Aihe: Ultra Bra
1 2 3
Nimismies
09.05.2003 18:05:54
Ihan jees bändi. Ei kiusaa eikä kiihota.
Mitäpä teen vanhuksella, joka puhelimeenkin sanoo vain 'möö möö'?
daof
09.05.2003 18:17:57
Upea bändi, suosikeitani... sanoitukset... *pohtii sopivaa adjektiivia*... piristäviä. Ja mukana kiljuttavia...

Mielestäni parhaita kappaleita Sokeana hetkenä sekä Itket ja kuuntelet.

En tiedä... jotenkin tuo Scandinavian music group ei tunnu yhtä hyvältä kuin vanha kunnon ub... mutta menee sekin.
Kerkko Koskista yksin ei siedä kuunnella, ei sitten millään!
Zarmo
10.05.2003 11:32:47

Ensi kokemukseni UB:stä oli, kun kuulin radiosta Suosi ulkomaista. Ihmetytti kovin, kun olin kuullut vain haukkuja että "se on joku kommaribändi". Seuraavana päivänä menin ostamaan levyn.
Kyllä sitä säröä saa miedommillakin säädöillä, pitää vaan hakata lujempaa.
Fortune
10.05.2003 12:01:10
Ensi kokemukseni UB:stä oli, kun kuulin radiosta Suosi ulkomaista. Ihmetytti kovin, kun olin kuullut vain haukkuja että "se on joku kommaribändi". Seuraavana päivänä menin ostamaan levyn.

Hauskintahan tuossa taistolaisleimassa on se, että kyllä siitä tuotannosta saa tikulla kaivaa ne muutamat siihen kategoriaan menevät kappaleet. Enimmäkseenhän kyseessä on ihmisen elämästä kertovia tautisen hyviä pop-kappaleita.
Zarmo
10.05.2003 12:19:14

Hauskintahan tuossa taistolaisleimassa on se, että kyllä siitä tuotannosta saa tikulla kaivaa ne muutamat siihen kategoriaan menevät kappaleet.

Ehkä se alkuaikojen laulusoundi oli vähän taistolaismainen.
Kyllä sitä säröä saa miedommillakin säädöillä, pitää vaan hakata lujempaa.
Fortune
10.05.2003 12:31:17
Ehkä se alkuaikojen laulusoundi oli vähän taistolaismainen.

Niin, muotoseikka tosin vain.

Eihän Kimmo Pohjostakaan pidetä humppasoittajana, vaikka hänellä on harmonikka pääsoittimena.

Eikä Jarrea pidetä neuvostomielisenä, vaikka Thereminiä näkyi jossakin uudenvuodenkonsertissaan soittavan :)

Ihmiset ovat aaseja.
vaiktutus
11.05.2003 21:05:32
Scandinavian Music Group onkin jo sitten toista maata. Paljon parempi kuin tämä edeltäjänsä.

Minä ajattelen toisinpäin. Ultra Bra oli mielestäni yksi Suomen parhaimmista bändeistä, kun taas SMG:n soidessa radiossa täytyy vaihtaa kanavaa. Jostain syystä heidän musiikkinsa ärsyttää, tai no tyhmää sanoa jostain syystä, kun tiedän syyn: ne biisit ovat jotenkin tyhjiä ja sanat liian...neutraaleja. Terhin ääni on tietysti edelleenkin yhtä kaunis, mutta yksin se kuulostaa tylsältä.
Lars-Vesa-Kenneth astui sisään, mutta pysähtyi kuitenkin äkkiä nähdessään huoneen seinät...
KooAa
11.05.2003 21:10:57

Minä ajattelen toisinpäin. Ultra Bra oli mielestäni yksi Suomen parhaimmista bändeistä, kun taas SMG:n soidessa radiossa täytyy vaihtaa kanavaa. Jostain syystä heidän musiikkinsa ärsyttää, tai no tyhmää sanoa jostain syystä, kun tiedän syyn: ne biisit ovat jotenkin tyhjiä ja sanat liian...neutraaleja. Terhin ääni on tietysti edelleenkin yhtä kaunis, mutta yksin se kuulostaa tylsältä.

Aika pitkälti samaa mieltä. Ei UB niin hyvä ollut mun mielestä että oisin levyjä ostanut mutta radiosta kuultuna selkeästi keskivertoa parempaa.
Koo(Aa)lla ei ole väliä !
Jabbe
11.05.2003 21:14:03
Yksi parhaista suomalaisista bändeistä. Harmi etten koskaan kerennyt näkemään livenä. Muutamia loistavia biisejä, ja suurin osa mitä olen kuullut on vähintään hyviä. Pitäisi kai noita levyjäkin vähän ostaa lisää..
Villa
11.05.2003 23:17:00 (muokattu 11.05.2003 23:17:36)

Samaa mieltä. Kerkko teki UB:lle loistavia biisejä ja bändi soitti todella hyvin. Muutama keikka teki myös ison vaikutuksen. SMG:llä ei mielestäni ole biiseissä samanlaista ideaa. Esimerkiksi "Kun tuuli oli viilee" ei tunnu etenevän minnekään ja jättää - niin kuin yllä oleva kirjoittaja hyvin sanoi - tyhjän olon.

Ja onhan tässä tiettyä nostalgiaa mukana. UB:sta tulee mieleen omat lukiovuodet ja halpojen punkkupullojen tyhjennys aamuyöstä... ;-)
Margarita
12.05.2003 00:16:46
Mun on kerta kaikkiaan mahdotonta ymmärtää UB:n suosion laajuutta. Koko konsepti musiikkineen, sanoituksineen päivineen on mielestäni raivostuttavan omahyväinen. Musiikki on ns. ammattimaista, "hyvää" musiikkia, josta silti ei tule sellaista tunnetta, että bändi olisi oikeasti nauttinut sen tekemisestä (liekö syypää sitten Kerkko - en tiedä). Sanoitukset sen sijaan ovat näsäviisasta opiskelijaromantiikkaa. SMG:stä en voi mitään sanoa, koska olen välttynyt kuulemasta sitä. Toistaiseksi. Toivottavasti ulosantí on mennyt parempaan suuntaan.
Sleeper
12.05.2003 12:42:09
"Vesireittejä" on levyistä tykein.

Näin. Sehän on osin aika tosi lähellä Scandinaviumin musiikkia. Ihmiset jotka inhoaa Ultra Brata on yleensä kuullut niitä vanhoja biisejä radiosta, eikä sen jälkeen ole perehtynyt tuotantoon. Yleistystä, mutta näin olen huomannut.
Viisaus on ajattelijan aivoissa.
krushing
12.05.2003 12:55:15

Tykkäilin kyllä UB:sta kovasti silloin aikoinaan (Vapaaherran elämää ja Kroketti on hyllyssä). Enää ei jotenkin jaksa, yritin kuunnella noita levyjä tässä jokin aika sitten eikä siitä oikein mitään tullut.
Lähikauppias
12.05.2003 13:33:04

Pidän ajoittain hyvinkin paljon. UB:n sanoitukset ovat mielestäni vallan mahtavia. Varsinkin Sinnemäen kauniit ja yksinkertaiset tuokiokuvaukset.
funkylord
23.02.2004 19:19:09

nythän oli Ultra braan laulaja, ja kitaristi (tai smg:n laulaja ja kitaristi kuink vaan) emma gaalassa. muistu mieleen ne ajat. ja kun kävin tossa viime kesänä kuuntelemassa smg:tä, niin jäi vähän haikee olo, kun UB ei oo enää pystyssä.
PORKKANA!
kede
23.02.2004 20:15:51
Kerkko Koskisen soololevy on kyllä niitä levyjä, jotka ois voinu jättää tekemättä. Avausraita on vielä ihan ok mutta sitten onkin shittiä.
timofinnila
23.02.2004 23:48:43
Minäkin liityn ylistäjiin: Ultra Bran lisäksi ei ole kuin pari muuta sellaista artistia/poppoota, jotka oisivat tehneet yhtä suuren & lähtemättömän vaikutuksen ja saaneet innostumaan enemmän muusikin harrastamisesta - sekä kuuntelusta että soitosta (Antti Lehtisen soittotyyli iski lujaa). Pändi toimi(i) sekä livenä että levyltä kuultuna sairaan hyvin, vauhtia ja energiaa riittää. Hienoja sovituksia ja sävellyksiä. Ainoat piisit, jotka eivät vakuuta vieläkään, ovat ne muutamat jazz-pläjäykset (joita onneksi ei ole kovin montaa), joita joka levyltä löytyi ~1 kpl.
DeathBlooms
24.02.2004 10:22:09
Hieno yhtye taidokkaita muusikoita täynnä. Näin jälkeenpäin ajatellen olin onnekkaiden joukossa, kun pääsin todistamaan heidän loistavaa ja viimeistä provinssikeikkaa 2001.
- "Trisolam and zanex, serotonin, mdma, ibogaine, dopeamine, Tetra-hydro-chloride, atenolol, Amanita muscaria, Boric oxide, arrabinitol, psilocin, and flamizine, Cylotec and harmaline Give this all to me, I want it"
Tupuna
24.02.2004 10:48:08
En enää kauheasti fanita, mutta kerrassaan hienoja ja kuuntelemisen arvoisia biisejä on monia. Esim. "Kaunis ja ylpee" on aivan mainio biisi... tai "Itket ja kuuntelet". Tykkään Kerkko Koskisen tavasta pianistina säveltää aika harmonisesti vaikeitakin popjuttuja. Itse säveltelen/soittelen aika samalla tavalla, harmonioista lähtien. Ja mitä mielenkiintoisempia juttuja ja sointukulkuja, niin sen parempi. Siinä mielessä jaamme Kerkon kanssa saman fiksaation. "Minä suojelen sinua kaikelta" on muuten hieno biisi.

Sen sijaan alkupään tuotannon sanoma ei kolahda ollenkaan. Ei, ei, ei. Sinänsä hyvää pastissia taistolaisajan musiikista, mutta en erityisesti tuosta musiikista pidä, niin en sitten Ultra Brastakaan sen liiemmin.
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)