Aihe: Käytetty soitin ulkomailta
1
Haipuma
26.03.2009 10:53:48
Onko kokemuksia kuinka ulkomailta ostettu soitin on hoidettu Suomeen, jos itse ei ole lähdössä sitä siis hakemaan? Postin sivuilta kävi ilmi, että maksimipaino paketille on 30kg, joten posti ei liene tulevan kysymykseen.

Tarkoituksena olisi löytää siis firma, joka toisi rahtina Ruotsista kymmeniä kiloja painavan soittimen ehjänä perille.

Tietysti olisi fiksuinta lähteä itse paikan päälle, niin ei tarvitsisi pelätä myöskään rahojensa puolesta. Onko maksamiseen mitään hyvää tapaa hoitaa ulkomailta käytettyä tavaraa? Aika kuumottava ajatus vaan siirtää jonkun tilille ulkomaille rahaa ja jäädä odottelemaan tuleeko vastinetta.
"Sain eka kerran tuossa -84 ja heti perään -96. Sen jälkeen on ollut hiljaista." -Ravintelissa kuultuja
Matti_Ikonen
26.03.2009 13:19:10

Itse olen ostanut ulkomailta käytettyä kiippari-/synatavaraa melko paljon, tosin myyjä on aina hoitanut rahtipuolen, mutta GLS, UPS, DHL ja DPD (pitääkö kaikkien kuriiripalvelujen nimet olla kolmikirjaimisia?) ovat tuoneet tavarat turvallisesti Suomeen.

Maksun olen aina hoitanut etukäteen myyjän tilille. Kertaakaan ei ole kusetettu... ei ainakaan vielä ;)

- MJI
http://www.youtube.com/watch?v=RFO6ZhUW38w
Haipuma
26.03.2009 17:33:01
Matti_Ikonen: Itse olen ostanut ulkomailta käytettyä kiippari-/synatavaraa melko paljon, tosin myyjä on aina hoitanut rahtipuolen, mutta GLS, UPS, DHL ja DPD (pitääkö kaikkien kuriiripalvelujen nimet olla kolmikirjaimisia?) ovat tuoneet tavarat turvallisesti Suomeen.

Maksun olen aina hoitanut etukäteen myyjän tilille. Kertaakaan ei ole kusetettu... ei ainakaan vielä ;)

- MJI

Joo toi DHL mullakin oli lähinnä mielessä. Satutko yhtään muistamaan tai pystytkö heittämään hyvää arviota miten suuret kustannukset jostain Ruotsista tänne tulee? Paketin sisältönä olis tuollainen Rhodes MK1.

Muistanko väärin, mutta ihan kuin jostain olisin lukenut jostain firmoista, jotka jeesaa ton yksityisen maksupuolen ottamalla rahat itselleen ja ojentamalla ne myyjälle kunnes tavaran vastaanottaja on saanut kamat??
"Sain eka kerran tuossa -84 ja heti perään -96. Sen jälkeen on ollut hiljaista." -Ravintelissa kuultuja
Matti_Ikonen
26.03.2009 22:23:23

Haipuma: Joo toi DHL mullakin oli lähinnä mielessä. Satutko yhtään muistamaan tai pystytkö heittämään hyvää arviota miten suuret kustannukset jostain Ruotsista tänne tulee? Paketin sisältönä olis tuollainen Rhodes MK1.

En osaa kyllä mitään varmaa tuohon sanoa. Polymoog Keyboard (iso ja painava) taisi tulla Saksasta reilulla 70 eurolla (vai olikos se 90 euroa?), UPS hoiti homman. Rhodes on tod. näk. kalliimpi. UPSin sivuilla pystyy laskemaan arvion rahdin hinnalle, DHL:stä en tiedä.

Kyllä mä uskaltaisin lähettää maksun Ruotsinmaalle etukäteen... Maksua varten tarvitaan kuitenkin henkilön nimi- ja osoitetiedot, joten ongelmatilanteissa on helppo suunnistaa huijarin luo rahoja perimään, Moran kautta ;) Kannattaa käyttää sellaista rahtipalvelua josta saa seurantanumeron.

- MJI
http://www.youtube.com/watch?v=RFO6ZhUW38w
Haipuma
27.03.2009 08:18:35
Matti_Ikonen: En osaa kyllä mitään varmaa tuohon sanoa. Polymoog Keyboard (iso ja painava) taisi tulla Saksasta reilulla 70 eurolla (vai olikos se 90 euroa?), UPS hoiti homman. Rhodes on tod. näk. kalliimpi. UPSin sivuilla pystyy laskemaan arvion rahdin hinnalle, DHL:stä en tiedä.

Kyllä mä uskaltaisin lähettää maksun Ruotsinmaalle etukäteen... Maksua varten tarvitaan kuitenkin henkilön nimi- ja osoitetiedot, joten ongelmatilanteissa on helppo suunnistaa huijarin luo rahoja perimään, Moran kautta ;) Kannattaa käyttää sellaista rahtipalvelua josta saa seurantanumeron.

- MJI

Ihan siedettävältä summalta kuulostaa tuo. Rhodes painaa kyllä aika reippaasti, mutta ei siihen 70-90 euroon ihan hirveästi varmaan tule lisää...

Täytyy miettiä rohkeneeko tehdä kauppoja nyt sitten.

Kiitoksia hyvistä neuvoista!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)