kimizu 26.03.2009 20:21:48 (muokattu 26.03.2009 20:24:32) | |
---|
Timing stinks but cheerfully winks... |
hollmi-5 26.03.2009 20:31:31 | |
---|
afro: Samaan syssyyn: Mistä saisi pidempiä alkuperäisten tyyppisiä lattiatomin jalkoja 60-luvun Ludwig Downbeat -settiin? Alkuperäiset tuntuvat olevan hieman liian lyhyet. Tehtiinkö noita aikanaan edes pidempiä esim. 16" lattiatomeihin, vai ovatko kaikki 60-lukulaiset lyhyttä sorttia? Minulla on 70-lukulaisessakin vielä ne lyhyemmät. Uudet käy vanhoihin mountteihin, joten pidemmät jalat kun löytää, ei ongelmaa. Tuossa pidemmät 70-lukulaiset: http://cgi.ebay.com/LUDWIG-1970s-Vi … ms=66%3A2|65%3A10|39%3A1|240%3A1318 Soundit, piuhat ja kajarit. |
moderndrummer88 26.03.2009 22:21:05 (muokattu 26.03.2009 22:23:29) | |
---|
http://www.thomann.de/fi/sonor_hs174_hardware_set.htm onkohan tosta Sonorin halvimmasta telinepaketista mihinkään? Noissa houkuttaisi huokea hinta ja keveän näköiset telineet, roudaamista silmällä pitäen... E: Huttukeikkaa noilla olisi tarkoitus tehdä, eli mitään kauheaa peltienheilumista ei niiden tarviikkaan kestää... "jazzahtavia ridekomppeja tyyliin Ian Paice" -Brother Michael |
Bacchus 26.03.2009 22:26:08 | |
---|
moderndrummer88: http://www.thomann.de/fi/sonor_hs174_hardware_set.htm onkohan tosta Sonorin halvimmasta telinepaketista mihinkään? Noissa houkuttaisi huokea hinta ja keveän näköiset telineet, roudaamista silmällä pitäen... E: Huttukeikkaa noilla olisi tarkoitus tehdä, eli mitään kauheaa peltienheilumista ei niiden tarviikkaan kestää... Paketista ei ole henkilökohtaista kokemusta, mutta eiköhän ne tellingit tuolla hinnalla ole väkisinkin kiinan joulutinaa. En koskisi. When the Going Gets Weird, the Weird Turn Pro |
Kailis 26.03.2009 23:26:17 (muokattu 26.03.2009 23:27:12) | |
---|
|
ostany 27.03.2009 00:29:11 (muokattu 27.03.2009 00:35:03) | |
---|
moderndrummer88: http://www.thomann.de/fi/sonor_hs174_hardware_set.htm onkohan tosta Sonorin halvimmasta telinepaketista mihinkään? Noissa houkuttaisi huokea hinta ja keveän näköiset telineet, roudaamista silmällä pitäen... E: Huttukeikkaa noilla olisi tarkoitus tehdä, eli mitään kauheaa peltienheilumista ei niiden tarviikkaan kestää... Mulla on ton sarjan suoria symbaalitelineitä. Keveitä ne kyllä on, mutten niillä paljon keikoilla kävisi. Muttereiden kierteet varmaan morjenstaa aika nopeaan, jos niitä koko ajan aukoo ja kiristää. Sikäli ne on tukevia, että oon pitänyt 24" GB rideäkin tuollaisen nokassa (kuva oma sivulla). Nehän on jotain kiinalaista alihankintaa, eli ne ei sinällään vastaa sonorin laatua. |
kimizu 27.03.2009 00:41:39 | |
---|
ostany: Mulla on ton sarjan suoria symbaalitelineitä. Keveitä ne kyllä on, mutten niillä paljon keikoilla kävisi. Muttereiden kierteet varmaan morjenstaa aika nopeaan, jos niitä koko ajan aukoo ja kiristää. Nehän on jotain kiinalaista alihankintaa, eli ne ei sinällään vastaa sonorin laatua. Minä taas käytän noita suoria ständejä keikalla koko ajan, lähemmäs 100 keikkaa ovat olleet käytössä eikä vielä ole mitään antautumisen merkkejä. Meinaan hankkia pari lisääkin kun seuraavan kerran jotain tulee t-kaupasta tilattua. Suosittelen kaikille jotka haluavat keventää rautakeissiään lompakkoaan keventämättä. Ja tuolla hinnalla ei paljoa vituta jos ständit ei kestäkään kymmentä vuotta tai enemmän. Vaikka hinta on halpa, nuo Sonorin 100-sarjaiset ei ole mitään millenium-tinaa, vaan ihan varteenotettavia telineitä. Ainakin noi symbaalitelineet, pedaaleista ym. en uskalla hehkuttaa ilman kokemusta. Vinkkinä vintage-hemmoille: noista saa aika uskottavan näköiset flat-base standit kun avaa kolmijalan täysin auki. Kukkekeppiä muistuttava paksuus täydentää iluusion :) Timing stinks but cheerfully winks... |
afro 27.03.2009 01:29:11 | |
---|
|
moderndrummer88 27.03.2009 10:00:33 | |
---|
kimizu: Minä taas käytän noita suoria ständejä keikalla koko ajan, lähemmäs 100 keikkaa ovat olleet käytössä eikä vielä ole mitään antautumisen merkkejä. Meinaan hankkia pari lisääkin kun seuraavan kerran jotain tulee t-kaupasta tilattua. Suosittelen kaikille jotka haluavat keventää rautakeissiään lompakkoaan keventämättä. Ja tuolla hinnalla ei paljoa vituta jos ständit ei kestäkään kymmentä vuotta tai enemmän. Vaikka hinta on halpa, nuo Sonorin 100-sarjaiset ei ole mitään millenium-tinaa, vaan ihan varteenotettavia telineitä. Ainakin noi symbaalitelineet, pedaaleista ym. en uskalla hehkuttaa ilman kokemusta. Vinkkinä vintage-hemmoille: noista saa aika uskottavan näköiset flat-base standit kun avaa kolmijalan täysin auki. Kukkekeppiä muistuttava paksuus täydentää iluusion :) Huojentavaa tietoa suoraan käyttäjältä! Kiitoksia! Ja tuo flatbase-ominaisuus on vaan plussaa :) "jazzahtavia ridekomppeja tyyliin Ian Paice" -Brother Michael |
RstoU 29.03.2009 18:28:45 | |
---|
Aloin käymään Designereitä tässä läpi poikkeuksellisesti oston jälkeen vasta nyt ja huomasin, että 14" tomin alavanne on saanut osumaan ja vääntynyt. Runko on onneksi säilynyt suorana, mutta vanne tulee joko vaihtaa tai oikaista. Löytyykö vinkkejä oikaisuun? Vai joutuuko alkaa metsästämään tuohon uutta ja pyöreää tilalle. |
RstoU: Aloin käymään Designereitä tässä läpi poikkeuksellisesti oston jälkeen vasta nyt ja huomasin, että 14" tomin alavanne on saanut osumaan ja vääntynyt. Runko on onneksi säilynyt suorana, mutta vanne tulee joko vaihtaa tai oikaista. Löytyykö vinkkejä oikaisuun? Vai joutuuko alkaa metsästämään tuohon uutta ja pyöreää tilalle. Oikaisua kannattaa yrittää puupalikalla pölkyn päällä. Palikkaan voi antaa voimaa vaikka pajavasaralla, mutta aika varovasti... Kyllä sen formuun saa, mutta jos sinulla on tuttu autopeltiseppä, niin vie se hänelle. Heillä on hyvä kokemus siitä, miten terästä muotoillaan kylmänä. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Ruutikallo 02.04.2009 11:05:32 | |
---|
No nytpä ei hakumaskin pelastanut. Auttakaapa hieman, koska olen luvannut toimia konsulttina yhden oppilaani uusien rumpujen ostossa. Tarjottu on Pearlia/ Tamaa. Exportit heivasin suosiolla jo pelkästään tomiasettelun rajoitteiden vuoksi, no onhan siinä toki muutakin=). Mutta varsinainen kysymys, kun ollaaan hankkimassa ns. semi-pro settiä ja tarjottuna Taman Superstar Custom ja Tama Superstar EFX OSF. Mikä näiden Tämöjen luokkittelu mahtaa olla? Henk.koht. mulla on Tamoihin antipatiasuhde, mutta nyt pitäisi toimia objektiivisesti. -H- [Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö-
www.tukalaband.com |
Niq 02.04.2009 11:11:29 (muokattu 02.04.2009 11:12:23) | |
---|
henydrum: Mutta varsinainen kysymys, kun ollaaan hankkimassa ns. semi-pro settiä ja tarjottuna Taman Superstar Custom ja Tama Superstar EFX OSF. Mikä näiden Tämöjen luokkittelu mahtaa olla? Henk.koht. mulla on Tamoihin antipatiasuhde, mutta nyt pitäisi toimia objektiivisesti. -H- Ne on ihan hyviä rumpuja. Virvelistä tosin en tykännyt. Tällä hetkellä en kuitenkaan uutena Superstaroja ostaisi, sillä käytettyjen supereiden hinnat on todella alhaalla, torilla pyörinyt pari settiä pitkään 500-600 euron haarukassa. Omistani jouduin luopumaan vähän reilulla neljällä sadalla kun ei muuten ostajaa löytynyt. Jos uutta settiä katsoo, niin samassa hintaluokassa Pearl Visionit ja Yamaha Tour Customit on sen verran parempaa luokkaa että ottaisin sellaiset. Molemmissa on kuitenkin hyväksi todettu virveli mukana, rauta samaa tasoa Taman kanssa, soundeista en liikoja sano, mutta enemmän ovat nuo jälkimmäiset kehuja saaneet. Ja jälleenmyyntiarvo tuntuu olevan hieman parempi, ehkä tuon nykyään vallalla olevan Tama-antipaattisuuden takia "I have a cunning plan" -Baldrick |
hollmi-5 02.04.2009 11:20:53 | |
---|
Niq: Jos uutta settiä katsoo, niin samassa hintaluokassa Pearl Visionit ja Yamaha Tour Customit on sen verran parempaa luokkaa että ottaisin sellaiset. Molemmissa on kuitenkin hyväksi todettu virveli mukana, rauta samaa tasoa Taman kanssa, soundeista en liikoja sano, mutta enemmän ovat nuo jälkimmäiset kehuja saaneet. Ja jälleenmyyntiarvo tuntuu olevan hieman parempi, ehkä tuon nykyään vallalla olevan Tama-antipaattisuuden takia Katselin paikallisessa paria Vision-settiä. Oli hintaansa nähden siistit. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Speedy 02.04.2009 14:06:05 | |
---|
Tässon rumpujen huoltoprojekti menoillaan, niin oisko viritappien voiteluun mitään hyviä suosituksia? Koitin tuota huolto puolta lukea muttei ainakaan nopeasti silmäiltynä sattunut mitään silmään.. CRC, aseöljy, vaseliini, kettinkirasva, markariini..? "All I think about is time and groove" J. Porcaro |
Ruutikallo 02.04.2009 14:08:27 | |
---|
Speedy: Tässon rumpujen huoltoprojekti menoillaan, niin oisko viritappien voiteluun mitään hyviä suosituksia? Koitin tuota huolto puolta lukea muttei ainakaan nopeasti silmäiltynä sattunut mitään silmään.. CRC, aseöljy, vaseliini, kettinkirasva, markariini..? Pieni nokare silikonirasvaa on minun metodini. Väritön, lähes hajuton eikä tahraa. -H- [Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö-
www.tukalaband.com |
Jeltz 02.04.2009 14:09:53 (muokattu 02.04.2009 14:10:14) | |
---|
Speedy: Tässon rumpujen huoltoprojekti menoillaan, niin oisko viritappien voiteluun mitään hyviä suosituksia? Koitin tuota huolto puolta lukea muttei ainakaan nopeasti silmäiltynä sattunut mitään silmään.. CRC, aseöljy, vaseliini, kettinkirasva, markariini..? Würth HHS 2000 -synteettistä vaseliinia on tullut käytettyä ihan onnistuneesti. Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla. |
moderndrummer88 02.04.2009 17:55:11 | |
---|
CRC moottoripyöräketjuöljy, sisältää sitkosaineita joten pitää vireetkin paremmin rummuissa. "jazzahtavia ridekomppeja tyyliin Ian Paice" -Brother Michael |
Kailis 02.04.2009 18:13:10 (muokattu 02.04.2009 18:15:21) | |
---|
Mä meen protason teflonpohjaisilla kuivavoitelusprayllä joita pöllin tarpeen mukaan duunista. Ostaa ei raatsi, maksaa hunajaa. Vireen pysyminen on mielestäni joistain muista ominaisuuksista kiinni kuin voiteluaineen sitko-ominaisuuksista. Jotkut pysyy, jotkut ei. Henkimaailman asioita. |
Ruutikallo 02.04.2009 19:08:59 | |
---|
Kailis: Mä meen protason teflonpohjaisilla kuivavoitelusprayllä joita pöllin tarpeen mukaan duunista. Ostaa ei raatsi, maksaa hunajaa. Vireen pysyminen on mielestäni joistain muista ominaisuuksista kiinni kuin voiteluaineen sitko-ominaisuuksista. Jotkut pysyy, jotkut ei. Henkimaailman asioita. Tätä kuivavoiteluspraytä mäkin toisinaan ja duunista tottakai=) onhan siellä vaikka mitä litkuja. Jotenkin tuo silikoni on vaan iisi käyttää, puristaa tuubista nokareen ruuvin alapään kierteeseen niin leviää koko matkalle. Ok, hieman kallista, mutta työsuhde-etunahan nämä mulle. Ja tuo vireessä pysyminen on tosiaan aivan muualta kiinni kuin multisuperhyperpowerglide rasvoista. Käytännössä tippa mineraaliöljyä ajaa tässä kohtaa asiansa, mutta mieltymyksensä kullakin. -H- [Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö-
www.tukalaband.com |