Aihe: Bassolinjaskabat - jälkilöylyt
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
J.Hollström
01.04.2009 09:41:21
Kantrirokki on ok mulle.
Koiranpaska on parasta.
sirdickyj
01.04.2009 10:48:43
ok, pannaan kantrirokkia tulille, kunhan toi äänestys päättyy ja jne.

otetaas vaikka ens su asti aikaa vedellä, niin kaikki halukkaat kerkee mukaan, eikö?
* Paskaa - > Ei-vielä-hiottu-timantti * Ei osaa laulaa -> Potentiaalinen tulkitsija * Epävireinen - > Ongelma monitoroinnissa * Ei svengaa pätkääkään -> Erilaiset musiikilliset arvot * Huono saundi -> Tavanomaisesta poikkeava
2541
01.04.2009 10:51:49

sirdickyj: ok, pannaan kantrirokkia tulille, kunhan toi äänestys päättyy ja jne.

otetaas vaikka ens su asti aikaa vedellä, niin kaikki halukkaat kerkee mukaan, eikö?

Sehän passaa.
Seba
01.04.2009 20:36:59

Jokohan taas ehtisi osallistua..
Kantrirokki on mulle niin vierasta että pakko tulla vetämään tavoilleni uskollisesti jotain todella erilaista ja ei tyyliin sopivaa soopaa :)
J.Hollström
01.04.2009 21:22:54
Aloitusviestissä ollut linkki kokonaispisteistä on päivitetty:
http://juki.1g.fi/mp3/Bassottelua/Bassolinjat.htm
Koiranpaska on parasta.
sirdickyj
01.04.2009 22:34:08 (muokattu 01.04.2009 22:34:24)
...mutta nyt on niin, että tää skaba 15 on aivan helvetin vaikee, tossa pitäis olla ihan basisti, että sais ton pyörimään.

jotenki en saa millään kiinni et mistä ottais kiinni. prkl.
* Paskaa - > Ei-vielä-hiottu-timantti * Ei osaa laulaa -> Potentiaalinen tulkitsija * Epävireinen - > Ongelma monitoroinnissa * Ei svengaa pätkääkään -> Erilaiset musiikilliset arvot * Huono saundi -> Tavanomaisesta poikkeava
T.Nick
02.04.2009 08:40:55
sirdickyj: ...mutta nyt on niin, että tää skaba 15 on aivan helvetin vaikee, tossa pitäis olla ihan basisti, että sais ton pyörimään.

jotenki en saa millään kiinni et mistä ottais kiinni. prkl.

Sit vaa släppiä kehiin.

No ei todellakaan. Taidanpa ensin kuunnella ton biisin sitten ennen kun alan edes kaivamaan mitään vehkeitä esiin.
Kipu lisää kiimaa
Teijo K.
02.04.2009 11:26:12

Thominisk: Sit vaa släppiä kehiin.

No ei todellakaan. Taidanpa ensin kuunnella ton biisin sitten ennen kun alan edes kaivamaan mitään vehkeitä esiin.

Kyllä ton kontrasläpillä vois saada toimimaan ihan jees, jos osais soittaa. Kokeilin äkkiä mutta äänitin sit tommosen perusjutun kuitenkin. No vähän on släppiä siinä mutta se on täysin vahingossa.
Aina saa kärsiä ja hävetä.
J.Hollström
02.04.2009 14:24:48
omarklah: Onko muilla samaa havaintoa vai onko vika mun läppärissä?

En muista oisinko törmännyt moiseen. Oon tuonut Audacityssä noi filekset ihan raahamalla taustan työpöydältä tyhjälle pohjalle ja on yleensä wörkkinyt.
Koiranpaska on parasta.
Hannu A
02.04.2009 14:53:32

omarklah: Törmäsin tässä eilen skabanauhoitetta tehdessäni yhteen harmittavaiseen featureen Audacityn kanssa.
Eli jos ottaa tyhjään projektiin Project valikosta Import Audio, niin homma sukaa.
Kun äänittää ja sen jälkeen kuuntelee äänityksen, niin se on alussa taimissa mutta loppua kohti sekoaa todella pahasti.
Jos taas ottaa file/open ja tuo saman tiedoston, ei tuota ongelmaa ole.
Onko muilla samaa havaintoa vai onko vika mun läppärissä?

mä huomasin ite kun nauhottelin skaba 12 vetoa, että jos lopetti nauhoituksen eri aikaan kuin pohja, mutta kuitenkin suht lähellä (ehkä sekunnin sisällä) niin ohjelma jostain syystä joko venytti tai supisti pikkasen sitä nauhoitettua pätkää, niin että siitä tuli yhtä pitkä kestollisesti, mutta taimi meni samalla vituralleen...

Ainakin itestä tuntui kuunnellessa siltä, että ei millään voinut soittaa niin paljon persiillleen, kun alku tai loppu oli ihan taimissa, mutta sit keskivaiheilla oli ihan metässä.
"Bassolinja on bassolla näppäilemällä soittaen aikaansaatava sarja ääniä, jonka voi soittaa tarvittessa toisenkin kerran samalla tavalla." -BASISTI JUMALAN ARMOSTA
omarklah
02.04.2009 15:06:39

kraaps: mä huomasin ite kun nauhottelin skaba 12 vetoa, että jos lopetti nauhoituksen eri aikaan kuin pohja, mutta kuitenkin suht lähellä (ehkä sekunnin sisällä) niin ohjelma jostain syystä joko venytti tai supisti pikkasen sitä nauhoitettua pätkää, niin että siitä tuli yhtä pitkä kestollisesti, mutta taimi meni samalla vituralleen...

Tätä en ole huomannut - pitää testata joku kerta.

Ainakin itestä tuntui kuunnellessa siltä, että ei millään voinut soittaa niin paljon persiillleen, kun alku tai loppu oli ihan taimissa, mutta sit keskivaiheilla oli ihan metässä.

Juurikin näin tapahtui minullekin - ja loppu oli melkein 1/8 pielessä.
Ekstiätuanoikato...
Teijo K.
02.04.2009 16:49:06

Mulla on Kristal -ohjelma toiminut moitteetta. Täytyy vain aina muuntaa ensin mp3 vaweksi ja sitten taas miksaamisen jälkeen mpkolmoseksi.
Aina saa kärsiä ja hävetä.
T.Nick
02.04.2009 21:15:15
Maihinnousun "autetikointipalvelu" ei toimi. Ei pysty lisää stygeä tohon uuteen skabaan. Onkohan sinne pistetty joku paskafiltteri? Varmaan.
Kipu lisää kiimaa
J.Hollström
02.04.2009 21:16:38
Thominisk: Maihinnousun "autetikointipalvelu" ei toimi. Ei pysty lisää stygeä tohon uuteen skabaan. Onkohan sinne pistetty joku paskafiltteri? Varmaan.

Täälä toimii.
Koiranpaska on parasta.
öl m
02.04.2009 21:17:14
Mitähän näytteenottotaajuutta väki käyttää noita skabalinjoja äänittäessä? Itsellä Audacityssa ja Ardourissa 48kHz. Muistaakseni joissain aiemmissa kisaäänityksissä oli käytössä 44.1kHz. Yritän tässä debugata tuota "vouvausta" tai muroille menoa, joka on palautteesta päätellen vaivannut paria viimeistä vetoani.
http://www.mikseri.net/users/?id=85003
J.Hollström
02.04.2009 21:19:13
öl m: Mitähän näytteenottotaajuutta väki käyttää noita skabalinjoja äänittäessä?

44kHz näyttäs tuon maihinnousun kautta olevan. En oo sorkkinut noita asetuksia missään ohjelmassa.
Koiranpaska on parasta.
hollstro
02.04.2009 21:35:58

öl m: Mitähän näytteenottotaajuutta väki käyttää noita skabalinjoja äänittäessä? Itsellä Audacityssa ja Ardourissa 48kHz. Muistaakseni joissain aiemmissa kisaäänityksissä oli käytössä 44.1kHz. Yritän tässä debugata tuota "vouvausta" tai muroille menoa, joka on palautteesta päätellen vaivannut paria viimeistä vetoani.

Kylä noi sun vedot on mulla aina toimineet hienosti. Mulla on iiMäkki ilman mitään asetusten sorkkimisia.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
omarklah
02.04.2009 21:38:45 (muokattu 02.04.2009 21:40:56)

Nauhoitin pätkän tuota Olm:in vetoa - tältä se kuulostaa mun läppärillä:
http://maihinnousu.net/s/?song_id=3098

EDIT: Siis maihinnoususta kuunneltuna. Jos imuroin sen koneelle - toimii ok.
Ekstiätuanoikato...
öl m
02.04.2009 21:51:23
omarklah: Nauhoitin pätkän tuota Olm:in vetoa - tältä se kuulostaa mun läppärillä:
http://maihinnousu.net/s/?song_id=3098

Heh, aika kauheahan se on moisesta yrittää selko ottaa. Vaikuttaa siltä, ettei Windows-koneet tajua 48kHz:n sample ratella tehtyä ääntä webistä streamattuna. En osaa tähän hätään myöskään konffata käyttämiäni softia 44.1kHz sample rateen, joten Win-ihmisten kannattaa jatkossakin imeä tiedosto koneelleen, jos kiinnostaa kuunnella kulloinenkin tuotos.

hollstro: Kylä noi sun vedot on mulla aina toimineet hienosti. Mulla on iiMäkki ilman mitään asetusten sorkkimisia.

Ei mullakaan ole ollut ongelmia omien eikä muiden vetojen kanssa omalla koneella. Siksi epäilenkin, että Windowsilla ja ongelmalla on jokin yhteys.
http://www.mikseri.net/users/?id=85003
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)