Aihe: Järkyttävimmät kohtaukset elokuvissa
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Skebameizi
27.03.2009 14:48:37

Bluesmies: Tästä irtosi kyllä päivän naurut. Annan plussan.

OFFTOPIC!

Onpas täällä puritaaneja liikkeellä. C'mon, Tuomion temppeli _on_ perseestä :D Ärsyttävä akka, ärsyttävä kakara. Tylsä pätkä. Kristallikallo oli viihdyttävä pätkä, kun sitä ei verrannut alkuperäiseen trilogiaan. Okei, oli se Indyn poikakin ärsyttävä.

Josta tuli mieleen: Tuomion temppelin sydän rinnasta-kohtaus järkytti pienenä!
www.neverend-hq.net www.myspace.com/neverendfinland
Bluesmies
27.03.2009 15:43:12
Onpas täällä puritaaneja liikkeellä. C'mon, Tuomion temppeli _on_ perseestä :D Ärsyttävä akka, ärsyttävä kakara. Tylsä pätkä. Kristallikallo oli viihdyttävä pätkä, kun sitä ei verrannut alkuperäiseen trilogiaan. Okei, oli se Indyn poikakin ärsyttävä.

Tuomion Temppeli on kaikkien aikojen 2. paras seikkailuleffa, heti Kadonneen Aarteen Metsästäjien jälkeen. Aivan HELEVETIN hyvä leffa. Sen sijaan uusi Indy oli täys paska, tosin en sitä kyllä Indyksi edes laske.

Minulle Indy ratsasti vuonna 1989 auringonlaskuun, eikä ikinä palannut.
bedlam
27.03.2009 16:02:45

Bluesmies: Aivan HELEVETIN hyvä leffa. Sen sijaan uusi Indy oli täys paska, tosin en sitä kyllä Indyksi edes laske.

Kyllä näin on.
Swan
27.03.2009 17:42:00
Indy ei tee huonoja leffoja, piste.

Sumuisten vuorten gorillojen viimeinen kohtaus, jossa nukkuvan Sigourney Weaverin vatsaan isketään machete, jätti jonkunnäköisen kammon selällänukkumiseen.
"Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!"
>-)))> #26
S.M.A.K.
Adrift
27.03.2009 18:09:04
Conan Barbaarin kohtaus, jossa Ahnultin äidin pää putoaa maahan otsatukkaisen pahiksen toimesta.
elbowski
27.03.2009 18:33:14
Swan: Indy ei tee huonoja leffoja, piste.

Ei niin, mutta Steven Spielberg tekee. Kamalia suoraan sanottuna, sille päälle sattuessaan.
I am Jack's smirking revenge.
Meadow
27.03.2009 18:36:43 (muokattu 27.03.2009 18:39:15)
Adrift: Conan Barbaarin kohtaus, jossa Ahnultin äidin pää putoaa maahan otsatukkaisen pahiksen toimesta.

Entä se kun Thulsa Doom kutsuu palvelijatartaan ja tämä hyppää kielekkeeltä alas. Tahi se kun Valerian haamu ilmestyy hohtavassa haarniskassaan Conanin eteen viimeisen taistelun aikana ja kysyy "Do you want to live forever?". Olin paskoa housuihini.
Adrift
27.03.2009 18:40:12
Meadow: Entä se kun Thulsa Doom kutsuu palvelijatartaan ja tämä hyppää kielekkeeltä alas. Tahi se kun Valerian haamu ilmestyy hohtavassa haarniskassaan Conanin eteen viimeisen taistelun aikana ja kysyy "Do you want to live forever?". Olin paskoa housuihini.

TAI: se, kun Ahnult lyö kamelia turpaan!
foetor ex ore
27.03.2009 19:20:01
En oo kyl nähny Robocopia miljoonaan vuoteen mutta se oli muistaakseni aika ilkeä tapaus kun ED-209 niittaa vahingossa jonkun johtajan. Ja yks pahis koki aika hapokkaan kohtalon...
inkognito
27.03.2009 19:26:51 (muokattu 27.03.2009 19:28:37)
noog: Ei niin, mutta Steven Spielberg tekee. Kamalia suoraan sanottuna, sille päälle sattuessaan.

En itse kyllä äkkiseltään kovin montaa suorastaan kamalaa elokuvaa löydä miehen tuotannosta, onnistuneita tekeleitä sitäkin enemmän.

Jaws *****
Close Encounters of the Third Kind ****1/2
Raiders of the Lost Ark *****
ET ****
Temple of Doom ***1/2
The Color Purple ****
Empire of the Sun ****
Last Crusade ****
Jurassic Park *****
Schindler's List *****
Lost World (Jurassic Park) **
Saving Private Ryan ****
Artificial Intelligence ***1/2
Minority Report ****1/2
Terminal ***1/2
War of the Worlds ****
München *****
Kingdom of the Crystal Skull **

Nuo siis mitä itse olen nähnyt. Itse asiassa aivan helvetin vakuuttava filmografia. Taitaa olla joku muoti-ilmio tämä Spielbergin dissaaminen.
www.sotaleski.tk
kk80
27.03.2009 20:21:41
Nuo siis mitä itse olen nähnyt. Itse asiassa aivan helvetin vakuuttava filmografia. Taitaa olla joku muoti-ilmio tämä Spielbergin dissaaminen.

Dissataanko Spielbergiä? Itse olen käsittänyt, että lähinnä George Lucasille tuota roistonviittaa on soviteltu: ewokit, uudet Star Warsit ja *tun ufot Indiana Jonesissa. Siinäpä sitä on sulattelemista.
Pro Helminen. Raipe Vancouveriin 2010!
Meadow
27.03.2009 20:41:38
Uuden Indyn ufothan tulevat suoraan 50-luvun seikkailusarjoista, mistä koko Indiana Jones-sarja on vetänyt inspiraatiota. Mun mielestä se oli ihan hyvä leffa ja tarjosi juuri sitä mitä odotinkin, eli seikkailua ja nostalgiaa.
Bluesmies
27.03.2009 20:56:58
Ufot EIVÄT kuulu Indiana Jones-leffoihin. Fakta.
Nazareth
27.03.2009 21:06:03 (muokattu 27.03.2009 21:06:42)
inkognito: En itse kyllä äkkiseltään kovin montaa suorastaan kamalaa elokuvaa löydä miehen tuotannosta, onnistuneita tekeleitä sitäkin enemmän.

Jaws *****
Close Encounters of the Third Kind ****1/2
Raiders of the Lost Ark *****
ET ****
Temple of Doom ***1/2
The Color Purple ****
Empire of the Sun ****
Last Crusade ****
Jurassic Park *****
Schindler's List *****
Lost World (Jurassic Park) **
Saving Private Ryan ****
Artificial Intelligence ***1/2
Minority Report ****1/2
Terminal ***1/2
War of the Worlds ****
München *****
Kingdom of the Crystal Skull **

Mihis jäi Kauhun Kilometrit?

EDIT: eiku perkele. Jos olisin lukenu ensin ni oisin huomannu että siinä luki että MITKÄ OLEN NÄHNYT.
At one hundred yards! Volley fire, present! Aim! Fire!
kk80
27.03.2009 21:06:34
Meadow: Uuden Indyn ufothan tulevat suoraan 50-luvun seikkailusarjoista, mistä koko Indiana Jones-sarja on vetänyt inspiraatiota.

Kyllähän avaruus ja scifi oli kovinkin pop 50-luvulla. Toki tajusin, että tuota tuolla haettiin. Ufot istuvat Indyyn siinä missä "kristallipääkallotkin". Ei ei ei. Raamatusta nuo aidot Indy aarteet on kaivettu.

Mun mielestä se oli ihan hyvä leffa ja tarjosi juuri sitä mitä odotinkin, eli seikkailua ja nostalgiaa.

Kiva kun tykkäsit. Jos taas odotti jatkoa Indy saagalle niin varmasti pettyi. Väärät ennakko-odotukset ovat varmin leffanautinnon latistaja.
Pro Helminen. Raipe Vancouveriin 2010!
Rhapa
27.03.2009 21:17:21
foetor ex ore: En oo kyl nähny Robocopia miljoonaan vuoteen mutta se oli muistaakseni aika ilkeä tapaus kun ED-209 niittaa vahingossa jonkun johtajan. Ja yks pahis koki aika hapokkaan kohtalon...

Niin muuten onkin. Jostakin mielen syvistä syövereistä paukahti heti mieleen nämä kohtaukset. Ei kovinkaan selvinä mutta silti ne ovat mieleen painuneet... Pitäisi ottaa työn alle katsoa robocop piiiiiitkästä aikaa.. hieno leffa. Oli ainakin silloin 80-luvulla.
Ehdoton elitisti.
Swan
27.03.2009 21:26:36
Kiva kun tykkäsit. Jos taas odotti jatkoa Indy saagalle niin varmasti pettyi. Väärät ennakko-odotukset ovat varmin leffanautinnon latistaja.

Tän voi kääntää toisinkin päin: Harmi, ettet tykännyt. Kyllä tuo silti ihan oikeutettu Indy-leffa on, vaikkei sarjan paras osa olekaan. Ei siihen kukaan meistä osaa lapsen tavoin suhtautua, mutta 15v sitten se olisi mennyt täydestä kuin väärä raha.
"Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!"
>-)))> #26
S.M.A.K.
Rhapa
27.03.2009 21:34:35 (muokattu 27.03.2009 21:39:14)
Swan: Tän voi kääntää toisinkin päin: Harmi, ettet tykännyt. Kyllä tuo silti ihan oikeutettu Indy-leffa on, vaikkei sarjan paras osa olekaan. Ei siihen kukaan meistä osaa lapsen tavoin suhtautua, mutta 15v sitten se olisi mennyt täydestä kuin väärä raha.

Tämä menee kylmästi luokkaan - "haa, pökäle! Teenpä siitä konvehdin". Ja olisi mennyt myös 15 vuotta sitten. Ehkä jopa rankemmin. Nyt suurin osa ihmisistä on indyleffojen taian jo unohtanut ja nykynuoret eivät sitä ehkä koskaan ole kokeneetkaan. Helpompi yleisö.

Kunpa olisivat aikoinaan sen atlantiksen väsänneet. Tai nyt. Ei tällaista. Ei todellakaan tällaista.

Edit. south park sen ilmaisi hyvin --> http://andrewsullivan.theatlantic.c … s/2008/10/10/indy_southpark_2_2.jpg
Ehdoton elitisti.
Painajaismainen
27.03.2009 21:37:31
Ei kylläkään "järkyttävä", mutta Green Milen sähkötuolikohtaukset olivat aika pysäyttäviä, varsinkin Coffeyn teloitus vartijoiden itkiessä. Oli pakko mainita.

Hohdon kohtaukset aiheuttivat lähinnä "WTF?"-tyylistä ihmetystä, ei järkytystä.

Alkupuolen sivuilla joku oli maininnut sen puukotuskohtauksen Zodiacista. Se missä sitä valkopuseroista naista isketään puukolla vatsaan ja veri värjää paidan, aiheutti pienet väristykset.
"Palkkapäivä iskee kuin miljoona GASia" - Kivijalka "Ei saakeli näitä sooloja. Jos joku olisi harrastuksen alkuvaiheissa näyttäny kuvan ysäri-Hetfieldistä ja sanonu, että komppaaja ei vonkaa, kaikki olisi toisin." - GRG40
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)