walttoni: Kuinka moni tm-palstalle kirjoittava on ollut mukana äänilevytuotannossa? Mä voin aloittaa : HEP. Hephep. Pari pitkäsoittoa ja kourallinen sinkkuja, jokunen soinut radiossa ihan mukavasti, listasijoitusta en enää muista, mutta ihan kärjessä oltiin vähän aikaa. |
Fuzzy Boner: edit HOHO: HITURI!!!! On tullu levytettyä ja radiosoittoo, muttei kultalevyjä. Gramexejakin muutama kybä. Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
Jabe: Noin äkkivilkaisulla löysin Gramexin sivuilta, että "Gramex edustaa yli 40 000 esittävää taiteilijaa". Näin varmaan on, kun sen noin auliisti kertovat ... oma numeroni on 8493 ... Olen ollut mukana lähes 200 raidalla, mutta vuosiin ei ole kilahtanut tilille enää senttiäkään ... alkuvuosina tuli joku tuhat markkaa, sitten oheni ja oheni ... Yksi selitys tähän "niukkuuteen" on se, että suurin osa raidoista tehtiin orkestereiden rekisteröidyille yhtiöille, siis ei yksilösoittajina, eli, tätä voi itse kukin mielessänsä tutkiskella tänäkin päivänä ... Mutta yksi asia ilahduttaa, että yhdet lyhykäiset näistä ovat soineet TV:ssä satoja kertoja, nimittäin Lotto-arvonnan tunnarit 1970-luvulta, 5 Seppo Rannikon tuottamaa raitaa, kunnes ne sitten aikaa myöten korvattiin "paremmilla" ... Mutta, mikä on sitten Gramex-aktiivisuuden hajonta, jos/kun ennätyssoittajat, esim. Heikki "Hetta" Laurila, kitara, Heikki "Häkä" Virtanen, basso, Pentti Lasanen, fonit/huilu, Ossi Runne/Markku Johansson, trumpetti, Pauli Granfelt, viulu, monet pianistit, haitaristit, rumpalit ja kymmenet kymmenet muut ovat soittaneet tasolla 2000-5000 raitaa ja enemmänkin ... eli siis, esim. 100 eniten soittanutta on soittanut varmaan lähes 90% kaikista raidoista ... OK, saa korjata, jos olen kovasti väärässä ... |
" eli siis, esim. 100 eniten soittanutta on soittanut varmaan lähes 90% kaikista raidoista ... OK, saa korjata, jos olen kovasti väärässä ..." Tuskin kovin väärässä olet, Aaltonen, Björninen yms. Vois jopa olla että 50 eniten soittanutta on tehnyt sen 90%. Vaan näin digihommien aikana tuokin on katoavaa perinnettä, näin oon kuullut eräältä tuota asiaa tehneeltä. " Studiosus perpetuus" |