (muokattu 03.04.2009 01:24:15) | |
---|
superfly: Noitten Behringien hinnallahan saa ihan oikeitakin säröpedaaleja jo. Veikkaan että sillä putkella ei noissa ole muuta kuin lampun virka... Siinä mielessä väärin veikattu, että ainakin VT999:ssä putki ihan oikeasti vaikuttaa. Huomaa selvästi että osa putkista toimii soundillisesti ja osa ei. Lisäksi putken lämpeneminen muuttaa selvästi alussa soundia (vaikka toimii tietysti vain malalalla jännitteellä). Noissa behringereissä on putket sisällä, joten niitä vaihtamalla voi saada erilaisia soundeja ... Tää putken vaihto on aika pitkälle viety oletus. Itse en olisi niinkään varma että nuo säröpolkimien putket on ajateltu vaihdettavaksi samalla konstill kuin vahvistimien putket. Joku asiaa tunteva henkilö voisi tietysti kommentoida. Sinällään helppo vaihtaa ja vaikuttaa kyllä, mutta oman kokemuksen perusteella (VT999) enemmän on/off, kuin soundin viimeistelyn keinona. Eli mahdollisimman häiriötön ja isogaininen (vaikkapa Tung Sol) toimii, kun taas heikkogainisempi tai häiriöisempi 12AX7 tuottaa enemmän pörisevän soundin, ECC81 ym. ei tuossa toimi, kait toteutuksesta johtuen ollenkaan. Tai ainakin soundi on erittäin rupinen (jossain oli selitettykin miksi näin). VT911:stä ei ole kokemusta, mutta aika huonoja arvioita on saanut. VT999 on siis itsellä ja hintaansa (58€ DV:stä, postikulut sain takaisin kun oli paketti ottanut matkalla osumaa) nähden aivan ok perinne pöristin jossain fuzzin, overdriven ja säröttimen välimaastossa. Mielenkiinnosta tilasin ja asensin Bitmo-modin ja tuntuu lisäävän soundipalettia kohtuu mukavasti. Toteutukseltaan tuo on aivan eri luokkaa kuin normi-Behkut, kunnon metallia ja sisältä siistiä työtä, samoin kytkin (kunnon metallinen switch), potikat, noise gate ym. tuntuvat pelaavat kuten pitää. Ei ehkä kuitenkaan kannata tilata sokkona, vaan käydä kokeilemassa saako ulos sitä soundia mitä on hakemassa, niin ja omasta mielestä melkein vaatii tuo Bitmo-modin, joten lopullinen hintakaan ei ole enää mikään huippuedullinen. E: Aloittaja taisi jo ratkaisunsa tehdä, mutta vastailinpa kun ketjussa muutamia arvauksia heitettiin. - Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - |
baba o riley 03.04.2009 08:43:15 | |
---|
pinballwizard: Nostelempa/lainaanpa ketjua kun tällainen jo on. Eli tarkoitus olis nyt hommata uutta fuzzia noin satasella oon kattellu big muffia, tweakfuzzia(seymour duncan) ja bossin fz5, mutta digitaalisuus viimeisessä pelottaa. Tarkotus ois soitella sellasta 60-70 luvun settiä henkkaa ja zeppelin cream santana yms. mielellään sais löytyy monipuolisuuttakin hiukan. Sit ois tietty kaikki DIY jutut mut ei kyl oikeen iske. Että varmaan on porukalla kokemusta näistä. Oisku mahdollisesti joku muu yyberimpi fuzz.(ei pliis zvexin kehujii, ei riitä massit) =) Nykysetillä ei vaan saa sellaista kermaista saundii. Jos noita soundeja haet niin niihin nyt vaan on yks peli ja se on colorsound tonebender MkII. Noita saa reissuena ja hyviä on. Kyllään tosta varmaan on tehty kloonejakin. Ei toi muffi huono ole, mutta aika erillainen. tonebenderi on rouheempi. |
baba o riley 03.04.2009 08:43:15 | |
---|
pinballwizard: Nostelempa/lainaanpa ketjua kun tällainen jo on. Eli tarkoitus olis nyt hommata uutta fuzzia noin satasella oon kattellu big muffia, tweakfuzzia(seymour duncan) ja bossin fz5, mutta digitaalisuus viimeisessä pelottaa. Tarkotus ois soitella sellasta 60-70 luvun settiä henkkaa ja zeppelin cream santana yms. mielellään sais löytyy monipuolisuuttakin hiukan. Sit ois tietty kaikki DIY jutut mut ei kyl oikeen iske. Että varmaan on porukalla kokemusta näistä. Oisku mahdollisesti joku muu yyberimpi fuzz.(ei pliis zvexin kehujii, ei riitä massit) =) Nykysetillä ei vaan saa sellaista kermaista saundii. Jos noita soundeja haet niin niihin nyt vaan on yks peli ja se on colorsound tonebender MkII. Noita saa reissuena ja hyviä on. Kyllään tosta varmaan on tehty kloonejakin. Ei toi muffi huono ole, mutta aika erillainen. tonebenderi on rouheempi. |
baba o riley 03.04.2009 08:43:15 (muokattu 03.04.2009 08:44:36) | |
---|
sori tää multippeliposti, mun näppikses onjotain häikkää ja se tekee kerralla useemman painalluksen :/ |
Krice 03.04.2009 09:10:09 | |
---|
aalataur: En tiedä voiko joihinkin säröttimiin vaihtaa putket, mutta mulla on Seymour Duncanin Twin Tube Mayhem ja ei siihen mitään putkia itse lähdetä vaihtelemaan. Sanoo siis ohjekirja. Mayhemissa on jotkut erikoisputket, joita ei tarvitse edes vaihtaa kun ne kestää ikuisesti. Soundi oli kyllä ainakin minun (maanantai?)kappaleessani sellaista kohinaa ja tuhinaa (särön sijasta), että lähti heti takaisin. |
Rämppy 03.04.2009 16:10:30 | |
---|
pinballwizard: Tarkotus ois soitella sellasta 60-70 luvun settiä henkkaa ja zeppelin cream santana yms. mielellään sais löytyy monipuolisuuttakin hiukan. Oisku mahdollisesti joku muu yyberimpi fuzz.(ei pliis zvexin kehujii, ei riitä massit) =) Nykysetillä ei vaan saa sellaista kermaista saundii. Little Big Muff on hyvä ja halpa. Ja sen perään joku overdrive boostaamaan, vaikkapa Boss. Näitä yhdessä tai erikseen polkemalla + kitaran volapotikkaa säätelemällä saa soundeja creamista zepukoihin ja neilyongimaiseen repaileiseen ruttusäröön. Ominaissoundi bigmuhvissa on kermaisen sustainikas. En sitten malttanut olla sanomatta. |
pinballwizard 03.04.2009 16:41:28 (muokattu 03.04.2009 16:42:56) | |
---|
Hyvältä kuulostivat kyllä mjm ja colorsound, mutta tän hetken budjettipolitiikalla päädyin kumminski muffiin oiva peli, mutta näitä tahtoo olla kaikilla, plaah :) (EDIT. ihan identtinen tilanne ku jarskimolla edellä XD) Hyvää Elämää... |