![]() 23.03.2009 22:14:40 | |
---|---|
rheinone: Samaa mieltä olen. Tossa Coverdalen tyylinäyte vanhemmasta WS-tuotannosta Stadin keikalta viime joulukuussa. http://www.rheinone.kuvat.fi/sound%20clips/Rohinaa%202008.mp3 Aika sanattomaks vetää kyl, vai mitä... Pahaa teki kuunnella. Ite en käyny tuota keikka katsomassa kun edellisestä jäi jo aika huono maku suuhun. Vaimo ei edes tunnistanut Coverdalea klipistä, epäili joksikin huonoksi cover-bändin laulajaksi. Juu, oon ollu jo vuosia sitä mieltä että Davidin kannattais vedellä enemmän Starkers In Tokio - tyyliin. | |
![]() 23.03.2009 23:37:58 | |
ukko idänmies: Pahaa teki kuunnella. Ite en käyny tuota keikka katsomassa kun edellisestä jäi jo aika huono maku suuhun. Vaimo ei edes tunnistanut Coverdalea klipistä, epäili joksikin huonoksi cover-bändin laulajaksi. Juu, oon ollu jo vuosia sitä mieltä että Davidin kannattais vedellä enemmän Starkers In Tokio - tyyliin. Kamalaa kuultavaa oli kyllä. Kaukana ovat Live in the Heart of the City-ajat. 2006 jäähallikeikan jälkeen olin näreissäni, kun äijät eivät vetäneet vanhaa parasta snakea yhtään, mutta sehän taisikin olla vain ja ainoastaan hyvä ratkaisu ainakin tämän näytteen perusteella.. You know that I would be a liar | |
![]() 24.03.2009 08:35:52 (muokattu 24.03.2009 11:35:14) | |
Loijaa: ...Kaukana ovat Live in the Heart of the City-ajat... Joka on muuten yksi parhaita koskaan tehtyjä live-levyjä! Molemmat levyt toimii, mutta varsinkin Paicen rumpaloimaa ykköslevyä kuunnellessa tulee melkein itku silmään. Voi pojat! Hyvät soundit, kunnon livefiilis ja paras kokoonpano. Tällaisia ei enää nykyisin tehdä. | |
![]() 24.03.2009 09:30:19 (muokattu 24.03.2009 09:33:02) | |
Vetääköhän ne tuon A:sta kuten muistaakseni Slip of the tonguella vai G:stä kuten alkuperäisen? Jos on A niin ihmettelen miksi... Tossakin säkeistössä kannattais Davidin edes pysyä siinä alarekisterissä eikä rääkyä sinne väliin.Muistaakseni Oulussa 2004 ei vetänyt sentään noin huonosti.Yleisesti ottaen vanhemassa Snakessa ei ehkä ollut noita korkealta ja kovaa kohtia niinkään paljon kuin post-Slide-it-in -kamassa - muistelisin. Bluesimpi,akustisempi materiaali toimisi Coverdalen nykykunnolla varmaan parhaiten.Miehen alarekisterin äänenväri kun edelleen hieno - jopa tuossa pätkässä. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" | |
![]() 24.03.2009 10:29:17 | |
PsychedelicWarlord: Muistaakseni Oulussa 2004 ei vetänyt sentään noin huonosti. Minusta se oli aika lailla tuollaista. Tosin jäähallin kaamea akustiikka kyllä esti vivahteiden huomaamisen. | |
![]() 24.03.2009 11:39:07 | |
PsychedelicWarlord: Vetääköhän ne tuon A:sta kuten muistaakseni Slip of the tonguella vai G:stä kuten alkuperäisen? Jos on A niin ihmettelen miksi... Taitaa olla F#. Tarkkakorvaisempi korjatkoon, jos olen väärässä. | |
![]() 24.03.2009 11:47:26 (muokattu 24.03.2009 11:47:45) | |
ukko idänmies: Taitaa olla F#. Tarkkakorvaisempi korjatkoon, jos olen väärässä. Tästä on n.5 vuotta kun ko.viisua levyltä blokkailtiin ja muistelen kyllä vahvasti ,että F# ois aika viturallaan olevan kuuloinen ja G kohillaan.Sen muistan ihan varmaan ,että G:stä meidän silloinen orkka sitä veti. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" | |
![]() 24.03.2009 11:54:35 | |
PsychedelicWarlord: Tästä on n.5 vuotta kun ko.viisua levyltä blokkailtiin ja muistelen kyllä vahvasti ,että F# ois aika viturallaan olevan kuuloinen ja G kohillaan.Sen muistan ihan varmaan ,että G:stä meidän silloinen orkka sitä veti. Juu, levyllä onkin G mutta tuossa klipissa kuulostaa kyllä enemmän F#:ltä. Muistaakseni Coverdale perusteli Slip of the tonguen aikoihin muutosta G:stä A:han sillä, että hän pystyy jostain syystä laulamaan korkeammalta kuin ennen ja biisi on on A:sta vedettynä rätväkämmän oloinen. Makuasioita. Minusta orkkisversiossa kun ei ole mitään vikaa. | |
![]() 24.03.2009 23:12:04 | |
ukko idänmies: ..Minusta orkkisversiossa kun ei ole mitään vikaa. Niinkuin ei olekaan, täyttä rautaa! You know that I would be a liar | |
![]() 25.03.2009 08:59:24 | |
ukko idänmies: Juu, levyllä onkin G mutta tuossa klipissa kuulostaa kyllä enemmän F#:ltä. Ok. Muistaakseni Coverdale perusteli Slip of the tonguen aikoihin muutosta G:stä A:han sillä, että hän pystyy jostain syystä laulamaan korkeammalta kuin ennen ja biisi on on A:sta vedettynä rätväkämmän oloinen. Makuasioita. Minusta orkkisversiossa kun ei ole mitään vikaa. Ei minustakaan.Ready and willing on muutenkin mahtilevy.Eritoten kolahtaa Blindman ja Davidin tulkinta siinä. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" | |
![]() 25.03.2009 09:49:34 | |
Ei minustakaan.Ready and willing on muutenkin mahtilevy.Eritoten kolahtaa Blindman ja Davidin tulkinta siinä. Joo. Blindman on parhautta. Teki vaikutuksen "silloin joskus" herkässä iässä. Mulla oli samalla kasetilla (c120!!) tämä, Burn sekä BÖCin Tyranny and Mutation, siinäpä paketti. RAW-remasteri lähti eilen tilaukseen kera Come An' Get It-levyn... Ready and Willing taisi olla ainakin Suomessa suhteellisen suosittu levy. Raskaan rockin päästessä pannasta punkin hiipuessa, tämä kävi kaupaksi vanhojen Purple-fanien ohella myös muille. Ja Sliipparit tietysti oli ajan hengessä mukana ja plokkas "Hevi tappaa"-biisiin Sweet Talkerin riffin... Coverdale tosiaan väitti 80-luvun lopulla äänialansa "kehittyneen", joten nostetut sävellajit tulivat muka sitä kautta noissa kierrätyksissä. Itse en niistä uusista välitä, enkä ilmeisestä tavoitteesta tehdä miehestä David Coverversion Plant kera ajan kuumimpien kitarasankarien. Tai ainakin se Paul Rodgersin seurailu oli luontevampaa... "When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" Dave "Lonesome" Peverett | |
![]() 25.03.2009 11:27:28 | |
Lonesome: Joo. Blindman on parhautta. Teki vaikutuksen "silloin joskus" herkässä iässä. Mulla oli samalla kasetilla (c120!!) tämä, Burn sekä BÖCin Tyranny and Mutation, siinäpä paketti. RAW-remasteri lähti eilen tilaukseen kera Come An' Get It-levyn... Mulla on jo Come and get it -remasteri ,mutta RAW vain "normiversiona".Itse asiassa eka kosketus Whitesnakeen oli Come and get it.Kaverin kanssa sitten hihiteltiin Davidin huohotuksille joidenkin biisien lopussa :-) Edelleenkin don't break my heart again saa ns.kylmät väreet kulkemaan.Kuten moni muukin Snake-biisi. Ready and Willing taisi olla ainakin Suomessa suhteellisen suosittu levy. Raskaan rockin päästessä pannasta punkin hiipuessa, tämä kävi kaupaksi vanhojen Purple-fanien ohella myös muille. Ja Sliipparit tietysti oli ajan hengessä mukana ja plokkas "Hevi tappaa"-biisiin Sweet Talkerin riffin... Saattaa olla.Muistelen itse ,että Come and get it olisi vasta ns.räjäyttänyt potin ,mutta voin olla väärässä. Coverdale tosiaan väitti 80-luvun lopulla äänialansa "kehittyneen", joten nostetut sävellajit tulivat muka sitä kautta noissa kierrätyksissä. Itse en niistä uusista välitä, enkä ilmeisestä tavoitteesta tehdä miehestä David Coverversion Plant kera ajan kuumimpien kitarasankarien. Tai ainakin se Paul Rodgersin seurailu oli luontevampaa... Mulle tuli vaan tossa mieleen ,että oisko ne sävellajit vieläkin niitä korkeampia joihin ei sitten nykyinen äänen kondis anna mahiksia? "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" | |
![]() 25.03.2009 11:50:50 | |
PsychedelicWarlord: Mulla on jo Come and get it -remasteri ,mutta RAW vain "normiversiona".Itse asiassa eka kosketus Whitesnakeen oli Come and get it.Kaverin kanssa sitten hihiteltiin Davidin huohotuksille joidenkin biisien lopussa :-) Olihan se koskettavaa muutenkin, kun David avautui naisenkaato-ongelmistaan. :) Muistelen itse ,että Come and get it olisi vasta ns.räjäyttänyt potin ,mutta voin olla väärässä. Varmasti näin. Ja Saints & Sinners kiertueen aikaan olivat jo iso Jäähalliin valmis nimi. Vaan silloin raskas rock kelpasi jo muutenkin paremmin... Pitäis nuo kaikki remasterit hommata, vaan täytyi aloittaa taloudellisista syistä noista mitä ei cd-muodossa ole olleskaan. Ne "alkuperäiset" cd-painokset on kyllä aika onnettomia & ponnettomia... "When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" Dave "Lonesome" Peverett | |
![]() 25.03.2009 12:47:02 | |
Lonesome: Olihan se koskettavaa muutenkin, kun David avautui naisenkaato-ongelmistaan. :) Joo varsinkin murrosikäisille kolleille :-D Varmasti näin. Ja Saints & Sinners kiertueen aikaan olivat jo iso Jäähalliin valmis nimi. Vaan silloin raskas rock kelpasi jo muutenkin paremmin... Juu.Ja silloinhan oli muistaakseni toinenkin DP-johdannainen eli Rainbow suosionsa huipulla Suomessa: Difficult to cure ja Straight between the eyes. Taisi olla sen 80-luvun heavy-boomin alkua Suomessa tuo. Pitäis nuo kaikki remasterit hommata, vaan täytyi aloittaa taloudellisista syistä noista mitä ei cd-muodossa ole olleskaan. Ne "alkuperäiset" cd-painokset on kyllä aika onnettomia & ponnettomia... Itekin hommailin noita remastereita vasta kun hinta tipahti mid-price-luokkaan.Ekat cd-versiot on kyllä aika onnettomia minustakin. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" | |
![]() 25.03.2009 13:08:45 | |
Aihetta sivuten, kun paljon on puhuttu Davidin äänen nykykunnosta, niin tässä toisen suosikkini ja Purple-veijarin näytettä muutaman vuoden takaa Argentiinalaisen Rata Blancan kera: http://www.youtube.com/watch?v=yxKShm2Ty4w Glenin nykyinen soolotuotantokin on täyttä asiaa. Mutta tämä vähän näin niinkun offtopic, vai miten sitä sanotaan. | |
![]() 25.03.2009 15:01:22 | |
ukko idänmies: Aihetta sivuten, kun paljon on puhuttu Davidin äänen nykykunnosta, niin tässä toisen suosikkini ja Purple-veijarin näytettä muutaman vuoden takaa Argentiinalaisen Rata Blancan kera: http://www.youtube.com/watch?v=yxKShm2Ty4w Glenin nykyinen soolotuotantokin on täyttä asiaa. Mutta tämä vähän näin niinkun offtopic, vai miten sitä sanotaan. Glenn rulettaa.. Mahtavaa menoa viime vuonna Tavastialla. Ihme meininki Suomessa, kun Tavastia on puolillaan Glenn Hughesin ollessa lauteilla. Jotkut ei vaan tajuu... =) Keep practising | |
![]() 25.03.2009 15:09:07 | |
PsychedelicWarlord: Ja silloinhan oli muistaakseni toinenkin DP-johdannainen eli Rainbow suosionsa huipulla Suomessa: Difficult to cure ja Straight between the eyes. Taisi olla sen 80-luvun heavy-boomin alkua Suomessa tuo. Itse olen sitä ikäpolvea että 7/8-kööt lukujen vaihde meni GeneVincentAndTheBlueCaps-jutuissa, ja siten eka hankittu WS-lätty oli Saints And Sinners ja eka nähty jäähallikeikka Rainbown veto Straight Between The Eyes rundilla. Mutta kyllä se 80-luvun heavy buumi tais teineillä alkaa Van Halenista, AC/DC:stä ja Iron Maidenista, jos en ihan väärin muista. | |
![]() 25.03.2009 15:23:14 (muokattu 25.03.2009 15:27:04) | |
Mutta kyllä se 80-luvun heavy buumi tais teineillä alkaa Van Halenista, AC/DC:stä ja Iron Maidenista, jos en ihan väärin muista. Silloisena teininä muistan että omissa piireissä juurikin mainitut Whitesnake, Rainbow, AC/DC ja Iron Maiden olivat suosittuja. Oman luokan tytöille jostain syystä kolisivat Ozzy Osbourne ja Ian Gillan. Ja ettei menisi ihan OT:ksi, niin itsekin pidän noita Marsden/Moody/Murray -ajan Whitesnake -kiekkoja aika kurkoina. Etenkin juuri Come An Get It ja Saints An Sinners. | |
![]() 25.03.2009 15:40:26 | |
rheinone: Itse olen sitä ikäpolvea että 7/8-kööt lukujen vaihde meni GeneVincentAndTheBlueCaps-jutuissa, ja siten eka hankittu WS-lätty oli Saints And Sinners ja eka nähty jäähallikeikka Rainbown veto Straight Between The Eyes rundilla. Mutta kyllä se 80-luvun heavy buumi tais teineillä alkaa Van Halenista, AC/DC:stä ja Iron Maidenista, jos en ihan väärin muista. mä muistelen, että Van Halen räjäytti vasta 1984-lätyn myötä potin, mutta meidän luokan kundit diggas Maidernia, Priestiä ja AC/DC:tä sillon ku oltiin 7. luokalla. Siis oon -69 vuosikertaa. Eli kyllä jo esim. Powerslave-rundilla oli Jäähalli täynnä, ja Dion ekat rundit kävi jäähallissa. * Paskaa - > Ei-vielä-hiottu-timantti
* Ei osaa laulaa -> Potentiaalinen tulkitsija
* Epävireinen - > Ongelma monitoroinnissa
* Ei svengaa pätkääkään -> Erilaiset musiikilliset arvot
* Huono saundi -> Tavanomaisesta poikkeava | |
![]() 25.03.2009 15:41:17 (muokattu 25.03.2009 15:43:19) | |
rheinone: Itse olen sitä ikäpolvea että 7/8-kööt lukujen vaihde meni GeneVincentAndTheBlueCaps-jutuissa, ja siten eka hankittu WS-lätty oli Saints And Sinners ja eka nähty jäähallikeikka Rainbown veto Straight Between The Eyes rundilla. Mutta kyllä se 80-luvun heavy buumi tais teineillä alkaa Van Halenista, AC/DC:stä ja Iron Maidenista, jos en ihan väärin muista. Joo bändejähän oli siis toki muitakin ,mutta tuona aikana tais alkaa se 80-luvun heavyboomi joka sitten "kilpistyi" 90-luvun alkupuolella jonniin verran.Tämä näin karkeana ja yleistävänä analyysina. Itse asiasta: Minusta varsin mainio elementti tuossa klassisessa Whitesnake-kokoonpanossa on myöskin Marsden/Moody parivaljakon maukas tuplakitarointi.Tätähän ei sitten muistaakseni myöhemmin enää juurikaan kuultu myöhempien Snake-kitaristien toimesta. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)