Aihe: Soittaminen päihteiden alaisena
1 2 3 4 518 19 20 21 22
blaekie
20.03.2009 14:58:36

vili linnakoski: psychedeelisissä mielestäni (HUOM.tämä on minun mielipiteni) jos vaikka säveltelee niin biisi saattaa kuulostaa oudolta selvinpäin (esim. infected mushroom - disco mushrooms) mutta sitten kun taas palaa siihen tilaan että on popsinut parit hatut tai polttanut muhkean jointin niin biisi kuulostaa helvetin hienolta. ei kannata aina miettiä sitä että miltä se kuulostaa selvinpäin, sillä se ei välttämättä hyvältä kuulosta, mutta jos olet säveltänyt biisin tarkoituksena eforisoida sieni/myssypäitä niin pidä se sellaisena äläkä vittuunnu jos se kuulostaa oudolta selvinpäin. olisihan death metal ynnä muut yrjö hevit kuulostanut oudolta 100vuotta sitten.

Ai hurja, eli siis pitää vetää tötsyt, että tötsypäissään tehty biisi kuulostaa hyvältä, hoho. Kaiken maailman juttuja sitä liikkuukin.
Nii onkii ... vai oliko sittenkään ..
epi2
20.03.2009 18:31:16 (muokattu 20.03.2009 18:33:05)
vili linnakoski: psychedeelisissä mielestäni jos vaikka säveltelee niin biisi saattaa kuulostaa oudolta selvinpäin, mutta sitten kun taas palaa siihen tilaan että on popsinut parit hatut tai polttanut muhkean jointin niin biisi kuulostaa helvetin hienolta.

Psykedeeli huumeillahan on tarkoitus "laajentaa tajuntaa", eikä siis normaalissa tilassa tajunta oo tarpeeksi laaja ymmärtämään psykedeeli huumeiden alaisena sävellettyjä biisejä? :)

Edit: lisäsin lainauksen.
Henko
22.03.2009 14:42:43

PesLaul: Mut toisaalt saa olla aika vitun kova tai häiriintynyt persoona (tai sit vaan kokenut ammattilainen :) jos vetää keikkaa ilman minkäänlaista jännitystä! Yleisö haluaa kuitenkin viihdettä, eikä mitään jumitusta (yleensä), prkl!

En mä tiedä, mun mielestä riittää, että on vaan aito friikki. Ei semmoset mee mitään esittämään sinne lavalle, ne vaan on, ja ottaa yleisön haltuunsa.
Ykskin kaveri joku aika sit väitti, että kun on ottanut "pari" kaljaa pohjille, saa fiilistä ja soitto kulkee, mutta nyt ku se on jokusen viikon ollu antabuskuurilla, ni lähti aikuisten oikeesti paremmin. Selvästi paremmin.
"Ymmärrät varmaan, että toimintaamme en voi täällä julkaista".
Karipiirto
25.03.2009 19:18:14

Voiko olla selvästi humalassa?

No kyllä mä olen ollut monesti ihan selvästi humalassa. :D
Kulttuurituottajan tunnistaa iloisesta naamasta ja yli 4 promillen lukemista.
Mr. Moonbeam
27.03.2009 10:42:21
Tämä on erikoinen kysymys. Hämmentävä jopa. Juttu on nimittäin niin, että minä pystyn juomaan jopa 7 litukkaa olutta ilman että huomaan juuri muita vaikutuksia kun turvotuksen mahassa. El iei se soittamiseenkaan vaktuta.

Mutta jos väkevää aletaan kiskomaan, niin sitten kyllä ei soitosta tule mitn. Siis jos on semmonen 3 päivän putki(vähintään) takana.

Niagaran putoukset ammollaan, on minua oottamuaarghHGHGHGH!1
Jzci
27.03.2009 11:57:45

Siis jos on semmonen 3 päivän putki(vähintään) takana.

Jos joku putki sattuu olemaan päällä (tai ihan vaan tajuton krapula) niin se vaatii vähintään sen siksarin ennenkuin soittimesta irtoaa edes yhtä ainutta avosointua kunnolla.
Henko
27.03.2009 15:30:42

Mr. Moonbeam: El iei se soittamiseenkaan vaktuta.

Vaikuttaako kirjoittamiseen?
"Ymmärrät varmaan, että toimintaamme en voi täällä julkaista".
mikkemato
04.04.2009 15:36:24
kofeiiniannos ja vibratot lähtee tahtomattakin!
ras ta far i
06.04.2009 21:39:09
velsa: joo....... reggae jampat on oma lukunsa....niitten mielestä kaikki toimii tötteröissä....mut mä tarkotin et kuunnelkaa SELVIN PÄIN NIITÄ VETOJANNE!!!!!!!!
Ja jos susta se Henkan puuha siin Woodstockilla on jees ni sillehän mä en voi mitään.......must se on öbaut hirveintä Henkkaa koskaan......hirvees epiksessä ihan niitä näitä...sori,ei toimi mulle!!!!!

Taidat olla aika ahdasmielinen. Sä et taida kuunnella muuta ku hidaskäsien ja muitten gärimoorejen tunteikkaimpia ulvotuksia.Jos sun mielestä täydellinen vire ja soittosuorituksen robottimainen toistaminen on sitä parhautta niin ei voi muuta sanoo kun, että kuuntele Tomppaa siellä ne rummut lyö ja kitara komppaa.

Niin siitä regeistä vielä. Ei kannattais lähtee yleistämään, että reggaejampat sitä ja tätä. En soita reggaebändissä. On ollu vissiiin rumban toimittajakin ollu tööteissä kun viime levyllemme antoi 4/5, ja siinä oli just sitä tööteissä häröilyä kepeä kymmenenminuuttinen improvisaatio.

Over and 5 miles out.
velsa
09.04.2009 03:08:24 (muokattu 09.04.2009 03:12:48)

On ollu vissiiin rumban toimittajakin ollu tööteissä kun viime levyllemme antoi 4/5, ja siinä oli just sitä tööteissä häröilyä kepeä kymmenenminuuttinen improvisaatio.

Ai.....no sittenhän se on varmaan aivan ennenkuulumattoman mahtavaa matskua....kyllä nyt harmittaa kun en oo tätä neroutta lähentelevää pläjäystä kuullut!!!!
Kauas on pitkä matka........
Jumina5/6
11.04.2009 01:20:26
PesLaul:
... Huumorilla ja itseironialla päsee yllättävän pitkälle myös :) ...

En tiedä miten sain luettua tän ensin "Huumorilla ja heroiinilla pääsee..."
Black Hippies Underground
mhukka
11.04.2009 05:51:47

Soitetaanhan vain selvinpäin. Jooko..
No römpsä, pikku paukut saa ottaa.
Voiko keikalla olla kolmen promillen humalassa? Riippuu raiderista!
vili linnakoski
12.04.2009 00:05:39
en tiedä mihin oon tän kirjottanut mut ööööäää tota hmmm: olipa kerran matti matti poltti paljon ganjaa matti oli paukuissa päivät pitkät matti päätti aloittaa soittamaan kitaraa matti soitti kitaraa kolme vuotta kunnes lama iski, matin firma meni konkurssiin ja matin hiitit loppu matti selveni matti ei osannut soittaa selvinpäin kitaraa koska ei sitä koskaan ollut tehnyt. matin kaverit nauroivat matin selän takana tuuli hiveli matin rastoja, matin kaveri jussi oli sanonut matille, että ''aijai matti oisit harjotellut selvinpäin niinkuin me muut teimme niin et olisi jäänyt nollaksi'', matti kulki masentuneena himaan, matin äiti sanoi, että matin täytyi viedä timi ulos matti vei timin ulos, kunnes yhtäkkiä... timi haistoi jotain... siellä oli jotain valkoista matti rupesi siitä päivästä vetämään kolaa ja soittamaan rumpuja ja ei osannut enään soittaa kitaraa koska soitti vain kola päissään rumpuja. The End
saha
12.04.2009 14:39:08
Pikku maistissa soittelu on lähinnä rentoutunutta ja hauskaa. Kyllähän se tarkkuus siitä alkaakin kadota jo toisen-kolmannen oluen jälkeen, vaikka muuten ei ole mitään humaltumisen merkkejä miehessä. Yksi juttu on jämpti, ja se on se luovuuden suhde tumujen syvyyteen. Vaikkei mikään oikein osukaan kohdilleen, niin sitä saa ihan käsittämättömän hyviä riffejä päähänsä ja jotenkuten kitarasta pihallekkin. Tai sitten humalassa vaan luulee toisin.
Takse psst!
gorgonoidi
12.04.2009 15:53:31

Aivokemia ei oo koskaan missään täysin stabiilis tilas, joten onko tämä keskustelun kysymys edes kovin relevantti?
vili linnakoski
02.05.2009 13:21:38
krapulassa soittaminen on helvetin jees sitä on tässä jokunen päivä treenattu ja se on hieno tapa kun osaa soittaa krapulassa on tekninen kitaristi pitäisi soittaa rauhallista ja hidasta mutta oikea käsi tärisee niin biisiin saa aivan uuden näkökulman. krapulassa pleku käsi on avain toiseen ulottuvuuteen
velsa
03.05.2009 02:55:00

http://www.youtube.com/watch?v=AKCahLDR7ew&feature=related

Täst kandee ottaa mallia.....täs on aivo,ynnä muut kemiat erittäin kohdallaan ja tuloksena vielä loistavaa,lähes nerokasta MUSIIKKIA!!!!!!!
Kauas on pitkä matka........
mikkemato
06.05.2009 16:29:16
Panteranhan laulaja phil anselmo käytti heroiinia lavallakin.
Räkkipeli
06.05.2009 16:30:24
mikkemato: Panteranhan laulaja phil anselmo käytti heroiinia lavallakin.

Ei mies nyt sentään lavalla piikitellyt itseään. :D Mutta eiköhän aika moni noista staroista ole ollut päihde/huumepäissään ajoittain.
Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..." Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)