Aihe: 10 000 euron hintatason flyygelit
1 2 3 4 5 6 7
baron
11.03.2009 23:17:38 (muokattu 11.03.2009 23:18:10)

sphere: Mulla on toi bechstein B torilla. Voin paljastaa että kyllä sitä on käyty katsomassa, sijoitusmielessä sekä soittokäyttöön. Kaikki ovat kehuneet soittotuntumaa ja soundia. Edelliset kaupat kaatuivat 10cm liian pitkään mittaan. Sitä edellinen ilmeisesti laski että ei saisi sijoituksena tarpeeksi voittoa. Senkin voin paljastaa että jos joku tulee ja lyö käteistä tiskiin ni eiköhän siihen vähemmänki riitä ku 7t.

Flyygeli on hakaniemessä ja pääsee katsomaan melkein millon vaan...

Äh, kun olisi joku paikka, johon sen sijoittaisi!
Aina ton verran käteistä takataskussa.
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Leikari
12.03.2009 08:48:04 (muokattu 12.03.2009 08:48:24)
baron:
Aina ton verran käteistä takataskussa.

eihän tuo ole kuin pyöreästi sen kolkytdonaa...
MaD PiAnIsT
12.03.2009 11:25:56

Foxt: Ovatko nuo 10 000 yamaha flyygelit kannattavia ostoksia?

Entäpä sitten käytetyt?

Mulla on suunnilleen tuon hintaluokan Kawai täällä kotona ja tietysti raakilehan se oli ostettaessa. Isäni sitten pianonvirittäjänä teki siihen parin päivän täyden työn ja nyt on kyllä aivan loistava peli. Tuo peli on taidettu valmistaa siinä 80-luvulla ja ollut vain yhdellä pianistilla ennen minua eli hyväkuntoinen saatiin. Tietty suhteillakin oli oma painonsa asiassa, mutta näin yleisesti kyllä nuo 10 000€ Yamahatkin ovat hyviä.

Tiedän yhden tapauksen missä juurikin 10 000 maksanut C2 ostettiin studiokäytöstä kotikäyttöön ja tyytyväisiä ovat olleet. Eli kyllä tuolla 10 000 saa jo kelpo pelin:)
"Olen edelleenkin sitä mieltä että kakkonen on mielettömästi ykköstä parempi." -Kikolaa
jakeki
14.03.2009 13:12:12
miten paljon tuommoinen Yamaha U1 maksaa? onko 4500 euroa liikaa tarjottu?Piano kuin uusi ja 3 vuoden takuu. 160cm bechstein flyygeli vuodelta 1931, onko sijoituksen väärti?hinta on 3000 neuroa. Ja vielä yksi löytyi, Yamaha C2 vuodelta 1995,jolla olis hintaa 9000 euroa. Antakaa mielipiteitä.

Myynnissä on Yamaha m5j vuodelta-81. Uutta vastaava. hinta olis noin 2000 euroa.
moder
14.03.2009 13:36:06
U1:n hinta riippuu iästä... 90-lukulaisesta ja siitä uudemmasta 4500 on vielä ihan käypä hinta.
jakeki
14.03.2009 15:19:48
moder: U1:n hinta riippuu iästä... 90-lukulaisesta ja siitä uudemmasta 4500 on vielä ihan käypä hinta.

vuosimalli on 1989
jakeki
15.03.2009 11:39:31
2 tonnilla lähtee Grotrian steinweg.Kuka haluaa ostaa? Saa viritettynä ja huollettuna.
Rojekti
23.03.2009 23:59:06
Foranamo: Ei edes ollut. Isä bongas aikoinaan roskalavalta flyygelin, joku oli hylännyt sen raukan sinne. Yhdestä koskettimesta oli pinnoitetta lohjennut, se oli helppo paikata. En valitettavasti muista flyygelin merkkiä.
Nykyään ko. soitin on Honkajoen yhteiskoulun musiikkiluokassa. Soi hienosti, en kertakaikkiaan ymmärrä, miksi joku heittäisi semmosen pois.

Tunnen ko. vehkeen. Siellähän on Yamaha, ainakin pari vuotta sitten oli. Loistovehje, paras flyygeli mihin olen koskenut. Hullu tarina taustalla, en moista ole kuullut aiemmin.
~ Sulla ja Yodalla on yhteistä vain koko ja sosiaalinen ulosanti. ~
jakeki
24.03.2009 14:59:23
kalevih: Yleensä noi kymppitonnin uudet flyygelit on vähän liian "pienen kuuloisia". Paitsi, iloinen yllätys oli uusi Ritmüller - flyygeli jota testasin tossa hiljattain. Se tais maksaa jotain 9000 tonnin tienoilla.

niin, no se riippuu osaako ostaaa sitä oikean sointusta flyygeliä. Ja mitä hintaan tulee niin löytyy kymmpitonnilla uusia vehkeitä tai täysin uudistettuja 3 vuoden takuulla olevia flyygeleitä. Steinway&son 185cm aina jammu c3 asti.
Aivokalvo
11.04.2009 15:35:10 (muokattu 11.04.2009 15:39:10)
jakeki: miten paljon tuommoinen Yamaha U1 maksaa? onko 4500 euroa liikaa tarjottu?Piano kuin uusi ja 3 vuoden takuu. 160cm bechstein flyygeli vuodelta 1931, onko sijoituksen väärti?hinta on 3000 neuroa. Ja vielä yksi löytyi, Yamaha C2 vuodelta 1995,jolla olis hintaa 9000 euroa. Antakaa mielipiteitä.

U1:n hinta kuulostaisi takuun ja muut huomioon ottaen ihan järkevältä (uusi vastaava 8000-9000e), Bechstein vähän turhankin halvalta, eli on varmastikin remontin tarpeessa. C2 on flyygelinä pienoinen väliinputoaja koska on juuri merkittävästi vaatimattomampi kuin C3, mutta hinta siinäkin edullinen, koska kyllähän noista tuplasti enemmän uutena pyydetään.

Muistakaa silti tällaisissa keskusteluketjuissa se, että mikäli piano/flyygeli nyt on, sanotaanko, ennen 2000-lukua tai korkeintaan ennen 1990-lukua valmistettu, on tarve jonkinmoiselle rempalle jo jossain määrin todennäköinen - etenkin jos kunnossapito on ollut tyyliin "viritys parin vuoden välein ja se on siinä". Hyvin hoidettuna löytyy sitten satavuotiaitakin täyskuntoisia laatusoittimia. Täysimittainen remontti on kuitenkin aina palttiarallaa kymppätonnin sijoitus. Eli rikkinäisenä ei kannata ostaa kuin polkuhintaisia kuningassoittimia eli Steinwayta, Bösendorferia, Bechsteinia ja Blüthneriä. Tai sitten kauniita kukkapöytiä.
Whack Follol De Rah!
Prophet
11.04.2009 20:41:02
Jokseenkin spesiaali instrumentti:

http://www.youtube.com/watch?v=JnfcMJwiOHQ
jakeki
11.04.2009 22:37:44
Aivokalvo: U1:n hinta kuulostaisi takuun ja muut huomioon ottaen ihan järkevältä (uusi vastaava 8000-9000e), Bechstein vähän turhankin halvalta, eli on varmastikin remontin tarpeessa. C2 on flyygelinä pienoinen väliinputoaja koska on juuri merkittävästi vaatimattomampi kuin C3, mutta hinta siinäkin edullinen, koska kyllähän noista tuplasti enemmän uutena pyydetään.

Muistakaa silti tällaisissa keskusteluketjuissa se, että mikäli piano/flyygeli nyt on, sanotaanko, ennen 2000-lukua tai korkeintaan ennen 1990-lukua valmistettu, on tarve jonkinmoiselle rempalle jo jossain määrin todennäköinen - etenkin jos kunnossapito on ollut tyyliin "viritys parin vuoden välein ja se on siinä". Hyvin hoidettuna löytyy sitten satavuotiaitakin täyskuntoisia laatusoittimia. Täysimittainen remontti on kuitenkin aina palttiarallaa kymppätonnin sijoitus. Eli rikkinäisenä ei kannata ostaa kuin polkuhintaisia kuningassoittimia eli Steinwayta, Bösendorferia, Bechsteinia ja Blüthneriä. Tai sitten kauniita kukkapöytiä.

Kyseinen Bechstein on soittovalmis (remontoitu kaikilta osin) ja 3 vuoden takuulla. Olen vain ihmetelly sitä että miksi suomessa tarjotaan niin sairaan korkeita hintoja? Itse pystyn hankkimaan jopa yli puolet edullisemmin pianoja, uusia että käytettyjä (kunnostettuja). Ajatus on ollut että alan toimittamaan suomeen näitä pianoita ihan kaupallisessa mielessä. Onko järkeä? Itse mitä olen seurannut tätä hintakehitystä ja politiikkaa niin itse pystyisin myymään jopa 70% suomen pianoitten hinnoista.Riippuu tietenki paljon pianomerkistä,mutta jos puhutaan esim.flyygeleistä niin 40-50% halvemmalla pystyisin myymään. ja nyt puhutaan siis kunnon merkki tuotteista (Yamaha,bluhner,bechstein jne.) Ison mietinnän paikka tässä asiassa.
Aivokalvo
12.04.2009 14:32:35 (muokattu 13.04.2009 21:01:27)
Prophet: Jokseenkin spesiaali instrumentti:

http://www.youtube.com/watch?v=JnfcMJwiOHQ

Kyllähän tuo Bösärin 290 eli "Imperial" on ihan oma standardisoittimensa vaikka hieman ylimääräistä äänialaa siinä onkin. Vaikka tämän suuren kosketinmäärän perimmäinen tarkoitus onkin samalla suurentaa äänipohjaa ja runkoa, on jotkut löytäneet tuosta ihan oikeaa hyötyä esimerkiksi alaspäin transponoidessa. Ja on niitä klassisia teoksia mitä ei normaalilla flyygelillä pysty soittamaankaan kun on niin matalia ääniä.
Whack Follol De Rah!
Aivokalvo
12.04.2009 14:41:01
Ajatus on ollut että alan toimittamaan suomeen näitä pianoita ihan kaupallisessa mielessä. Onko järkeä? Itse mitä olen seurannut tätä hintakehitystä ja politiikkaa niin itse pystyisin myymään jopa 70% suomen pianoitten hinnoista.Riippuu tietenki paljon pianomerkistä,mutta jos puhutaan esim.flyygeleistä niin 40-50% halvemmalla pystyisin myymään. ja nyt puhutaan siis kunnon merkki tuotteista (Yamaha,bluhner,bechstein jne.) Ison mietinnän paikka tässä asiassa.

Kyllähän Suomeen aina pianontoimittajia mahtuu, mutta aika hidasta puuhaa on varmasti saada myytyä jotain arvoflyygeliä vaikka olisikin edullinen ja hyvä. Luulen että vaatii aika suurta volyymia tuollainen myyntitoiminta eli isoja varastoja ja toimivaa kuljetuspalvelua jne. Ainakin mitä nyt olen itse ollut tekemisissä näiden pianokauppiaiden kanssa.
Whack Follol De Rah!
jakeki
12.04.2009 21:50:44
Aivokalvo: Kyllähän Suomeen aina pianontoimittajia mahtuu, mutta aika hidasta puuhaa on varmasti saada myytyä jotain arvoflyygeliä vaikka olisikin edullinen ja hyvä. Luulen että vaatii aika suurta volyymia tuollainen myyntitoiminta eli isoja varastoja ja toimivaa kuljetuspalvelua jne. Ainakin mitä nyt olen itse ollut tekemisissä näiden pianokauppiaiden kanssa.

Tarkoitus on alkaa tuomaan alussa edullisempia pianoita suomeen mutta kuitenki hyvä merkkisiä. Pianoita saan tuotua useampia kerralla ja samalla kuitenki on mahdollisuus edistää ja kilpailuttaa suomen pianokauppaa. Veikkaanpa että kovin moni ei ole pysty myymään sellaisiin hintoihin mitä itse pystyn ja samalla kuitenki saamaan myös kauppiaana hyvän katteen. Sanokaapa mihin hintoihin nuo musiikkiliikkeet ostaa käyettyjä arvopianoita? En ole koskaan tarjonnut niille mitään pianoa koskaan. Sanotaan esim joku bechstein konserttimalli joka on peruskunnossa ja kaikki ehjänä. Tämä vaan sillä että jos alkais hankkimaan niille pianoita suomen rajojen ulkopuolelta. Osa arvopianoita saan ilmaiseksi kunhan vaan haen. Antaakapa kannanottoja.
Hrymn
15.10.2010 08:54:32
Ajattelin lisätä tähän vanhaan ketjuun vielä kysymyksen:

Olen mahdollisesti ostamassa Steinwayn C-mallin vuodelta 1898 tai 1899. Löysin sellaisen eräästä varastosta soittokuntoisena, mutta kansi on ilmeisesti halki.

Paljonko tuollaisesta kannattaisi tarjota? Omistaja on lähettämässä sitä entisöitäväksi Puolaan, mutta haluaisin ostaa sen tuossa kunnossa kuin se nyt on.

Tuli sellainen olo, että tuo on pakko ostaa pois.
thahto
17.03.2012 12:40:11

Meillä on kotona Yamaha G2, valkoinen Flyygeli jota on soitettu erittäin vähän, Soitin on juuri tarkastettu ja erinomaiseksi todettu. Olen sen uutena ostanut.Vuosimalli taitaa olla 1992. Saat sen alle 10000 euron. Yst. Tarmo /Turku

Foxt: Ovatko nuo 10 000 yamaha flyygelit kannattavia ostoksia?

Entäpä sitten käytetyt?
Funky1
01.07.2015 16:47:09
Myyn hyvin pidetyn Yamaha C3 Conservatory -flyyygelin (183 cm) hintaan 12 000, soita 040-5440766/Timo
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)