Aihe: Intelligent Dance Music
1 2
maelstorm
24.03.2009 19:25:43
mulla on aina ollut sellaiset värinät, että IDM:ään kuuluu olennaisena osana se, että se on pikemminkin mahdollisimman synteettisen ja kemiallisen kuuloista. pelkkiä epäorgaanisia yhdisteitä ja soundilaboratorioiden perversioita.

en nyt kuitenkaan ole mikään tämän jo vähän poissa muodista olevan genren suurin asiantuntija, ihailija nyt kuitenkin. niin, eikä minulla tietenkään ole mitään vastaan xploding plastixeja tai muita tuollaista savuisaa orgaanista hillumista tekeviä jengejä kohtaan.

hienoa että tämä vanha topikki nousi useamman vuoden kalmailun jälkeen haudasta. oli myös ilahduttavaa huomata, että ketjuun joskus männävuosina kirjoittaneet nimimerkit loggailevat edelleen sisälle m.netiin. olisikin kiinnostavaa kuulla, että vieläkö IDM naksut maistuvat. :D
Siivet.
Vteich
24.03.2009 22:26:53 (muokattu 24.03.2009 22:29:22)
maelstorm:
hienoa että tämä vanha topikki nousi useamman vuoden kalmailun jälkeen haudasta. oli myös ilahduttavaa huomata, että ketjuun joskus männävuosina kirjoittaneet nimimerkit loggailevat edelleen sisälle m.netiin. olisikin kiinnostavaa kuulla, että vieläkö IDM naksut maistuvat. :D

No mikä ettei maistuisi, ei minulle ainakaan ole olennaista mikä on konemusiikkipiireissä pinnalla milloinkin. Onhan tuossa avausviestissäni sen verran kovia nimiä (Autechre, Plaid, Bola, Brothomstates ja Lackluster etunenässä), että pakkohan niistä on tykätä edelleenkin, vaikka kuuntelutottumukseni nykyään ovatkin vähän tanssittavamman ja klubikaman (elektro, elektrohouse, drum'n'bass, breiks) suuntaan.

múmikin tuli bongattua viimekesänä livenä Flow'ssa, tosin nyky-múm ei mielestäni enää IDM:ää olekaan. Noista muista avausviestissäni luetelluista nimistä on muuten vuosien varrella tullut nähtyä myös Plaidin, Mouse on Marsin, Brothomstatesin ja Lacklusterin livet. Autechrekin kävi muistaakseni toissakesänä Suomessa, olisiko ollut UMFissa tai Ilosaaressa - harmi että tuli missattua.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)