Aihe: Basson electroniikasta? vaihtoa.
1
calster
23.03.2009 18:21:11
Elikkä onko porukka paljon vaihtanut kepukoihin jotain "parempaa electronikkaa, tonepotikka zyzteemejä ja silleen?.

Tossa nyt esimerkiksi EMG merkkistä potikkaa.
http://www.thomann.de/fi/emg_btc_control_2_band_eq_3_potis.htm

?
..zigafreno
Hannu A
23.03.2009 21:04:06

Mulla on omakuvissakin näkyvässä PJ-mikitetyssä omatekeleessä toi linkissä oleva systeemi.

http://www.thomann.de/fi/emg_bts_control_2_band_eq_2poti.htm

Bassossa on passiivi mikit, otin vanhasta ibanez-bassosta, enkä ole lähtenyt vaihtamaan kun musta on ollut soundit ihan kohillaan. Kummallakin mikillä oma volume 250k potikalla ja toi EMG:n 2-alueen EQ siihen päälle. Olen ollut tyytyväinen tohon settiin ja tulen suosimaan sitä jatkossakin, tai sitten 4-alueen control-pakettia.

Ei kannata muuten T-kaupasta noita tilailla, vaan ihan kotoisesta musamaailmasta saat halvemmalla. Muistaakseni maksoin 74 EUR tosta omasta (sama mikä on linkissä) viime marraskuussa.
"Bassolinja on bassolla näppäilemällä soittaen aikaansaatava sarja ääniä, jonka voi soittaa tarvittessa toisenkin kerran samalla tavalla." -BASISTI JUMALAN ARMOSTA
calster
25.03.2009 21:16:41 (muokattu 25.03.2009 21:23:57)
kraaps: Mulla on omakuvissakin näkyvässä PJ-mikitetyssä omatekeleessä toi linkissä oleva systeemi.

http://www.thomann.de/fi/emg_bts_control_2_band_eq_2poti.htm

Bassossa on passiivi mikit, otin vanhasta ibanez-bassosta, enkä ole lähtenyt vaihtamaan kun musta on ollut soundit ihan kohillaan. Kummallakin mikillä oma volume 250k potikalla ja toi EMG:n 2-alueen EQ siihen päälle. Olen ollut tyytyväinen tohon settiin ja tulen suosimaan sitä jatkossakin, tai sitten 4-alueen control-pakettia.

Ei kannata muuten T-kaupasta noita tilailla, vaan ihan kotoisesta musamaailmasta saat halvemmalla. Muistaakseni maksoin 74 EUR tosta omasta (sama mikä on linkissä) viime marraskuussa.

Aivan..
Jotku tollanen varmaan tulee hommattua sitte joskus kun oikeen on rahoissaan.
Ps. On muuten magee toi sun omatekemä p-j mikeillä varustettu basso. Muikeat muodot todella, tykkään.
..zigafreno
JukkaPena
25.03.2009 22:52:58
Päivitin '04 tota mun Warwick Corvette Standardia sen verran et pistin Basslinesin Quarter Pound-mikit ja EMG:n BQC-control sälät. Elektroniikat on nyt sillee et mulla on 4 potikkaa, joista kaks tavallista ja kaks pinottua. Tavalliset on yks volapotikka per mikki, yks stacked on bass/treble ja toinen on sit keskialueen hieromista varten. Keskialuetta pystyy säätää puoliparametrisesti eli valitsee taajuusalueen ja päättää boostataanko vai leikataanko sitä. Sit elektroniikkapesään tulee neljäasentoinen säädin, jolla pystyy vaikuttaa operoiko terble-potikka 2.5, 3.5, 5.0 vai 8.0 kHz alueella. Toi järjestelmä toimii oletusarvosesti 9 voltilla mut mukana tulee myös ohjeet, jos sen haluu upgradettaa 18 voltin järjestelmäks. Mulla tuntuu etenkin tallan päästä olevan niin kuumat noi mikit, että säröytymiskynnys väheni (eli headroomi lisäänty) ku pistin 18 voltin järjestelmän.

Nyt ku oon yli 4 vuotta paukuttanu menemään tolla niin täytyy sanoo et hiton hyvä systeemi. Vaikka mun basson oma soundi tarvii harvoin mitään ekvalisointeja niin toi keskialueen muokkain on hyvä. Jos esimerkiks haluu jossai sambas sellasta modernii keskiäänimurinaa niin onnistuu, mut jos tulee joku hidas rumba niin saa leikattuu keskiääniä sillee et on otelaudan päältä soitettaessa semmonen läskibassoo muistuttava mut silti pitkän sustainin omaava soundi.

Tästä siis oli kyse:
http://www.emginc.com/products/index/105
"Se tekee siitä sen..."
Antti K.
26.03.2009 06:53:55
JukkaPena: Päivitin '04 tota mun Warwick Corvette Standardia sen verran et pistin Basslinesin Quarter Pound-mikit ja EMG:n BQC-control sälät. Elektroniikat on nyt sillee et mulla on 4 potikkaa, joista kaks tavallista ja kaks pinottua. Tavalliset on yks volapotikka per mikki, yks stacked on bass/treble ja toinen on sit keskialueen hieromista varten. Keskialuetta pystyy säätää puoliparametrisesti eli valitsee taajuusalueen ja päättää boostataanko vai leikataanko sitä. Sit elektroniikkapesään tulee neljäasentoinen säädin, jolla pystyy vaikuttaa operoiko terble-potikka 2.5, 3.5, 5.0 vai 8.0 kHz alueella. Toi järjestelmä toimii oletusarvosesti 9 voltilla mut mukana tulee myös ohjeet, jos sen haluu upgradettaa 18 voltin järjestelmäks. Mulla tuntuu etenkin tallan päästä olevan niin kuumat noi mikit, että säröytymiskynnys väheni (eli headroomi lisäänty) ku pistin 18 voltin järjestelmän.

Nyt ku oon yli 4 vuotta paukuttanu menemään tolla niin täytyy sanoo et hiton hyvä systeemi. Vaikka mun basson oma soundi tarvii harvoin mitään ekvalisointeja niin toi keskialueen muokkain on hyvä. Jos esimerkiks haluu jossai sambas sellasta modernii keskiäänimurinaa niin onnistuu, mut jos tulee joku hidas rumba niin saa leikattuu keskiääniä sillee et on otelaudan päältä soitettaessa semmonen läskibassoo muistuttava mut silti pitkän sustainin omaava soundi.

Tästä siis oli kyse:

Tuo on hyvä. Laitoin ahon OLP MM-2:een sen EMG-MM mikin kaveriksi. Aewan mahtawa. Ja headroomia sillä 24v hässäkällä...
Muusikon "paras" ystävä...
Hannu A
31.03.2009 09:12:50

JukkaPena: Päivitin '04 tota mun Warwick Corvette Standardia sen verran et pistin Basslinesin Quarter Pound-mikit ja EMG:n BQC-control sälät. Elektroniikat on nyt sillee et mulla on 4 potikkaa, joista kaks tavallista ja kaks pinottua...

Tästä siis oli kyse:

Jepulis, mulla on projektiin asennusta odottamassa just samanlainen, tulee EMG:n PJ-mikkisetin kaveriksi, näkee sit samalla miten toimii yhteen noi värkit.

EMG:n mikeistä mulla ei ole aikaisempaa kokemusta, mutta ainakin nämä aktiivi EQ-systeemit on meikäläisen vakuuttanut laadullaan, ja Hinta-laatu on mun mielestä myös kohdallaan noissä elektroniikoissa. Tulen jatkossakin suosimaan niitä, jos aktiivia bassoon haluan.
"Bassolinja on bassolla näppäilemällä soittaen aikaansaatava sarja ääniä, jonka voi soittaa tarvittessa toisenkin kerran samalla tavalla." -BASISTI JUMALAN ARMOSTA
rijopu
01.04.2009 19:13:08
Mulla on ollut monessa bassossa EMG:n BQC-control -etunen ja on se kaiken kaikkinaan hinta-laatusuhteeltaan mainio peli.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)