Aihe: Carvin -kitaroiden maine?
1
MikeS
23.02.2004 16:05:23
Terve. Kaveri tarjosi myyntiin 80-luvun Carvin -keppiään (mallia DC-150). Millainen maine noilla 80-luvun Carveneilla on? Onko ne lähinnä hevimiesten keppejä vai mitä? Harmony-Centralissa on tosi vähän arvioita, mutta ne vähäiset on tosi mairittelevia.

MIKKO
p130
23.02.2004 16:22:08

Hyviähän ne ovat! Muutaman olen omistanutkin...

150 on Les Paul-henkinen, eikö vain? Mihinkäs hintaan lähtisi?

Oikestaan voisi olla myynnissä DC-145 hevikeppi kun toinen Les Paul tekee tosissaan tuloa taloon!

Pikaviestiä jos kiinnostaa!
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
lukeman
23.02.2004 17:46:33
Terve. Kaveri tarjosi myyntiin 80-luvun Carvin -keppiään (mallia DC-150). Millainen maine noilla 80-luvun Carveneilla on? Onko ne lähinnä hevimiesten keppejä vai mitä? Harmony-Centralissa on tosi vähän arvioita, mutta ne vähäiset on tosi mairittelevia.

MIKKO

Ex-bändikaverilla oli taannoin 2 kpl jotain DC-sarjaa, hyväsoittoisia ja laatu todella hyvä, eikä nuo ole hinnoiltaan mitään mahdottoman kalliita. Kyllä ne on monipuolisia kitaroita, toki myös hevi taittuu, mutta paljon muukin tyyli.
MikeS
23.02.2004 17:56:54
Ennen kuin paljastan sen hinnan, mitä kaveri kitarastaan pyytää kysyisin teiltä: mitä maksaisitte tuollaisesta Carvin DC150 -kitarasta, JOKA ON KÄYTÄNNÖSSÄ 'NOS' eli LÄHES KÄYTTÄMÄTÖN (se on lojunut kaverin ullakolla vajaan 20 vuotta, jota ennen hän soitti sillä muutaman kuukauden).

Tuolla sivulla on aika tarkkaan samanlaisen kitaran kuva (toinen kuva ylhäältä): http://www.geocities.com/SunsetStrip/Alley/9455/gallery1.html

MIKKO
fox
23.02.2004 18:11:11

Ei toimi linkki, ei ees copypastettamalla...Carvineihin joskus aina törmää, läheisempi kontakti 80-luvulta jolloin yhen bändin kitaristin Carvinia yhteistuumin hotrodattiin. Sanoi mies "Kaikki mitä tarvin on Carvin" ja kyllähän se aivan käypä keppi oli. Kysymykseen: Kaveris pyytää 100 e kolmen ja puolensadan kitarasta.. =)
MikeS
23.02.2004 19:20:55
Kysymykseen: Kaveris pyytää 100 e kolmen ja puolensadan kitarasta.. =)

Nyt en kyllä ihan tajunnut, siis mitä meinaat tosta hinnasta?

Vibrasysteemistä en tiedä, mutta stereoulostulo löytyy.
fox
23.02.2004 20:06:35

Nyt en kyllä ihan tajunnut, siis mitä meinaat tosta hinnasta?

Niin arvelin että kaverisi pyytää esimerkiksi 100 euroa kolmenjapuolen arvoisesta kitarasta, tahi jotain vastaavassa suhteessa, en tarkoittanut mitään tarkkoja hintoja..Koska pyysit jotain arvausta niin heittelin tuollaisen tiskiin. ;)
MikeS
23.02.2004 20:09:09
Niin arvelin että kaverisi pyytää esimerkiksi 100 euroa kolmenjapuolen arvoisesta kitarasta, tahi jotain vastaavassa suhteessa, en tarkoittanut mitään tarkkoja hintoja..Koska pyysit jotain arvausta niin heittelin tuollaisen tiskiin. ;)

Hmm, taitaa tuo hintapyyntö mennä toiseen suuntaan. Noh, hintapyyntö on 800 euroa. Voinko enää sanoa tyyppiä kaverikseni? ;-)
trih
23.02.2004 20:37:32
Voihan noista kuten muistakin jenkkikepeistä pyytää mukavia hintoja. Kyllä tuo mielestäni jenkkiläiset pulttikaulavintagekepit hakkaa mennentullen. Yhtä tuollaista 80-luvun carvin dc-sarjalaista olen kokeillut ja jees oli: Kaulaläpirungon, orggisfloikka, eebenpuuta otelauta... Ja hinta rutkasti vähemmän kuin niillä millä julkkikset soittaa ;)
fox
23.02.2004 21:48:17 (muokattu 23.02.2004 21:49:43)

Hmm, taitaa tuo hintapyyntö mennä toiseen suuntaan. Noh, hintapyyntö on 800 euroa. Voinko enää sanoa tyyppiä kaverikseni? ;-)

Kas vain sano kasvain. Onko noi noin hinnakkaita? Jenkkein iibeissä välillä 450-180 dollahs, just joku malli 250 dolla. Tuota noin, olen mykistäytynyt. Toisaalta, olenhan minäkin pyytäny Hamer Centaurasta 650e kun iibeissä oli 615. Syyttää en voi. Kaipa sun on vaan jatkossakin sitä kaveriksi kutsuttava.. =)
Ja toki en tiennyt "juuri mitään" taaskaan, en ainaskaa Carvinien hintatasosta...

editti: ei se kyllä ollu se Carvini DC, että hintavertailu ontuu, siis tuo 250 bucks.
migeboy
23.02.2004 22:28:19
Onko siinä siis tuo Kahler Pro vibrasysteemikin? Ja stereoulostulot:

http://www.geocities.com/SunsetStrip/Alley/9455/player15.jpg

No eipä tääkään linkki toimi. Edes sillä copypastella, ainakaan mulla.
paulinho
23.02.2004 22:49:53
Kannattaa mennä tuolle "kantasivulle" ja lähteä sitä kautta etsimään noita kuvia, sillä tavalla homma toimii... Eli, kun olet copy pastennut sen tuohon, niin poista osoitetta sen verran, että se nelinumeroinen sarja jää siihen viimeiseksi osoitteeksi. Sillä tavalla minulla ainakin aukesivat nuo sivut ja sieltä oli sitten helppo etsiä Players gallerysta ko. kitarasta kuvia.
J-PPP
23.02.2004 22:55:39
No eipä tääkään linkki toimi. Edes sillä copypastella, ainakaan mulla.

Laita välilyönti osoitteen eteen tuonne osoiteriville niin toimii.
WANTED: Musta telecaster tai pelkkä body, tarjoa!
Jäsen X
24.02.2004 09:15:29 (muokattu 24.02.2004 10:50:27)
Kaverilla on Carvinin joku hevahatava malli, 80 luvun lopusta tai 90 alusta, läpirungonkaula, orkkis floydi, stereoulostulo, ja täytyy sanoa että on kyllä laadukkain kitara mihin olen koskenut. Otelautakin oli ihan saatanan hyvä, en tiiä mitä puuta se on mutta on kyllä mahtava.

Edit: DC-200 KOA, floyd rosella http://www.thunderkiss65.com/carvin … /yearbyyear/1988/88_dc200-large.jpg
"Working on a sex farm, Trying to raise some hard love, Getting out my pitch fork, Poking your hay"
Lonesome
24.02.2004 09:59:21
Millainen maine noilla 80-luvun Carveneilla on? Onko ne lähinnä hevimiesten keppejä vai mitä?

Bändin laulaja halus aikanaan 80-luvulla näyttävän rock-kepin ja osti sitten tuommosen mallia V220:

http://www.thunderkiss65.com/carvinbassmuseum/decade/85-guitars.html

Oli noita kuvissa näkyviä nätimpi, koska oli natural-finish, imo. Kuitenkin ilman Kahlerin kampea. Olikohan vielä tällaista eksoottista puuta nimeltään koa!?

Hyvä kitara laadukkaista osistahan se oli ja Music Manin sekä JCM800:n kanssa löytyi kyllä tanakan tiukka hard rock-soundi. Esim. jotain AC/DC:n biisiä kun soitettiin, niin kyllä lähti kunnon Angus-meininki. Siis SG:n suuntaan kallellaan, sikäli kun enää muistaa...

Kaveri hukkasi sen aika pian, kun ei ollut oikein kai kitaralle käyttöä, mutta ei se laadusta kiinni ollut. Hommasi tilalle muistaakseni Takaminen elektro-akustisen eli hiukan erilaisen :-)
"Cities on flame, with rock and roll; Marshall will buoy, but Fender control" (BÖC)
p130
24.02.2004 10:27:28

No kyllä tuo menee aika rajusti yläkanttiin...

Mainostetaan nyt vielä:

Tuo DC-145 lähtee 470 eurolla kovan laukun kanssa. Eli neckthru ja Kahler Pro ym. heviherkkua. Soundipolitiikka ei kuitenkaan todellakaan pelkkää heviä ole!
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)