Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Midas Venice:n huolto
1 2 3
aimotuska
20.03.2009 07:22:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ihan tarkkaan tiedä mistä puhut. Venica on kelpo tiski joihinki hommiin, samoin joillakin A&H miksereillä voi tehdä töitä joissaki tilanteissa.
 
Sitä vaan, että musta se ei oo kelpo tiski enää mihinkään hommaan, jos tommonen ulina on jo ominaisuus. Musta sen soundi ei oo niin ultimaalisen hyvä noihin Hagerteihin verrattuna, että sillä voisi perustella itselleen melkeen tuplasti kalliimman Venicen ostoa -- ja vielä pysyä tyytyväisenä ulinasta huolimatta.
 
Siis vikojahan tulee ihan jokaiseen vehkeeseen ajan mittaan; potikat rahisee, pölyä kertyy sisään jne. mutta musta tämmönen ulvahtelu on vaan niin käsittämätöntä, ettei sitä oikein pysty perusteleen millään muulla kuin suunnitteluvirheellä.
 
jorma666
20.03.2009 10:18:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hjunnila: Sitä vaan, että musta se ei oo kelpo tiski enää mihinkään hommaan, jos tommonen ulina on jo ominaisuus. Musta sen soundi ei oo niin ultimaalisen hyvä noihin Hagerteihin verrattuna, että sillä voisi perustella itselleen melkeen tuplasti kalliimman Venicen ostoa -- ja vielä pysyä tyytyväisenä ulinasta huolimatta.
 
Ok. No sulla on semmoset kokemukset ja ymmärrän hyvin mitä tarkoitat. Vähän sama asia kuin jos vaimo pettää niin on hankala luottaa siihen seuraavaankaan vaimoon. (tämmönen pieni kevennys tähän väliin)
 
Mulle taas nuo A&H tuotteet on Wizardia lukuunottamatta lähes kirosanoja. Vastaan on tullu lukuisia GL-sarjan pöytiä joissa paljon vikoja. Eikä nämä uudemmatkaan oo aivan kunnossa ollut. Toisaalta nyt kun ajattelee niin pari Wizardiakin on tullut vastaan joissa vikoja.
 
Kun taas vastaavasti en muista koska viimeksi ois viallinen Venice tullu vastaan, ja niitä ehjiä on kuitenki joka kylässä useita. Tietysti tämä voi johtua siitäkin, että kalliimpaa mikseriä huolletaan herkemmin kuin halpaa. Tai mistä minä mitään tiedän. On niitä vikoja välillä oikeissakin miksereissä (Miidaksen XL:t ja Heritaget). Eikä se Venice tosiaan mikään mun lemppari oo, mutta mun mielestä luotettavuus on ihan eri luokkaa kuin A&H:n pöydissä.
 
we call it music - they call the cops
eetuss
20.03.2009 10:46:07
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vhaivala: Ok. No sulla on semmoset kokemukset ja ymmärrän hyvin mitä tarkoitat. Vähän sama asia kuin jos vaimo pettää niin on hankala luottaa siihen seuraavaankaan vaimoon. (tämmönen pieni kevennys tähän väliin)
 
Mulle taas nuo A&H tuotteet on Wizardia lukuunottamatta lähes kirosanoja. Vastaan on tullu lukuisia GL-sarjan pöytiä joissa paljon vikoja. Eikä nämä uudemmatkaan oo aivan kunnossa ollut. Toisaalta nyt kun ajattelee niin pari Wizardiakin on tullut vastaan joissa vikoja.
 
Kun taas vastaavasti en muista koska viimeksi ois viallinen Venice tullu vastaan, ja niitä ehjiä on kuitenki joka kylässä useita. Tietysti tämä voi johtua siitäkin, että kalliimpaa mikseriä huolletaan herkemmin kuin halpaa. Tai mistä minä mitään tiedän. On niitä vikoja välillä oikeissakin miksereissä (Miidaksen XL:t ja Heritaget). Eikä se Venice tosiaan mikään mun lemppari oo, mutta mun mielestä luotettavuus on ihan eri luokkaa kuin A&H:n pöydissä.

 
Mie olen asiasta ihan samaa mieltä. AH:n tiskien ominaisuudet on ihan loistavat, mutta luotettavuus enemmänkin kuin kyseenalainen. Tuo ulvahteluongelma on uskomattoman rasittava ja perseestä, mutta kyllä mielummin valitsen sen vian kuin että pöydästä menee vaikka toinen masterkanava pimeäksi kesken keikan. Ainakin mun tiskissä tiedän mitkä kanava tekee sitä ulvahtelua ja yleensä ongelman voi välttää sillä että ruuvailee freqiä vähän ennenkuin alkaa säätelemään. Tai sitten vetää masterit alas ja etsii paikan luureilla niin artistien korvat säästyy.
 
Kysyin Hedcomilta hintaa, ja antoivat viittelliseksi 85e/tunti + osat. Eli ehkä annan vielä toistaiseksi ulvoa.
 
Ei se tästä..
miffe
20.03.2009 16:02:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rouda-setä: Onko toi Dynacord-homma muuten varmaa tietoa? Koitin pikaisesti googletella eikä oikein mitään faktaa löytynyt.
 
On se. Oikeastaan Venice, Verona ja Siena ovat päivitettyjä DDA CS-sarjan lautoja, joista ainakin Venice valmistetaan Saksassa samalla tehtaalla kuin Dynacordin kamat. Suunnittelu on kuitenkin brittiläistä perua, ellen ihan väärin ole informoitu.
 
turkulainen
Rouda-setä
20.03.2009 19:16:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

miffe: On se. Oikeastaan Venice, Verona ja Siena ovat päivitettyjä DDA CS-sarjan lautoja, joista ainakin Venice valmistetaan Saksassa samalla tehtaalla kuin Dynacordin kamat. Suunnittelu on kuitenkin brittiläistä perua, ellen ihan väärin ole informoitu.
 
No, eipä nuo Dynacordin tehdas ja CS-sarjan perut kauhean pahalta kuulosta :) molemmillahan on aina ollut hyvä vetää... ja laatumerkkejä.
Ei mitään linkkiä aiheeseen löytyisi?
 
Ai niin, etkös sä linkittänyt joskus sen eq-testin (death to 100 hz jne.) tänne. Eihän sulla ole sitä missään tallella? Ei tunnu löytyvän enää.
 
miffe
20.03.2009 23:51:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rouda-setä: No, eipä nuo Dynacordin tehdas ja CS-sarjan perut kauhean pahalta kuulosta :) molemmillahan on aina ollut hyvä vetää... ja laatumerkkejä.
Ei mitään linkkiä aiheeseen löytyisi?

 
Prosoundweb (tai siis paremminkin sen edeltäjä) on mun lähde. Siellä joskus vuonna nakki oli keskustelua aiheesta.
 
Ja siis toi saksalainen valmistus on kyllä varsin laadukasta, mutta komponenttien laadussa on säästetty. Kyllähän siinä myös laitteen nimi maksaa jotain ekstraa.
 
Ai niin, etkös sä linkittänyt joskus sen eq-testin (death to 100 hz jne.) tänne. Eihän sulla ole sitä missään tallella? Ei tunnu löytyvän enää.
 
Eipä juu. Osa datasta, kun oli Binkin (http://binkster.net/) ja loput taasen Dave Stevensin sivuilla. Jotain tais kanssa olla prosoundwebin alla. Sieltä taasen on hävitetty monen monta vanhaa juttua (valitettavasti).
 
Jos noita kahta tai vaikka Doug Fowleria potkis, niin varmaankin ne mittaukset jossain muodossa saisi.
 
turkulainen
Rouda-setä
21.03.2009 00:32:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

miffe: Prosoundweb (tai siis paremminkin sen edeltäjä) on mun lähde. Siellä joskus vuonna nakki oli keskustelua aiheesta.
 
Ja siis toi saksalainen valmistus on kyllä varsin laadukasta, mutta komponenttien laadussa on säästetty. Kyllähän siinä myös laitteen nimi maksaa jotain ekstraa.
 

 
Eipä juu. Osa datasta, kun oli Binkin (http://binkster.net/) ja loput taasen Dave Stevensin sivuilla. Jotain tais kanssa olla prosoundwebin alla. Sieltä taasen on hävitetty monen monta vanhaa juttua (valitettavasti).
 
Jos noita kahta tai vaikka Doug Fowleria potkis, niin varmaankin ne mittaukset jossain muodossa saisi.

 
Juu, saksalaiseen valmistukseen tuli tutustuttua helmikuulla tuolla Backnangissa. Oli aika vaikuttava mesta, suosittelen jos joskus pääset siellä poikkeamaan. Tosin noi Venicen valmistus-lähtökohdat poikkeavat aika paljon tuosta Backnangilaisesta tavarasta.
 
Eikös siinä ole säästetty nimenomaan siinä, että koko mööpeli on pitkälti pintaliitoskomponenteilla toteutettu eli ihan mahdoton korjata itse. Oon kuullut että esim. yhden rikkinäisen groupin takia on Veniceen vaihdettu aika isoja printtejä. Tosin (itseäni toistaakseni) tämä nyt pätee melkein mihin vaan budjetti-sarjan kamaan tänä päivänä.
 
Siitä olen samaa mieltä, että brändistä joutuu maksamaan aika vitusti extraa, mutta enpä tuossa hintaluokassa ole omiin ja vakibändien tarpeisiin parempaakaan löytänyt. Sääli ettei DDA ole enää olemassa.
 
Toi eq-testi olisi oikeasti kiva saada. Sen lukeminen meinaan vaikutti aika paljon myös siihen miten meillä Klubilla suhtaudutaan nykyään noihin monitori-graffoihin.
 
eetuss
21.03.2009 13:14:14
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin sitä mie vähän tässä mietiskelen, että mikä on sitten SE mikseri tuossa kokoluokassa, jos tuo Venice 320:nenkin on kerran "paska".
 
Ei se tästä..
multipaavo
21.03.2009 17:15:08 (muokattu 21.03.2009 17:16:39)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eetuss: Niin sitä mie vähän tässä mietiskelen, että mikä on sitten SE mikseri tuossa kokoluokassa, jos tuo Venice 320:nenkin on kerran "paska".
 
ÄläSysi?
Ite vedän mielummin Venicellä ku taskulaskimella.
 
-Paavo
 
Liian paljon päätetehoa on aivan oikein | www.5by5.fi
stnprkl
21.03.2009 18:24:43 (muokattu 21.03.2009 18:29:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

multipaavo: ÄläSysi?
Ite vedän mielummin Venicellä ku taskulaskimella.
 
-Paavo

 
24-kanavaisista ite lähtisin Craftin MH2:lla liikkeelle tosin hintakin on jo heti vähän isompi. Halvin digi millä viittii oikeesti tehä on M7.
 
Nämä siis omia näkemyksiä.
 
Edit: niin siis pikkuhommissa vetelen oikeen mieluusti Venicellä, padit ja vaiheenkäännöt kun sais viel kanaviin niin olis ihquu. Ilman sitä säädettävää alapäänleikkuriakin pärjää jos lavalta tuleva matsku on järkevää. Mulla on onnekseni ollu ilo tehdä etupäätä viime vuosina vaan semmosille orkille missä toi lähtöpää on kunnossa.
 
Niin ja tuohon eq:n ulinaan en oo vielä ite törmänny kertaakaan, monet siitä puhuu, mut mulle ei tosiaan oo osunu. Tosin päätyö onkin monitorilandiassa, missä tolla Venicellä ei tee yhtään mitn. Niitä siis ei oo vastaankaan tullu kun en siellä keulilla kauheen usein vieraile.
 
Viltsu audiokantaja
jorma666
22.03.2009 01:46:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eetuss: Niin sitä mie vähän tässä mietiskelen, että mikä on sitten SE mikseri tuossa kokoluokassa, jos tuo Venice 320:nenkin on kerran "paska".
 
Ei se paska oo. Mix Wizard on ihan hyvä jos kanavat riittää ja jaksaa kurittaa eq:ta vähän normaalia enemmän, mutta muuten Venice ois myös mun valinta pikkuhommiin. Riippuu vähän käyttötarkotuksesta. Loppujen lopuksi melkeen millä vaan pystyy vetään mikä ei ole rikki.
 
we call it music - they call the cops
MJ
27.03.2009 01:00:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itte ainakin nappaan mieluummin ÄläsYsin ku Venicen.. Vaikka analoogi-hommatki on ihan mukavia. Toki riippuu vähä duunistaki mikä meno, mut kyl tuolla ÄläSysillä on tullu tehtyä ihan hymyssä suin.
 
dewil
27.03.2009 13:53:34
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuleehan noita venicen ulinoita aina toisinaan vastaan. Jännä muuten, että välillä se häviää tietyissä yksilöissä ja toisinaan ilmestyy takas. Myös Eq:n hetkellisiä kuolemia on tullu vastaan, yms. hämärää. Mutta se ulvonta tosiaan tulee ilmoille lähinnä reippaissa boosteissa, mitä lähinnä tapahtuu kaivellessa ongelma taajuuksia tsekissä. Aika harvoin tulee tarvetta radikaaleille korostuksille livevetotilanteissa, pikemminkin päin vastoin.
 
Ja uudet A&H:n tiskithän on ihan päteviä, mutta ne soundaa vähän insinöörismiehiltä, mikä alkaa vituttaa siinä vaiheessa kun yrittää käyttää sitä pulpettia "väärin" hyväkseen, niinkuin esim. nojattaessa etuasteen klippauspistettä vasten tms. Ja ne vanhan sarjan etuset on ihan hirveän kuuloiset. Ihan kuin tunkis pumpulia korviin ja hyytelöä nenäonteloihin.
 
Ja eräskin maahantuoja kertoi faktana, että Midakset tosiaankin tehdään Dynacordin tehtaalla, (kuten ilmeisesti EV:tkin, mikäli en nyt ihan väärin muistele sanomaansa.)
 
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
santtus
27.03.2009 21:15:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suosittelisin toimittamaan ne eq vikaiset Venicet maahantuojan huoltoon. Sillä niistä vioista pääsee parhaiten eroon.
 
multipaavo
30.03.2009 05:22:47 (muokattu 30.03.2009 07:50:01)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

santtus: Suosittelisin toimittamaan ne eq vikaiset Venicet maahantuojan huoltoon. Sillä niistä vioista pääsee parhaiten eroon.
 
Komppi tälle. Maahantuojan edustajan mukaan Midas otti tämän tyyppivian (hoitunee takuutyönä edelleen -vink-) haltuun tuossa viitisen vuotta takaperin, eli uudemmissa lankuissa vinkunaa ei enää pitäisi esiintyä.
 
-Paavo
 
Liian paljon päätetehoa on aivan oikein | www.5by5.fi
eetuss
03.04.2009 09:09:59
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

multipaavo: Komppi tälle. Maahantuojan edustajan mukaan Midas otti tämän tyyppivian (hoitunee takuutyönä edelleen -vink-) haltuun tuossa viitisen vuotta takaperin, eli uudemmissa lankuissa vinkunaa ei enää pitäisi esiintyä.
 
-Paavo

 
Joo kerroin tarkemmin vian sinne hedcomiin ja sanoivat että korjataan takuun piikkiin. En olisi itse voinut kuvitellakaan että näin olisi, joten suuret kiitokset vinkistä!
 
Tuli vain mieleen että korjaisivatko AH:lla yli 5 vuotta vanhoja tiskejä takuussa..? Ehkä siitäkin kannattaa maksaa vähän ekstraa.
 
Ei se tästä..
multipaavo
03.04.2009 22:25:09
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eetuss: Joo kerroin tarkemmin vian sinne hedcomiin ja sanoivat että korjataan takuun piikkiin.
 
On Venice sitten miten paska pulpetti tahansa, niin tälläinen toiminta maahantuojan puolelta kertoo kyllä omaa kieltään siitä mitä voi odottaa kun ostaa merkki laitteen :-)
 
-Paavo
 
Liian paljon päätetehoa on aivan oikein | www.5by5.fi
miffe
04.04.2009 11:03:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

multipaavo: On Venice sitten miten paska pulpetti tahansa, niin tälläinen toiminta maahantuojan puolelta kertoo kyllä omaa kieltään siitä mitä voi odottaa kun ostaa merkki laitteen :-)
 
Vietiin erään maahantuojan huoltoon laitteita viime marraskuussa. Osa niistä saatiin takaisin viikko sitten. Hedcomille taas vietiin klo 13 Lauttasaareen ja kapine siirtyi Kauklahteen sisäisenä kuljetuksena. Klo 17 tuli soitto, että se ja se on vikana, korjataanko alta pois.
 
Vakuuttavaa toimintaa.
 
turkulainen
oksatboys
13.11.2015 17:52:15
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vanha on ketju, mutta niin on ongelmakin.
 
Eli: Ostin Venicen kun kerran halvalla sain ja 24 kanavaisena oskillaattorihana toi toimii vallan mainiosti. Toisaalta synahommiin mulla on synia, eli ois kiva saada toi toimimaan mikserinä. Onko joku vaihtanut noita potikoita ite? ilmeisesti ne potikat ovat piirilevyllä kiinni, eli suht vittumainen korjattava ois. Ajattelin kuitenkin kokeeksi ainakin yhden kanavan korjata ja miettiä sitten uudelleen et kannattaako.
 
Aika vanhahan toi jo on että tiedä sitten mitä maahantuoja/Midas ton huoltamisesta on mieltä. Voishan sitä toki kysyä... Mitään alkuperäisiä kuitteja tms. mulla ei tosta ole ja tosiaan siis käytettynä ostin.
 
Kamarunkkaus on kuin laittas rahaa pankkiin mut vaan jonkun muun tilille.
zouwi
13.11.2015 20:33:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oksatboys: Vanha on ketju, mutta niin on ongelmakin.
 
Eli: Ostin Venicen kun kerran halvalla sain ja 24 kanavaisena oskillaattorihana toi toimii vallan mainiosti. Toisaalta synahommiin mulla on synia, eli ois kiva saada toi toimimaan mikserinä. Onko joku vaihtanut noita potikoita ite? ilmeisesti ne potikat ovat piirilevyllä kiinni, eli suht vittumainen korjattava ois. Ajattelin kuitenkin kokeeksi ainakin yhden kanavan korjata ja miettiä sitten uudelleen et kannattaako.
 
Aika vanhahan toi jo on että tiedä sitten mitä maahantuoja/Midas ton huoltamisesta on mieltä. Voishan sitä toki kysyä... Mitään alkuperäisiä kuitteja tms. mulla ei tosta ole ja tosiaan siis käytettynä ostin.

 
Eihän maahantuojaa kiinnosta laitteen alkuperä niin kauan kun kyse on maksullisesta huollosta eikä takuusta tms.
 
Noi vanhat venicet on kasattu silleen että yhdellä piirilevyllä on 8ch kokonaisuudessaan, potikat on läpijuotettavia malleja. Jos en ihan väärin muista niin ne ulinat johtuu siitä että eq:n taajuusvalintapotikka on tullut tiensä päähän ja niitä ei saa enää tilattua mistään, pitäisi teettää suoraan alpsilla joku käsittämättömän kokonen erä. Virallisella huollolla ei ole ollut noita enää muutamaan vuoteen ja tilanne on Midaksella itselläänkin täsmälleen sama.
 
Jos jostain löydät kuitenkin tuoreita osia niin maahantuojalla menee ehkä 20min yhden vaihtamiseen, laskutus on luokkaa 60e/alkava tunti + osat + alv eli 24 kanavaa * 2 potikkaa per kanava * 25e tekee about 1200e + alv. Ei siis mitenkään kannattavaa ellet pysty itse noita vaihtamaan ja se on aika tuskasta puuhaa. Nuo on tehty pahuksen vaikeiksi edes avata, puhumattakaan huoltamisesta.
 
Mikserinä tuo toimii ihan ok kun nappaat eq:n bypassille, sillon siitä kieltämättä puuttuu yksi modernien miksereiden suhteellisen tärkeä ominaisuus.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «