Aihe: Alternate picking - apua!
1 2
aalataur
01.04.2009 23:14:24

Antti1: Jos tuntuu siltä, että on kaksi eri tekniikkaa ja molemmat toimii hyvin, niin järkevin ratkaisu lienee soitella kompromissiratkaisulla ja silleen mikä hyvältä tuntuu? Ei sillä oo oikeasti yhtään mitään väliä, vaikka joutuisit seisomaan päälläsi, jotta joku asia irtoaa. Silleenhän se sitten lähtee, sulla on kuitenkin loppuelämä aikaa kehittää sitä samaa jutta toisenlaisiin puitteisiin.

Niin no kyllähän jos treenais kovaa niin asiat aikaa myöten väkisin menisivät taloudellisimpaan muotoon, missä turhia liikkeitä ei enää ole.

Mutta oon sen verran laiska kuitenkin, että pyrin välttämään turhat välivaiheet. Jos pelkällä ranteella voi vetää myös nopeat downpikkaukset, niin sitten satsaa vaan siihen ja unohtaa vanhat tyylit.
pazi
01.04.2009 23:20:01 (muokattu 02.04.2009 10:50:03)
jep jep, ehkäpä paras tapa opppia joku MoP on soitaa sitä metronomin kanssa oppii vähän niinkuin laskemaan mitä vauhtia ne pitää soittaaa. vähän vaikee selittää mutta auttaa mietti=>
esim.
tempo 101

1 - 2- 3 - 4 - 1- 2- 3- 4- . 1- 2- 3 - 4- 1- 2- 3- 4
----------12-------12-13---12-13-15-13-12h13p12--------------|
12-13-15----13-15-------15------------------------------------|
----------------------------------------------------------------|

Pitäis auttaa kun sanoit et sulla on ongelma alt.pickaamisessa vaihtaessa kieltä.
muutenkin kuulee usein ku alotteliat soittaa kuudestoista osat neljän osa trioleina aina vaikean kohdan tullessa.

Kahdeksasosia.. daah..
kyllähän tää on kaikille selvää
mutta ehkä joku saa ahaa-elämyksen.

1 - 2- 3 - 4 - 5- 6- 7- 8- . 1- 2- 3 - 4- 5- 6- 7- 8
----------12-------12-13---12-13-15-13-12h13p12--------------|
12-13-15----13-15-------15------------------------------------|

tälläisen harjottelun pitäisi tuoda soittoon ööh.dynamiikkaa? oikea sana??
no noo.. Jucciz tulee kuitenkin korjaamaan.. :) höhöhöö
elikkä metronomin kanssa vaan pikkuhiljaa tempoa ylös päin!

hyvä metronomi:
http://webmetronome.com/

toivottavasti olin avuksi!
(plussan kalastelua; hihiii)

E. korjaan 1-2-3-4-1-2-3-4 ... huomenna.
Kaikki virheet tekstissä ovat tahallisia..
aalataur
01.04.2009 23:55:42

toivottavasti olin avuksi!
(plussan kalastelua; hihiii)

Heh.. annoin plussan hyvästä yrityksestä. Mutta mun ongelma ei ole ihan tuossa, tiedän kyllä entisenä rumpalina suht tarkkaan mitä _pitäisi_ soittaa ja onhan tuo MoP mennytkin läpi, ja meni se nyttenkin kun vähän taas hain tuntumaa kyynärvarrella avustamiseen.

Mutta mun kysymys olikin lähinnä, että saako/kannattaako nopeassa MoP-tyylisessä downpikkauksessa auttaa kyynärvarrella takomalla vaiko ei.

Tuossa ketjun alussa olevan ongelman mä olen jo tavallaan ratkaissut. Tää ei ihan ehkä kuulunut tämän saman otsikon alle, mutta en viitsinyt uutta ketjua aloittaa...
Arde135
02.04.2009 13:53:31

Ketjun aloittajalle: Jännitätkö hirveästi? Käytätkö käsivartta vai rannetta? Videosta on vaikea hahmottaa. Rentous on tärkeää.
Arde135
02.04.2009 13:56:40 (muokattu 02.04.2009 13:57:15)

dragonsorce: Ketjun aloittajalle: Jännitätkö hirveästi? Käytätkö käsivartta vai rannetta? Videosta on vaikea hahmottaa. Rentous on tärkeää.

E: Siis ei missään nimessä alternate pickingissä muutakuin rannetta! Muuten kyseessä on tremolo picking tietääkseni ja tremolo pickingillä soitetaan kamaa yleensä vain kielellä kerrallaan.

Oikean tekniikan varmistamiseksi:

-------4-1------------
-----3-----2----------
---2---------3--------
-1-------------4------
-----------------------
-----------------------

Alternate pickingillä joka nuotti.

E2: sori. ryssin pari nappulaa niin tuli kaksi viestiä.
aalataur
02.04.2009 14:54:47 (muokattu 02.04.2009 14:55:45)

dragonsorce: Ketjun aloittajalle: Jännitätkö hirveästi? Käytätkö käsivartta vai rannetta? Videosta on vaikea hahmottaa. Rentous on tärkeää.

En mä nyt turhia lihaksia kait jännitä, käytän sekä käsivartta että rannetta nopeissa rypistyksissä. Nopeassa downpikkauksessa tuntuu etenkin että käsivarsi on pakko ottaa mukaan. Alternatessa olen päässyt tuosta käsivarren käytöstä jonkin verran eroon.
taskumatti
02.04.2009 17:14:40
aalataur:Nyt kun yritin soittaa Master of Puppetsia, ne sahaukset ei irronnut sitten ollenkaan.

Miksi sahata ku sen voi hoitaa puhtaammin (sweeppi) legatolla? :)

http://www.youtube.com/watch?v=0vSokqVW7hc&feature=related Esim tän videon kohdalla 3:30 on mun mielestä hyvä harjoitus. Sen avulla just pikkurilli tulee kestäväks samalla ku oikean käden tekniikka hijoutuu. Näes ku oot tarpeeks hyvi harjotellu ton kuvion, nii sitte lähet aina kerran jälkee kieltä alemmas, sitten taas alemmas ilman taukoja. Sitten taas ylös :) kunnes ei enää kunto kestä. Tosi hyvää rutiinia just. Ja mä esim nykyää just heitän ton treenin muutama kerta enne keikkaa kädet lämpiää.
Hello musician. I want to play a game.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)