komppianddi 30.03.2009 08:21:59 | |
---|
En löytänyt tästä topicia joten pistin tämmöistä tulemaan. Elikkäs voisiko joku antaa pari vinkkiä virpan tekoon? Ajattelin tehdä virvelin koivusta. Eníten kysymyksiä herättää, kuinka saan sijoittettua virittimet siihen rumpuun. Joo vinkkejä kiitos!----> |
komppianddi: En löytänyt tästä topicia joten pistin tämmöistä tulemaan. Elikkäs voisiko joku antaa pari vinkkiä virpan tekoon? Ajattelin tehdä virvelin koivusta. Eníten kysymyksiä herättää, kuinka saan sijoittettua virittimet siihen rumpuun. Joo vinkkejä kiitos!----> Mistähän asti meinasit virvelin rakentaa, aloitetaanko ohje siis "käy kaatamassa metsästä koivu" vai teetkö valmiista rungosta? Virittimien paikka on helppo määrittää pehmeän mittanauhan ja matematiikan avulla. Lopuksi tarkistaen vanteen kanssa että osuivat kohdilleen. Jos valmiista rungosta tekee, niin virpan kasaaminen on helppoa, kunhan osaat reikiä porata ja ruuvata niin se piisaa. Mutta jos pitää kantit ajella saati että jos pitäisi runko tehdä, niin sitten mennään jo harppaus vaikeisiin ja todella vaikeisiin hommiin. "I have a cunning plan" -Baldrick |
hollmi-5 30.03.2009 08:45:55 | |
---|
Runkoja saa valmiinakin. On aika hankala tehdä itse. Olen tehnyt kokonaisen setin rungot ja useita pienempiä runkoja ja muutaman virvelin. Rungon tekoon tarvitaan muotti ja puristussysteemi liimauksen ajaksi. Paras muotti on sellainen, jonka sisälle rumpu laminoidaan. Puristukseen olen käyttänyt palloa. Viilujen päät kannattaa ajaa vinoiksi (molemmat päät samaan kulmaan), jolloin viilun voi kiristää muottiin päistä painaen. Soundit, piuhat ja kajarit. |
WyW 30.03.2009 13:55:57 | |
---|
Tuossa iha valmiista rungosta kun tein taannoin: http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkeli.php?id=916 ... kerro työmäärä kymmenellä ni alkaa oleen viiluista tekemisen meininki. Jos et ole soitinrakentaja niin kehotan alottamaan vaikka valmiilla rungolla. Säästät aika varmasti rahaakin mutta 100% aikaa ja hermoja. The music of the future will not entertain - It's only meant to repress and neutralise your brain -> Pofony | last.fm |
Matjardo 30.03.2009 15:40:13 (muokattu 30.03.2009 15:40:32) | |
---|
Two beers or not two beers? |
bluesman86 30.03.2009 16:24:32 | |
---|
http://www.myspace.com/sleazyactband |
clinton 01.04.2009 10:19:38 | |
---|
|