Aihe: Line6 Spider III
1
defic
23.03.2009 15:29:12
Elikkäs, uus vahvistinkin on tässä hankinnan alla kesän koittaessa. Aatellut tuota Line6 Spider kolmosta, kun kaverillakin semmoinen 75wattinen on ja hyvät saundit jne tuntuu olevan. Itse aattelin tota 120wattista hankkia.

Mikäs siinä on, kun sitten esim. juurikin mnetissä ja muilla foorumeilla tätä vahvistinta aletaan mainittaessa haukkumaan? Mikä tuossa vahvistimessa nyt mättää, ja kannattaako tuota edes hankkia sitten kesätyörahoilla?
Krice
23.03.2009 15:32:24

Jos se kuulostaa hyvältä niin osta pois. Itse en henk. kohtaisesti koske pitkällä kepilläkään line6:n ylihintaisiin tuotteisiin.
Trendkeel
23.03.2009 16:04:01 (muokattu 23.03.2009 16:06:00)
Vertasin jo joku aika sitten paikallisessa soitinliikkeessä kyseistä mallia sekä Rolandin Cubea vierekkäin. Hinta suurin piirtein sama, samoin wattimäärä, eli jokseenkin samankaltaisista vahvistimista puhutaan. Itse en kyllä Spiderista pitänyt. Säröt olivat vähän turhan sirinää ja muutenkin hävisi monipuolisuudessa pahasti Cubelle. Lampaantappoheviin tuo vahvistin varmaan jollekin toimii, jos muille mallinnoksille ei ole käyttöä. Loppuun vielä tämä, että omaa Cubea en kuitenkaan ala puolustelemaan. Vaikka vahvari onkin monipuolisempi, mitään yön ja päivän kaltaista eroa säröissä ei ole, eli suht. samanlaista sirinää sekin on.

Käy oikeasti kokeilemassa, mielellään mahd. monta mallia. Mnet approved -tarralla ei usein ole mitään painoa vaakakupissa, loppupeleissä se laite menee omaan eikä muiden käyttäjien käyttöön. Sanoisin kuitenkin, että Spiderin rahoilla saa huomattavasti parempaa. Jälleenmyyntiarvo ei ole paras mahdollinen, eli mieti nyt ensin hetki ennen kuin ostat yhtään mitään. Lisäksi kesään on vielä sen verran paljon aikaan, että mieltymykset vaihtuvat varmasti useampaan otteeseen.

E: Muutama sana tuonne väliin.
"Musamaailma myynyt Jacksoneita? .. Tämä on sitten tapahtunut joskus 70-luvulla varmaan." -M4ss3 m/
duc
23.03.2009 16:12:37 (muokattu 23.03.2009 16:12:45)
Kotikäyttöön ihan ok hevivahvistin, mutta 30 watillakin pärjäisi ihan hyvin, 120 wattia on vähän turhan paljon. Treeniksellekään ei tuollaista kehtais oikein viedä, samalla rahalla saa parempiakin.
epi2
23.03.2009 16:14:40 (muokattu 23.03.2009 16:16:54)
en kyllä suosittele, 385 € (Thomann hinta) on kyllä mielestäni liikaa tuosta, paitsi jos jotain surinabläkkistä soitat...dödikseenkin on varmaan parempia vaitoehtoja, ja jos soitata yhtään mitään kevyempää musiikkia kuin surrrurbläckmedel, niin suosittelen jotain muuta.

Ja tosiaan, jos vain kotiin on tulossa, niin tuo on kyllä ihan turhan paljon tuo 120w.
Teho < laatu, ainakin koti soitossa, ja koti jammailuissa kavereiden kanssa myös pärjää vähän pienemmällä vahvistimella.
defic
23.03.2009 16:20:08
epi2: en kyllä suosittele, 385 € (Thomann hinta) on kyllä mielestäni liikaa tuosta, paitsi jos jotain surinabläkkistä soitat...dödikseenkin on varmaan parempia vaitoehtoja, ja jos soitata yhtään mitään kevyempää musiikkia kuin surrrurbläckmedel, niin suosittelen jotain muuta.

Ja tosiaan, jos vain kotiin on tulossa, niin tuo on kyllä ihan turhan paljon tuo 120w.
Teho < laatu, ainakin koti soitossa, ja koti jammailuissa kavereiden kanssa myös pärjää vähän pienemmällä vahvistimella.

No itselläni on tällä hetkellä tuo Rolandin Cube 30x, ja se hukkuu ihan helposti rumpujen alle nupit kaakossa.

Mutjoo todellakin testailen ite vahvistimia ennen päätöstä, mutta piti selvittää että miksi sitä nyt noin mollataan tuota Spider III :p
taskumatti
23.03.2009 16:22:10
Mä sanoisin, et niide paskoje soundien lisäks teet kyl ittelles ja tekniikalles karhunpalveluksen jos ostat sen line6 ja alat veivaamaa sitä sillä aloittelioiden ylistämällä "insane" kanavalla. Se nimittäi peittää kaikki virheet alle ja sitte ku kosket 'oikeaan' vahvistimeen, niin saa sitte harjotella kaikki tekniikat alusta :)

Käy testaas voxin vt sarjaa. vähä vähemmä watteja saisit samalla rahalla. Mutta mun omasta mielestä tosi kelpo vahvistin kyseessä. Vaikka näyttääki melko köntiltä...
Hello musician. I want to play a game.
taskumatti
23.03.2009 16:24:24
defic: No itselläni on tällä hetkellä tuo Rolandin Cube 30x, ja se hukkuu ihan helposti rumpujen alle nupit kaakossa.

Mutjoo todellakin testailen ite vahvistimia ennen päätöstä, mutta piti selvittää että miksi sitä nyt noin mollataan tuota Spider III :p

Kuten mun kuvauksista huomaat nii löytyy spider 2 75w. Hukkus joskus kauuuuuuan aikaa sitte treeniksel iha kympil rumpuje alle. vaik rumpali soitti riisitikuil. Emmä usko et sä saat tosta 120w vertsiostakaan "tyydyttävää" soundia treeniksel. Se ku suhisee eikä ärjy se vahvistin.
Hello musician. I want to play a game.
Vainhaalee
23.03.2009 16:30:33 (muokattu 23.03.2009 16:30:53)
Emmä usko et sä saat tosta 120w vertsiostakaan "tyydyttävää" soundia treeniksel. Se ku suhisee eikä ärjy se vahvistin.

Mulla oli Spider II (2x12 /120w?) ja se hukkui täysin muun bändin alle.
Kotikäytössä oli ihan bueno ja efektit menetteli, mutta oli täysin ylihintainen ominaisuuksiinsa nähden.

Mites nuo Flextonet? Eikös nuo ollut jo vähän parempia, joskos noita sais edullisesti käytettyinä...
Ihmistä kiusataan
Hi-Power
23.03.2009 16:54:42

Mulla on spiderII 212 150W ja se ei oo vielä hukkunu mihinkään rumpujen alle.
Saundejakin löytyy varmasti enemmän kun mistään mallintavasta voxista(ja se on kokeiltu).En ole vielä huonoa löytänyt kyseisestä vehkeestä mutta heti kun löydän niin laitan ne tänne(heti huomasin Yhden...se on hankalan mallinen kantaa ja hieman painava)

Tämä on sitten VAIN minun mielipide ja kokeiltuna minun kitaravehkeillä.
Karhukoira74
23.03.2009 17:17:05

Jooh.....paljon on "kehuttu" laite tuo Line6....itekin olin jossain vaiheessa hieman eri mieltä mitä nyt, kun asiaa pysähty istumaan ja miettimään. TOKI vaihtoehtoja on, ja varmasti parempiakin, mutta ei se Line6 Spidey nyt ihan niin paska ole mitä kaikki mollaa. Itelläni on tuo 75 W versio ja Shortboardilla varustettuna, ja on tuolla tullu soitettua jokunen keikkakin ja käsittääkseni on kitaran ääni kuulunut. Bandykaverilla on 120W versio ja niillä myö reenaillaan milloin reenaillaan.

No miksi tuo ois sitten hyvä....noh. Itse pidän tuosta monipuolisuudesta. On noita valmiita biisi/artistipohjaisia mallinnoksia ihan liikaakin..mutta mukava on varsinkin kotona soitella aina eri soundeilla ja kokeilla eri asetuksia. Mukava on soittaa Metallicat valkkaamalla valmiit soundit. Ja ennenkaikkea, esim. keikalla (häät tai hautajaiset) jossa soitellaan eri biisejä hevistä humppaan, noita vaihtoehtoja on hyvä ollakin. Ja suuri plussa joka itelleni aukesi eri vahvareita testailtua on se, että pystyy tuolla steppilaudalla ohjailemaan vahvaria. Käytännössä lähes kaikki vahvarin ominaisuudet on käytössä varsinkin tuon pidemmän lankun kanssa. Tässä yhteydessä kyllä sanon itekin, että tuo lankku on aika rapean hintainen...tais olla T-kaupassakin jossain vaiheessa yhtä kallis kuin tuo 75W vahvistin...Itse en jaksa asennella ja viritellä miljoonaa erilaista pikkusuristinta jonkun vahvarin jatkoksi jossa on vain särö ja clean, että saisi jänniä ääniä. Ainakaan tässä vaiheessa kun ei ole niin vakavasti otettavaa bändiä ja soitossa/soundissa sitä "jotain" omaa linjaa.

Ihan asiansa ajava pönttö, joskin ei varmaan autuaaksi tekevä. Kotivahvariksi, treenikselle ja pienelle keikallekin ihan asiansa ajava laite, mutta vaatii mielestäni jonkunlaisen lankun kaverikseen. Itekin hommaan joskus (kun pääsen eläkkeelle vissiin) tulevaisuudessa lähempänä tai kauempana 2x12 putkikombon ~50-70W ns. ykkösvahvariksi, mutta tällä erää riittää tuo. Ja rahat käytetään kitaroiden tarpeettomaan vaihteluun ;)
Mielipiteet ovat kuin persereikiä. Jokaisella on sellainen.
htm
23.03.2009 23:02:11

Vainhaalee: Mulla oli Spider II (2x12 /120w?) ja se hukkui täysin muun bändin alle.
Kotikäytössä oli ihan bueno ja efektit menetteli, mutta oli täysin ylihintainen ominaisuuksiinsa nähden.

Mites nuo Flextonet? Eikös nuo ollut jo vähän parempia, joskos noita sais edullisesti käytettyinä...

Mulla oli flextone II ykkösvahvarina monta vuotta, ja on silloin tällöin käytössä edelleenkin. Pätevä ja monipuolinen peli. Spidereitä olen paria kokeillu, eikä voi puhua samana päivänäkään. Ihan eri laitteita. Ja tuo 60W flexu on keikkaolosuhteissa riittäny aika pitkälle ilman mikittämistarvetta. Aika edullisia ovat nykyään käytettynä.
sepisti
24.03.2009 02:43:54
No miksi tuo ois sitten hyvä....noh. Itse pidän tuosta monipuolisuudesta. On noita valmiita biisi/artistipohjaisia mallinnoksia ihan liikaakin..mutta mukava on varsinkin kotona soitella aina eri soundeilla ja kokeilla eri asetuksia. Mukava on soittaa Metallicat valkkaamalla valmiit soundit. Ja ennenkaikkea, esim. keikalla (häät tai hautajaiset) jossa soitellaan eri biisejä hevistä humppaan, noita vaihtoehtoja on hyvä ollakin.

Tässähän se on kerrottukin Line6-kamojen suurin ongelma... Valmiit mallinnokset, joilla matkitaan äänitettyjä soundeja. Kuulostaa kivalta kotona yksinään, mutta bändihommissa ei leikkaa läpi. Noilla soundeilla ei ole mitään tekemistä alkuperäisten esikuviensa kanssa IMO.

Valitettavaa on myös, että toiset kuvittelevat bile-keikoilla porukan kyttäävän "orkkis-soundeja". Kyllä ne "tavikset" kuuntelevat sitä soittoa ja sitä miten se erottuu "äänimassasta":)
Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
trih
24.03.2009 03:01:43
Mulla on kokemusta vaan sellaisista "kotiteollisuus/apulanta"-soundeista niin kyllä ainakin flextone1 häviää kirkkaasti spider2:lle. Mitään orgaanista "pikkurosoa" en lähtisi näistä härveleistä hakemaan. Säröt pienellä, metalmikälie käytössä (se rectomallinnus), basso nollassa, treble pienellä ja middle täysillä toimi spider2 30w ku oli volat täysillä treeniskäytössä. Oli kylläkin korokkeella eikä lattialla huutamassa. Bassokitara tuli mukavasti läpi joka ei ehkä tapahdu jos vetää jonkun ison pelin läpi 4x12-kaappiin. Sellasta perus nykyhevisoundia kuten apulanta tai kotiteollisuus. Tosin laulajakitaristina en murehdi sitä kitarasoundia niin paljon ku joku petrucci-wannabe. Kannattaa äänittää niitä treenejä niin ymmärtää balanssia paremmin.
Just.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)