Aihe: Tuplasaundit
1
Zeri-
23.02.2004 17:38:17
Nii että tietääkös joku viisas ihminen miten tollanen "ei-kaikuva" saundi saadaan bassarista vai miksataanko se vaa jälkeenpäin, Esim. Noissa Children of bodomin piiseissä käytetään tätä ?
Viceroy
23.02.2004 19:33:42

Nyt en kyllä luultavasti tajunnut kysymystä, mutta ainakin bassarin ruuveja löysäämällä saat kalvoon sellaisen Metallica-Bodom-soundin. Eli läps läps. Tanakka ja "märkä" soundi...
Ja suo mulle hauta pohjassa meren, kun vanhuuden peikko mun hyytävi veren!
jms
23.02.2004 20:01:05
ostakaa kunnon kalvot ja opetelkaa virittämään se basari...
omasta mielestä just basari on vaikein virittää jos ei käytä paljoa demppia...
Mitä enemmän tavaraa rummun sisällä sitä vähemmän volymiä mutta eihän se periaattessa haittaa ku ainahan sitä vai mikittää (tai aina mikitetään)
"i´ve started to hate my own creation, now i know how god feels" - Homer Simpson
WyW
23.02.2004 20:06:01

Evans EQ2.
Pööp.
Viceroy
23.02.2004 20:50:25

Miksköhän mulla ei toimi? Olen kyllä kuullu ennenkin nurinaa noista 20" bassareista... Miten sen etukalvon kanssa?

Sitten on vielä, että jos saa hyvän soundin, häviää se ääni jonnekin - paineet jää puuttumaan. Sitten joutuu polkemaan ihan hullulla voimalla ja tatsi kärsii. Eikä ne nuijat ainakaan pomppaa yhtään siitä kalvolta...

Ihan perusjuttu, mutta ikuna en ole saanut toimimaan. Mitenkään.

Mulla on nykyisen settini kanssa samanlainen ongelma. Vanhan tuplasetin 22-tuumaisista sai hirmuisen läpseen, kun vaihdoin kalvoiksi Remon Powerstroket. En ole vain löytänyt 20-tuumaisena kyseistä hevikalvoa...

Parhaimmillaan tuntui munissa, kun soitti.
Ja suo mulle hauta pohjassa meren, kun vanhuuden peikko mun hyytävi veren!
-Reaper-
23.02.2004 21:11:43
En ole vain löytänyt 20-tuumaisena kyseistä hevikalvoa...

Thomannilta ainakin saa 20" Powerstrokeja..
Rock´N´Roll!!
Zeri-
23.02.2004 22:20:15
Nyt en kyllä luultavasti tajunnut kysymystä, mutta ainakin bassarin ruuveja löysäämällä saat kalvoon sellaisen Metallica-Bodom-soundin. Eli läps läps. Tanakka ja "märkä" soundi...

Juu eli juuri tota tarkotin :)
Paas
23.02.2004 22:25:51
Ne basari(rumpusoundit yleensäkin) soundit mitä levyltä kuulee saattaa monesti johtaa pahasti harhaan. Harvemmilla heavylevyillä nykyään kuulee pelkkää luonnollista basarisoundia. Monesti on sekoitettu mukaan myös samplesoundia tai muuten muokattu sitä soundia jotta saataisi se haluttu soundi.
The Mullet: Hairstyle of the Gods
helma29
24.02.2004 18:24:56

Nauhoitushommeleissa "läps-soundin" saa melko helposti. Tosiaankin ruuvataan kalvot helevetin löysälle, jos tatsi kärsii, kiristellään pedaalin jousia.

Nauhoitus eq:sta 50 hertsiä alapääksi ja napse sitten etsitään sitten keskialueesta ylöspäin. Kuitenkin pyritään jättämään ne 50-160 hertsin alue vapaaksi, ettei sitten olla muiden soittimien kanssa samoilla taajuuksilla.

/Helma
Drummer666
24.02.2004 23:10:19
noi Remo PinStripe Ebony kalvot sopia, basareihin tosa tilantees, sitä ei tiä sopiiko kukkarolle...Ja huopa puoli pedaaleista niin tulee kunnon lötährykset, maku asia tietenkin, kummasta tykkää huopa pään vai muovi pään saudista.... huopasella ainakin olis vähä pehmeempi........

Ja kyllähän se esim nyt sitte basarin saundi aina vähä
muuttuu kun nauhotetaan, saahan kaikki säädettyä mikseristä tietty mutta.... äh antaa olla, nää on jo selitetty paremmin niiltä kellä on enemmän kokemusta...
"kyllä vain, minulla on enään vain muutama hassu triljoona, horjun tuhon partaalla." -Roope Ankka
lkx
24.02.2004 23:28:24

Omassa bassarissa (20") on powerstroke 3 ja löysät kalvot. Fyllinkiä ainoastaan pieni suikale vaahtomuovia, joka yltyy kalvosta kalvoon. ICn nuijat on muoviset ja ne läpsyy mukavasti, kun on evansin "kankainen" lätkä siinä lyötikalvossa.

Studiossa kun oltiin, niin semmosen Bodomisoundin saa triggerillä... Vähän lisättiin samanmoista efektiä omalle tulevalle levylle.
There is no spoon...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)