Aihe: Ruokangas Unicorn
1 2 3
tilujätkä
01.03.2009 18:24:04
jra: Yksi olennainen juttu pinnan onnistumiselle on varmaankin (sopivien litkujen ja vakaan käden lisäksi) on se että maalaushommiin on oma huone, jonne ei pääse verstaan puolta siellä aina leijuvaa puu- ym. pölyä. Vaikka kuinka tuulettaisi ja imuroisi, niin puutyötiloissa on aina pientä puupölyä, joka sitten tehokkaasti imeytyy märkään lakkapintaan ja varmasti näkyy.

Jep. Meidän koululla missä olen noita kitaroita tehnyt on kyllä ihan maalaamiselle oma huone ja ilmastoitu kaappi jossa ruiskuttelut tapahtuu. Suurin ongelma tuppaa olemaan sen "lakkasumun" tarttuminen märkään pintaan vaikkapa toista puolta lakatessa. Jotenkin se sumu löytää tiensä sinne taakse ja tartuupi kiinni, ei tule hyvännäköistä. Ja kun laiskakin olen, suurempia hiontoja en ole viitsinyt tehdä.
mikkomfg
24.03.2009 17:21:33
Hannu A
24.03.2009 21:00:40

sattuu sitä näköjään vahinkoja ammattimiehillekin... Kaveri päästi ärräpäät ja lähti kotio rauhottumaan, pitää arvostaa kuitenkin että dokumentoi tuon pikkuerheen eikä salannut koko hommaa.
"Bassolinja on bassolla näppäilemällä soittaen aikaansaatava sarja ääniä, jonka voi soittaa tarvittessa toisenkin kerran samalla tavalla." -BASISTI JUMALAN ARMOSTA
Juniper
24.03.2009 21:20:16
kraaps: sattuu sitä näköjään vahinkoja ammattimiehillekin... Kaveri päästi ärräpäät ja lähti kotio rauhottumaan, pitää arvostaa kuitenkin että dokumentoi tuon pikkuerheen eikä salannut koko hommaa.

Ja ennenkaikkea miten tuollainen pikku moka korjataan.... Eikun kaikki uusiksi.
trih
25.03.2009 02:27:29
jra: Yksi olennainen juttu pinnan onnistumiselle on varmaankin (sopivien litkujen ja vakaan käden lisäksi) on se että maalaushommiin on oma huone, jonne ei pääse verstaan puolta siellä aina leijuvaa puu- ym. pölyä. Vaikka kuinka tuulettaisi ja imuroisi, niin puutyötiloissa on aina pientä puupölyä, joka sitten tehokkaasti imeytyy märkään lakkapintaan ja varmasti näkyy.

Jostain jenkkiautomaalarin jutusta muistan, että sen voi tehdä missä vaan jos on tarpeeksi puhdasta ja järkkäät alipaineen maalauskammioon. En tiedä mitä tarkoittaa mutta tällaisia joskus ihmettelin. Pölyt lähtee karkuun maalattavasta kohteesta.
Just.
Ketjukuula
25.03.2009 07:59:53 (muokattu 25.03.2009 08:00:49)
Kitaravirtuaali: Kiitos mielellään ylipainetta sinne maalauskammioon, muuten käy juuri päinvastainen efekti.

Kyllähän sinne tulee väkisin alipainetta jos on semmone imuri mikä vetää ne höyryt pois, niinkuin yleensä maalaamoissa.
E. olikin puhe tuosta pölyhommasta.
gemisti
25.03.2009 22:51:24
Kyllähän sinne tulee väkisin alipainetta jos on semmone imuri mikä vetää ne höyryt pois, niinkuin yleensä maalaamoissa.
E. olikin puhe tuosta pölyhommasta.

Kyllähän esim. automaalaamoissa on imu lattiassa, mutta kyllä siellä on ylipaine tarkoitus olla -> kaikki sisääntuleva ilma pumpataan suodattimen kautta koppiin, (vrt. alipaine, jolloin sisään imeytyy ilmaa milloin mistäkin raoista roskineen)
..ja öisin nukun.
jra
26.03.2009 01:51:14 (muokattu 26.03.2009 01:51:25)
gemisti: Kyllähän esim. automaalaamoissa on imu lattiassa, mutta kyllä siellä on ylipaine tarkoitus olla -> kaikki sisääntuleva ilma pumpataan suodattimen kautta koppiin, (vrt. alipaine, jolloin sisään imeytyy ilmaa milloin mistäkin raoista roskineen)

Vastaava juttu oli juuri Fifth Gearissa MB SLR McLarenin yhteydessä. Pirssi kootaan ja maalataan ylipaineistetuissa tiloissa ja työntekijöillä on Hugo Bossin haalarit joissa ei ole ollenkaan saumoja (naarmuttaisivat). Pitääkin tehdä tuollainen verstas kitara- ym. nikkarointeihin.
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
Mandarax
09.04.2009 17:13:04
Jaahans - viimestä viedään:

http://www.youtube.com/watch?v=X5sTDU0R-AI
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
tonicaster
11.04.2009 12:55:01
Näin niinkuin omakohtaisena loppukommenttina...

Ei kovinkaan kummoinen muodoiltaan, liikaa Paulia. vrt. esim vsop mikä poikkeaa straton muodoista paljonkin. Mutta jos Juha ite ja ostajat ovat tyytyväisiä niin miksi ei?

-mun mielipide-
näit on tehty ja teetetty, ja yks on onnistunu.
tilujätkä
11.04.2009 13:02:56
tonicaster: Näin niinkuin omakohtaisena loppukommenttina...

Ei kovinkaan kummoinen muodoiltaan, liikaa Paulia. vrt. esim vsop mikä poikkeaa straton muodoista paljonkin. Mutta jos Juha ite ja ostajat ovat tyytyväisiä niin miksi ei?

-mun mielipide-

Olen täysin samaa mieltä. Olin hieman pettynyt kun "uutta kitaraa" lähetään luomaan ja siitä tuleekin taas yksi les paul johdannainen. Kyllähän se hieno kitara on ja varmasti hyvin soi, mutta mitään uusia juttuja ei tullut mitä olisin odottanut.
JPHe
11.04.2009 17:28:18
tilujätkä: Olen täysin samaa mieltä. Olin hieman pettynyt kun "uutta kitaraa" lähetään luomaan ja siitä tuleekin taas yksi les paul johdannainen. Kyllähän se hieno kitara on ja varmasti hyvin soi, mutta mitään uusia juttuja ei tullut mitä olisin odottanut.

Siinähän tehtiin ruokangas versio les paulista, jollainen saatiinkin aikaiseksi. Ja sointi- ja rakenneratkaisuissa onkin paljon uutta ja parannusta....

Les Paul on vain jo muutoin niin hyvä, ettei sitä ulkoisesti hirvesti voi parantaa....tai sitten olisi pitänyt lähtökohta olla toinen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)