JoeHans 17.02.2009 17:10:51 | |
---|
Moi! Jelpatkaahan vähän uuden äänikortin kans, kun ensimmäistä kertaa tämmösen "oikean" äänipiirin kans työskentelen. Mulla on kaks pientä onkelmaa ilmenny so far. 1. Kortin oma midi-ajuri ei toista midiä ja tuo Microsoft midi device kuulostaa ihan hirveältä. Käytössä uusimmat M-audion tarjoamat ajurit. 2. Miten saan äänen kuulumaan inputeista ilman studiosoftaa ja monitoirintia? Soitan yleensä kitaraa Boss gt-6 kautta kytkettynä tietokoneeseen ja nyt en saa kuulumaan pihaustakaan ilman nauhotusohjelmaa + monitoroinnin kytkemistä. Kiitokset etukäteen! "It's not about win or lose, it's about how drunk you get!" |
Kemppilä 18.02.2009 22:19:19 | |
---|
Totaa. Tossa kortissa ei tainnu olla itessään mitään midi-synaa. Eli joudut jollain softalla käyttämään tai sit microsoftin soundeilla. Sieltä m-audion mikseristä pitäis pystyä reitittämään sisääntulot suoraan ulostuloihin. Pitkään aikaan en oo tota korttia käyttäny kun oon nykyään läppäri, mutta jotain tommosta muisteleisin että siinä oli. "Jos olet kävelyllä ja aivot putoavat päästä, niin emme löydä tietä kotiin, sillä emme enää pysty ajattelemaan selvästi." Rokkia |
Chade Fallstar 19.02.2009 00:04:09 | |
---|
Mulla on kyseinen kortti. Oon kyllä ite aina käyttäny jotain ohjelmistoa kun olen soitellut sen läpi. Mut veikkaisin että jos sulla on kitara kytkettynä esim input 3 tai 4 niin määrität sille ulostulon Patchbay/router osastosta. Jos sulla on kuuntelu kytketty ulostuloon H/W out 1/2 niin siihen ruksi kohtaan HW in 3/4. Kieltämättä tuo M-audion control panel ei oo mitenkään maailman selkeimmin toteutettu. You are everything a man should be: you're young, stupid, and... mean! |
JoeHans 19.02.2009 10:06:23 | |
---|
Kiitokset neuvoista! Tuon inputin sain kuulumaan niinkin yksinkertasesti, kun reititin 1/2 outputin mikseriin. "sw rtn" sijasta. Mites tuon midisyntsan kans sitten? Windows kyllä tarjoaa "DELTA 1010LT MIDI" -laitetta midin toistoon, mutta ääntä sillä ei saa aikaseksi. Onko tuohon mahdollista ladata jotain softaa sitten, joka toistaisi vakiona midiä mukavamman kuulosesti mitä tuo microsoft device? Esim. Guitar Pro:ssa ja Powertab Editorissa olis mukava saada edes aavistuksen parempaa soundia. Vanha SB livekin sentään suoriutu moisesta kohtalaisesti. "It's not about win or lose, it's about how drunk you get!" |
JoeHans 24.03.2009 11:28:37 | |
---|
Tämmöinen kysymys heräsi, että onko äänikortin omista mikkietuasteista mahollista leikata signaalia todella pieneksi? En tiedä onko todellakin vain osaamisen puute, mutta kun jokusen aikaa sitten kävin reeniksellä nauhottelemassa kitaroita narulle, niin ei onnistunut leikata signaalia sen vertaa, että olis kunnolla volaa vahvistimesta pystyny aukasemaan. Tuossa softamikserissähän on äänentasosäätimet, mutta studiosoftan monitoroinnissa pukkasi silti piikkiä, vaikka mikseristä leikkasi. Input asetuksista olen löytänyt vain kolme vaihtoehtoa: +4dB, con, -10dB. Käyttöohjeista ei hirveästi ole ollut apua. Tarttenko erillisen mikkietuasteen kovempaa mölyä varten, vai onko tässä nyt kyse ennemminki osaamisen puutteesta? "It's not about win or lose, it's about how drunk you get!" |
Käyttöohjeista ei hirveästi ole ollut apua. Tarttenko erillisen mikkietuasteen kovempaa mölyä varten, vai onko tässä nyt kyse ennemminki osaamisen puutteesta? On siitä käyttöohjeesta senverran apua, että sieltä löytyy miten pitää kortilla fyysisesti parin jumpperin olla. Niillä saa vaihdettua tuota gainia. Mutta muuten nuo kortin omat etuset on aikas huonot. Suosittelen vetämään esim. jonkun mikserin läpi. "Jos olet kävelyllä ja aivot putoavat päästä, niin emme löydä tietä kotiin, sillä emme enää pysty ajattelemaan selvästi." Rokkia |