TJORMA 26.03.2009 20:34:58 | |
---|
Monikohan levyillä soittavista bändeistä soittaa biisit ilman klikkiä ? Huomasin tuossa, kun pikaiseen yritin hakea Pearl Jamin muutamaan biisiin tempoa (siis tarkkaa) klikillä, että ei ihan heti löytynyt.. Tuli mieleen, että mahtaakohan rumpali käyttää levytyssessioissa sellaista. Vai vältetäänkö sitä tarkoituksella, jotta saadaan menoa ja meininkiä esim. kertosäkeeseen, kun tempo kiihtyy. Kommentoikaa. (tsekkasin tosi pikaiseen, joten on mahdollista, että olen väärässä). -Jos näet panssarivaunun, on liian myöhäistä...!
- Hyvä lääke se on pienikin lääke ! |
Ruutikallo 26.03.2009 21:14:09 | |
---|
Red Hot Chilli Peppers -Bloodsugarsexmagic-- On klikiton levy. Myös Totolta löytyy [Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö-
www.tukalaband.com |
Progressor 26.03.2009 21:19:37 | |
---|
henydrum: Myös Totolta löytyy Mitkä levyt? Sen tiedän, että Lukatherin Candyman on äänitetty livemeiningillä, mutta tästä en ole kuullut. Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään. S.M.A.K. |
sahkuifk 26.03.2009 21:43:11 | |
---|
TJORMA: Monikohan levyillä soittavista bändeistä soittaa biisit ilman klikkiä ? Huomasin tuossa, kun pikaiseen yritin hakea Pearl Jamin muutamaan biisiin tempoa (siis tarkkaa) klikillä, että ei ihan heti löytynyt.. Tuli mieleen, että mahtaakohan rumpali käyttää levytyssessioissa sellaista. Vai vältetäänkö sitä tarkoituksella, jotta saadaan menoa ja meininkiä esim. kertosäkeeseen, kun tempo kiihtyy. Kommentoikaa. (tsekkasin tosi pikaiseen, joten on mahdollista, että olen väärässä). Menoa ja meininkiä ei saavuteta sillä että komppi liukuu hallitsemattomasti, kertsiin voi saada imua korostamalla asioita, näin minä teen. Meidän treenikämpän ikkunasta näkyy route 66, onhan sekin jo jotain matkalla menestykseen. |
Kailis 26.03.2009 23:08:46 | |
---|
sahkuifk: Menoa ja meininkiä ei saavuteta sillä että komppi liukuu hallitsemattomasti, kertsiin voi saada imua korostamalla asioita, näin minä teen. No esim. juuri RHCP:n BSSM levyn yhteydessä en käyttäisi termiä hallitsematon. Itse käytän tai en, riippuu siitä mitä haetaan. |
Ruutikallo 26.03.2009 23:17:45 | |
---|
Kailis: No esim. juuri RHCP:n BSSM levyn yhteydessä en käyttäisi termiä hallitsematon. Ei hallitsematon, mutta klikitön. [Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö-
www.tukalaband.com |
Ruutikallo 26.03.2009 23:19:13 | |
---|
Progressor: Mitkä levyt? Sen tiedän, että Lukatherin Candyman on äänitetty livemeiningillä, mutta tästä en ole kuullut. Ihan perusesim. on vaikka "Roseanna", jota ei ole klikillä soitettu. Tosin mua ei haittaa yhtään, kunhan groovaa, niinkuin tekeekin. [Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö-
www.tukalaband.com |
jigsore 27.03.2009 12:40:06 | |
---|
Brann Dailor on kuulemma vetänyt Mastodonin rumpuraidat, lukuunottamatta uusinta levyä, ilman klikkiä sisään. |
henydrum: Ihan perusesim. on vaikka "Roseanna", jota ei ole klikillä soitettu. Tosin mua ei haittaa yhtään, kunhan groovaa, niinkuin tekeekin. *wirn* No, tunnetustihan JP oli muutenkin ihan surkea tuon taiminsa kanssa :D Kyllä minäkin vetelisin ilman kort... klikkiä, jos vain taidot, uskallus, itsekritiikki ja kyvyt sen sallisivat :) "Where is the stage?" |
BanZai88 28.03.2009 17:08:54 | |
---|
m/: Brann Dailor on kuulemma vetänyt Mastodonin rumpuraidat, lukuunottamatta uusinta levyä, ilman klikkiä sisään. Juu, tuon uuden Crack the Skye levyn mukana tulevalla bonus DVD:llä on juttua tuosta. Virvelinä levyllä on muuten vanha Ludwigin Black Beauty. Tuo DVD on kyllä hieno 90 minuutin pläjäys levyn teosta ja studiomeiningistä. |
south_of_heaven 28.03.2009 22:35:15 | |
---|
Kuulema Meshuggah, eli ihan omalla tasollaan jo sinänsä. Guitars are like assholes; Everybody has one. |
Ruutikallo 29.03.2009 04:05:09 | |
---|
OPJ1974: *wirn* No, tunnetustihan JP oli muutenkin ihan surkea tuon taiminsa kanssa :D Juu en missään nimessä kyseenalaistanut Jeffin taimia. Se on jotain jota fiilistä en pysty klikillä tai ilman tekemään. Toki klikin kera soitan tasan klikkii,eteen tai taakse, mutta se groove ei vaan ole sama. -H- [Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö-
www.tukalaband.com |
Strumbali 29.03.2009 04:16:19 (muokattu 29.03.2009 06:37:11) | |
---|
Tosi paljon pidän semmosista bändeistä, kuten Clutch ja The Haunted, tai mikä vaan muu, jotka vetävät livenä soiton sisään. Tekevät sen kovalla treenillä ja luulen, että lopulliset vedot on sitten vedetty ilman klikkiä. Toki sitten on aina se Van Halen biisi, missä Alex huutaa, I don't need no stinking klick.. vai miten se meni.. ;-) Peace kaikille: http://www.youtube.com/watch?v=oNO6pAJBCs4 biisillä, mikä tehtiin jo joskus.. Ja taas tahdissa. |
JanneO 29.03.2009 19:53:27 | |
---|
south_of_heaven: Kuulema Meshuggah, eli ihan omalla tasollaan jo sinänsä. No höpö höpö, tää sun kommenttis on ihan omalla tasollaan jo sinänsä... |
sahkuifk 29.03.2009 20:15:07 | |
---|
OPJ1974: *wirn* No, tunnetustihan JP oli muutenkin ihan surkea tuon taiminsa kanssa :D Kyllä minäkin vetelisin ilman kort... klikkiä, jos vain taidot, uskallus, itsekritiikki ja kyvyt sen sallisivat :) Itsekritiikki, unohda se niin kaikki on paljon helpompaa, usko pois. Meidän treenikämpän ikkunasta näkyy route 66, onhan sekin jo jotain matkalla menestykseen. |
OPJ1974 30.03.2009 14:16:34 | |
---|
sahkuifk: Itsekritiikki, unohda se niin kaikki on paljon helpompaa, usko pois. Jos näin pieni ja ruma mies, kuin mitä olen, jättäisi itsekritiikin soittamisestaan pois, mitään ei jäisi jäljelle. Siitä en siis luovu :) "Where is the stage?" |
Epämuusikko 30.03.2009 18:44:23 | |
---|
OPJ1974: Jos näin pieni ja ruma mies, kuin mitä olen, jättäisi itsekritiikin soittamisestaan pois, mitään ei jäisi jäljelle. Siitä en siis luovu :) "Silloin kun alkaa digata omia tekemisiään, kannattaa tutkituttaa päänsä". -eräs arvostettu suomalainen rumpali ja ope. "Pay peanuts, get monkeys". Kesy animaali #1 |
south_of_heaven 30.03.2009 21:04:51 | |
---|
JanneO: No höpö höpö, tää sun kommenttis on ihan omalla tasollaan jo sinänsä... Muistaakseni jossain haastattelussa kävi ilmi, kun Haake puhui levyjen nauhoituksista. Guitars are like assholes; Everybody has one. |
sahkuifk 30.03.2009 21:07:27 | |
---|
Epämuusikko: "Silloin kun alkaa digata omia tekemisiään, kannattaa tutkituttaa päänsä". -eräs arvostettu suomalainen rumpali ja ope. Liikaa ei kannata päätään tonkia, sieltä voi löytyä sen sisäisen klikin sijaan boogieman tahi muu mörkö, ei hyvä. Mutta asiaan, klikki tahi muu keino on ihan ok, ei se tapa mitään soitosta jos tahdissa mennään. Meidän treenikämpän ikkunasta näkyy route 66, onhan sekin jo jotain matkalla menestykseen. |
Nolte 30.03.2009 22:30:35 | |
---|
Epämuusikko: "Silloin kun alkaa digata omia tekemisiään, kannattaa tutkituttaa päänsä". Lääkärillä käynnin jälkeen: "Päätä tutkittiin, mutta mitään ei löytynyt." Tä? :) meiän bändin paras rumpali |