2541 23.03.2009 13:49:24 | |
---|
sirdickyj: mä voisin koittaa väsätä jotain, mikä olis lähes suora kopio jostain Ei muuta ko vain! |
J.Hollström 23.03.2009 14:39:50 | |
---|
sirdickyj: mut niinhän se Jukin Jamiroquai oli myös suora kopio jostain Linkin Parkin DJ:n soolobiisistä. Kuulemma. Kuka sano ja mistä biisistä? En ainakaan ite tunnusta muuta kuin että vetelin looppeja garegebandin kirjastosta ruutuun ja soittelin skitat päälle. |
sirdickyj 23.03.2009 16:05:04 | |
---|
juki68: Kuka sano ja mistä biisistä? En ainakaan ite tunnusta muuta kuin että vetelin looppeja garegebandin kirjastosta ruutuun ja soittelin skitat päälle. just ne loopit, juu voihan olla, että se Linkin Parkin DJ on tehny samoin, en tiedä duunikaveri sano, ku kuuntelin noita duunin koneella. En mä ees tiedä, et mikä biisi. Väliäkö hällä. * Paskaa - > Ei-vielä-hiottu-timantti
* Ei osaa laulaa -> Potentiaalinen tulkitsija
* Epävireinen - > Ongelma monitoroinnissa
* Ei svengaa pätkääkään -> Erilaiset musiikilliset arvot
* Huono saundi -> Tavanomaisesta poikkeava |
J.Hollström 24.03.2009 22:51:58 | |
---|
|
2541 25.03.2009 07:06:07 | |
---|
juki68: Meikä "sävelsi" garagebandillä uuden pohjan. Oisko tästä mihinkään? http://maihinnousu.net/s/?song_id=3008 Poprockia, hieman Elton -meininkiä, kelpaa oikein hyvin. Ei ainakaan oo tollasta aiemmin ollut. |
J.Hollström 31.03.2009 15:10:22 | |
---|
Seuraavaa taustaa voisi jo joku alkaa virittelemään. Ittellä ei oo mitään valmista tarjota. Koiranpaska on parasta. |
omarklah 31.03.2009 15:13:19 | |
---|
juki68: Seuraavaa taustaa voisi jo joku alkaa virittelemään. Ittellä ei oo mitään valmista tarjota. Mie voisin kattoo, josko jotain saisi aikaiseksi. En osaa sanoa aikataulusta - eli jos jollakin on jo valmis tausta, niin siitä vaan. Ekstiätuanoikato... |
Hannu A 31.03.2009 16:05:10 | |
---|
mulla löytyis sitä kantrirokkia vielä, mutta en kyllä sit vedä kisaa, koska lähden sunnuntaina kolmen viikon ulkomaanlomalle, eikä ole hajun palaa nettiyhteyksistä, tai lähinnä miten paljon sillon tulee netissä hilluttua "Bassolinja on bassolla näppäilemällä soittaen aikaansaatava sarja ääniä, jonka voi soittaa tarvittessa toisenkin kerran samalla tavalla."
-BASISTI JUMALAN ARMOSTA |
Teijo K. 31.03.2009 16:12:33 (muokattu 31.03.2009 16:19:01) | |
---|
10) Teijo K. Iso soundi ja toimiva suorakasipompottelu. 10) Teijo K. - Time ja soundi kohdillaan, mutta olisin kaivannut enemmän rytmistä vaihtelua linjaan. 10) Teijo K.: Kontra-kasit. Toimii. Puolivälissä jokunen outo sointuvalinta. Muuten OK. + Teijo K : Ehdottomasti paras soundi tähän menessä. Pyöreä soundi ja suoraan syvyydestä. Sillai hyvässä mielessä. Oliko joku akustinen peli pelissä? 1P Teijo K; samanhenkinen kasi ku mulla, siis tietenkin +. TYYLINMUKAINEN! Vaikka levytuottaja sirdickyj ei tätä valitsiskaan, eli olihan tässäkin erikoisuutta tavoiteltu. Ei silti niin, että olis yritetty kiinnittää huomiota liikaa pois oleellisesta. 10) Teijo K.: Muhkea soundi ja hyvin jumputtaa. Lopun soutaminen vähän himmensi tunnelmaa. Teijo K.: Teijo, maanteiden kuningas tumputtaa tyylillä A-osan. B-osassa on jo niin matalaa murinaa että mienaa mennä ojaan. Teijo K: Kivasti istuva soundi. Kiva klangi ja botne. Hiton hyvää työtä kyllä. Menee samaan osastoon ton jukin kanssa muuten, mutta tässä oli soundi enemmän mun mieleen. Kisa 14 siis. Kiitos kommenteista. Mulla oli ideana yrittää hämätä ihmisiä luulemaan kontraa bassokitaraksi. Siispä otin suoraan Bbandin mikistä mikseriin ja koetin soittaa mahdollisimman kitaramaisia juttuja. Olisi vaatinut vielä uudelleensoittamisen että olisi saanut siistimmäksi, jäi vähän eksymisestä johtuvaa improvisaatiota tonne väliin. Eli joo, oli kontra, eli jonkinlainen akustinen. Hämäysyritykseni ei tainnut tosin upota kuin shamaanipoikaan. Niin tuosta b-osan murinasta. Ihan normivireinen kontra kyseessä. Se nyt on semmonen. Yritän tässä illan aikana saada omat kommentit tuonne äänestysketjuun. Vielä kuuntelematta nuo muitten vedot kun tässä ollut kaikenlaista. Aina saa kärsiä ja hävetä. |
Teijo K. 31.03.2009 16:23:13 | |
---|
Mä en muuten tota levytuottajajuttua ihan hahmota. Tuottajahan sanoo etukäteen basistille ja miksei muillekin et millain pitää vetää jos ei ole omaa musaa tulossa vaan tähän tyyliin seästetään jotain valmista kauraa. Eihän ne pistä sokkona pariikymmentä jamppaa pumpsuttaan ja valkkaa sieltä sitten mitä käytetään. Kyllä niillä pitää olla valmis idea ja sit sen idean mukaan valkataan jo etukäteen se soittaja. Eli ennemmin kuin arvostellessa niin soittaessa tässä joutuu tuottajana olemaan. Ja äänittäjänä. Ja miksaajana. Missä rooleissa normaalisti jokaisessa on siihen hommaan erikoistunut ukko. Aina saa kärsiä ja hävetä. |
T.Nick 31.03.2009 16:48:04 | |
---|
Teijo K.: Kisa 14 siis. Kiitos kommenteista. Mulla oli ideana yrittää hämätä ihmisiä luulemaan kontraa bassokitaraksi. Eli joo, oli kontra, eli jonkinlainen akustinen. Hämäysyritykseni ei tainnut tosin upota kuin shamaanipoikaan. Niin tuosta b-osan murinasta. Ihan normivireinen kontra kyseessä. Se nyt on semmonen. Kävi mieles, että lähtisin arvuuttelemaan sitä, että millä oli soitettu. En viitsinyt, kun pelkäsin, että nolaan taas itseni, mutta näköjään tää oli sitten tarkoituksellista. Kuulosti välillä selkeästikin kontralta. Välillä taas siltä, että ei ole missään nimessä kontra, vaan tuhti ja pehmeäksi väännetty presarisoundi. Kipu lisää kiimaa |
sirdickyj 31.03.2009 20:23:35 | |
---|
Teijo K.: Mä en muuten tota levytuottajajuttua ihan hahmota. Tuottajahan sanoo etukäteen basistille ja miksei muillekin et millain pitää vetää jos ei ole omaa musaa tulossa vaan tähän tyyliin seästetään jotain valmista kauraa. Eihän ne pistä sokkona pariikymmentä jamppaa pumpsuttaan ja valkkaa sieltä sitten mitä käytetään. Kyllä niillä pitää olla valmis idea ja sit sen idean mukaan valkataan jo etukäteen se soittaja. Eli ennemmin kuin arvostellessa niin soittaessa tässä joutuu tuottajana olemaan. Ja äänittäjänä. Ja miksaajana. Missä rooleissa normaalisti jokaisessa on siihen hommaan erikoistunut ukko. No just, et jos olisin ollu tuottaja, niin en olis sanonu, että vedä kontralla kasia. * Paskaa - > Ei-vielä-hiottu-timantti
sirdickyj 31.03.2009 20:25:11 | |
---|
kraaps: mulla löytyis sitä kantrirokkia vielä, mutta en kyllä sit vedä kisaa, koska lähden sunnuntaina kolmen viikon ulkomaanlomalle, eikä ole hajun palaa nettiyhteyksistä, tai lähinnä miten paljon sillon tulee netissä hilluttua laita tonne vaan, mä voin vaik vetää ja mulla on nykyään kattava valikoima rumpukomppeja, mut kaikki muu pitäis soittaa ite, mikä on hankalaa, koska vaihtoehtoina on vaan sähkis ja akustinen, ja sähkökitaraan ei kumminkaan päivänvalonkestävää soundia plugareilla saa, tai siis MÄ en saa. * Paskaa - > Ei-vielä-hiottu-timantti
Teijo K. 31.03.2009 20:42:31 (muokattu 31.03.2009 20:44:46) | |
---|
sirdickyj: No just, et jos olisin ollu tuottaja, niin en olis sanonu, että vedä kontralla kasia. Niin ja sit mä en ois vetänyt kontralla kasia. Mut pointti onkin se että sä olisit sanonut sen nimenomaan etukäteen. Ei senjälkeen kun mä jo vedin kontralla kasia. Mä olisin kysynyt että millaista juttua sä olit ajatellut tähän? Ai jatsarilla ysiä? No täältä pesee ja linkoaa. Eli tossa kohtaa ollaan mieluummin jo markkinoinnissa. Nykyäänhän sanotaan kyllä että ei enää fix it in the mix vaan fix it in the marketing. Aina saa kärsiä ja hävetä. |
sirdickyj 31.03.2009 20:54:43 | |
---|
Teijo K.: Niin ja sit mä en ois vetänyt kontralla kasia. Mut pointti onkin se että sä olisit sanonut sen nimenomaan etukäteen. Ei senjälkeen kun mä jo vedin kontralla kasia. Mä olisin kysynyt että millaista juttua sä olit ajatellut tähän? Ai jatsarilla ysiä? No täältä pesee ja linkoaa. Eli tossa kohtaa ollaan mieluummin jo markkinoinnissa. Nykyäänhän sanotaan kyllä että ei enää fix it in the mix vaan fix it in the marketing. Jaa tollee...no, mä aattelen sillee, et ois tuottanu niinku jotenki, et jengi ois auditoinu siinä, et ois tarjonneet itteäään niinku projektiin. Mut kuvitteellisiahan nämä. Ja leikkimielisiä. * Paskaa - > Ei-vielä-hiottu-timantti
Hannu A 31.03.2009 21:52:04 | |
---|
sirdickyj: laita tonne vaan, mä voin vaik vetää ja mulla on nykyään kattava valikoima rumpukomppeja, mut kaikki muu pitäis soittaa ite, mikä on hankalaa, koska vaihtoehtoina on vaan sähkis ja akustinen, ja sähkökitaraan ei kumminkaan päivänvalonkestävää soundia plugareilla saa, tai siis MÄ en saa. repikää noista sitten jos ei parempia ehdotelmia löydy. kantria: http://maihinnousu.net/s/?song_id=3070 kantrirokkia: http://maihinnousu.net/s/?song_id=3072 molemmat suoraan mixcraftin valmiista sampleista kasattu ja luupattu, jos tuntuu että tasot on liian kovalla, niinkuin siinä oliko se nyt 12 skaban pohjassa niin laskekaa joku sitten. ite lähden tosiaan ulkomaille sunnuntaina, joten en ole muutamaan viikkoon ainakaan osallistumassa skaboihin, keskusteluun ehkä. En kummiskaan lähde vetämään skabaa loma-aikana, kun en tiedä miten sitä nettiä jaksaa päivystää tuolla lämpimässä ja aurinkoisessa etelässä "Bassolinja on bassolla näppäilemällä soittaen aikaansaatava sarja ääniä, jonka voi soittaa tarvittessa toisenkin kerran samalla tavalla."
-BASISTI JUMALAN ARMOSTA |
Mange 31.03.2009 22:06:09 (muokattu 31.03.2009 22:06:51) | |
---|
Tuplaposti... ks alla |
Mange 31.03.2009 22:06:13 | |
---|
kraaps: repikää noista sitten jos ei parempia ehdotelmia löydy. kantria: http://maihinnousu.net/s/?song_id=3070 kantrirokkia: http://maihinnousu.net/s/?song_id=3072 molemmat suoraan mixcraftin valmiista sampleista kasattu ja luupattu, jos tuntuu että tasot on liian kovalla, niinkuin siinä oliko se nyt 12 skaban pohjassa niin laskekaa joku sitten. Toinen niistä (kantrirokki) vaikuttaa tasaisemmalta äänenlaadultaan. Ensimmäinen menee pikkasen särölle välillä, vaikka omasta mielestäni siihen olisi kivempi soittaa jotain. Katsotaan saanko jotain väsättyä itsekin.... |
öl m 31.03.2009 22:11:55 | |
---|
Mange: Toinen niistä (kantrirokki) vaikuttaa tasaisemmalta äänenlaadultaan. Ensimmäinen menee pikkasen särölle välillä, vaikka omasta mielestäni siihen olisi kivempi soittaa jotain. Lievän säröytymisen lisäksi tuossa kantrissa myös kitara vetelee omia "bassolinjojaan", joten jos se ei estä, niin ainakin hieman häikkää tuolla seassa. Ääni siis kantrirokille. http://www.mikseri.net/users/?id=85003 |
kraaps: repikää noista sitten jos ei parempia ehdotelmia löydy. kantria: http://maihinnousu.net/s/?song_id=3070 kantrirokkia: http://maihinnousu.net/s/?song_id=3072 molemmat suoraan mixcraftin valmiista sampleista kasattu ja luupattu, jos tuntuu että tasot on liian kovalla, niinkuin siinä oliko se nyt 12 skaban pohjassa niin laskekaa joku sitten. ite lähden tosiaan ulkomaille sunnuntaina, joten en ole muutamaan viikkoon ainakaan osallistumassa skaboihin, keskusteluun ehkä. En kummiskaan lähde vetämään skabaa loma-aikana, kun en tiedä miten sitä nettiä jaksaa päivystää tuolla lämpimässä ja aurinkoisessa etelässä No kumpi otetaan? Mä äänestän kantrirokkia, koska tommosta reipasta meininkiä ei oo just ollu, onkohan ollenkaan vielä? Eli voin raapasta tonne topicin, jos kaikille ok, vai haluaako joku muu? Eihän toi ihmeitä vaadi. Samat säännöt ku ennenkin? Deadline? * Paskaa - > Ei-vielä-hiottu-timantti