Aihe: Ovatko keikat vähentyneet?
1 2 3 4 5 6
isojussi
27.03.2009 00:42:00 (muokattu 27.03.2009 00:42:14)
Sä oot WW ihan oikeessa tosta standupista, mutta me puhutaankin nyt JL:n kanssa ihan eri asiasta: LAVAKOMIIKASTA. Se on ihan eri asia. Ihan eri asia.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
Tankero
27.03.2009 05:25:08
isojussi: No joo - pakko myöntää kaks asiaa:

- Walttoni on ihan oikeessa
- Alan epäillä, että on olemassa se taruolennoksi luulemani fiksu Oululainen.

Ja sullahan on jälleen kerran laaja otanta luulojesi tueksi.
Humppajyrä
isojussi
27.03.2009 08:08:47
Tankero: Ja sullahan on jälleen kerran laaja otanta luulojesi tueksi.

Mun on pakko muodostaa käsitykseni kaikkien niitten perusteella, kekkä tunnen. Hanurista kokolailla ovat. Walttonia oon mittiny poikkeukseks säännöstä.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
Ukko
27.03.2009 08:58:49

WanhaWetäjä: No miksi moista teit jos oli noin kovasti vaikeeeta?En tunne lainkaan myötätuntoa, olenko siis paatunut?
!Vittuako kitisette homman raskaudesta jos kerran teette sitä ihan vapaaehtoisesti????!

Jos ne on saanut siitä sen verta hintaa et kandee taloudellisesti ajatellen duunata ?
COVS jäsen nro 6
artope
27.03.2009 09:26:05

Eiks WW ja IsoJ vois sopii tapaamisen ja alkaa mättii toisiaan kunnolla ja puhuu asiat selviks. Ei ne täällä ainakaan tuu valmiimmaks... Tai mikäs tässä, hauskaahan tota viihdettä on seurata! HOHO!
"Pelimanni kolmannessa polvessa. Toisessa polvessa kuluma"
jon lord
27.03.2009 09:34:49
WanhaWetäjä: No miksi moista teit jos oli noin kovasti vaikeeeta?En tunne lainkaan myötätuntoa, olenko siis paatunut?
Jaahan, onko teillä ns naurutakuu?Jos ei naurata niin rahat takaisin?

No voihan veee, jos on vatsaongelmia, usein käynti lääkärissä auttaa?
....tässä kohtaa varmaan pitäis jo vähintään itkeä, kyä on kovaa...EDELLEEN, miksi tehdä hommaa joka saa aikaan noin tukalia tilanteita????Mä olen kattellut telkasta niin kotimaista kuin ulkomaistakin stand uppia, suurin osa tuosta on ihan täyttä paskaa ja aiheuttaa ainakin mulle suunnatonta myötähäpeän tunnetta!

Mä en ymmärrä tuota kuvioo ollenkaan, onneksi ei tarvikkaan!Vittuako kitisette homman raskaudesta jos kerran teette sitä ihan vapaaehtoisesti????

Mä en tekis keikan keikkaa jos ei olis pakko, voin sen ihan rehellisesti ja ylpeänä sanoa koska se on totuus!

En minä kitissyt, kerroin vain kokemuksista. Yleensäkään en kitise vaan teen työni kunnolla ja hyvin ja tunnollisesti. Toiseksi sain siitä niin paljon rahaa että kannatti tehdä.
Naurutakuuta ei ole koskaan annettu, mutta sillä myydään töitä eteenpäin.
Minulla ei ole noita vatsaongelmia ollut, kerroinpahan vain sen mitä olen nähnyt. Minä pystyn kyllä olemaan lavalla ja tekemään sen mitä AMMATTILAISELTA vaaditaan palkkansa eteen. Kaikki työhän on raskasta kun sitä tarpeeksi tekee. En minä VAPAAEHTOISESTI rieku lavalla, saan siitä palkkaa. Minulla se vapaaehtoisesti tekeminen loppui jo 35 vuotta sitten. Olen siitä asti tehnyt töitä korvausta vastaan ja teen edelleenkin. Ei se lavalla oleminen ole läheskään aina hauskaa ollut. Mutta jos se keikka on myyty ja sinne lähdetään niin se myös tehdään kunnolla. Minullakin on ollut ja on edelleen kausia jolloin töiden tekeminen ei hyvitä vitun vertaa, mutta sitten kun töihin lähdetään niin sitä vitutusta ei näytetä koskaan sille yleisölle joka on tullut pitämään hauskaa, on se sitten tanssimusiikkia, huumoria tai mitä muuta tahansa.
Paskaa se Stand Up minunkin mielestäni pääosin on, mutta se ei kuulu minulle. Tein vain oman osuuteni mahdollisimman hyvin. Sitäpaitsi meidän show ei ollut Stand Uppia vaan kokonaisuus johon kuului musiikkia, imitointia ym.
En ole vaatinut tai pyytänyt mitään myötätuntoa ja kaikkein vähiten sitä sinulta WW pyytäisinkään. Mutta vaikka sinua kuinka vituttaa mennä keikalle tai olet katkera, en myöskään tunne mitään myötätuntoa sinua kohtaan. Olisit valinnut toisen uran. Ihminen tekee elämästään juuri sellaisen kuin itse haluaa. Jos haluaa kärvistellä nurkassa ja olla katkera niin minun puolestani voi oman elämänsä pilata sillä, valinta on ihan omissa käsissä. Jos sinua vituttaa mennä keikalle niin ÄLÄ MENE!! mutta älä räksytä katkeruuttasi täällä. Minäkään en jaksanut enää tehdä keikkaa, mutta minun ei ollut pakko koska sen verran löytyi tahtoa opiskella uusi ammatti itselleni ettei tarvitse vitutuksessa lähteä tien päälle. Kyse oli siis siitä mitä oli valmis tekemään elämänsä eteen.
Mutta vittuakos minä täällä vuodattelen, no kunhan kerroin vaan omista kokemuksistani. No kärvistelkää ne joilla on siihen tarvetta ja kulkekaa karkeroituneena soittajana pitkin suomea. Muut voivatkin sitten ottaa vähän rennommin ja nauttia elämästään ja itsestään ja työstään.
COVS jäsen N.o 3
baron
27.03.2009 10:14:34

Mä käyn keikoilla vain siksi että se on kivaa.
En niitä rahoja tarvitse, paljon vähemmällä vaivalla saisin enemmän himassa PC:n vieressä istuen.
En siksi että pääsisin pois kotoa, saan ilman keikkaakin lähteä jos haluan/haluaisin.
Saan himassa ryypätä niin paljon kuin haluan, keikoilla tulee aika niukasti otettua kun aloitan vasta viimeisen nuotin jälkeen.
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Epämuusikko
27.03.2009 10:34:49
isojussi: Sä oot WW ihan oikeessa tosta standupista, mutta me puhutaankin nyt JL:n kanssa ihan eri asiasta: LAVAKOMIIKASTA. Se on ihan eri asia. Ihan eri asia.

Sitä on epäilemättä liikkeellä.
"Pay peanuts, get monkeys". Kesy animaali #1
Ukko
27.03.2009 11:14:49

isojussi: Sä oot WW ihan oikeessa tosta standupista, mutta me puhutaankin nyt JL:n kanssa ihan eri asiasta: LAVAKOMIIKASTA. Se on ihan eri asia. Ihan eri asia.

Mulla hoituu keikalla sekä soitto että lavakomiikka puoli. Ja samalla kertaa. Kun alan soittamaan niin yleisö alkaa nauramaan. Oisko tuplaliksan paikka ?
COVS jäsen nro 6
KoskPaavo
27.03.2009 12:43:13
Itseasiassa mä oon ollut semmoisessa duossa jossa yleisö nauraa ja hymyilee jo alkuroudauksen aikana.
" Studiosus perpetuus"
isojussi
27.03.2009 15:36:40
Hieno kirjoitus JonLordilta.

Äärimmäisen hieno.

Noin puhuu oikea ammattilainen.

OIKEA ammattilainen kunnioittaa, arvostaa ja rakastaa työtään. Varjopuolista huolimatta.

Ja kyllä sää siitä riekkumisestakin pohjimmiltas kumminkin tykkäät.
isojussi
27.03.2009 15:40:40
artope: Eiks WW ja IsoJ vois sopii tapaamisen ja alkaa mättii toisiaan kunnolla ...

Me painitaan sevverta eri sarjoissa, että se ei olis WW:tä kohtaan lainkaan reilua.
isojussi
27.03.2009 15:41:04
KoskPaavo: Itseasiassa mä oon ollut semmoisessa duossa jossa yleisö nauraa ja hymyilee jo alkuroudauksen aikana.

Rekkamiehen pastilli toimii aina.
artope
27.03.2009 15:49:34

isojussi: Me painitaan sevverta eri sarjoissa, että se ei olis WW:tä kohtaan lainkaan reilua.

No me varmaan ollaan samassa sarjassa iän ja painoluokan suhteen...
"Pelimanni kolmannessa polvessa. Toisessa polvessa kuluma"
isojussi
27.03.2009 16:02:29
artope: No me varmaan ollaan samassa sarjassa iän ja painoluokan suhteen...

Muttei me kai ny sentää olla matsaamaan rupeemassa...
Ukko
27.03.2009 19:03:24

artope: No me varmaan ollaan samassa sarjassa iän ja painoluokan suhteen...

Painossa lihaksilla on oma merkityksensä läskiin nähden.
COVS jäsen nro 6
pekkajau
27.03.2009 22:26:06
Komiikkahommista sen verran että aina ne "koomikot" jaksavat puhua jostain "ajoituksesta"! Ja toiseksi jos kokee komiikan raskaaksi ja kovaksi niin mitä vittua varten sinne lavalle sillon on syytä änkäytyä jotain "komiikkaa" esittämään?
ville viaton
28.03.2009 02:21:25
No vittu kun Mäkinen ja Taipale vetää kaikki keikat. Ei voi olla saatana että vittu noin jumalauta. Eiku toi perkele piti sanomani. Gänä.
Kyllä mun mielestä life-musa on parasta.
isojussi
28.03.2009 02:27:15
Elä höpötä - ei nekään yhtä enempää kerralla vedä eikä lauluvetoja lainkaan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)