ubik: toihan o tosi hyvän näköne, varjostukset ainaki hyvin hallussa. Linjoissa pientä tärinää ja miu makuu turhan paksu line tuolla päälaen puolella ja tuo leuan line on vähän ylimääräsen olone ton varjostuksen kans, mut muute todella hieno (rutkasti parempi ku omat ekat kuvat), toivottavasti paranee hyvin ja värit pysyy. Saattaa johtua linjojen tärinä myös mun tärisemisestä, kun tuo paikka aiheutti alkuun vähän tärinöitä. Tosiaan joo, tuo ala linja ois toiminut pelkällä varjostuksella, nytkun pääsit sanomaan. Pitääpä välittää tietoa itse tekijälle, koska harjoitusduuneja nämä vasta ovat... Niin ja mä olisin halunnut vielä tuotakin paksumman linen tonne päälaulelle:-) Kelmuha se yleisin peitto materiaali taitaa vieläkin olla, ite siirryin haavataitoksiin ja rasvalappuihin ku kokeilin itelleni ja huomasin toimivammaks. Varmasti on rasvalaput parempia, mutta onpa ne myös kalliimpia, joten mä pitäydyn kelmuttamisessa. |
ubik 30.03.2009 13:33:04 | |
---|
ei ne ny hirveesti maksa mesoftin kuitukangastaitos + helosania --> pyöritellään rasvat siihe kankaaseen ja avataan mytty dadaa rasvalappu ;) famolstretchillä ihoon kiinni (semmosta kangas tarraa). hokasin vaa ton systeemi ku mimmil palo maha ja näin hoitivat sairaalassa ja kehottivat kotonaki hoitamaan. |
Aakoo 30.03.2009 13:53:18 | |
---|
Kivassa paikassa tuo pääkallo.. "Blood and Tears" voisin kuvitella :-D Mä olen vihdoin ja viimein n. 15 vuoden aikan oppinut sen miten oma kroppani hoitaa tatuinnin parhaiten. Rasvaa vain muutaman kerran päivässä ohuelti. Liika rasvaus tuntuu kovastikin hidastavan parantumista. Ennen rasvausta pestään alue kunnolla, niin että vanhat rasvat saadaan pois. Sitten anetaan kuvan ilmaantua mahd. pitkään ennen kuin laittaa rasvaa päälle. Ei kutenkaan niin kauan että vetää korpuksi. Alkuun parina yönä on hyvä vetää paksusti rasvaa ja kelmu päälle, jottei pääse mikään hinkkaamaan tuoretta kuvaa. Päivät kuitenkin menee kevyellä rasvauksella. Niin joo... Lauantaina rapsuteltiin oikeaan käteen merkkausääriviivoja sleeven verran. Miljoona ruusua, pääkalloja tyyliin mustanaamio, japania aaltoja ja muksujen nimet. Näillä lääkkeillä mennään.... Nytpä tuota hoitamista ei ole paljoakaan tarvinut miettiä, kun haavaan on niin vähän.. |
ubik 30.03.2009 14:00:31 | |
---|
juu hengittäähän niitten pitäs ja senpä takia tota harsoa ite suosin kelmun sijaan. 'joittnki lähteitten muukanha' nuo kelmut o tullu käyttöön lähinnä messuilla kun kuvia kilpailu ja näytös mielessä tehdään ni ei tohdi sit haavalpauilla tms. peittää ni kelmua pintaa jotta kuva näkyy. En sitten tiiä miks se o niin yleisesti käytössä liikkeissä ja muissa paikoissa, kyllähä se asiansa ajaa ei siinä mitään mut itellä loppu sen käyttö. puhtaus ja kevyt rasvaus pääsäänöinä. Ja kyllä tuo kuva on varmaanki koskenu :) et propsit kestävyydestä |
Simo78 30.03.2009 16:09:45 | |
---|
ubik: juu hengittäähän niitten pitäs ja senpä takia tota harsoa ite suosin kelmun sijaan. 'joittnki lähteitten muukanha' nuo kelmut o tullu käyttöön lähinnä messuilla kun kuvia kilpailu ja näytös mielessä tehdään ni ei tohdi sit haavalpauilla tms. peittää ni kelmua pintaa jotta kuva näkyy. En sitten tiiä miks se o niin yleisesti käytössä liikkeissä ja muissa paikoissa, kyllähä se asiansa ajaa ei siinä mitään mut itellä loppu sen käyttö. puhtaus ja kevyt rasvaus pääsäänöinä. Mä taas parannutin aiemmin kuvat ilman kelmuja, mutta tatuoija (se ammattilainen) kehoitti hoitamaan kelmulla, pari-kolme päivää koko ajan kelmun alla(paitsi pesun jälkeen "ilmakylpy"). Kokeiltu heillä, että värit pysyy näin paremmin. Oli jonkun jätkä tribaalin ylä ja alaosan parannuttaneet toisen "vanhalla" ja toisen tällä systeemillä ja oli sitten joutunut värittämään vanhan systeemit uudestaan:-). Rasvana bebanthen tai dexpanthenol, ei helosan. Neuvot antanut mulle Vapolan Kari Hells tattoosta(ex. house of pain). Tolla "uudella" systeemillä ei tule rupea laisinkaan. Joltain paljon ottaneelta ja about kaikki paranemisohjeet kokeilleelta naikkoselta oli kuullut, että tää on oikeesti hyvä systeemi. Ihan tuolla perusteella tuolla liikkeessä suositaan tuota systeemiä. Pari vuotta sitten oli käytössä tuo yllämainittu "vanha" systeemi. On se mukavempaa mun mielestä, ettei paidat ole rasvan peitossa, joten senkin vuoksi suosin "uutta" systeemiä. Normaali haavan paranemisessa on se ero, että sillä haetaan vain paranemista, ei värien pysymistä. Ja tässä tapauksessa pitääkin hengittää. Mutta kannattanee kokeilla itse miten pysyy värit parhaiten. Kyllä mulla "uuden" systeemin kuvat on selvästi paremmin värinsä pitäneet ja ihan hyvin ovat parantuneet kelmun alla, joten sillä mennään... Ja kyllä tuo kuva on varmaanki koskenu :) et propsit kestävyydestä Mainettaan ihan vitusti iisimpi paikka, ainakin mulle pohkeet oli paljon pahempi mesta. Tossa lähempänä kainaloa oli muutama vähän vittumaisempi paikka, mutta muuten aika normaalin tuntuista settiä |
ubik 30.03.2009 17:14:24 | |
---|
se taitaa sit riippua iha ihmisestä et mikä toimii parhaiten ;) ja kokeilemallahan se parhaiten selviää, tosiaanki pari kaveria on kans kehottaneet tuota kolmen neljän päivän kelmuilua. Rasvalappujen kohdalla bonuksena on se et iho on koko ajan kostea ja hengittää = rupea tulee vähempi ja ei puske verta/kudosnesteitä samaltaval ku kelmulla/ilman kelmua. Ihme kyl jos ei oo koskenu, itellä meinas taju lähtee jo ylä selän ja niskan tekemisen aikana, mut syksyl tulos isompi kuva joka sit menee tonne kylkiinki ni kylhä se lohduttaa et ees joku sanoo et ei koskenu :) |
Henko 30.03.2009 17:41:17 | |
---|
Meitsi käyttää nykyään bepanthenia parantelussa, Helosanista tulee aina semmosta pientä finniä tatska-alueelle. Kai se Helosankin muuten hyvä ois. "Ymmärrät varmaan, että toimintaamme en voi täällä julkaista". |
Räbbänä 30.03.2009 23:29:07 | |
---|
ballfish: Strato putkikoneessa kiinni ja Deep Purplea ilmoille ni johan tietää miksi seiskakasikieliset muniinpuhaltelu örrinmörrinhewi homostelijat ovat täysin hakuteillä oikeasta menosta ja rankkuudesta |
Simo78 31.03.2009 10:41:02 | |
---|
ubik: se taitaa sit riippua iha ihmisestä et mikä toimii parhaiten ;) ja kokeilemallahan se parhaiten selviää, tosiaanki pari kaveria on kans kehottaneet tuota kolmen neljän päivän kelmuilua. Rasvalappujen kohdalla bonuksena on se et iho on koko ajan kostea ja hengittää = rupea tulee vähempi ja ei puske verta/kudosnesteitä samaltaval ku kelmulla/ilman kelmua. Ihme kyl jos ei oo koskenu, itellä meinas taju lähtee jo ylä selän ja niskan tekemisen aikana, mut syksyl tulos isompi kuva joka sit menee tonne kylkiinki ni kylhä se lohduttaa et ees joku sanoo et ei koskenu :) Emmä edes tiedä ovatko nuo jotka mulle kelmuilua suositelleet kokeilleet rasvalappuja? Vertasin lähinnä paranemiseen ilman peittoa. Itse kyllä peittäisin tatskan tavalla tai toisella paranemisen ekat päivät, joko kelmulla tai rasvalapuilla. Pitänee kuiteskin testata rasvalappuja johonkin kuvaan... |
teukka 31.03.2009 13:06:32 | |
---|
Tuntuu noi ohjeet vähän vaihtelevan. Olen jo muutamia kuvia ottanut ja aina tuore kuva pariksi tunniksi peittoon kelmulla ja sen jälkeen ei enää haudota ollenkaan. Pesut vaan miedolla saippualla päivittäin ja rasvaa ettei pääse kuivumaan, parin viikon ajan. Bepanthen on rasvaista ja jää "märäksi" joten Helosan on mukavampaa käyttää. Tuoksuukin paljon paremmalle. There´s only one rule of metal...PLAY IT FUCKING LOUD!!! |
Räbbänä 31.03.2009 13:31:07 | |
---|
teukka: Tuntuu noi ohjeet vähän vaihtelevan. Olen jo muutamia kuvia ottanut ja aina tuore kuva pariksi tunniksi peittoon kelmulla ja sen jälkeen ei enää haudota ollenkaan. Pesut vaan miedolla saippualla päivittäin ja rasvaa ettei pääse kuivumaan, parin viikon ajan. Bepanthen on rasvaista ja jää "märäksi" joten Helosan on mukavampaa käyttää. Tuoksuukin paljon paremmalle. Raahen Heaven&Hellissa annettiin pienelle käyntikortille painettuna hoitoohjeet. menevtä seuraavasti: Tatuoinnin hoito-ohje 1. Poista kelmu/side 2-12 tunnin kuluessa tatuoinnin ottamisesta. 2. Pidä tatuointi puhtaana. Älä koske siihen likaisin käsin. 3. Vältä aluksi hikoilua. 4. Pese tatuoinit välillä. Rasvaa tatuointia (Helosan, Bebanthen). 5. Älä raavi tatuointia vaikka se kutiaisikin. 6. Vältä uimista ja saunaa n.2 viikkoa. 7. Vältä tatuoinnin altistamista suoralla auringon paisteelle. 8. Tatuointi on avohaava, ja se paranee normaalisti 2-5 viikossa. 9. Tatuoinnista irtoaa rupea. Anna sen irrota itsestään, älä raavi. 10. On normaalia, että tuore tatska kirvelee, kuumottaa jne... 11. Jos on kysyttävää, kysy tatuoijalta. Kaverisi eivät tiedä mistään mitään. ballfish: Strato putkikoneessa kiinni ja Deep Purplea ilmoille ni johan tietää miksi seiskakasikieliset muniinpuhaltelu örrinmörrinhewi homostelijat ovat täysin hakuteillä oikeasta menosta ja rankkuudesta |
teukka 31.03.2009 14:10:48 | |
---|
Suunnilleen näin. Kaverisi ei tiedä mitään:) Totta tuokin:) There´s only one rule of metal...PLAY IT FUCKING LOUD!!! |
Simo78 31.03.2009 19:42:19 | |
---|
teukka: Tuntuu noi ohjeet vähän vaihtelevan. Olen jo muutamia kuvia ottanut ja aina tuore kuva pariksi tunniksi peittoon kelmulla ja sen jälkeen ei enää haudota ollenkaan. Pesut vaan miedolla saippualla päivittäin ja rasvaa ettei pääse kuivumaan, parin viikon ajan. Bepanthen on rasvaista ja jää "märäksi" joten Helosan on mukavampaa käyttää. Tuoksuukin paljon paremmalle. Näin mäkin tein ennen kuin sain uudet ja paremmat ohjeet;-). En jaksa uudestaan kirjoittaa, tatskojen paremmat värit puhukoon puolesta. Kannattaa kuitenkin noudattaa tatskaajan ohjeita, jos epävarmuutta. On joku urpo kuulemma työntänyt käärmesalvaa(kaverin suosituksesta) tatsjan päälle ja ihmetellyt: Miksi kirvelee niin vitusti? Miksi ei tatuoiti parane? Ja vielä kehdannut syyttää tatskaajaa siitä, ettei värit ole pysyneet. Tässä tapauksessa kaveri ei kyllä tiennyt:-D. |
Räbbänä 31.03.2009 20:00:27 (muokattu 31.03.2009 20:03:05) | |
---|
Onkos se tarpeeksi jos kerran päivässä, ennen nukkumaan menoa illalla, pesaisee hiukan tatskaa kädenlämpöisellä vedellä ja saippualla kevyesti hivellen ja sitten lyö rasvat päälle yöksi? Tässä kyllä rikotaan hoito-ohjeiden viimeistä kohtaa, mutta... noh... ballfish: Strato putkikoneessa kiinni ja Deep Purplea ilmoille ni johan tietää miksi seiskakasikieliset muniinpuhaltelu örrinmörrinhewi homostelijat ovat täysin hakuteillä oikeasta menosta ja rankkuudesta |
teukka 31.03.2009 21:43:20 | |
---|
Useamman kerran päivässä olen aina rasvannut. Käytännössä aina kun alkaa tuntua kuivalta, kuivua kun se ei saa ettei rupi ala repeilemään irti vaan pysyy pehmeänä. Iltaisin duunin jälkeen sit pesu jotta paska ja irtorupi tulee huuhdeltua veke ja taas homma uusiksi. There´s only one rule of metal...PLAY IT FUCKING LOUD!!! |
Räbbänä 01.04.2009 11:11:10 | |
---|
Hei Helosanin käyttäjät! Onkos tuo oikein, kun tuntuu ettei rasva kunnolla imeydy tatuoinnin päälle, vaan suunnillen jämähtää siihen ja alkaa melkein kuivumaan/halkeilemaan? Yrittänyt välillä kostealla pyyhkeellä "tuputella" aluetta kädenlämpöisellä vedellä ja saada niitä ylimääräisiä rasvoja pois. Rasvaa en nyt paksuja kerroksia laittele kuitenkaan. ballfish: Strato putkikoneessa kiinni ja Deep Purplea ilmoille ni johan tietää miksi seiskakasikieliset muniinpuhaltelu örrinmörrinhewi homostelijat ovat täysin hakuteillä oikeasta menosta ja rankkuudesta |
Simo78 01.04.2009 11:11:30 (muokattu 01.04.2009 11:14:18) | |
---|
Räbsä: Onkos se tarpeeksi jos kerran päivässä, ennen nukkumaan menoa illalla, pesaisee hiukan tatskaa kädenlämpöisellä vedellä ja saippualla kevyesti hivellen ja sitten lyö rasvat päälle yöksi? Tässä kyllä rikotaan hoito-ohjeiden viimeistä kohtaa, mutta... noh... Mä vaihdan kelmun alle rasvat about 3-4kertaa päivässä. Taitaa se virallinen suositus olla 5 tunnin välein, paitsi yöllä ei tarvitse herätä... Rupea ei kelmuttamalla tule juuri lainkaan, mikä taitaa olla syy miksi tämä systeemi on parempi. Vähän menee julistukseksi(ja tuputukseksi), mutta menköön. Kelmuttomalla systeemillä, rasvasin huomattavasti useammin, parin tunnin välien tai jotain. en muista tarkkaan... Hei Helosanin käyttäjät! Onkos tuo oikein, kun tuntuu ettei rasva kunnolla imeydy tatuoinnin päälle, vaan suunnillen jämähtää siihen ja alkaa melkein kuivumaan/halkeilemaan? Yrittänyt välillä kostealla pyyhkeellä "tuputella" aluetta kädenlämpöisellä vedellä ja saada niitä ylimääräisiä rasvoja pois. Rasvaa en nyt paksuja kerroksia laittele kuitenkaan. Eihän se imeydy, eikä sitä kannatta vedellä yrittää ottaa pois. Lyöt päälle ja annat ylimääräisten olla. E: jokunen kuva tullut helosanillakin paranneltua, kyllä sekin toimii siinnä missä bepanthen. Koostumus on vaan erilainen... |
Thet 01.04.2009 22:20:29 (muokattu 01.04.2009 22:21:03) | |
---|
Ässä pitäis tatuoida hihaan. Oon ajatellu sen vähän kuin pelikortin tatuoimista ilman ääriviivoja johonkin hieman ranteesta ylöspäin. Vähän tähän tyyliin. http://img5.imageshack.us/my.php?image=cardcopy.jpg Turussa varmaan sen sitten otan jos otan. Missäs siellä kannattais ottaa? Legen... wait for it ...dary! Legendary! |
Ratloz 03.04.2009 23:15:40 | |
---|
Nuo hoito-ohjeet on kyllä joka paikassa vähän eriävät. Kysäsin just viimeks tatuoitsijalta kun kävin että mitkä ne "oikeat" ohjeet on sen kanssa ni hänkin vaan totes että niitä on ihan yhtä monta erilaista kun on tatuoijia. Itse hän neuvoi tuon kelmu pari-kolme päivää, tai ainakin yötä päällä. Ite pein about viikon verran kelmua ainaki töissä ettei siellä ruhjoudu pahemmin. Pysyy kyllä hyvin ainakin kosteena. Ei kyllä rupea paljoo näkyny siinä kuvassa vaikka tuli jalkaan missä kuulemma paraneminen on huomattavasti hitaampaa ku veri pakkautuu sinne niin tehokkaasti. It's like hammering your little brother's face to stop him crying... |
ubik 04.04.2009 19:02:56 | |
---|
itel alko eile ekat ruvet lähtemään, kuvaa siis toissa viikon sunnuntaina nakutettu. ja hyvin näytti värit jääneen :) |