Edelam 22.03.2009 12:39:47 | |
---|
Mikä olisi hyvä tuplapedaali aloittelijalle? Olen lukenut niistä milleniumin halvoista tuplapedaaleista, jotka on hajonnut puolen vuoden sisällä. Joten mikä olisi hyvä tuplapedaali aloittelijalle, joka olisi myös halpa? |
basic88 24.03.2009 12:09:34 (muokattu 24.03.2009 12:12:21) | |
---|
|
heavy 25.03.2009 14:09:05 | |
---|
ostin kaverilta dw4002 tuplapedaalit ja ihan kelpo pelit omasta mielestäni, kevyempää nuijaa aion kokeilla kun kerkeän mutta muuten ihan hyvä peli. viimeisin demo ladattavissa sivuilta www.crusher.tk |
sapela 25.03.2009 18:09:00 | |
---|
Mites onko kokemuksia/tietoa tekeekö noilla mitään? LUDWIG L312FPR |
Ihmepoika 25.03.2009 19:06:36 | |
---|
Nimimerkin basic88 tuplislistauksen ensimmäinen pedaali, http://www.thomann.de/fi/tama_hp200tw.htm on hinta-laatu-suhteeltaan mainio. Aloittelijalle tuo on oikein, oikein hyvä, ja niillä vetää kyllä varsin hyvin pitempäänkin. Nimim. Kokemuksella, tunteella ja ammattitaidottomuudella -86 P.S. Onko kenenkään muun mielestä hämmentävää, että tuplapedaalien suhteen ihmisillä tuntuu olevan hirveän kovat vaatimukset, ennen ku kelpaa? Setiksi tuntuu nimittäin sopivan hyvin semipro-tyyppisetkin kannustot, eikä peltienkään usein tarvitse olla ihan sitä briljanteinta high end -timangia. sunshine and happiness for all! |
markkuliini 25.03.2009 19:33:38 | |
---|
Ihmepoika: P.S. Onko kenenkään muun mielestä hämmentävää, että tuplapedaalien suhteen ihmisillä tuntuu olevan hirveän kovat vaatimukset, ennen ku kelpaa? Setiksi tuntuu nimittäin sopivan hyvin semipro-tyyppisetkin kannustot, eikä peltienkään usein tarvitse olla ihan sitä briljanteinta high end -timangia. Se on tää uusi sukupolvi. Tukupolvi. Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti.
Hyvin bvetää kyll se Hevon Lehmikin ilmantuplapedaaliakin niitä vanhoja |
Nolte 25.03.2009 19:38:03 | |
---|
Ihmepoika: P.S. Onko kenenkään muun mielestä hämmentävää, että tuplapedaalien suhteen ihmisillä tuntuu olevan hirveän kovat vaatimukset, ennen ku kelpaa? On. Toisaalta ei ole, koska monelle aloittelevalle rumpalille se tuplien polkeminen = rumpujen soittaminen. Rankka yleistys ehkä, mutta muutamankin nuoren kanssa rummutuksesta jutelleena on tullut tällainen käsitys. Johtuu varmastikin paljolti siitä, että Suomessa metalli (omaa sukua heavy) on niin älyttömän suosittua. Eihän siinä mitään, mutta rummutukselle se ei tuntuisi tekevän hyvää. Makuasia tosin sekin... meiän bändin paras rumpali |
Edelam 27.03.2009 19:16:27 | |
---|
|
Edelam: Kannattaisko tommosta ostaa? : http://www.musiikkiliike.fi/index.p … roduct_id=29996&target=products Ej. Jostain syystä aikoinaan sekaannuin noihin ja oli paskimmat millä ikinä olen soittanut. Nuijat oli sellaset stnan 3 grammaa painavat muovi kokkareet sen tikun päässä joka johti siihen että tatsi oli aivan nolla. Säätöjä asian korjaamiseksi ei ole. Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa. |
marko123 28.03.2009 02:30:33 | |
---|
basic88: Edit: Ja noissa kalliimmissa pedaaleissa pysyy jälleenmyyntiarvo aika paljon parempana. Aikoinaan ostin itelle cobran powerglidet ja ku testasin kaverin rollingeja ja ihastuin niihin niin en paljon tappiolle jäänyt kun myin omani pois ja ostin uudet rolling glidet. Tykästyitkö säkin rolling glidejen pedaalin palautusnopeuteen ja vastuksen jämäkkyyteen? Noi power glidet on kyl tosi paljon ellujen tapaset tatsiltaan, eikä niihin saa vastusta kauheesti mitenkään. Makukysymys joka tapauksessa. Saa nähdä miten noilla rollareilla oppii polkemaan nopeempaa. Ooks sä mitää nopeempaa, kuten bodomii polkenut noilla? |
Kailis 28.03.2009 05:26:07 | |
---|
Edit: Ja noissa kalliimmissa pedaaleissa pysyy jälleenmyyntiarvo aika paljon parempana. Wau. Tämän itsestäänselvyys meinasi ensin mennä ohi. |
south_of_heaven 28.03.2009 22:21:08 | |
---|
Eihän siinä mitään, mutta rummutukselle se ei tuntuisi tekevän hyvää. Makuasia tosin sekin... Tuplien vai metallin soitto? Miksi tuplien soitto ei tekisi hyvää rummutukselle? Yhtälailla se on vasemman jalan koordinaatiota kuin haitsun polkeminen, joskin helpompaa oppia lihasmuistiin. Ja jampat loppuu siellä takana toisilleen huutelu, toiset tykkää kukista ja toiset kakasta, ja toisen kukka on toiselle kakka ja niin edelleen. Hyvistä tuplista saa yleensä tehtyä kahdet sinkkupedaalit jos alkaa tehdä pahaa aikansa jyystettyä... Guitars are like assholes; Everybody has one. |
Bobana 29.03.2009 00:47:22 | |
---|
Rumpujen soittamista ei ole kovin helppo lopettaa, jos sen on aloittanut. Ainakin jos sillä on jotain merkitystä vaikka edes harrastuksena. Näin meilläkin. Tulee joskus kelattua kun oon kohtuu tapaturma-alttiissa ympäristössä töissä että mikä on mieli jos esim käsi katkeaa ihan irtipoikki. Vittu mä kuolen, vaikka fyysisesti henkiin jäisinkin. Tottakai perhe, siis tuleva sellainen on se joka kantaa ja joka on tärkein mutta kaikki muu paska mun ympärillä on tehtyä materiaa mut rummut oon mä ja mä oon rummut. Silleen on se meikän elämänlanka. No olipas syvällistä taas...
Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa. |
Ruutikallo 29.03.2009 05:06:35 | |
---|
Rumpujen soittamista ei ole kovin helppo lopettaa, jos sen on aloittanut. Ainakin jos sillä on jotain merkitystä vaikka edes harrastuksena. This time I cannot agree more.. Vaikka tuolla jäsenkuvauksessani on maininta jostai 15-vuodesta, niin todellisuudessa koputtelu on alkanut jo ala-asteen eka/tokaluokalla. Siitä eteenpäin teininä, apinoiden Hurriganesia, Maidenia, Purplea, Zeppeliniä. Siis meiningillä ja soittamisen ilosta, joka ei vieläkään ole katkennut ja tuskin katkeaakaan. Mutta pointtini on se kuten varmasti muillakin, että ensin kolataan rokkia tms. tekniikoista välittämättä. Sitten tapahtuu se ns."herääminen" rumpujen oikeaan soittamiseen. Aletaan treenaamaan tekniikkaa, ja avot: kapulaotekin on päin persettä. Opitaan nuotit, ja beat kuulostamaan beatilta, eikä vain kohkaamiselta. Josko tuo on oikea termi. Mulla pamahtaa mittariin loppukesällä täys kymppi, kolme sellainen ja koko "lyömäsoitin urastani" vasta noin 15-vuotta on ollut se oikean opin tie. Kapulaotteesta lähtien. Ja voin kertoa kokemuksesta että se vanhan poisoppiminen ei ole helppoa. Mutta jossain vaiheessa tapahtuu se herääminen tai sitten ei. Mulle se tapahtui aikanaan, enkä enää osaa edes kuvitella lopettavani soittamista. Tulee jopa kummallinen kaipuu setin tai pädin ääreen, viimeistään viikon/kahden jälkeen. Ja, oops eipä tämä ollutkaan "tuplapedaali aloittelijalle"topicin kanssa juuri missään tekemisissä. Zorbas.. [Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö-
www.tukalaband.com |
Ruutikallo 29.03.2009 05:18:23 | |
---|
south_of_heaven: Tuplien vai metallin soitto? Miksi tuplien soitto ei tekisi hyvää rummutukselle? Yhtälailla se on vasemman jalan koordinaatiota kuin haitsun polkeminen, joskin helpompaa oppia lihasmuistiin. En väheksy tuplien käyttäjiä, kukin tehkööt miten parhaaksi näkee, mutta HH:n polkeminen bark/"kosch soundeineen on kyllä mielestäni aika kaukana tuplatykytyksestä. Esimerkkinä vaikka jazzissa HH:n käyttö poikkeaa aivan muualle. Oma tyylini kontrolloida esim. jazzridepatternin HH:ta on seuraava: Vasuri polkee kokoajan 4-osia, mutta vain 2 & 4 tekevät chick soundin. Jos haluan vaikka neloselle open chick tai nimettäkööt vaikka koshh soundin, joka siis kantaa seuraavan tahdin kakkoselle, niin en mä mielestäni tuota saa lapaseen tuplapedaalin kanssa. -H- [Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö-
www.tukalaband.com |
Nolte 29.03.2009 11:26:52 | |
---|
south_of_heaven: Tuplien vai metallin soitto? Ei tuplien käyttämisessä ole mitään vikaa. Sehän riippuu täysin siitä, _miten_ niitä käytetään. Se, että koen metallin soittamisen vähän huonona asiana rummuttamiselle on tietysti täysin subjektiivinen näkemys, ja siksi tavallaan turha maininta. En väheksy lähtökohtaisesti mitään musiikkia. Ainakaan tietoisesti. meiän bändin paras rumpali |
seppo i 30.03.2009 15:34:46 | |
---|
Itsekin ajattelin tuplien ostamista vielä joskus, vaikka keski-käinen ukko olenkin. Juuri tuo jalkojen koordinaation parantaminen on ollut mulle se ikuisuuskysymys, johon voisi saada lisäapua tuplista. Ei enää mitään nopeustehtailua, vaan vähän lisää varmuutta ja tasaisuutta koipien toimintaan. Vaikka olenkin sitä mieltä, että useimmiten jatkuva tuplilla tukutus on tasapaksua ja tehokas grooven tappaja, voisi tuo taito olla silloin tällöin hyvä lisämauste. Tuntuu vaan tosiaan olevan nuoremmalle soittajapolvelle metallimeininki suuressa suosiossa ja tuplabassaritouhu sen myötä itsetarkoitus. Ja homma, josta soiton opettelu aloitetaan. Tai sitten yleistän liikaa, korjatkoon joku, jolla on enemmän tietoa. |
Edelam 30.03.2009 17:34:19 | |
---|
Laittaisitteko niitä vaihtoehtoja? Niiden pitäisi olla hyvät ja kestävät tuplapedaalit sekä alle 200e. |
Nolte 30.03.2009 18:11:43 (muokattu 30.03.2009 18:13:19) | |
---|
Edelam: Laittaisitteko niitä vaihtoehtoja? Niiden pitäisi olla hyvät ja kestävät tuplapedaalit sekä alle 200e. Kamoon, ekalla sivullahan niitä jo on. Paras vaihtoehto on varmaankin se Taman tuplis, jota parikin siellä ehdotteli. Ja on nippanappa alle 200€. Otat sen. Ei ole sillä hinnalla parempia olemassakaan. Jos ei lähimmässä soitinkaupassasi ole sitä, niin pyydä tilaamaan. Ainakin meidän kylän kauppaan tilaavat periaatteessa mitä vaan. Tai sitten tilaat Thomannilta ja kärsit ne parin kympin postikulut. edit. meiän bändin paras rumpali |
kincy 31.03.2009 11:39:33 | |
---|
Edelam: Laittaisitteko niitä vaihtoehtoja? Niiden pitäisi olla hyvät ja kestävät tuplapedaalit sekä alle 200e. Nykynuoria. Eivät vaivaudu edes itse ehtimään, kaikki pitää tehdä valmiiksi. Kuoriiko mummus sun potutkin vielä? Sori. |