Aihe: Hurriganes matskua
1
Stone
02.04.2009 09:53:37

Kait tämäkin kuuluu tälle osastolle..

Viime aikoina syystä tai toisesta olen soitellut fiilis pohjalta alkupään Ganes tuotantoa niiltä 3:lta eka levyltä. Kysymys kuuluukin, että löytyykö alkupään Ganesilta mitään live cd:tä (joo tiedän että dvd:nä on)? Lähinnä mieluiten sellaista missä Järvinen vielä remmissä. Noista live levyistä itte saa aina vaan enempi irti.
"Musiikissa ei ole kyse varman päälle soittamisesta. Tämä musiikki on kaunista mokailua."
blaekie
02.04.2009 11:38:46

Stone: Kait tämäkin kuuluu tälle osastolle..

Viime aikoina syystä tai toisesta olen soitellut fiilis pohjalta alkupään Ganes tuotantoa niiltä 3:lta eka levyltä. Kysymys kuuluukin, että löytyykö alkupään Ganesilta mitään live cd:tä (joo tiedän että dvd:nä on)? Lähinnä mieluiten sellaista missä Järvinen vielä remmissä. Noista live levyistä itte saa aina vaan enempi irti.

Ei kait varsinaista live CD:tä noilta ajoilta ole, mutta Albert Järvinen - Patchy Moss levyllä muutama liverykäys mukana.
Nii onkii ... vai oliko sittenkään ..
BigPapa
02.04.2009 11:41:56 (muokattu 02.04.2009 11:42:08)

Stone: Kait tämäkin kuuluu tälle osastolle..

No onhan se Rock'N'Roll All Night Long puoliks live.
They say everything can be replaced Yet every distance is not near So I remember every face Of every man who put me here. I shall be released.
Hiirenkorva
02.04.2009 14:05:26 (muokattu 02.04.2009 14:07:19)
Mulla on ainaki pari hurriganesin live levyä. Live at metropol ja Live in stockholm 1977. Niitä vaan metsästään jostain jos niistä tykkäät. Tosin aina toi ganesin live puoli ei oo niin hohdokasta, jos vaikka Albert ja Cisse on vähä liikaa ottanu nii musiikillisesti se ei aina oo sitä parasta, mutta onhan siinä hyvä fiilis. En oo muuten varma soittaako albert noilla levyillä vai onko se kallio vai louhivuori kuka niis soittaa. Ainakin Live in stockholm kuulostaa paljon ilen soittamalta.

E: paitsi jos etit ihan alkupään live versioita niin sitten en oo ihan varma noista live levyistä että sisältääkö ne paljonkin sitä alkupään tuotantoo. Voisin sen vaikka jossai vaihees tarkistaa.
hapan
02.04.2009 14:19:13
Ainakin Live in stockholm kuulostaa paljon ilen soittamalta.

Mahtaisko johtua siitä, että sillä keikalla (tai keikoilla) soitti Ile?

Mulla on yksi '73 vuoden livekeikkatallenne, jonka sain eräältä keräilijältä. Ihan OK kamaa.
Hiirenkorva
02.04.2009 18:15:48 (muokattu 02.04.2009 18:16:15)
hapan: Mahtaisko johtua siitä, että sillä keikalla (tai keikoilla) soitti Ile?

Ehkä se on suurin syy että se kuulostaa Ileltä jos Ile ne keikat soitti..
Kun ei ollu varmaa tietoo niin tokasin vaan että kuulostaa ainakin ilen soittamalta, ettei Albert soita ainakaan niillä keikoilla.
BigPapa
02.04.2009 19:33:38

hapan: Mahtaisko johtua siitä, että sillä keikalla (tai keikoilla) soitti Ile?

Mulla on yksi '73 vuoden livekeikkatallenne, jonka sain eräältä keräilijältä. Ihan OK kamaa.

On mullaki, Keimola ja Mikkelin lyseo.
They say everything can be replaced Yet every distance is not near So I remember every face Of every man who put me here. I shall be released.
Stone
02.04.2009 22:00:09

BigPapa: On mullaki, Keimola ja Mikkelin lyseo.

Onnittelen...harvinaista herkkua tänäpäivänä ;)
"Musiikissa ei ole kyse varman päälle soittamisesta. Tämä musiikki on kaunista mokailua."
latuska90
02.04.2009 23:08:26

BigPapa: On mullaki, Keimola ja Mikkelin lyseo.

Sama täällä. Harvinaista matskua mullakin Hurriganesista, eli tämä Mikkelin keikka 5.12.1973. ;) Tästä keikasta kuulee, että Järvinen oli mitä parhaimmassa soittokunnossa.
"Valkoinen mies on viisas sen sähkön kanssa, mutta mitäs sitten tehdään kun sähkö loppuu?" - Albert Järvinen
Aloittelijatuke
04.04.2009 12:29:37
Live in stockholmissa soitti ile. Ihan hyvä cd muuten tuo.
Metalkallo
22.03.2020 14:22:00 (muokattu 22.03.2020 14:25:26)
Onko Tiger biisin nopea soolo kohta oikein tabeissa?
https://tabs.ultimate-guitar.com/tab/hurriganes/tiger-tabs-665957

Eli tämä joka alkaa tabeissa solo kohdassa

|-------------------|----------6h7h9-------|
|-------------------|------7h9--------------|
|-------------------|-6h8h9----------------|
|-------------6h8h9-|----------------------|
|-------6h7h9-------|----------------------|
|-6h7h9-------------

Albert vetää https://youtu.be/ZHY2cbRPtmo?t=80

Itse biisi https://youtu.be/kiXfLhCVORs?t=77

Tuossa nauhoituksessa kuulostaa selvästi, että alkaisi ennemminkin jostain D tai G kieleltä tuo soolo pätkä, kun kirkkaampi?
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
Metalkallo
31.03.2020 14:43:14
Jostain D- kieleltä alkaa tuo nopea soolo kohta 7-9 nauhoilta. Kysyin tuosta eräältä ja tuon sain vastaukseksi ja näinhän se kuulostaisi olevan.
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)