funkylord 03.04.2008 21:17:24 | |
---|
Voi olla, mutta kyllä minä ainakin haluaisin tietää, jos Tower of Power tulee Suomeen. Siis, Tower of Power esiintyy Pori Jazzeilla. Yhtye oli buukattu jo viime vuodeksi, mutta koko Euroopan kiertuuen peruttua myös Porissa joutui tyytymään Brand New Heaviesiin. Tänä vuonna onkin otettu vahinko takaisin ja yhtye esiintyy niin 18.7. LP43!-teltassa kuin 19.7. Kirjurinluodolla. Auauauau! Nyt työlista syyniin. Tämä pitää nähdä. Mitä mahtaa maksaa telttakeikka? Elämä maistuu, kun noudattaa kahta sääntöä:
1. Älä ota paineita pienistä asioista
2. Kaikki asiat ovat pieniä asioita |
gandar 04.04.2008 10:11:19 (muokattu 04.04.2008 10:11:54) | |
---|
Ceci n'est pas une signature |
Joronjalka 08.04.2008 20:47:00 | |
---|
Vähän minua kyrsii kun tuo teltta on k-18. Ei tässä kaukana olla siitä iästä, mutta kaipa ne aika tarkasti siellä kysyy papereita, vai? Tower of Power on ollut jo pitkään ehdoton ykkösbändini. Erityisesti rumpalina diggaan Garibaldin soitosta aivan tajuttomasti. Imatralla olin 2006 katsomassa bändiä ja jumankekka ne vetää livenä mieletöntö settiä. Pääsinpäs myös juttelemaan DG:n kanssa keikan jälkeen. :) Funk! |
gandar 08.04.2008 22:45:04 | |
---|
Enpä muista että kertaakaan olisi papereita kysytty, mutta onhan siinä tietenkin se riski olemassa. Onneksi ToP esiintyy Kirjurinluodollakin. Ja Imatralla 2006 olin minäkin. Edelleen paras näkemäni keikka ikinä. Ceci n'est pas une signature |
Joronjalka 09.05.2008 10:53:29 | |
---|
Siinä vaan on se, että se telttakeikka on halvempi, ja siellä näkee bändiä paremmin kuin isolla areenalla. Pitää nyt miettiä mitä tässä tekisi. Funk! |
south_of_heaven 13.05.2008 02:21:37 | |
---|
Hyvä yhtye- ja eräätkin rumpukompit ja fillit ovat erittäin motivoivia. Back to Oakland -nimistä levyä olen kuunnellut, täytyisi todellakin kuulla enemmän. Guitars are like assholes; Everybody has one. |
funkylord 06.06.2008 00:59:06 | |
---|
Jokohan lie menny liput sinne keikalle? Elämä maistuu, kun noudattaa kahta sääntöä:
1. Älä ota paineita pienistä asioista
2. Kaikki asiat ovat pieniä asioita |
Kuorsuri 11.06.2008 15:11:15 | |
---|
Rumpumaikan lempibändi. On melkein minunkin! Garibaldin kirjasta paiskas mulle monisteen käteen, jossa on TOPin klassisia komppeja. Kyllä ne on funk! Juuri opettelen Oakland Strokea, joka ei kyllä lukeudu niihin maailman helpoimpiin. Kiva jos sen nyt tänä kesänä saisi... Ebony Jam menee jo. Mahtavaa musaa. Radio ja puusteri saundit luo! |
Eddy 14.06.2008 17:31:03 | |
---|
Tais olla 90- luvun alkupuolta, kun kävin kaivohuoneella tsekkaamassa. Oiskohan aika ottaa uusiksi? Koskettelen soittimia... |
sub zero 14.06.2008 17:34:16 (muokattu 15.06.2008 13:20:30) | |
---|
onko tällä nykyisellä kokoonpanolla hirveesti tekemistä noiden levyjen east bay grease, tower of power ja urban renewal kanssa, joita olen kuunnellut? oli aika euforinen kokemus kuunnella eilen taas vaihteeks noita "this time is real" ja "clever girl" biisejä, sen verran positiivista ja täydellisesti soitettua musaa outoa muuten, että ainakin free record shopissa ja digeliuksessa TOP:n levyjä myytiin/myydään jazz-osastolla. huile alimentaire et la nudité est la paix mondiale |
Cooper_Alice 23.03.2009 21:16:48 | |
---|
Huom! Olet kirjoittamassa yli 282 päivää vanhaan ketjuun!
Eli aika taas nostaa keskustelua. Itse löysin bändin puolisen vuotta sitten, ja tällä hetkellä löytyy levyt Tower of Power ja drop it in the slot. Spotifystä olen kuunnellut myös ain't nothing stopping us now (jotain tuonne päin) ja tämäkin levy pitää ostaa. Täytyy sanoa, että bändin musiikki iskee kovin. Francis Rocco Prestian täydellisyyttä hipovat bassojutut (ei slap-bassoa funkissa, harvinaista, ja toimii todella hyvin), torvisektiot yms, toimii! Uutta suomen keikkaa tässä odotellessa, bändi näyttää kiertävän aktiivisesti. Kysymys ihmisille jotka ovat bändin livenä todistaneet... Osaako ne vielä? Vai onko vanhuus vienyt grooven mennessään? I make a better rock revolution alone with my dick! - Eugene Hütz |
Eero Laine 24.03.2009 11:49:22 (muokattu 24.03.2009 11:49:34) | |
---|
(ei slap-bassoa funkissa, harvinaista, ja toimii todella hyvin) Jos nyt olen oikein käsittänyt niin ei se mitenkään harvinaista ole, ainakaan pre-Flea -aikana. |
Finnomenon 24.03.2009 21:50:12 | |
---|
Kysymys ihmisille jotka ovat bändin livenä todistaneet... Osaako ne vielä? Vai onko vanhuus vienyt grooven mennessään? Osaa ne! Ne ukot vanhenee kuin viini, toisin kuin nää suomirokkarit, jotka vanhenee kuin maito... :) Ja sun pitää nähdä kun "Doc" Kupka joraa... Nimim. "Nähnyt TOP:in Imatralla ja Porissa" "Soul to music, music to soul" |
Finnomenon 24.03.2009 21:53:32 | |
---|
Eero Laine: Jos nyt olen oikein käsittänyt niin ei se mitenkään harvinaista ole, ainakaan pre-Flea -aikana. Miten niin pre-Flea? Sä saat sen kuulostamaan, että Flea on ollu se käänteentekevä hahmo tossa asiassa. Tsekkaa Louis Johnson netin syövereistä. Yksi parhaimpia... "Soul to music, music to soul" |
Cooper_Alice 24.03.2009 22:25:20 | |
---|
Eero Laine: Jos nyt olen oikein käsittänyt niin ei se mitenkään harvinaista ole, ainakaan pre-Flea -aikana. Tossa oli aikasemminkin näköjään tullu aikaisemmin jo kommenttia, eli Flea jotenkin käänteentekevä? No itse asiaan, joo ei se silleen harvinaista ole (siis funk ilman slap-bassoa) mutta se, että ainakaan itse en ole kuullut kertaakaan, että Francis Rocco Prestia olisi heittänyt edes yhden slap-bass fillin, niin on outoa. Ja muutenkin herran sormi-funk työskentely toimii todella hyvin! Ja live-työskentelystäkin tuli kommentti, no toivottavasti TOP tulee taas suomeen tässä, olisi hienoa todistaa näin legendaarinen funk-bändi livenä. I make a better rock revolution alone with my dick! - Eugene Hütz |
Finnomenon: Miten niin pre-Flea? Sä saat sen kuulostamaan, että Flea on ollu se käänteentekevä hahmo tossa asiassa. Tsekkaa Louis Johnson netin syövereistä. Yksi parhaimpia... On toki, en kiistä. Mutta RHCP on vaikuttanut markkinavoimien käsitykseen funkista niin paljon että slapista on funkkontekstissa tullut enemmän sääntö kuin poikkeus. Tai näin musta usein tuntuu, silkkaa spekulointiahan tää on. Sekä Louis Johnson että Stanley Clarke lienevät vaikuttaneet slapin yleistymiseen, ja Larry Graham oli varmaan se originaali. |
Rejoy 29.03.2009 19:00:07 | |
---|
Kysymys ihmisille jotka ovat bändin livenä todistaneet... Osaako ne vielä? Vai onko vanhuus vienyt grooven mennessään? Todella osaavat! Viime kesänä oli Porissa bändillä paras keikka mitä olen ikinä nähnyt! 3 kertaa vuosien aikana ennen sitä on tullut keikalla käytyä. |
Rejoy 29.03.2009 19:01:24 | |
---|
Finnomenon: Miten niin pre-Flea? Sä saat sen kuulostamaan, että Flea on ollu se käänteentekevä hahmo tossa asiassa. Tsekkaa Louis Johnson netin syövereistä. Yksi parhaimpia... Ja Louis Johnson muka käänteentekevä? Ihan yhtä vähän kun Fleakin! Ainoa käänteentekevä soittaja slap bassossa on tämä mies! http://www.youtube.com/watch?v=_pbhxB7cGbw&feature=related |
uusikaveri 30.03.2009 12:33:55 | |
---|
Olipa hieno klippi Larrysta. Löysin jatkopätkän samasta sessiosta. http://www.youtube.com/watch?v=a3KNKM5txxc Mutta tyypilliseen tapaani minun on taas vähän vastustettava yleistä mielipidettä, sillä vaikka Larry on slick 'n' flashy, niin minusta Graham Centralin funkit on aika köykäistä tavaraa, ehkä johtuen siitä, että Larry suoltaa nuotteja niin maan paljon, ettei aksentteihin oikein keskitytä. Seuraava kaveri onkin enemmän 'less is more'-koulukunnan kasvatti. http://www.youtube.com/watch?v=OoZtJwTv4uc |
Cooper_Alice 30.03.2009 19:18:39 | |
---|
Bootsy - less is more - näkyy ehkä eniten pojun vaatetuksessa :) Itsekin kyllä pidän enemmän tuommoisesta kevyemmästä sormilla soittamisesta, kun sellaisesta järjettömästä slap-pop-egon paisuttelusta. Ikävä juttu vain on, että perus sorminäppäily jää helpommin muiden soittimien varjoon, kun slappaaminen taas puskee helpommin läpi. Ainiin, tower of power, no Francis Rocco Prestia soittaa myös hienolla ottellaa, reilusti enemmän nuotteja kuin Bootsy Collinsilla, mutta se sopii kyllä hyvin TOP:in yleissoundiin. I make a better rock revolution alone with my dick! - Eugene Hütz |