Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hyvä multiefekti bassolle
1 2
L.Ruoska
20.03.2009 22:10:13
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi,
 
mua on ruvennu kiinnostamaan multiefekti lähinnä painon ja helppouden takia. Lautaa on kiva pyöritellä ja niin poispäin kun voi vaihdella speduja, mutta multsari vois olla kätevämpi ja hyvässä sellaisessa on kummiskin lähes *kaikki* efektit säätövaralla, joten sieltä saa taiottua about mitä haluaa. Mitähän parilla huntilla irtoaa? Nyt löytyy irtospeduina chorus, flanger, overdrive, tuner ja wah. Mietin että jos nuo pistäis torille niin saiskohan jonkun bassoefektorin joka riittäis ns. "lopunikää".
 
Kaipaamiani ominaisuuksia olis mm.
-viritin on aika must
-expression pedaali (wah, vola, effect blend tjsp)
-metallirunko, tukeva
 
Onko täällä joku siirtynyt tilapäisesti singleistä multiefektiin ja katunut valintaansa? Mihin juttu kaatui? Entäpä toisinpäin, menestystarinoita efektien myynnistä ja multilautaan siirtymisestä?
 
Kertokaa :)
 
Myynnissä mm. Peavey Cirrus USA custom. Kato mun ilmotukset!
tagge
20.03.2009 22:25:07
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite vaihdoin kaikki irtopedaalit Bossin ME-50B-multiefektiin. Enkä ole katunut. Tuolla noi biisit kaikki ko. laitteen kautta suoraan äänikorttiin soittetuna (paitsi se Shock Force-pätkä):
 
http://maihinnousu.net/a/?artist_id=614
 
"Developing a medium, instead of hard, touch gives you a fatter sound and the potential for a lot more dynamic playing." - Gary Willis
J.Nikkanen
20.03.2009 22:34:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.korg.com/Product.aspx?pd=242
 
-täyttää kriteerit
 
Mutta mulla ei kokemusta... Jos hankit, kerro ihmeessä kummonen peli. Oon tuota miettinyt jo pidemmän aikaa.
 
Uudet Seymour Duncan SJB-1N ja SJB-1B (J-Bass vintage) 4-kielisen mikit myytävänä! Myös vaihto johonkin asialliseen onnistuu.
Merdish
23.03.2009 00:02:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pahaeno: http://www.korg.com/Product.aspx?pd=242
 
-täyttää kriteerit
 
Mutta mulla ei kokemusta... Jos hankit, kerro ihmeessä kummonen peli. Oon tuota miettinyt jo pidemmän aikaa.

 
Mulla on tuo peli. Hyvät efektit ja paljon säätövaraa! Suosittelen ehdottomasti. Vaikka itellä ei oo paljon käyttötarvetta ollutkaan. :D
 
Teme007
23.03.2009 16:38:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Samaa oon ite harkinnu ja toi Pod X3 Live on pyöriny mielessä.
 
Vingt mille lieues sous les mers.
UncleZ
24.03.2009 15:08:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni on Zoom B9.1ut, siittä löytyy tarvittaessa mallinnetut versiot eri bassokamoista ja rutosti kaikenlaisia efektejä. Parhain ominaisuus on kuitenkin Direct Out suoraan PA'han, stereona. Lavalla on usein sen helvetillinen metakka, että ongin oman monitoroinnin suoraan Zoomin kuulokeulostulosta, ois kiva olla langattomat kuulokkeet mut kyllä se näinkin toimii. Joillakin keikoilla Line Out menee backline kamoihin (molemmin puolin rumpusettiä) jotta lavan edessä olijat kuulevat.
 
Joka biisille on oma saundipankkinsa joissa on sitten eri variaatiota, tuo siksi et monissa biiseissä on tavallaan eri instrumentit ja basson työ on esim. tukevoittaa jotain rumpua, tuplata kitarariffi octividerilla soolon aikana, ääniefektejä, kiipparistin sinfoniaorkan "pikkurilli" jne.
 
Ajattelin muinoin et otan nauhattoman, akustisen, 5- ja 6-kieliset mukaan keikoille, sekä tietysti backline vahvarit, mutta sitten aloin laskeskeleman kuinka hirveä määrä flight keisejä pitäis mahtua taksiin ja homma jäi siihen. Nyt ei ole muuta kuin yks 4-kielinen ja Zoom.
 
Yks pienoinen ongelma on et muille bändin jäsenille basso tulee yleensä vain monitorien kautta, joissakin biiseissä alataajuuksia (27Hz) on niin paljon et listalla on kolme kärähtänyttä kajaria.
 
Sokerina pohjalla Zoomissa on mahdollisuus editoida saundeja PC'llä, niinpä live ja klubikeikoille on omat setit, esim kompuran attack, ja kaiut ovat erilaiset (ts. puuttuvat live setistä)
 
Toinen sokeripalanen vois olla Zoomin kolmiulotteinen volume pedaali, tuolle sivuttaiselle toiminnolle on löytynyt yllättävän paljon käyttöä, kun jotkut saudit pitää miksata livenä tilanteen mukaan.
 
L.Ruoska
24.03.2009 15:34:20
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ohho, hieno vehje toi Zoom B9! Mulla oli ihan eri käsitys Zoomin vehkeistä, niitä pieniä muovisia leluja ja sitä rataa. Ekan bändin kitaristilla laukes soundcheckissä yhellä ulkokeikalla semmonen muovimultsari ja se lepää kaiketi vieläkin Tapiolan amfin altaassa.
 
Eniten kumminkin kiinnostaa Korgin AX3000B kun olen nyt lueskellut vähän netistä juttuja. Hintaansa nähden vaikuttaisi erinomaiselta. Missähän sitä pääsisi testaamaan, pk-seudulla?
 
Myynnissä mm. Peavey Cirrus USA custom. Kato mun ilmotukset!
make62
24.03.2009 15:53:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paras efekti bassolle on hyvä vahvistin.
 
Kolme sointua ja asennetta!!!
Cliff Wiams
26.03.2009 05:09:09
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sormista ne jutut lähtee. Ja sitte Hyvä kitara ja Kunnon vahvistin/kajari systeemit, ei muuta. Tietysti bassotaiteilijat, solistiset virtuoosit voi yleisöä viihdyttääkseen kikkailla härpäkkeilä. Mutta tämä todella harvalukuinen porukka ei käytä mitn multikomprominsseja. Ne vaan mainostaa niitä eri formaateissa saadakseen rahaa parempaan bassoon, vahvareihin tai remakkaan päiväkänniin.
 
www.kootutteokset.com
make62
26.03.2009 09:09:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Cliff Wiams: Sormista ne jutut lähtee. Ja sitte Hyvä kitara ja Kunnon vahvistin/kajari systeemit, ei muuta. Tietysti bassotaiteilijat, solistiset virtuoosit voi yleisöä viihdyttääkseen kikkailla härpäkkeilä. Mutta tämä todella harvalukuinen porukka ei käytä mitn multikomprominsseja. Ne vaan mainostaa niitä eri formaateissa saadakseen rahaa parempaan bassoon, vahvareihin tai remakkaan päiväkänniin.
 
Osuit asian ytimeen.Mulle sanottiin jo aikoja sitten että Mikolla (Löytty) on saundi sormissa,kyllä näin on.
 
Kolme sointua ja asennetta!!!
rijopu
26.03.2009 09:27:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

make62: Osuit asian ytimeen.Mulle sanottiin jo aikoja sitten että Mikolla (Löytty) on saundi sormissa,kyllä näin on.
 
Viimeksi kun näin Löyttyä keikalla, se käytti taidokkaasti oktaaveri-pedaalia. Tai sitten se vaan veti sormilla senkin...
 
2541
26.03.2009 11:08:03
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Cliff Wiams: Sormista ne jutut lähtee. Ja sitte Hyvä kitara ja Kunnon vahvistin/kajari systeemit, ei muuta. Tietysti bassotaiteilijat, solistiset virtuoosit voi yleisöä viihdyttääkseen kikkailla härpäkkeilä. Mutta tämä todella harvalukuinen porukka ei käytä mitn multikomprominsseja. Ne vaan mainostaa niitä eri formaateissa saadakseen rahaa parempaan bassoon, vahvareihin tai remakkaan päiväkänniin.
 
Saako plektraa käyttää, ees vähäsen joskus? Vai pitääkö sekin soundi saada sormista?
 
JaS
26.03.2009 11:48:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

2541: Saako plektraa käyttää, ees vähäsen joskus? Vai pitääkö sekin soundi saada sormista?
 
Sormisssa se plektrakin kai pidetään?
 
Olen ajattelua helpottaakseni päätynyt siihen, että olen ihan yksinkertaisesti vain tyhmä. -vaimoni sisko
Visakoivu
26.03.2009 12:47:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

2541: Saako plektraa käyttää, ees vähäsen joskus? Vai pitääkö sekin soundi saada sormista?
 
Pitää saada. Ja Grahamin fuzz-soundit kans. Ja samoin Commerfordin soundit jne. Ja vaikka lattialla ei efektejä olisu niin räkissä saattaa olla läjäpäin.
 
"Kaikki on paskaa paitsi tekotaide ja ihankiva kaupallinen poppi." - TommiW
hollstro
26.03.2009 13:47:20
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko täällä joku siirtynyt tilapäisesti singleistä multiefektiin ja katunut valintaansa? Mihin juttu kaatui? Entäpä toisinpäin, menestystarinoita efektien myynnistä ja multilautaan siirtymisestä?
 
Kertokaa :)

 
Joo, olen. Multiefektin kanssa saa olla jarkuvasti vatuloimassa eri bankkien ja menujen kanssa. Silti sitä just makeinta saundia ei niistä saanu millään.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
tauranen
26.03.2009 13:57:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

2541: Saako plektraa käyttää, ees vähäsen joskus? Vai pitääkö sekin soundi saada sormista?
 
Entwistlen muumioitu sormi plektrana, lähtis ukkossoundit.
 
Minä olen John, teidän Entwistlenne, älkää pitäkö muita basisteja!
MPU
26.03.2009 14:09:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tauranen: Entwistlen muumioitu sormi plektrana, lähtis ukkossoundit.
 
Tosta bisnesidea. Silikonisia kopiosormenpäällisiä Entwistlen sormenjäljellä, Jacon sormenjäljellä jne. Niinko paksuja sormiskordareita. Ja jengi ostais ihan pähkinöinä...
Marko
 
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
L.Ruoska
26.03.2009 19:42:52
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: Joo, olen. Multiefektin kanssa saa olla jarkuvasti vatuloimassa eri bankkien ja menujen kanssa. Silti sitä just makeinta saundia ei niistä saanu millään.
No, sinä mnetin bassopalstan elävä legenda, kerros vähän enemmä. Mitä kokeilit, kauanko sillä soittelit ja sitä rataa? Kerro lisää, minuakin kiinnostaa!
 
Myynnissä mm. Peavey Cirrus USA custom. Kato mun ilmotukset!
L.Ruoska
28.03.2009 15:21:08
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Päivityksenä nyt sen verran että odottelen postissa ME-50B-lautaa. Mua rupes ahdistamaan ajatukset niistä turhista amp modeling jutuista ja toi Bossin vehje kyllä vaikuttaa siltä että se mun tarpeitani vastaa. Pari muljutinta ja särö. En oo vielä uskaltanu sinkkuja myydä veke, mutta katsotaan kun olen kuukauden tai pari jauhanut tuolla että lähteekö multsari vai sinkut myyntiin..
 
Myynnissä mm. Peavey Cirrus USA custom. Kato mun ilmotukset!
Bloodis
29.03.2009 21:44:28
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on kans toi Bossin Me-50b ja ihan olen ollut siihen tyytyväinen. Pari singleäkin löytyy vielä kyllä laudasta, mutta ihan säätökysymyksiä nämäkin varmaan ois.
 
Bossissa on hyvää kompura,viritysmittari, noise supressori ja pari säröä ja muuta efektiä. Aika paljon siinä pedaalissa on kaikkea turhaankin (ainakin minun käyttöön) mutta niillä on mukava sitten itekseen kikkailla ;)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «