Aihe: Viime keikka.
1 2 3 4 559 60 61 62 63122 123 124 125 126
Tankero
22.03.2009 04:09:45 (muokattu 22.03.2009 04:13:32)
Qsine: 60-vuotiskekkerit, Vihti. Hanuristi oli meistä kauiten liikekannalla, lähti poimimaan autolla meitä kollegoja n. klo 13, kotona hän lie näillä main, hiukan ennen neljää. Täydet viisi settiä, ehkä hiukan enemmänkin. 150e per naama, päätettiin, että hilataan pikkuhiljaa lähemmäs kahtasataa, etenkin tämäntyyppisten keikkojen ollessa kyseessä.

Loppuillasta pakolliset karaoke-sukulaiset, tavanmukaiset vittuilut, hiukan hassu suku, vakiotilaajiamme. Ei tässä mitään, kun kukin meistä tiesi suurin piirtein, mitä odottaa. Kovaäänistä, muttei ilkeää agraariporukkaa. Päivänsankari teki hienosti, kun heti kättelyssä hääsi kovaäänisesti soitinten kimppuun äityneet lapsenlapset notta perkele! Eräs Ingvar Carlssonin oloinen harmajapää oli vähällä alkaa tirehtöröimään, milloin soitetaan ja mitä, mutta seestyi/humaltui loppuillasta. Tai sitten vaistosi meissä jotain sydämistyneisyyttä. Poliisitkin kävivät pihalla, mutta leppoisista olemuksista päätellen mitään vakavaa ei ollut käynnissä, taisivat vain tehdä jonkinlaisen rutiini-checkin, mikä toki kannattaa aina, kun yli kaksi vihtiläistä on kokoontunut jonnekin.

Jahah, näyttää alkoholihomma olevan sattuneesta syystä menossa taas tuohon etelänaapurin liemiin. No, mikäs siinä. Veikkaisin, että jossain vaiheessa saadaan taas muutaman vuoden mittainen pirtuntarjoamiskausi juhlatilaisuuksiin... vai onko jossain päin havaittavissa jo?

Puoli kahteen täytyi soittaa, tietenkin oli sovittu sekin etukätn. Ei kukaan pakota näitä extrasettejä tekemään. Viime keikkamme oli puolisen vuotta sitten. Tämä pirun raskas keikka toimi meistä jokaiselle tärkeänä, arjen rikkovana humppaterapiana, jossa tauoilla ei tarvinnut ääneen sanoa, miten mukavaa meillä oikeastaan on soitella yhdessä keltaista ohjelmistoamme. Pohdittiin lavan takana yhdessä mm. sitä, että onkohan joku säveltänyt kappaletta nimeltä "Käkivaltavalssi" tai "Väkivalssi", tai sitten "Analin pihlaja"?

Ja tehkääpä joku muuten Josef, Josefin sanat uusiksi niin, että viisu kertoo Josef Fritzlistä. "Oi Josef, Josef, muistatko kun suljit..." Tai no, ei tuossa vielä mitään, mutta esittäkääpä!

Mitä kummaa tuossa on, jos viis settiä soititta puoli kahteen.
Humppajyrä
Qsine
22.03.2009 11:31:18 (muokattu 22.03.2009 14:04:47)

Pakko mainita em. keikasta myös tämän universumin kaikkien aikojen säälittävin, pateettisin, lyhyen varoitusajan ja kello yhden I Feel Good, esittäjinä meikäläinen kiipparilla + rumpali. Treenaamatta toki. Helv! Seuraavat viikot saa olla kuset housussa, kun saa pelätä, että jonkun paikallaolijan napanneen perseilyperformanssini jollekin formaatille, lähettääkseen sen YouTubeen.

Eka kerta, eikä varmaan koskaan enää. Aiemmista seteistä oli jäänyt mukava, omnipotentti fiilis, mutta sitten: tempo, terssien+septimien tididididididi:t, vasuripasso, kosketinsoittimen split point... kaikki mätti ja tahmasi! Matkan varrella tuli tietenkin se "ai niin, tässä olivat ne ti,ti,ti,ti,ti! -iskutkin!" -muistuma, ja rumpalille varmaan myös - jälkijunassa tietty. Soundina oli Korg T3 vm.-91:n kaksi Elektroniikkapianoa päälletysten, mikä aiheutti polyfonian riittämättömyyden eräissä kohdissa: viien äänen asemesta tulikin kaksi!

Ja se sävellajinperkele: ensin möristiin, ja viimeisellä kertsillä mentiin tietenkin oktaania ylemmäs rääkymään, jo puolivitukseltaan. Sanoja en tietenkään muistanut kunnolla, tuloksena sorsakoski/kansa -akselin englantihakuista yninää potenssiin sata.

TÄMÄ oli nyt sitä yleisön palvelua paskimmillaan. Paskuus sai la 21.3.09 Vihdissä uudet äärirajat. Kiitos, jos saan tilittää tämän tänne. Jouduin kuoleman jälkeen sitten ylä- tai alakertaan, aivan sama, kunhan en joudu samaan paikkaan kuin pappa Brown: häpeäisin kivekset pusseistani koko ikuisen loppuelämäni.
"Ensi kuun alussa minä lähden Puolaan, ja jään sinne, siksi aikaa kun asiat sitä vaativat".
mack the knife
22.03.2009 13:08:22
Huh huh. Tuohon ei voi sanoa kyllä enää mitään. Kerrankin rehellistä kerrontaa kun joku menee päin vittuakin aina välillä eikä joka ikinen keikka ole maailman paras. Kun kuopiolainen pariskuntakin tuli kehumaan.
COVS n:o 1.
walttoni
22.03.2009 17:31:23
Olipa erikoinen paikka Oloksella ravintola Janos. Pieni kapakka, vähän jopa yli-innokasta yleisöä. 3 reilun puolen tunnin settiä kahtena iltana. Hyvät tarjoilut kaikinpuolin ja majoitus lomaosakkeessa. Tuommosia vois tehdä jopa useammin.
COVS2.
kuunsirppi
24.03.2009 21:39:05
Uus aluevallotus tehty! Olin äsken ystävättäreni kanssa eräässä meidän paikkakunnan kirkoista ja vedettiin kahdestaan seurakuntalaisille Jumalan hoidossa -ilta. Minä lauloin ja kerroin aina laulujen alussa jotain lauluista ja mitä ne mulle merkitsee. Ystävättäreni sitten kertoi jotain omia juttujaan, runoja ja jotain Raamatunpätkiä.

Mulla oli säestäjänä 11-vuotias tyttö, joka soitti niin hienosti, että moni aikuinen jää toiseks.

Eräs eläkkeellä oleva pappikin tuli sanoon mulle, että hän ei ole tiennyt, että sä laulamisen lisäks osaat ton Sanan julistamisenkin. Mä sanoin, etten mäkään oo tienny ennen tätä ehtoota :o)

Olipahan taas vähän erilainen kokemus ja ihmiset tykkäs.
Sen lauluja laulat, kenen kädestä syöt
mack the knife
28.03.2009 04:51:11
humppahanuristi: Muuten ihan normaali tanssikeikka mutta rahallisen palkkion lisäksi jokainen sai vielä pullon 3 tähden jaloa juomaa.

Olisit vittuillu. Kolmonen on ihan perseestä ykköseen verrattuna.
COVS n:o 1.
isojussi
28.03.2009 08:43:03
mack the knife: Olisit vittuillu. Kolmonen on ihan perseestä ykköseen verrattuna.

Mä olen ymmärtänyt, että se olisi jopa etiukettivirhe tarjoata soittajalle muuta, kuin *:n
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
baron
28.03.2009 09:11:38

isojussi: Mä olen ymmärtänyt, että se olisi jopa etiukettivirhe tarjoata soittajalle muuta, kuin *:n

Mä ostin eilen mökille vähän täydennystä (pari kossua, pari rommia, pari (ehdottomasti) *jalua ja lisäksi vähän litkuja.
Tyttöystävä Alkon kassalla kysyi että riittääkö varmasti viikonlopuksi? Myyjä lohdutti että ei hätää, me ollaan vielä huomenna auki.
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Lyyki
28.03.2009 17:08:06
Eilen Porvoossa * kanssa kiva meininki. Yleisöä ei kauheesti mutta meininki ihan jees. Olipa kova tuuraaja basisti ja dr. Aadolfin kanssa homma toimi todella hyvin.
Welldrum
29.03.2009 00:18:25
Olipa kiva tuurauskeikka Kaarlessa, 40v. bileet. "Hold the Line, Chameleon, Watermelon Man, Money for nothing, Zeppeliiniä, Purplee, Wonderii, I will survaivii...ja nyt jo himassa !
Hyvä tarjoilu oli myös...
Se että olen paikalla ei tarkoita että olisin läsnä.
Tankero
29.03.2009 00:29:06
Welldrum: Olipa kiva tuurauskeikka Kaarlessa, 40v. bileet. "Hold the Line, Chameleon, Watermelon Man, Money for nothing, Zeppeliiniä, Purplee, Wonderii, I will survaivii...ja nyt jo himassa !
Hyvä tarjoilu oli myös...

Käsitinkö oikein, että olet kumirumparisti?
Humppajyrä
Welldrum
29.03.2009 00:46:07
Tankero: Käsitinkö oikein, että olet kumirumparisti?

Sekä että. Välillä pimee komppi ja joskus komppi pilalla.
Tänään meni hyvin kuitenkin. Helkatin hyvä äänentoisto oli liiderillä mukana eli basari oli tanakka ja yläpäät softin heleät ! Balanssit oli hyvät.
Pepe W. oli samassa kerroksessa alkuillasta vetämässä omaa settiä. Hyvältä kuulosti sekin.
Se että olen paikalla ei tarkoita että olisin läsnä.
baron
29.03.2009 01:07:12 (muokattu 29.03.2009 22:26:47)

Terveisiä keikalta:
1. Mä oon yleensä "leveillyt" tarjoiluista, mutta oon kyllä ollut rehellinen, niinkuin tälläkin kertaa. Ainoa mitä mä gluteenivammaisena pystyin syömään oli hernesoppa, tosin ranskalaisen kuohuviinin kanssa se kyllä meni ihan kivasti alas.
2. Meidän lämppärinä oli Menneisyyden vangit, jotka käytti mun PA-laitteita ja mun kiipparia. Ihan kivoja, niilla ei ollut mitään tarvetta leikkiä meille tähtiä vaan kohtelivat meitä ystävällisesti vertaisinaan ikäänkuin oltaisiin oltu samantasoisia kolleegoita!!!
3. Toisen kerran elämässäni lauloin keikalla. Taas sain valtaisan suosion. Mulla ei oo mitään kuvitelmia että muka osaisin mutta mitä sitten: Jos yleisö tykkää niin so what?
Itse asiassa mä keikkailen yleisön takia enkä niitten kateellisten itsestään epävarmojen muusikoiden takia, jotka omaa egoaan pönkittääkseen katsovat aiheelliseksi haukkua mut suohon yhtä ainutta mun keikkaa kuulematta.
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Veksi
29.03.2009 21:52:39
Kyllä kymenlaaksossa on mukavaa tanssiporukkaa!!
paice60
02.04.2009 01:28:55
Mukavaa kun oli sakkia oikein viimeisen päälle ja tuntuivat tykkäävän. Kolme settiä vedettiin eli jaettiin ilta kahden bändin voimin. Sama jatkuu huomenna ja ylihuomenna ja sunnuntaina. Nyt on vain kaksi täyttä iltaa. Ei pöllömpää.
Vittu näitä hommia vieläkin. COVS jäsen n:o 7.
tiina62
03.04.2009 13:57:11
Onneksi olkoon uusista aluevaltauksista Laulaja ja Baron!

Minullakin on uutta aluevaltausta tulossa, marraskuulle 2010 on jo buukattu yksi melko iso juhlakeikka, jossa vastaan vissiin vähän kaikesta juontamisineen ja kaikkineen paitsi musiikista. Bändi on kuulema jo myös valittu. Vielä kun keksisi, mitähän tuollaisesta kehtaa pyytää? Tilaajana on kuitenkin yhdistys, ei mikään suurta voittoa tuottava liikeyritys.
Aurinkua päivään ja kuuta yöhön!
KoskPaavo
03.04.2009 17:11:36
Minustakin oli tuossa kylällä puhuttu jossain yhteydessä että se on OIKEA soittaja, .. lopullinen läpimurto antaa odottaa itseään.
" Studiosus perpetuus"
Ukko
03.04.2009 18:46:02 (muokattu 03.04.2009 18:46:17)

KoskPaavo: Minustakin oli tuossa kylällä puhuttu jossain yhteydessä että se on OIKEA soittaja,.

Kuin kännissä sä olit kun annoit heti oikean vaikutelman ;)
COVS jäsen nro 6
poppamies
03.04.2009 21:06:05

KoskPaavo: Minustakin oli tuossa kylällä puhuttu jossain yhteydessä että se on OIKEA soittaja, .. lopullinen läpimurto antaa odottaa itseään.

Onko tuo määritelmä tehty näkö- vai kuulohavainnon pohjalta ?
G strings are for strippers!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)