aalataur 24.03.2009 22:30:25 | |
---|
Ohjelmoin rummut nykyään EZ Drummerilla ja FL Studio 8:lla ja olen miettinyt usein, että voiko itse tekemiään komppeja/fillejä tallentaa jotenkin sinne Groove libraryyn? Eli kun siinä on se "Open grooves".. saako omia komppeja talteen sinne? Itse en ole ainakaan onnistunut tallentamaan sinne mitään. |
ITTAM 25.03.2009 01:17:03 (muokattu 25.03.2009 13:23:45) | |
---|
Siinä oikeassa ylänurkassa on pikku kysymysmerkki ja sen alta löytyy mm. user midi folder. Toinen tapa on tehdä omista kansio ja laittaa sen EZ Drummer>Midi sillä kovalevyllä minne ohjelma sulla on asennettu Matti |
aalataur 25.03.2009 21:51:09 (muokattu 25.03.2009 22:02:27) | |
---|
ITTAM: Siinä oikeassa ylänurkassa on pikku kysymysmerkki ja sen alta löytyy mm. user midi folder. Toinen tapa on tehdä omista kansio ja laittaa sen EZ Drummer>Midi sillä kovalevyllä minne ohjelma sulla on asennettu Matti Joo eli nyt tiedän missä kansio on, mutta en saa sinne mitään talletettua. Tai saan, mutta kun niitä yrittää valita ja kuunnella EZ Drummerin valikosta painamalla play, ei kuulu mitään ääntä, vaikka se soittaakin läpi sitä (sininen täppä liikkuu vasemmalta oikealle kuten alkuperäisiä midejä kuunnellessa). Eli ne tekemäni midit näkyvät EZ Drummerissa, ja se soittaa niitä, mutta mitään ääntä ei kuulu. Missä vika? Miten ne pitäisi tallentaa? Olen kokeillut FL Studion valikosta Save as.. ja Export -komennoilla ja laittanut päätteksi .mid mutta ei toimi. |
ITTAM 25.03.2009 23:14:06 | |
---|
Just kokeilin varmuudeksi ja kyllä mulla toimii ( Nuendo), mutta muista että ez drummerin mapping on ihan toinen kuin esim GM. Matti |
ITTAM: Just kokeilin varmuudeksi ja kyllä mulla toimii ( Nuendo), mutta muista että ez drummerin mapping on ihan toinen kuin esim GM. Matti Joo elikä sain toimimaan kun tein Reaperin midi-editorilla nuo. FL Studio ilmeisesti tallentaa jotenkin sellaiseen muotoon että EZ ei ymmärrä sitä. FL Studiossa on paljon niitä eri vaihtoehtoja siinä vaiheessa kun tiedostoa tallentaa, dithering, alias-free ts04, disable max poly, save ACIDized ynnä muita joiden merkityksestä minulla ei ole mitään aavistusta. Reaperilla onnistui ihan kertayrittämällä. |
-septimisti- 10.05.2009 01:07:18 | |
---|
aalataur: Joo elikä sain toimimaan kun tein Reaperin midi-editorilla nuo. FL Studio ilmeisesti tallentaa jotenkin sellaiseen muotoon että EZ ei ymmärrä sitä. FL Studiossa on paljon niitä eri vaihtoehtoja siinä vaiheessa kun tiedostoa tallentaa, dithering, alias-free ts04, disable max poly, save ACIDized ynnä muita joiden merkityksestä minulla ei ole mitään aavistusta. Reaperilla onnistui ihan kertayrittämällä. FL-studiossa kun valitset vaikka suoraan kulloisenkin patternin piano rollin alasvetovalikosta "file" -> "export as midi" niin pitäisi kyllä tulla ihan perus midi-tiedosta eikä tarvitse kikkailla varsinaisen export-toiminnon kanssa. Toisaalta voit tallentaa omat komppisi myös johonkin mikälie kansioon ja ottaa ne käyttöön lisäämällä kansion FL-studion "Browser":iin, josta puolestaan voit heittää ne hiirellä suoraan step-sequencer ikkunaan. Avattu huone kaikille tampereen m.nettiläisille. Liity ihmeessä Linkki. |
aalataur 21.05.2009 00:28:05 | |
---|
-septimisti-: FL-studiossa kun valitset vaikka suoraan kulloisenkin patternin piano rollin alasvetovalikosta "file" -> "export as midi" niin pitäisi kyllä tulla ihan perus midi-tiedosta eikä tarvitse kikkailla varsinaisen export-toiminnon kanssa. Toisaalta voit tallentaa omat komppisi myös johonkin mikälie kansioon ja ottaa ne käyttöön lisäämällä kansion FL-studion "Browser":iin, josta puolestaan voit heittää ne hiirellä suoraan step-sequencer ikkunaan. Mä en jostain syystä löytänyt tuolta pianorollista muuta kuin importin. No, ei ne niin kuolemattomia rummutteluja ole. Muutenkin paremmin editointiin sopii oikeestaan ihan vaan Reaper. Hankalampaa kopioida samaa pätkää eri kohtiin, mutta tuleepahan ohjelmoitua yksityiskohtaisemmin mikä on aika oleellista kun pyritään luonnoliseen vaikutelmaan. Ite hommasin nyt Superior Drummer crossgraden ja olen ollut todella tyytyväinen, pesee monipuolisuudessaan kyllä EZ:n kevyesti ja plussana EZ:tin sampleja voi käyttää osana Superior Drummeria. |
kanisteri 22.05.2009 18:50:03 (muokattu 22.05.2009 18:50:28) | |
---|
aalataur: Ite hommasin nyt Superior Drummer crossgraden ja olen ollut todella tyytyväinen, pesee monipuolisuudessaan kyllä EZ:n kevyesti ja plussana EZ:tin sampleja voi käyttää osana Superior Drummeria. Kuormittaako kovasti enemmän tietsikkaa? Entä vaatiiko tuhottomasti levytilaa? Paljos maksoi ristiin upgreidaus? Nimim 80gb. |