Aihe: Minkälaisella purkilla saisin mahtavan äänen/särön?
1 2 3 4
taskumatti
22.03.2009 15:40:19
lavaamo: Tuo Metal Zonehan ei tuohon Spider 3 liity nyt millään tavalla, sekin selviää jos lukee vähän tarkemmin noita viestejä.

ai katos vaan. Se olikin billsnerin kysymykseen. No sen siitä saa ku kirjoittaa enne nukkumaanmenoa viestejä. Tosin jo saimmekin hänen suhtautumisensa metal zoneen selville. sekin selviää jos lukee vähän tarkemmin noita viestejä.
Hello musician. I want to play a game.
aalataur
22.03.2009 18:26:17 (muokattu 22.03.2009 18:46:19)

Tätä ei olla taidettu mainita - Seymour Duncan Twin Tube Mayhem.

http://www.thomann.de/fi/seymour_duncan_sfx04_twin_tube_mayhem.htm

Tuolta lähtee hiukan halvemmalla esim: http://www.guitarandampshop.co.uk/c … n_Pedals.html%23a1_213092#a1_213092

Ei ihan halvimmasta päästä, mutta aivan vitun tykit soundit irtoaa minun mielestäni. Jopa Marshall MG100 kuulostaa siedettävältä tuon kanssa, kun lyö puhtaaseen kanavaan. Lähtee säröä perinteisempään metalliin tai sitten ultrarankkaan deathiin asti. Ja ne putket (jotka eivät kylläkään ole kotikonstein vaihdettavia vahvarityyliin) tuo sitä lisäeloa toneen. Lisäksi mukana on solo boost -kytkin jolla saa joko 4 dB tai 8 dB boostin tarvittaessa. Virtalähde on harvinaisempi 16V mutta ei ainakaan meikäläisen johtoviidakossa enää tunnu.

Video/soundidemoa löytyy Seymour Duncanin sivuilta: http://www.seymourduncan.com/products/stompboxes/sfx04_twin_tube/

E: Sitä en tiedä lähteekö nyt aivan Bullet For My Valentine -tyylistä säröä, kun en bändin musiikkiin ole hirveämmin tutustunut. Tsekkaa tuo video... Omat suosikkisäätöni rankimpaan menoon kuulee suunnilleen 5:20 -kohdassa, eli tollanen scoopattu soundi, gain 75-80%. Täyttä säröä ei mun mielestä edes tarvita missään, eli varaa on.
dropD
23.03.2009 09:26:14

Todella brutaaleihin komppauksiin olen käyttänyt Jacques Bat Fuzzia. Empäs vaan osaa mennä sanomaan mistä niitä tällä hetkellä on saatavissa. Soundstore möi joskus, vaan ei taida myydä enää. Sieltä oman aikanaan hankin ja hintaa oli alle satasen. Luottopurkki edelleen.
Vapour
23.03.2009 10:41:45 (muokattu 23.03.2009 10:49:29)
Pirun Mnet -jumitus. Tuli Dubbelpost.
If the real jesus christ were to stand up today, He'd be gunned down cold by the c.i.a. -TheThe.
Vapour
23.03.2009 10:46:57
Unohtui aloittajalta kysyä olennainen kyssäri: Kotiin, vai keikalle/treenikselle?

Kotikäyttöön voisin suositella testaamaan Blackheartin ht 5 -nupin ja kombon. On hiukan Bugeraa edukkaampi, järkevämpi teholuokka kotiin ja ilmeisen pidetty raskaan rokin ja hevinkin veivaamisessa. Youtubesta demoja:

http://www.youtube.com/watch?v=mDFQi_jBN20
http://www.youtube.com/watch?v=9i_aUoanCA8
http://www.youtube.com/watch?v=GbmrjqOjsAE
If the real jesus christ were to stand up today, He'd be gunned down cold by the c.i.a. -TheThe.
superfly
23.03.2009 14:36:11
Vapour: Unohtui aloittajalta kysyä olennainen kyssäri: Kotiin, vai keikalle/treenikselle?

Kotikäyttöön voisin suositella testaamaan Blackheartin ht 5 -nupin ja kombon. On hiukan Bugeraa edukkaampi, järkevämpi teholuokka kotiin ja ilmeisen pidetty raskaan rokin ja hevinkin veivaamisessa. Youtubesta demoja:

http://www.youtube.com/watch?v=mDFQi_jBN20
http://www.youtube.com/watch?v=9i_aUoanCA8
http://www.youtube.com/watch?v=GbmrjqOjsAE

Blackheart on kotikäytössä aivan liian äänekäs peli jos sitä yhtään meinaa murolle saada. Eli mun mielestä esim. rivitalokäytössä on aivan sama on onko se vahvistin 5-wattinen Blackheart vai 100-wattinen Marsu. Molemmat yhtä huonoja valintoja tohon käyttöön. Hyvä peli tuo Blackheart on kyllä sitten kun se viedään treenikselle ja keikalle. Silloin ei enää puhtaasta saundista sitten tietty puhuta.
Killing internet dragons is serious business!
metallicapuppets
23.03.2009 18:58:17
En varmaan aio uutta vahvistinta ostaa lähiaikoina, koska sain sen Line6:n jouluna..
Katsoin sellasta Digitechin Hardwire Metal Distortionii. Se vaikutti kivalta. Ja Vapourille soittaminen kotikäyttöön ja bändiiin.
Krice
23.03.2009 20:06:48 (muokattu 23.03.2009 20:07:30)

metallicapuppets:
Katsoin sellasta Digitechin Hardwire Metal Distortionii.

Jees ota vaikka se, varmasti ihan mainio säröpedaali ja tässä tapauksessa järkevin vaihtoehto on varmasti hankkia pedaali ja soitella vähän aikaa sillä setillä. Säröpedaalilla voi vetää yllättävän hyvää soundia ulos vähän huonommastakin vahvistimesta.
pekurides
23.03.2009 20:49:54

metallicapuppets: En varmaan aio uutta vahvistinta ostaa lähiaikoina, koska sain sen Line6:n jouluna..
Katsoin sellasta Digitechin Hardwire Metal Distortionii. Se vaikutti kivalta. Ja Vapourille soittaminen kotikäyttöön ja bändiiin.

Kyllä se on nyt minunkin pakko mainita että taitaa olla aivan pelkkä rahanhaaskausta tuo erillisen pedaalin hommaaminen.

Ensinnäkin tuosta irtoaa aivan tarpeeksi "säröä" ilman pedaalia ja omien kokemuksieni mukaan mallintavilla trankuilla se ei vaan yksinkertaisesti tee saundille muutakin lisää suhinaa ja hurinaa... se pieni "muutos" saundiin on taas yhtä tyhjän kanssa, eikä juuri parempaan suuntaan.

no senkus ostat.
Tunteella päin vittua.
Ziggy Bubba
23.03.2009 21:06:17

Eikös noilla Spidereillä lähde itessään parhaiten juuri tuo rankempi osasto? Jotenkin luulen, että erillinen distortion-pedaali ei ole ratkaisu. Line 6:sta kannattaa yrittää vielä säädellä.. Mikäs siinä soundissa muuten mättää?
Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta
s8na
23.03.2009 21:55:10

sikki-six: Eikös noilla Spidereillä lähde itessään parhaiten juuri tuo rankempi osasto? Jotenkin luulen, että erillinen distortion-pedaali ei ole ratkaisu. Line 6:sta kannattaa yrittää vielä säädellä.. Mikäs siinä soundissa muuten mättää?

Ja kannattaa muistaa, että trankku 1x12 combosta ei vaan millään saa samaa jytkettä ku jostain putkinuppi + 4x12 kaapista.
Antti1
23.03.2009 21:57:50
s8na: Ja kannattaa muistaa, että trankku 1x12 combosta ei vaan millään saa samaa jytkettä ku jostain putkinuppi + 4x12 kaapista.

Eikä niistäkään sitä samaa rytinää, mikä levyltä korville ulostuu.
Ziggy Bubba
23.03.2009 22:35:21 (muokattu 23.03.2009 22:38:01)

Jotenkin tuntuu, että nyt haetaan jotain sellaista, mitä ei Spiderillä vaan saa tuotettua. Hiukan parempiin tuloksiin heviosastolla voisit päästä vaikkapa Pocket Podilla ja kotistereoilla... Tuntuu vaan, että nyt haetaan tosiaan sitä suosikkilevyiltä löytyvää tuuttausta, joka on ajettu ties kuinka monen 100w nupin, 4x12 kaapin ja ties minkä säätimien läpi - puhumattakaan raitojen määrästä.

Kannattaa kahlata vaikkapa Youtube läpi noiden sun hintaluokan laitteiden osalta ja miettiä miten ylös voi sun budjetilla kurottaa..

E: omien kokemusten mukaan nuo mallintavat ovat hevihommissa aika kova sana himakäytössä. Jos taas isompaa metakkaa halajat, niin eikun Bugeraan säästämään..
taskumatti
23.03.2009 22:35:57
pekurides: Kyllä se on nyt minunkin pakko mainita että taitaa olla aivan pelkkä rahanhaaskausta tuo erillisen pedaalin hommaaminen.

Ensinnäkin tuosta irtoaa aivan tarpeeksi "säröä" ilman pedaalia ja omien kokemuksieni mukaan mallintavilla trankuilla se ei vaan yksinkertaisesti tee saundille muutakin lisää suhinaa ja hurinaa... se pieni "muutos" saundiin on taas yhtä tyhjän kanssa, eikä juuri parempaan suuntaan.

no senkus ostat.

Samaa mieltä.
Hello musician. I want to play a game.
metallicapuppets
27.03.2009 21:47:21
Pystyykö siihen Line6:en nauhoittamaan ilman mitään lisävempaimia? Olen sellaista kuullut mutta en tiedä mistä sitten nauhoittaa? Jos tiedätte voisitteko kertoa?
Nonni !
27.03.2009 22:26:08
Lisään tähän ideasoppaan tämän: Hughes ja Kettner - WARP FACTOR

Halpa pedaali v***maisella muuntajalla, tutinaa punttiin, erittäin dynaaminen
härveli, todella karvanen alapää, äyskii ja linkoo..

Trankku marsu (30W) puhtaana ja tarkkaa riffittelyä, räpellykset vetää puuroks.
Soittelee sit soolot jollain toisella.
- Ei välttämättä..
Ziggy Bubba
27.03.2009 22:45:48

metallicapuppets: Pystyykö siihen Line6:en nauhoittamaan ilman mitään lisävempaimia? Olen sellaista kuullut mutta en tiedä mistä sitten nauhoittaa? Jos tiedätte voisitteko kertoa?

Nyt en oikein ymmärrä... Meinaatko siis nauhoittaa sen Spiderin tuottamaa soundia? Vahvaria voi nauhoittaa mikillä vahvarin edestä tai jos laitteessa on jonkin sortin line out, niin siitä suoraan nauhoittavaan laitteeseen.

Kannattaa mennä vaikka tuolta aloittelijat palstalta keräämään perustiedot näistä hommista, sieltä löytyy hyvin juttua.
jra
27.03.2009 22:48:05 (muokattu 27.03.2009 22:48:38)
metallicapuppets: Pystyykö siihen Line6:en nauhoittamaan ilman mitään lisävempaimia? Olen sellaista kuullut mutta en tiedä mistä sitten nauhoittaa? Jos tiedätte voisitteko kertoa?

Jos on tämmöinen etupaneeli:
http://www.thomann.de/fi/prod_zoom_AR_198629.html
niin luulisi että tuosta oikeassa laidassa olevasta Pod Style -kuulokeliitännästä stereopiuhalla saisi kaappisimuloidun signaalin esim. tietokoneen äänikortin line in -liitäntään.
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
oudour
28.03.2009 11:21:14
Nonni !: Lisään tähän ideasoppaan tämän: Hughes ja Kettner - WARP FACTOR

Halpa pedaali v***maisella muuntajalla, tutinaa punttiin, erittäin dynaaminen
härveli, todella karvanen alapää, äyskii ja linkoo..

Trankku marsu (30W) puhtaana ja tarkkaa riffittelyä, räpellykset vetää puuroks.
Soittelee sit soolot jollain toisella.

Pakko kommentoida, että tuo pedaali kuulostaa kitaran kanssa (omasta mielestäni) aivan karmealta! Ei lainkaan käyttökelpoista soundia saa aikaiseksi, kun olen 50W putkivahvarin clean-kanavaan soitellut. Basson kanssa taas tuota on käytetty treeneissä ja keikoillakin. Tuo "bass boost" nappula painettua ei syö alataajuksia lainkaan ja särön luonne on juuri sopivan "ruma" ja jotenkin härski, jonka avulla erottuu edukseen muusta bändistä. Itse ainakin olen tykännyt. Pedaali ei maksanut juuri mitään ja basson kanssa yllätti aivan totaalisesti meikäläisen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)