Aihe: Ovatko keikat vähentyneet?
1 2 3 4 5 6
isojussi
26.03.2009 09:34:00
Tiän aika monta bändiä, jonka sijasta menisin mieluummin katselemaan / kuuntelemaan esim Joke Liinamaan keikkaa.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
isojussi
26.03.2009 09:59:16
Lennu: Kyllä, tai Pirkon.

Surullista, että tässäkin huulessa on paljon totuutta mukana...

No, eilen sai taas tosin kuunnella hyvää päntiä.....
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
walttoni
26.03.2009 10:03:28
isojussi: Tiän aika monta bändiä, jonka sijasta menisin mieluummin katselemaan / kuuntelemaan esim Joke Liinamaan keikkaa.

Huippudj:t ovat hiukan asian vierestä, niitä on ollut ja niitä tulee olemaan. Aniharvassa. Joket, Nitet jne saivat oikein hyvän meiningin aikaan.

En ole heitä nähnyt vuosiin, johtuu varmaan siitä, että pyörivät pikkusen eri ympyröissä. Samaten ammattitiskijukat

Levynkäntäjänapinpainaja-ammattikuntaa sen sijaan pystyn luettelemaan ihan ulkomuisista tuommoisen 140 kappaletta, siis en ihmisten nimiä, vaan paikkoja joissa levyt soivat ja joku siellä levykopissa kaivaa nokkaa ja juo Batterya. Ne ei ole mitään esiintymistilaisuuksia, eikä kukaan sinne osta lippua sen tiskijukan ansiosta tai takia.

Alimman kappaleen takia jätän Isojussin väitteen osittain omaan arvoonsa, levyjä pyörittämällä saa pääsääntöisesti liksan helpommin kuin humppaa soittamalla. Karaoken vetäminen on toinen tarina, ainakaan minulla siinä ei tahdo hermo riittää millään iltaa läpi. On sen verran kokemusta.

Alkuperäiseen aiheeseen palatakseni, keikat näyttävät vaan lisääntyvän.
COVS2.
isojussi
26.03.2009 10:07:22
No joo - pakko myöntää kaks asiaa:

- Walttoni on ihan oikeessa
- Alan epäillä, että on olemassa se taruolennoksi luulemani fiksu Oululainen.
walttoni
26.03.2009 10:13:35
isojussi: No joo - pakko myöntää kaks asiaa:

- Walttoni on ihan oikeessa
- Alan epäillä, että on olemassa se taruolennoksi luulemani fiksu Oululainen.

Älä nyt, mä punastun. En oo läheskään aina oikeassa.
COVS2.
Lennu
26.03.2009 10:14:54

walttoni: Älä nyt, mä punastun. En oo läheskään aina oikeassa.

Elä nyt, muut on vaan välillä vähän vähemmän väärässä.
isojussi
26.03.2009 10:30:54

Ei oo kukaan muukaan, mutta et oo koko aijjaan pölövästi. Niin kun koko lailla kaikki muut tuntemani Oululaiset.
leprechaun
26.03.2009 11:03:58

Tuossa juussa kyllä olit. Ihan hyvin nähty tilanne. Myönnän lopettaneeni karaoken järjestämisen myös tuon hyvien vetäjien puutteen takia. Innostin hyviä vetäjiä livemusaan ja siihen sitten siirtyivät elleivät jo olleet. Nykyään hyvät KJ:t ovat harvassa, samoin DJ:t. KJ:sta on sanottava että vaatii tosi hyvää yläpäätä riipiä sessioita vuodesta toiseen. Karmein tilanne on se että koko illan aikana ei ole yhtäkään edes kohtuullista laulajaa. Se syö miestä oikein isoilla hampailla henkisesti.
WanhaWetäjä
26.03.2009 12:13:45 (muokattu 26.03.2009 12:19:05)

isojussi: Enpä nyt sentään lähtisi halveeraamaan tiskijukkien tai karaokeisäntien työtäkään

Niin, rivien välistä olen havainnut että olet myös itse vetänyt karaokea jossain tilaisuuksissa, siispä kyse on varmasti ylimaallisesta taiteesta koska säkin olet sitä tehnyt?

Helpommalla humppaorkesterissa pääsee.

No sehän on selvä!Mieti nyt kuitenkin edes joskus vähän mitä suustasi päästät...

Mitä luulet, oi tietäjistä suurin, jos otetaan kolme kalle kadunmiestä, kaikille annetaan oma tehtävänsä ; yhdestä tehdään karokevetäjä, yhdestä DJ, yhdestä asiansa osaava tanssimuusikko, KENEN kouluttamiseen menee eniten aikaa, KENEN duuni noista on vaativin?MIHIN noista vaaditaan edes jonkinlaista lahjakkuutta?
Tanssimuusikolla en tarkoita päin veetä vetävää lotto/odysseus-basistia/bassonomistajaa, tai ketron-kuskia joka painaa sitä pleita ja kaikki tulee koneelta, enka kaltaistasi helppoesaa/stand up -koomikkoa, whatever!

Mulla on ens kuussa 20 keikkaa, 11 Lapissa, 7 laivalla, 2 kapakassa, kilometrejä tulee suht paljon, mitähän mahtaa tulle sille karaåke-topille joka pyörii noissa "tasokkaissa" nurkkaräkälöissä nälkäpalkalla, "vaativassa" duunissaan?Kumpi pääsee helpommalla...?

Sitäpaitti työmies se siinäkin on palkattu - mikä hänelle suotakoon.

On prkl juu hieno homma että on töitä!

EDIT homman henkisestä raskaudesta en sano mitään, aika usein nuo karaesat ovet pikkasen sitä yksinkertasempaa lauluhölmö-osastoa itsekkin, tuota homma ei ihan tervepäinen, musikaalinen ihminen kestä kovin kauaa...
isojussi
26.03.2009 12:46:03
Haluisin nähdä ja kuulla, onko susta WW tekeen hyvän, juontavan DJ:n duuni tai vaikka mun duuni.

Omaa työtäsi, kun niin ylivertasena pidät.

Otas joskus vastuu orkesterin keulakuvana olemisesta, niin näät mitä sekin homma on, kun et sitäkään tunnu minään pitävän.

Tanssimusiikin soittaminen hyvin on harjoiteltavissa oleva asia - lavakarisma on lahja. Sen vuoksi moni rivimuusikko kaataakin pystöjen ym niskaan niin paljon paskaa, kun tietää, että iteltä se ei taitu, vaikka mitä tekis.
EP
26.03.2009 13:36:44 (muokattu 26.03.2009 13:48:34)
-----------
EP
26.03.2009 13:48:44
DJ, karaoken vetäjä ym. show vastaava hommeli on aivan jotain muuta kun muusikon/ soittajan työ, työtä tietenkin ja vaativaakin, mutta ei voi verrata keskenään.

E: Onhan tää "tanssimusiikkipalsta" ..onhan?
isojussi
26.03.2009 14:24:35
EP:
E: Onhan tää "tanssimusiikkipalsta" ..onhan?

Loistavaa - Mansessa aletaa herätä!!!

Sitten voitkin seuraavaksi miettiä, ketkä millä kurin sitä tanssimusiikkia ihmisten ilmoille tuottavat....
WanhaWetäjä
26.03.2009 21:58:29 (muokattu 26.03.2009 22:01:21)

isojussi: Haluisin nähdä ja kuulla, onko susta WW tekeen hyvän, juontavan DJ:n duuni tai vaikka mun duuni.

Mitään noista duuneista en lähtis tekeen edes isosta rahasta, ne ei ole mun hommia.En kuitenkaan epäile ettenkö oppis karaokeisännän tai DJ:n työtä, sun duunias meikäläisen karismalla(=pokerilla) tuskin kannattaisi edes harkita.Mä en ole ns hauska paskanjauhajatyyppi ollenkaan.
Epäilen suuresti ettei monikaan mainitsemiesi ammattien harjoittajista pärjäisi tanssimuusikkona.Tämän päätelmän olen tehnyt tavattuani lukuisia karaesoja, kuin myös tiskijukkia.Muutaman kohdalla luonnehdinta "umpitollo" ei ole lainkaan liioteltua.

Mä toivoisin että sä vastaisit joskus niihin kysymyksiin mitä mä esitän, sen sijaan että sä käännät asian aina itseesi ja omaan duuniisi.
Sä olet aika ihme äijä, johdonmukaisuus puuttuu sun jutuistasi täysin.

Otetaan ne kolme kadunmiestä suoraan pystymetsästä, annataan kolme erilaista duunia, kenen homma on vaativin oppia, häh?Ei tarvitse olla edes muusikko tajutakseen että soittaminen on noista kaikkein vaativinta, vai meinaatko että muusikoksi tullaan kuukaudessa, tai edes vuodessa?
Karaesaksi voi oppia varmasti tuossa ajassa, ja varmasti myös DJ:n homma saattaisi selkiintyä tuossa ajassa.Sitä en tiedä kuinka paljon pitää treenata että voi laulaa taustojen kaa, tai vetää stand uppia jossain baarissa, tai jauhaa ylipäätään paskaa jossain tilaisuuksissa...kovasta pokerista tuossa lienee edelleen osittain kyse?Kuin myös joissain tapauksissa itsekritiikin puutteesta.Tämä ihan yleisellä tasolla.Se että puolen tunnin "show" kerran viikossa on raskaampaa kuin viikko keikoilla, sitä en kyllä usko.

Omaa työtäsi, kun niin ylivertasena pidät.

Juu ei, ei....en suosittele tätä homma kellekkään, tämähän on kuoleva ala, mä soitan pelkästään rahasta, ja huonosti, en rakkaudesta tanssimusiikkiin tai esiintymistarpeesta.Tässä ei ole mitään ylivertaista.Lopettaisin heti, jos se olis taloudellisesti mahdollista.Niin tekis moni muukin, ne ei vaan tunnusta sitä.

Otas joskus vastuu orkesterin keulakuvana olemisesta, niin näät mitä sekin homma on, kun et sitäkään tunnu minään pitävän.

Makuasia, onko "solo bandin" vetäjä "orkesterin" keulakuva...

Tanssimusiikin soittaminen hyvin on harjoiteltavissa oleva asia - lavakarisma on lahja.

No joo, täysin epämusikaalisesta topista saa siis sun mielestäsi kelpo tanssimuusikon ja musikaalisuus ei ole lahja?Ehkä rumpalin tai ketron-kuskin saa koulutettua vaikka kenestä, jos on motoriikka ja rytmitaju kunnossa, musikaalisuutta nuo hommat eivät niin paljoa tarvitse mutta ei se pahitteeksikaan ole.

Karismastakin meillä lienee ihan eri käsitys, sehän liittyy usein henkilöpalvontaan, mitä mä en harrasta.

Sen vuoksi moni rivimuusikko kaataakin pystöjen ym niskaan niin paljon paskaa, kun tietää, että iteltä se ei taitu, vaikka mitä tekis.

Ristus...MIKSI pitäisi taittua?Sä olet egoisti, haluat olla äänessä ja varmasti näin ollen rakastat omaa ääntäsi ja esiintymistäsi, haluat kalifiksi kalifin paikalla, siis normi solistimeininki...suurin osa ainakin mun tuntemista soittajista haluaa vaan soittaa, laulavat siinä sivussa, jos tarvii.

Mä olen aina ollut vain rivisoittaja, en mä jumaloi ketään, en mä halua olla eturivissä, solisteja olen nähnyt/säestänyt ihan tarpeeksi voidakseni
tehdä JOISTAIN heistä ja heidän maailmastaan tiettyjä johtopäätöksiä, siihen mulla on täysi oikeus.

Juu ja keikat on lisääntyneet aiwan prkeleesti...
paice60
26.03.2009 22:23:28
WanhaWetäjä: Ehkä rumpalin tai ketron-kuskin saa koulutettua vaikka kenestä, jos on motoriikka ja rytmitaju kunnossa, musikaalisuutta nuo hommat eivät niin paljoa tarvitse mutta ei se pahitteeksikaan ole.

Nyt sitten pientä pakkia , ehkä Ketronkuskin saa tehtyä aika monesta mutta ettei rumpali tartte musikaalisuutta ja pelkkä rytmitaju riittää. Nyt vähemmän viskiä kolan kanssa ja vähän ajatusta peliin.
Vittu näitä hommia vieläkin. COVS jäsen n:o 7.
jon lord
26.03.2009 22:27:13
Se että puolen tunnin "show" kerran viikossa on raskaampaa kuin viikko keikoilla, sitä en kyllä usko.

Ei fyysisesti, mutta henkisesti ja skarppina. 8 vuotta olin mukana showssa, alussa "turvassa" siellä koskettimien takana, mutta sitten kun ensimmäisiä kertoja sieltä piti tulla pois stagelle niin ei pojat ollut mikään helppo homma. Useamman vuoden kesti ennenkuin alkoi olla sinut itsensä kanssa ja minä en ihan helpolla pelkää esiintymistä.
Show hommissa ajoituksen pitää olla sekunnilleen kohdallaan, muuten se kaatuu siihen paikkaan. Jos ajatus ei ole siinä ja nyt esitys ei toimi. Vaikka olisi miten vittumainen fiilis tahansa sitä ei voi näyttää niille jotka ovat maksaneet siitä että saavat nauraa. Et voi paeta sinne soittimesi taakse ja murjottaa siellä. Joka ilta pitää panna kaikkensa peliin. Jos sanotaan että Stand Up on helppoa, silloin ei tiedä mitään asiassssta. Olen nähnyt muutamankin kovan nimen käyvän ruikulipaskalla monta kertaa ennen esitystä, jaa helppoa????
No kokeilkaa itse jos luulette sen olevan niin yksinkertaista. Kerron vain omista kokemuksistani ja siitä mitä olen nähnyt. Lavalla yksin ollessa et voi paeta sinne bändikavereiden selän taakse vaan olet YKSIN!! siinä pramilla. Kaikkien kantti ei sitä kestä. Ylpeänä voin sanoa että minä olen ollut ja se oli kova koulu ja se kokemus kannatti ja kasvatti minua melkoisesti. Mutta nöyränä tekemään työtä viihteen edestä ja antamaan ihmisille vähäksi aikaa muuta ajattelemista raskaan arjen keskellä.
Tämä vain näin ajatuksena siitä että ei se koomikon homma ole niin helppoa kuin siitä luullaan.
COVS jäsen N.o 3
isojussi
27.03.2009 00:21:56
En mä enää edes jaksa kunnolla lukee ton Pirkkalan Pensonin aina samaa diibadaabaa.

Ja vittu ku se puoli tuntiakaan ei nykyään oon mitään. Ny pitäis rakentaa semmosia tunnin - puolentoista spektaakkeleita, jossa käydään läpi koko elämän ja tunteitten kirjo ilon kyynelistä sydänsuruihin.

Tota voi sillai simppelisti varovasti testata yrittämällä kertoo yhden vitsin mikkiin niinn, että se oikeesti toimii...

Sitäpaitti olen sitä mieltä, että oikein isojen tunteitten välittäminen kuulijoille ei onnistu parhaalla mahdollisella tavalla, jos samalla roplaat jotain instrumenttia.

Mikrohvoonikin on siinä ja siinä.

Ruumiinkielen merkitystä ei voi liioitella - kattokaa vaikka Masa Niemee. Se oli siinä mestari.
Ja huippu humpparumpali muutes.

Kyllä on oikeesti ihan huippukivaa saada aina välillä keskittyä vaan päntissä soittamiseen. Kaikessa rauhassa.

Mutta hienoja ammatteja on molemmat. Huippuhienoja. Verrattuna oikeisin töihin.

Juttelin muuten tossa yhden ihan hullun basistin kanssa, että kun mä oon nyt monen montaa soitinta tullu tumpuloineeks, niin vaikeinta on samaan aikaan laulaa ja soittaa järkevästi ja musikaalisesti just bassoo.
WanhaWetäjä
27.03.2009 00:28:39

jon lord: Ei fyysisesti, mutta henkisesti ja skarppina. 8 vuotta olin mukana showssa, alussa "turvassa" siellä koskettimien takana, mutta sitten kun ensimmäisiä kertoja sieltä piti tulla pois stagelle niin ei pojat ollut mikään helppo homma. Useamman vuoden kesti ennenkuin alkoi olla sinut itsensä kanssa ja minä en ihan helpolla pelkää esiintymistä.

No miksi moista teit jos oli noin kovasti vaikeeeta?En tunne lainkaan myötätuntoa, olenko siis paatunut?

Show hommissa ajoituksen pitää olla sekunnilleen kohdallaan, muuten se kaatuu siihen paikkaan.

Niinno...

Jos ajatus ei ole siinä ja nyt esitys ei toimi. Vaikka olisi miten vittumainen fiilis tahansa sitä ei voi näyttää niille jotka ovat maksaneet siitä että saavat nauraa.

Jaahan, onko teillä ns naurutakuu?Jos ei naurata niin rahat takaisin?

Et voi paeta sinne soittimesi taakse ja murjottaa siellä. Joka ilta pitää panna kaikkensa peliin. Jos sanotaan että Stand Up on helppoa, silloin ei tiedä mitään asiassssta. Olen nähnyt muutamankin kovan nimen käyvän ruikulipaskalla monta kertaa ennen esitystä, jaa helppoa????

No voihan veee, jos on vatsaongelmia, usein käynti lääkärissä auttaa?
....tässä kohtaa varmaan pitäis jo vähintään itkeä, kyä on kovaa...EDELLEEN, miksi tehdä hommaa joka saa aikaan noin tukalia tilanteita????Mä olen kattellut telkasta niin kotimaista kuin ulkomaistakin stand uppia, suurin osa tuosta on ihan täyttä paskaa ja aiheuttaa ainakin mulle suunnatonta myötähäpeän tunnetta!

No kokeilkaa itse jos luulette sen olevan niin yksinkertaista. Kerron vain omista kokemuksistani ja siitä mitä olen nähnyt. Lavalla yksin ollessa et voi paeta sinne bändikavereiden selän taakse vaan olet YKSIN!! siinä pramilla. Kaikkien kantti ei sitä kestä. Ylpeänä voin sanoa että minä olen ollut ja se oli kova koulu ja se kokemus kannatti ja kasvatti minua melkoisesti. Mutta nöyränä tekemään työtä viihteen edestä ja antamaan ihmisille vähäksi aikaa muuta ajattelemista raskaan arjen keskellä.
Tämä vain näin ajatuksena siitä että ei se koomikon homma ole niin helppoa kuin siitä luullaan.

Yhyyy, yhyyy, murenen pala palalta...kuten sanottu, nää jutut on ihan vapaaehtosia, voisko olla kuitenkin niin, että jossain takaraivossa on järjen valo pilkahtanut ja on tajunnut että "voi vittu mitä mä täällä teen, mähän olen SOITTAJA", ehkä siksi homma on niin kovasti raskaalta tuntunut?

Mä en ymmärrä tuota kuvioo ollenkaan, onneksi ei tarvikkaan!Vittuako kitisette homman raskaudesta jos kerran teette sitä ihan vapaaehtoisesti????

Mä en tekis keikan keikkaa jos ei olis pakko, voin sen ihan rehellisesti ja ylpeänä sanoa koska se on totuus!
WanhaWetäjä
27.03.2009 00:40:40

isojussi: En mä enää edes jaksa kunnolla lukee ton Pirkkalan Pensonin aina samaa diibadaabaa.

Koeta edes kerran, ja mieti asioita...

Ja vittu ku se puoli tuntiakaan ei nykyään oon mitään. Ny pitäis rakentaa semmosia tunnin - puolentoista spektaakkeleita, jossa käydään läpi koko elämän ja tunteitten kirjo ilon kyynelistä sydänsuruihin.

No jo on...

Tota voi sillai simppelisti varovasti testata yrittämällä kertoo yhden vitsin mikkiin niinn, että se oikeesti toimii...

Kyllä Minni tietää jos Mikki on päällä?

Sitäpaitti olen sitä mieltä, että oikein isojen tunteitten välittäminen kuulijoille ei onnistu parhaalla mahdollisella tavalla, jos samalla roplaat jotain instrumenttia.

No just!

Mikrohvoonikin on siinä ja siinä.

On on, varsinkin jos se on Shure 58, mä en kusiskaan tollaseen tumppuun!

Ruumiinkielen merkitystä ei voi liioitella - kattokaa vaikka Masa Niemee. Se oli siinä mestari.

No joo, pätkätöitähän tuo teki...

Ja huippu humpparumpali muutes.

Kaikilla on ristinsä...

Kyllä on oikeesti ihan huippukivaa saada aina välillä keskittyä vaan päntissä soittamiseen. Kaikessa rauhassa.

Se se on kivaa se...

Mutta hienoja ammatteja on molemmat. Huippuhienoja. Verrattuna oikeisin töihin.

Kyllä!

Juttelin muuten tossa yhden ihan hullun basistin kanssa, että kun mä oon nyt monen montaa soitinta tullu tumpuloineeks, niin vaikeinta on samaan aikaan laulaa ja soittaa järkevästi ja musikaalisesti just bassoo.

Jaa...kato treenaat sitä juttua, kyllä se musikaalisuus sieltä kumpuaa, jos on kumpuakseen, vai miten se oli?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)