Aihe: G-major ja muut räkki-multi-härpättimet 1 2 | |
---|---|
![]() 28.03.2009 13:51:55 (muokattu 28.03.2009 13:56:36) | |
Lattiapolkimien määrän kasvaessa ja signaalikanavan monimutkaistuessa oon tässä pikkuhiljaa alkanu harkitsemaan jotain hyvää räkki-muljutinta, jolla sais kivasti tarvittavat efektit siihen vahvarin vierelle siten, että lattialle tulisi vain yksi iso pedaali, josta lähtisi yksi johto styrkkarikasalle. Tuo G-major 2 sattui silmään ja siinä tuntuu olevan aika mukavasti kaikki tarvittavat efektit ja vielä rele-lähtökin (4?) nupin kanavan vaihtoa varten. Onko kellään kokemuksia tuosta G-majorista (kakkosesta tai siitä vanhasta) 6505 plussan tai jonkun muun vahvarin kanssa? Lähinnä tässä kiinnostaa tuo midi-puoli. Eli eikös jollain perus behkun 1010 laudalla voi ohjailla tuota laitetta? Entäs wahwah ja whammyt? Meneekö ne samalla spedulla vai tarviiko siihen jonku oman tc electronicsin ekspressiopedaalin? Muutenkin oon näissä midi-jutuissa ihan untuvikko, joten siinäkin voi vähän valaista. Toinen juttu sitten tuo relehomma. 6505 plussassa ainakin se kaapeli on sellanen jotain ihan muuta ku plugi. Sellasen siis joutuu varmaan tinailemaan itse. Kokemuksia tästä? Erehdyttävästi tuo 6505:sen footswicth-liitin kyllä muistuttaa midi-liitintä.. Ei kai sitä nyt millään midipedaalilla voi ohjata? Kun tuo laite tulee ihan normisti efektilenkkiin, niin eihän siitä tule mitään ihme hurinoita tai pörinöitä? (Pakko varmistaa. Joskus halpis-marsussa tuli kunnon surinat ku laitto jotain sopivaa sinne lenkkiin..) Jos jollain tulee mieleen jotain muita vastaavia laitteita, jotka on oikeasti hyviä, niin ehdottakaa ihmeessä. Zoomeja on pyörinyt joskus nuoruudessa sen verran jaloissa, että nyt ei kannata mitään ihan kuraa tarjota.. E: Niin milläs nää bankit ja muistipaikat muuten konffaillaan? Tarviiko mulla olla tietokoneessa joku midikortti, vai voiko ne muistipaikat tallettaa noista laitteista menujen kautta? "I havent slept since I woke up." | |
![]() 28.03.2009 14:11:43 | |
Lähinnä tässä kiinnostaa tuo midi-puoli. Eli eikös jollain perus behkun 1010 laudalla voi ohjailla tuota laitetta? Entäs wahwah ja whammyt? Meneekö ne samalla spedulla Samalla menee. Toinen juttu sitten tuo relehomma. 6505 plussassa ainakin se kaapeli on sellanen jotain ihan muuta ku plugi. Sellasen siis joutuu varmaan tinailemaan itse. Kokemuksia tästä? http://tcsupport.custhelp.com/cgi-b … 9NjUwNQ**&p_li=&p_topview=1 Kun tuo laite tulee ihan normisti efektilenkkiin, niin eihän siitä tule mitään ihme hurinoita tai pörinöitä? Ei pitäisi tulla, varsinkaan jos sähkökytkennät ovat maadoitetut. E: Niin milläs nää bankit ja muistipaikat muuten konffaillaan? Tarviiko mulla olla tietokoneessa joku midikortti, vai voiko ne muistipaikat tallettaa noista laitteista menujen kautta? Menujen kautta menee. Et tarvi tietokonetta. | |
![]() 28.03.2009 14:22:31 | |
Loistavaa! Kiitos! "I havent slept since I woke up." | |
![]() 28.03.2009 15:13:10 | |
Silppuri: Loistavaa! Kiitos! FCB 1010:n ohjelmoiminen on huomattavasti helpompaa tällä ohjelmalla: http://www.mtnsys.com/faq-fcb/PCEditorBeta.htm Sillon tarttet tosin PC:n ja 1010:n välille MIDI interfacen. Itselläni on esim. tällainen: http://www.thomann.de/fi/maudio_midisport_uno.htm Vaan eipä sitä 1010:ää usein tarvitse ohjelmoida jos tekee homman kerralla kunnolla, niin ei siihen tarvii pahemmin koskea. En tiedä sitten voiko G-Majoria ohjelmoida PC:n kautta. | |
![]() 28.03.2009 16:03:34 (muokattu 28.03.2009 16:03:52) | |
Silppuri: Tuo G-major 2 sattui silmään ja siinä tuntuu olevan aika mukavasti kaikki tarvittavat efektit ja vielä rele-lähtökin (4?) nupin kanavan vaihtoa varten. Siinnä on 2 relettä joilla on yhteinen maa. Riippuen vahvistimeen rakenteesta niillä releillä ävoi ohjata 1-4 asiaa. Onko kellään kokemuksia tuosta G-majorista (kakkosesta tai siitä vanhasta) 6505 plussan tai jonkun muun vahvarin kanssa? G-major on varmaan yksi yleisin muljutin mitä kaikilla on. Efektit on laadullisesti hyvät eli alagoritmit on kunnollisia ja säätö vara ei lopu kesken, tosin itse en oikein ole saanut mieleistä delaytä vielä siitä ulos. Soundi politiikasta voi olla montaa mieltä koska omasta mielestäni se paskoo vahvarin soundia aika rankasti. Se syö signaalia ja jos sisään tulo asetukset vaihtaa saa kaveriksi surinaa. Huono AD/DA muunnos saa sen kuulostamaan muoviselta vaikka efektejä ei olisi päällä. Siksi käytän itse sitä killDry päällä ja paraller loopissa. Lähinnä tässä kiinnostaa tuo midi-puoli. Eli eikös jollain perus behkun 1010 laudalla voi ohjailla tuota laitetta? Entäs wahwah ja whammyt? Meneekö ne samalla spedulla vai tarviiko siihen jonku oman tc electronicsin ekspressiopedaalin? Muutenkin oon näissä midi-jutuissa ihan untuvikko, joten siinäkin voi vähän valaista. FBC1010:n saa sen UNO chipin jolloin se toimii huomattavasti paremmin. Kankea se on kuin perkele käyttää kun vertaa esin GrounControlliin. Toinen juttu sitten tuo relehomma. 6505 plussassa ainakin se kaapeli on sellanen jotain ihan muuta ku plugi. Sellasen siis joutuu varmaan tinailemaan itse. Kokemuksia tästä? Erehdyttävästi tuo 6505:sen footswicth-liitin kyllä muistuttaa midi-liitintä.. Ei kai sitä nyt millään midipedaalilla voi ohjata? Kun tuo laite tulee ihan normisti efektilenkkiin, niin eihän siitä tule mitään ihme hurinoita tai pörinöitä? (Pakko varmistaa. Joskus halpis-marsussa tuli kunnon surinat ku laitto jotain sopivaa sinne lenkkiin..) Tuohon löytyy valmiitakin piuhoja ja TC:n sivuilla on kattava ohje nippu erivahvistimia varten tarvittavista piuhoista. Sieltä kun katselee ja alkaa kolvailemaan niin onnistuneen. E: Niin milläs nää bankit ja muistipaikat muuten konffaillaan? Tarviiko mulla olla tietokoneessa joku midikortti, vai voiko ne muistipaikat tallettaa noista laitteista menujen kautta? Lyhyesti: Teet g-majorissa efektin ja talletat sen pressetiksi. Sitten ohjelmoita sen FBC:n lähettämään sen presetti käskyn numeron g-majorille minkä juuri talletit. Niin kauan kun pelaat vain PC (programChange) kaskyillä on se helppoa sitten jos haluat vaihtaa efektin presetin sisällä tai ohjata taptempoa joudut käyttämään CC (controlChange) käskyjä on se paljon vaikeampaa muttei silti kovin vaikeaa... Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" | |
![]() 29.03.2009 11:23:52 (muokattu 29.03.2009 12:02:48) | |
No tuohon hurinajuttuunhan vois olla sellanen ratkaisu, että tinailee tuon piuhan niin että esim pelkkää säröä käytettäessä kytkee releellä koko efektilenkin pois. Mä uskon että efektien laatu on mulle ihan riittävä. Käytän tällä hetkellä digitechin delayta joten mitää nauhasoundia en edes hae. Lisäks mulla on nyt line6:n mm4 josta käytän lähinnä vain chorusta. Laatu ja säädöt on varmaan samalla viivalla? Suurin juttu tässä kuitenkin on se että ei tarvi polkea neljää pedaalia samaan aikaa että saa soundin vaihdettua keskellä biisiä. Mites muuten jos joskus tulevaisuudessa hankin jotain muita midi-ohjattavia rekkuloita, niin kai niitä voi ohjata samalla pedaalilla? E: Ilmeisesti tuo midi through on sitä varten? "I havent slept since I woke up." | |
![]() 29.03.2009 19:25:19 (muokattu 29.03.2009 20:15:03) | |
No sittenhän tietysti tuli vielä eteen tällanen juttu, että kummankohan sitä hommaisi? G-majorin vai G-major2:sen? Hintaeroa sellaset 150-200 euroa. G-major2:ssa on vanhempaan verrattuna uutta ainakin tri-chorus, univibe, intelligent pitch ja wahwah. Vai onko siinä vanhemmassa wahia? Miten tuo wahwah yleensäkin toimii efektilenkissä? Ite oon aina käyttänyt sitä vahvistimen edessä. No helkkari, onko näitä Tampereella missään liikkeessä testattavana? "I havent slept since I woke up." | |
![]() 31.03.2009 17:29:57 | |
Lainaanpa vähän tätä topiccia. Itsekin olen suunnitellut tuollaisen G-Majorin hankintaa ja mieleen juolahti pari kysymystä. Onnistuuko tuolla G-Majorilla Engl Blackmoren ohjailu siten, että saisin samalla lankulla ohjattua sekä vahvistinta että majuria? Eli saanko saman napin painalluksella vaihdettua vahvistimesta kanavaa/modea ja majurin efektejä vai tarvitsenko väliin vielä jonkun muun purkin? Entä mitä midilankkua suosittelisitte tuon kanssa..? Mieluummin jotain muuta kuin sitä behringeriä. Tuntui aika heppoiselta Englin ydinsodan kestävän lankun jälkeen.. - | |
![]() 31.03.2009 18:20:27 | |
Vomit: Lainaanpa vähän tätä topiccia. Itsekin olen suunnitellut tuollaisen G-Majorin hankintaa ja mieleen juolahti pari kysymystä. Onnistuuko tuolla G-Majorilla Engl Blackmoren ohjailu siten, että saisin samalla lankulla ohjattua sekä vahvistinta että majuria? Eli saanko saman napin painalluksella vaihdettua vahvistimesta kanavaa/modea ja majurin efektejä vai tarvitsenko väliin vielä jonkun muun purkin? Entä mitä midilankkua suosittelisitte tuon kanssa..? Mieluummin jotain muuta kuin sitä behringeriä. Tuntui aika heppoiselta Englin ydinsodan kestävän lankun jälkeen.. No Engl Z12 on yks vaihtoehto, tosin sillä ei onnistu vahvistimen kanavan vaihto ja eikö siinä ole expression-pedaaleita + rust in peace +
tväng tväng | |
![]() 31.03.2009 18:25:16 | |
Rootteri: No Engl Z12 on yks vaihtoehto, tosin sillä ei onnistu vahvistimen kanavan vaihto ja eikö siinä ole expression-pedaaleita Mutta itse g-majorilla onnistuu siinnä on 2 relettä. Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" | |
![]() 31.03.2009 18:28:13 | |
En tiedä sitten voiko G-Majoria ohjelmoida PC:n kautta. Kakkosta pian voi. TC:n sivuilla luki: "A PC / Mac editor will be made available as a free download, shortly after the G-Major 2 starts shipping." Suurin juttu tässä kuitenkin on se että ei tarvi polkea neljää pedaalia samaan aikaa että saa soundin vaihdettua keskellä biisiä. Mites muuten jos joskus tulevaisuudessa hankin jotain muita midi-ohjattavia rekkuloita, niin kai niitä voi ohjata samalla pedaalilla? E: Ilmeisesti tuo midi through on sitä varten? Onnistuu samalla pedaalilla. Laitteista riippuen joutuu miettimään, että mitä asioita tarvitsee ja mitä pystyy ohjelmoimaan niin, etteivät väärät laitteet reagoi kaikkeen mitä tekee. Jokaiselle laitteelle voi laittaa oman midi-kanavan, mutta lankusta ei välttämättä pysty vaihtamaan lähettävää midi-kanavaa kovin kätevästi. Jos haluaa käyttää CC-käskyjä, niin niitä saattaa olla lankusta riippuen tarjolla pieni nippu. Vaikka kaikki laitteet olisivat samalla midi-kanavalla, niin jokaiselle CC:lle voi määrittää joko vain yhden tai sitten useammankin laitteen tekemään jotain (jos laite ymmärtää CC:tä). Presetin saa toki vaihdettua kaikista kerralla (jos vain laitteissa riittää niitä midi through -liitäntöjä. Onnistuuko tuolla G-Majorilla Engl Blackmoren ohjailu siten, että saisin samalla lankulla ohjattua sekä vahvistinta että majuria? Eli saanko saman napin painalluksella vaihdettua vahvistimesta kanavaa/modea ja majurin efektejä vai tarvitsenko väliin vielä jonkun muun purkin? Onnistuu. Blackmoressa on kaksi stereoplugiliitäntää, joista toisen kautta pystyy vaihtamaan sekä kanavaa että gain modea. G-Majorissa on kaksi relettä ja stereoplugiliitin, jotka riittävät juuri noihin toimintoihin. Entä mitä midilankkua suosittelisitte tuon kanssa..? Mieluummin jotain muuta kuin sitä behringeriä. Tuntui aika heppoiselta Englin ydinsodan kestävän lankun jälkeen.. http://tcsupport.custhelp.com/cgi-b … gbWFqb3I*&p_li=&p_topview=1 Osin vanhentunut on tuo lista. Rolandilta on tullut jo FC-300. Ja miksei myös http://www.skrydstrup.com/sc1.htm :) Midi-laudoissa on eroja ominaisuuksien suhteen. Kun tiedät itse, että mitä sillä laudalla pitäisi pystyä ohjaamaan, paljonko se saa maksaa ja onko siinä pakko olla esim. kiinteää expression-pedaalia, niin vaihtoehtoja on helpompi karsia. | |
![]() 31.03.2009 23:01:40 | |
Vomit: Onnistuuko tuolla G-Majorilla Engl Blackmoren ohjailu siten, että saisin samalla lankulla ohjattua sekä vahvistinta että majuria? Eli saanko saman napin painalluksella vaihdettua vahvistimesta kanavaa/modea ja majurin efektejä vai tarvitsenko väliin vielä jonkun muun purkin? Tässä ketju, jossa joskus ruodittiin juurikin Blackmoren ohjaamista G-Majorilla: http://muusikoiden.net/keskustelu/p … &t=150896&o=0&#p7697408 | |
![]() 01.04.2009 13:10:20 | |
kimurantti1: Tässä ketju, jossa joskus ruodittiin juurikin Blackmoren ohjaamista G-Majorilla: http://muusikoiden.net/keskustelu/p … &t=150896&o=0&#p7697408 Kiitokset! Asia tulikin sitten selväksi. ReBeat: Midi-laudoissa on eroja ominaisuuksien suhteen. Kun tiedät itse, että mitä sillä laudalla pitäisi pystyä ohjaamaan, paljonko se saa maksaa ja onko siinä pakko olla esim. kiinteää expression-pedaalia, niin vaihtoehtoja on helpompi karsia. Riittää kun olisi 5 nappulaa joilla vaihtaa presettiä, bank up/down ja ainakin yksi expression-pedaali, ei kuitenkaan aivan välttämätön mikäli moisen saa vielä liitettyä erillisenä. Hintakatto voisi olla jossain 200-300€ välimaastossa. Ja heittäkääs vielä vinkkiä mistä Suomesta löytyisi G-Major kohtuuhintaan. - | |
![]() 01.04.2009 13:15:55 | |
Ja heittäkääs vielä vinkkiä mistä Suomesta löytyisi G-Major kohtuuhintaan. Saksassa karvan alle 300, briteissä pari-kolmekymppiä halvempi ja eiköhän normaalit isojen kaupunkien musaliikkeiden hinnat ole samoissa luvuissa. Kumpaa muuten itse harkitset? Sitä vanhaa vai G-major2:sta? "I havent slept since I woke up." | |
![]() 01.04.2009 15:11:06 | |
Silppuri: Kumpaa muuten itse harkitset? Sitä vanhaa vai G-major2:sta? Alunperin ajattelin tuota vanhaa mallia lähinnä hinnan takia. Nyt on tosin alkanut myös tuo kakkosversio houkutella.. onkos kellään kokemuksia laitteesta? Onko ylimääräisten ropojen arvoinen, entä onko laitteeseen lisätty wahi mistään kotoisin? - | |
![]() 01.04.2009 22:17:27 | |
Vomit: Alunperin ajattelin tuota vanhaa mallia lähinnä hinnan takia. Nyt on tosin alkanut myös tuo kakkosversio houkutella.. onkos kellään kokemuksia laitteesta? Onko ylimääräisten ropojen arvoinen, entä onko laitteeseen lisätty wahi mistään kotoisin? Yllättävän hyvältä se kuulostaa siinä esittelyvideossa. Mutta silti.... Intelligent pitch shifter on tosi mahtava juttu! Siis sillon ku sitä ekan kerran kokeilee. Muuten täysin tarpeeton. Mun mielestä se on vähän huijausta, joten sen takia en 200 eskoa maksa... :) Mutta se mikä oikeasti kiinnostaa, on nuo modulation-efektit. Esim. tri-chorus. Sen takia en nyt oikein pääse puusta pitkälle, ennenku pääsee testaamaan tuota johonkin. "I havent slept since I woke up." | |
![]() 03.04.2009 18:02:28 (muokattu 03.04.2009 18:05:14) | |
Tuo otsikon "muut räkki-multi-härpättimet" on jääny melko vähälle tässä. Kävin musaliikkeessä kyselemässä ja noita vanhoja G-majoreja ei saa enää mistään. Myyjä suositteli hankkimaan thomannilta, koska niillä on sielä omassa varastossa vielä tavaraa. G-major2:n sijasta suositeltiin myös saman hintaluokan laitetta Digitechiltä. Eli GSP1101 olis kyseessä. Verrattuna G-majoriin, tuossa on myös etuaste ja sen jälkeen luuppi vahvistimen etuasteelle ja takaisin efektiosioon ja siitä taas takaisin nupille. Fiksua! Wahwahinkin ja kompurankin voi siis ottaa tuosta laitteesta ja jotain härö-säröjäkin, jos joskus tarttee. Lexiconin kaiut ja whammyt luulisi ainakin olevan kunnossa tässä mallissa. Onkos jollain tuosta laitteesta muuten mitään kokemuksia? Mieluiten vielä verrattuna G-majoriin? EDIT: Ai mutta mikä tärkeä asia puuttui?!? No se perkuleen rele! Voi helvetti. Kerkesin melkein jo innostua. "I havent slept since I woke up." | |
![]() 03.04.2009 18:17:39 | |
Silppuri: EDIT: Ai mutta mikä tärkeä asia puuttui?!? No se perkuleen rele! Voi helvetti. Kerkesin melkein jo innostua. Ostat vaikka amp Gizmon tai ENGL z-5:Den ohjamaan kanavan vaihtoa. Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" | |
![]() 03.04.2009 18:28:14 (muokattu 04.04.2009 01:04:08) | |
EDIT: Ai mutta mikä tärkeä asia puuttui?!? No se perkuleen rele! Voi helvetti. Kerkesin melkein jo innostua. Esim behkun fcb1010 midilaudasta löytyy kaksi relettä. Voisin omani myydä jos kiinnostaa. E: Meni jo kaupaksi. We may be humans, but we're still animals | |
![]() 03.04.2009 18:39:01 | |
Jaqqi1991: Esim behkun fcb1010 midilaudasta löytyy kaksi relettä. Voisin omani myydä jos kiinnostaa. Oman fcb1010:n olen jo ostanut käytettynä. Muuten olisin mielelläni tarjouksen kuunnellut. :) Kyllä tässä nyt juuri se on ideana, että sieltä lattialta olevalta pedaalilta yritetään päästä mahdollisimman vähällä johtomäärällä vahvarikasalle. Ja tämä relehommahan veisi mut takaisin siihen tilanteeseen, mikä oli irtoefektien aikaan, että pitää vetää kolme johtoa sinne pedaalille. Ja ei kyllä oikein vakuuttanu nuo digitechin sivuilla olevat soundiklipit noista etuasteen soundeista. Eiei. Kyllä mun kohdalla tämä vahvistin- ja kaiutinmallinnuksien aika on (toistaiseksi) ohi. Eli takaisin g-majoriin. Ja kun sen vanhan saa vielä niin helkkarin halvallakin. Mites muuten tuli mieleen tuosta behkun laudasta... Toimiiko siinä ne valot sillä tavalla, että näkee, mikä presetti on päällä? Vaatiiko se midi-kaapelin myös toiseen suuntaan? "I havent slept since I woke up." | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)