Aihe: Mestarien Liiga-/ Jalkapallosta yleisesti- topiikki
1 2 3 4 5117 118 119 120 121 122 123 124 125 126
The Duke
14.04.2009 18:26:14
Tänään tippuu Samipool ja Bayern. Huomenna ManU ja Arsenal.
Finaalissa Barca - Villareal.
*Brian Jones Boozing Society*
Angus
14.04.2009 20:50:06

Olin viikonloppuna kattelemassa futista saksassa, hieno reissu oli. Lauantaina BVB - FC Köln ja sunnuntaina Bayer Leverkusen - Werden Bremen. Tasollisesti oikein hyvää futista ja varsinkin Dortmundissa oli loistava tunnelma. Leverkusenin pelissä olisi varmasti ollut parempi tunnelma jos olisivat pelanneet kotistadionillaan, nyt joutuivat pelaamaan evakossa Düsseldorfissa kun omaa stadionia rempataan.

http://www.youtube.com/watch?v=BlL0HldNVKg
masterhat
14.04.2009 23:45:14
uuh mikä matsi. kyl se jenkkifutiskii on kiinnostavampaa ku soccer nykyisellään
''On moraalitonta antaa tyhmien ihmisten pitää rahansa''
dipshit
14.04.2009 23:56:55
Aika tajuton matsi. Hieno urheilupäivä tänään kun Jyppi voitti ansaitusti mestaruuden ja sitten saatiin vielä tuommoinen trilleri.
"Music is there when words fail us"
Loijaa
15.04.2009 00:21:28 (muokattu 15.04.2009 00:21:45)

Viihdyttävin tv-matsi tällä kaudella. Ihme on, jos tästä keksivät brittifutiksen inhoajat jotain vinkumista, niinkuin yleensä
You know that I would be a liar
Sorcerer
15.04.2009 01:36:17
Loijaa: Viihdyttävin tv-matsi tällä kaudella. Ihme on, jos tästä keksivät brittifutiksen inhoajat jotain vinkumista, niinkuin yleensä

Todella heikko puolustus- ja maalivahtipeli sekä taktinen köyhyys taitaa olla suosituimmat tällä hetkellä.
Simo78
15.04.2009 12:03:40
Voikun surettaa, kun ylen suosikkipojat tippuivat. Ihan hirveesti harmittaa, pitäisköhän lähtee tästä kuittailemaan fudisjengiläisille takaisin, kun he pääsivät hetki sitten mua rokottamaan...
The Duke
15.04.2009 12:32:54
Loijaa: Viihdyttävin tv-matsi tällä kaudella. Ihme on, jos tästä keksivät brittifutiksen inhoajat jotain vinkumista, niinkuin yleensä

Hetkinen nyt? Mitä brittiläistä tässä on? Joukkueet sijaitsevat kyllä Englannissa mutt siihen se sitten jää.

Liverpoolilla yksi lädi aloituksessa, Chelsealla 2. Englanti hallitsee ja dominoi?
Entäs valmentajat, huoltajat, omistajat jne?

Huutonaurua "brittifutikselle" ja brittifutikselle.
Lord of the strings
15.04.2009 13:11:52 (muokattu 15.04.2009 13:12:28)
The Duke:
Huutonaurua "brittifutikselle" ja brittifutikselle.

Tähän vahva sama. Ei ihme, ettei lädit pärjää maajoukkuetasolla niin hyvin kuin voisi luulla kun englantilaisten seurojen avauskokoonpanoissa on enemmän espanjaa tai ranskaa äidinkielenään puhuvia, kuin englantia.

Joka tapauksessa eilinen ottelu oli varsin jännittävä. Kummankaan joukkueen fani en ole, mutta kukaan ei voi mielestäni häveksyä ottelun viihdearvoa. Sen sijaan Bayern - Barcelona -otteluparin lopputulos oli pettymys.
"Itsehän arvostan niin tiede- kuin panomiehiäkin" -PomppoK
The Duke
15.04.2009 16:25:09
Lord of the strings:Sen sijaan Bayern - Barcelona -otteluparin lopputulos oli pettymys.

Sama. Barcelonan olisi pitänyt nöyryyttää Bayern myös eilen. Liian kiltit lukemat.
DJKaaos
15.04.2009 17:04:35
Brittifutis ja brittityyli. Mitä niillä tarkoitetaan ja onko ne yksi ja sama asia?

Ensiksi pitäisi määritellä pitävästi se, mitä brittifutis-termillä tarkoitetaan. Tarkoitetaanko sillä sitä perinteistä brittiläistä PELITYYLIÄ, vai brittiläistä JALKAPALLOA/JALKAPALLOKULTTUURIA ihan yleisesti? Itse käytän mieluiten brittifutis-termiä puhuessani brittiläisestä futiksesta kokonaisuudessaan, joka pitää sisällään sarjat, seurat ja kulttuurin.

Brittityylillä sen sijaan tarkoitan perinteistä "vanhan ajan" pelityyliä, jolla brittijoukkueet tapasivat pelata. Chelsea, Arsenal, Man United ja Liverpool eivät ole pelanneet tällä tyylillä enään vuosikausiin, kuten kaikki varmasti tietävät.

Eilinen peli ei siis missään tapauksessa ollut brittityylillä pelaamista, mutta oliko eilinen brittifutista, on mitä suuremmissa määrin makuasia.

Ja vielä tuohon Englannin maajoukkueasiaan. Monien mielestä maajoukkueen materiaali on viimeisinä vuosina ollut laadukkaampi kuin koskaan ennen. 2000-luvun arvokisat ovat sujuneet Englannilta kuitenkin heikosti, surkeimpina saavutuksina karsiutuminen viimeisimmästä turnauksesta ja EM2000 turnauksessa jääminen alkulohkoon. 1990-luvulla maajoukkue pelasi kuitenkin kolme kertaa arvokisojen välierissä(!), mikä on 2000-luvun Englannille ollut täyttä utopiaa. Englantilaispelaajien pienentynyt osuus ja vastuu liigaseuroissa on varmasti tähän suurin syy. Täysin saman havainnon voi tehdä Skotlannin maajoukkueen kohdalla. Skottipelaajat olivat monissa Valioliigaseuroissa tärkeissä - ja jopa - johtavissa rooleissa 1990-luvulla. Joukkue pelasi neljä kertaa arvokisoissa 1990-luvulla! 2000-luvulla Skotlannilla ei ole ollut asiaa arvokisoihin kertaakaan.
Minä olen minä.
Secreterial
15.04.2009 20:24:38
Ei kukaan tietäis hyvää ja ilmasta streamia, josta näkin ton Porto vs. ManU pelin?
W-Man
15.04.2009 20:27:03
Ei kukaan tietäis hyvää ja ilmasta streamia, josta näkin ton Porto vs. ManU pelin?

http://www.atdhe.net/
Likaisen aktin näytän, väkivalloin minä tarpeesi täytän. jos tahdot, tahdot erilaisen rakkauden todistajaa..
Lord of the strings
15.04.2009 20:33:17
Kaiketi pitää taas mennä baariin katsomaan kun Suomilädit kokoontuvat ja laulavat televisiolle. Ei näin.
"Itsehän arvostan niin tiede- kuin panomiehiäkin" -PomppoK
JC
15.04.2009 21:52:59
Olipa komea laukaus Ronaldolta.
carlos
20.04.2009 08:41:44
ManU veks FA cupista, jes! 120 minuuttia täyttä paskaa, ja pilkuilla sitten Everton vei... Hyvä, että Ferguson sai vähän nenilleen. Eipä varmaan mikään muu joukkue ole peluuttanut niin selkeästi cup-kokoonpanoa kuin ManU - täysin oikein, ettei näin ylimielisellä toiminnalla päästä finaaleihin. Itseäni ainakin sapettaa se, että täysin eri kokoonpanoilla (Ok, Rio ja Vidic oli toki kentällä ja Berbatov tuli sitten vaihdosta) pelataan eri geimejä.
Jää myös ManU-faneille suht paljon jossiteltavaa: Rooney olis tällänny maalin varmaan jokaisesta sellaisesta paikasta, joita Welbeck eilen tunaroi...
by the grace of God
Veppis
20.04.2009 09:39:08
Angus: Olin viikonloppuna kattelemassa futista saksassa, hieno reissu oli. Lauantaina BVB - FC Köln ja sunnuntaina Bayer Leverkusen - Werden Bremen. Tasollisesti oikein hyvää futista ja varsinkin Dortmundissa oli loistava tunnelma. Leverkusenin pelissä olisi varmasti ollut parempi tunnelma jos olisivat pelanneet kotistadionillaan, nyt joutuivat pelaamaan evakossa Düsseldorfissa kun omaa stadionia rempataan.

http://www.youtube.com/watch?v=BlL0HldNVKg

Oliko Westfalen kuinka täynnä? Tässä omaa matkaa odotellessa, kun seuraavaksi Dortmundin vieraaksi astelee sarjakolmonen HSV.
Särky on buranan puutetta ja väsymys kahvin vajausta
DJKaaos
20.04.2009 17:30:10
carlos: ManU veks FA cupista, jes! 120 minuuttia täyttä paskaa, ja pilkuilla sitten Everton vei... Hyvä, että Ferguson sai vähän nenilleen. Eipä varmaan mikään muu joukkue ole peluuttanut niin selkeästi cup-kokoonpanoa kuin ManU - täysin oikein, ettei näin ylimielisellä toiminnalla päästä finaaleihin. Itseäni ainakin sapettaa se, että täysin eri kokoonpanoilla (Ok, Rio ja Vidic oli toki kentällä ja Berbatov tuli sitten vaihdosta) pelataan eri geimejä.

Manulla on ollut monta rautaa tulessa koko kauden ajan, muista se. Ja muista myös se, että menestystäkin on tullut jo tämän kauden osalta kilpailuista. Leveä materiaali ja rotaatio on kova juttu näinä aikoina. Ei kukaan täysijärkinen voi olettaa, että ykkösmiehistö pelaisi jatkuvasti!? On selvää, että FA Cup oli se "vähiten arvokkain" pysti jäljellä olevista pysteistä, joten on TÄYSIN ymmärrettävää, että kentällä oli nuorukaisia ja nimimiehiä lepuutettiin. Pelejä pelataan niin paljon nykyään, että ei ole mitenkään perusteltua väittää tai olettaa, että jokaiseen peliin laitettaisiin se ykkösmiehistö kentälle. Manulla oli viikolla matkapeli Portossa ja Manu pelaa jo ylihuomenna seuraavan liigapelin. Ja lisäksi Manulla on Liverpooliin ja Chelskiin verrattuna yksi liigapeli rästissä, joten sekin lisää pelien määrää kauden tärkeimmillä hetkillä.

SAF ei varmasti lähtenyt ylimielisellä asenteella Evertonia vastaan - varsinkin kun tietää, miten kovassa iskusssa Toffees on koko kauden ollut. Nämä ovat niitä paikkoja, joissa vastuuta voi - ja osittain on pakkokin - antaa nuorille kavereille ja heidän olisi jossain vaiheessa osattava olla sen vastuun väärtejä. Itse pelihän oli tasainen. Enemmän minä ihmettelen Manun ampujia pilkkukisassa. Jos helvetti joku tietää, miten näitä pelejä pelataan ja milloin voi olla ylimielinen, niin se on Ferguson.

Jää myös ManU-faneille suht paljon jossiteltavaa: Rooney olis tällänny maalin varmaan jokaisesta sellaisesta paikasta, joita Welbeck eilen tunaroi...

Jossitella voi aina. Mitä jos Rooney olisi telonut nilkkansa ja huilaisi loppukauden ja kaiken lisäksi jos Manu olisi silti hävinnyt? Mitä jos kuningattarella olisi kolme tissiä?
Minä olen minä.
Angus
20.04.2009 18:06:48

MD45: Oliko Westfalen kuinka täynnä? Tässä omaa matkaa odotellessa, kun seuraavaksi Dortmundin vieraaksi astelee sarjakolmonen HSV.

80 552 katsojaa, eli loppuunmyyty. Oli kyllä hieno meininki stadionilla.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)