oiva tumpeloinen 21.03.2009 14:17:21 | |
---|
lavaamo: No omat kokemukset valvekingeistä ovat olleet ongelmattomia, ja tuntuu että noita bugeroita on kyllä enemmän lähtenyt takuu korjauksiin. Mene ja tiedä.. Mä luulen tuon vaikutelman johtuvan enemmän siitä, että Valve King oli "muodissa" ennen Bugeraa. Niistä oli kyllä aika paljon itkua aikanaan, mutta varmaankin ne itkut on jo itketty. Tällä hetkellä taas kaikki haluaa Bugeran ennemmin (ja ostaa semmoisen), niin niiden ongelmat on enemmän framilla tällä hetkellä. Mut tää on sit mun vaikutelma asiasta, mikä voi olla myös väärä. |
duc 21.03.2009 14:17:45 (muokattu 21.03.2009 14:24:41) | |
---|
lavaamo: No omat kokemukset valvekingeistä ovat olleet ongelmattomia, ja tuntuu että noita bugeroita on kyllä enemmän lähtenyt takuu korjauksiin. Mene ja tiedä.. Ja mulla taas Bugera toimi hyvin sen vajaan vuoden minkä se mulla oli... luultavasti jos ekan kuukauden kestää niin kestää sitten siitä eteenpäin normaaliin tyyliin. Bugerassa sentäänsä on hyvä soundi, tosin kuin ValveKingissä. edit: Ja hetkonen, minä nimenomaan en suositellut Bugeraan kotikäyttöön, se on iso ja kovaääninen :) Spider on ihan hyvä hevimättöön jos kotona soittelee. Pitää vaan opetella ruuvaamaan niitä potikoita ja testailemaan eri soundeja, yrittämällä ja erehtymällä sitä oppii... |
Metal_Late 21.03.2009 17:31:01 | |
---|
Bugerassa sentäänsä on hyvä soundi, tosin kuin ValveKingissä. Ehdottomasti samaa mieltä. Ja hetkonen, minä nimenomaan en suositellut Bugeraan kotikäyttöön, se on iso ja kovaääninen :) Voi sillä hiljaakin soitella, mutta et halua soittaa hiljaa :) Tai näin ainakin minulla. |
Simo78 21.03.2009 17:33:30 | |
---|
metallicapuppets: Kotikäyttöön en ihan tuollaisia nuppeja ja kaappeja ottaisi.. Ne ovat aika isoja ja kalliita.. Ja mitä se ruuvaus oikein meinaa? En ole mikään ammattilainen näissä asioissa.. Soundien ruuvausta eli väännellään nappeista eri soundeja. Mitä enempi nappeja sen enempi mahista "ruuvailla"--> mä pyrin ostamaan kolmen nappulan(= potikan) säröjä yms speduja, koska en jaksa soundeja hakea laiskana kauheasti. Nupissakaan ei ole kuin 6potikkaa:-) |
Metal_Late: Ehdottomasti samaa mieltä. Höpönhöpön sanon minä. haahaa |
metallicapuppets 21.03.2009 18:05:45 | |
---|
Eikös putkikombosta ja nuppi+kaappi soundi ole melkein samallainen? |
lavaamo 21.03.2009 18:09:30 | |
---|
metallicapuppets: Eikös putkikombosta ja nuppi+kaappi soundi ole melkein samallainen? Kyllähän suljetussa 4x12 kaapissa on jykevämpi soundi kuin avoimessa 1x12 kaapissa. Mutta hyvin toimii noi avoinet combotkin, nimimerkillä avoin jcm 800 combo. Huonoja juttuja jo vuodesta 1981 |
Billsner 21.03.2009 19:47:11 | |
---|
Lainataas ketjua. Minkälaisella purkilla saisin mahtavan äänen/särön alaviremetallin kun se on tulossa boostailemaan Blackstar HT5:sen omaa särökanavaa. Bossin SD-1 löytyy reenikseltä ja se toimii helekatin hyvin Blackstarin kanssa, mutta oisko jotain vielä parempaa? DS-1:sen ostin tänään, kokeilin ja se ei toiminut Blackstarin kanssa toivotulla tavalla. Soolo-soundi oli ihan kiva, mutta olen enemmän komppi miehiä. Wrapped in plastic |
lavaamo 21.03.2009 19:54:49 (muokattu 21.03.2009 19:55:38) | |
---|
Billsner: Lainataas ketjua. Minkälaisella purkilla saisin mahtavan äänen/särön alaviremetallin kun se on tulossa boostailemaan Blackstar HT5:sen omaa särökanavaa. Bossin SD-1 löytyy reenikseltä ja se toimii helekatin hyvin Blackstarin kanssa, mutta oisko jotain vielä parempaa? DS-1:sen ostin tänään, kokeilin ja se ei toiminut Blackstarin kanssa toivotulla tavalla. Soolo-soundi oli ihan kiva, mutta olen enemmän komppi miehiä. Joo, haukkukaa vaan, mutta mun mielestä Metal Zone sopii helvetin hyvin komppauksiin, sooloihin se ainakaan pelkästään sovellu niin hyvin. EDIT: siis putkikoneen kans. Huonoja juttuja jo vuodesta 1981 |
taskumatti 21.03.2009 20:02:37 | |
---|
lavaamo: Joo, haukkukaa vaan, mutta mun mielestä Metal Zone sopii helvetin hyvin komppauksiin, sooloihin se ainakaan pelkästään sovellu niin hyvin. EDIT: siis putkikoneen kans. No nyt ku sä kerran pyydät niin pakko sanoa, että siinä metal zonessa on kyllä helvetin hirveet saundit. Hello musician. I want to play a game. |
lavaamo 21.03.2009 20:07:23 | |
---|
taskumatti: No nyt ku sä kerran pyydät niin pakko sanoa, että siinä metal zonessa on kyllä helvetin hirveet saundit. Tätä odotinkin :) tosin jos sitä säätää niin kyllä sieltä hyvääkin soundia saa! Huonoja juttuja jo vuodesta 1981 |
taskumatti 21.03.2009 21:33:00 | |
---|
lavaamo: Tätä odotinkin :) tosin jos sitä säätää niin kyllä sieltä hyvääkin soundia saa! No pakko sanoo että tätä on vaikea käsittää. Kaverilla nimittäi semmone löytyy. Kai se teijä dimebag fanien soundeihin auttaa. Mutta mua kyllä hirvitti, että miten voi olla olemassa näin kaamea pedaali. Hello musician. I want to play a game. |
lavaamo 21.03.2009 21:46:21 | |
---|
taskumatti: No pakko sanoo että tätä on vaikea käsittää. Kaverilla nimittäi semmone löytyy. Kai se teijä dimebag fanien soundeihin auttaa. Mutta mua kyllä hirvitti, että miten voi olla olemassa näin kaamea pedaali. No tästä päästäänkin siihen mielipide eroon ja ehdottomaan mielipiteeseen.. Huonoja juttuja jo vuodesta 1981 |
Billsner 21.03.2009 22:15:02 | |
---|
taskumatti: metal zonessa on kyllä helvetin hirveet saundit. Kokemusta lötyy tuosta trankkuvahvarin edestä puhtaan kanavan päälle sekä särökanavan kanssa. Tais olla Peaveyn Envoyn edessä. Ei hyvä. Putkarin boosterina olisi kyllä kiva kokeilla Metal Zonea. Vois toimiakkin jos säröt laittais nollaan. Wrapped in plastic |
bfoc 21.03.2009 23:08:45 (muokattu 21.03.2009 23:13:51) | |
---|
metallicapuppets: Kotikäyttöön en ihan tuollaisia nuppeja ja kaappeja ottaisi.. Ne ovat aika isoja ja kalliita.. Ja mitä se ruuvaus oikein meinaa? En ole mikään ammattilainen näissä asioissa.. ruuvaus = vääntele niitä vahvistimen nappuloita Monesti enemmän säröä ei ole rankempi vaan ääni kompressoituu ja kuullostaa siltä kun soittaisi vaatekomerossa Niken 9 1/2 koon kenkälaatikkoon suljettujen Walkmanien kuulokkeiden läpi. Siis Puolalaista 80-luvun rässiä... e-> Niin ja suoraan mun mielipuoli tuohon otsikkoon. Eipä purkilla saa ainakaan helposti hevihommiin pienehkön (75W) avoimen 1X12'' combon ääntä mahtavaksi ja tylyksi. Noissa edukkaissa komboissa tuntuu pääteasteet olevan mitoitettu hieman pienempään pörinään ja tuosta puuttuu suljetun kaapin jyrinä kokonaan. Tosin ei se sitä tarkoita etteikö voisi tehdä parhaansa ja päästä kohtuulliseen lopputulokseen tuollakin kalustolla. sutiojrikellA |
taskumatti 22.03.2009 00:22:08 | |
---|
lavaamo: No tästä päästäänkin siihen mielipide eroon ja ehdottomaan mielipiteeseen.. Niinpä.. Mutta jos metallicapuppetsin mielestä spider 3 kulostaa muuten hyvältä. Niin ei muuta kuin metal zonea testaamaan.. Hello musician. I want to play a game. |
HeavyMachinery 22.03.2009 02:03:19 | |
---|
lavaamo: Joo, haukkukaa vaan, mutta mun mielestä Metal Zone sopii helvetin hyvin komppauksiin, sooloihin se ainakaan pelkästään sovellu niin hyvin. EDIT: siis putkikoneen kans. Joskus foorum veljemme Askomiko kirjoitti että Metalzone soveltuu parhaiten ampiainen korvakäytävässä imitaatioon. Ole itse edelleen samaa mieltä. Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
jra 22.03.2009 03:07:38 (muokattu 22.03.2009 04:23:47) | |
---|
Yks edullinen yhdistelmä jolla Spideriin voisi saada hieman henkeä olisi joku halpa eq (Danun Fish&Chips, Behrun Eq tms.) muokkaamaan käppyrää ja boostaamaan Behrun VT999 Vintage Tube Monster;) 12AX7-overdriveä. http://www.dv247.com/invt/38153/http://reviews.harmony-central.com/ … ger/VT999+Vintage+Tube+Monster/10/1 (lue HC filtterin läpi) Tuo VT999 käyttää ihan oikeasti tuota putkea (vaikkakin "patterijännitteellä") ja tuo ainakin Blackstarin BH-5:n soundiin lisää tanakkuutta ja rouheutta, jopa demppisoundeihin. Putkeksi kannattaa nimettömän kiinalaisen sijaan vaihtaa esim. edullinen Sovtek (toimii tuossa yllättäen paremmin kuin esim. TungSol tai JJ). En ole kyllä itse ollenkaan perillä modernin metallin soundi-ihanteista, joten siinä mielessä tämän mielipiteen voi skipata. Yksi kokeilemisen arvoinen juttu voisi olla tuon eq:n sijasta käyttää VT999:ä elävoittämään ja tanakoittamaan jo käytössä olevan modernimman siristinpedaalin soundia. VT999:ssä on itsessään ihan toimiva eq ja vielä hintaisekseen hyvä säädettävä noisegate. Suhinoitakaan ei hyvällä virtalähteellä esim. Bad Monkeyn kaverina ole. Jos kolvi pysyy näpeissä, niin VT999 on suht edullinen Bitmon kitti, jolla pedaaliin saa huomattavasti lisää muokattavuutta ja laajennettua sen käyttömahdollisuuksia (mm. kolmiasentoinen voicing "tweedistä" hi-gainiin". http://www.bitmomodkits.com/servlet … 31/BITMO-MONSTROSITY-Mod-Kit/DetailBitmo-kitin osat saisi murto-osalla esim. Uraltonelta, mutta ohjeita ei löydy (vielä) netistä ja mielellään maksaa kehittelystä tuon pienehkön summan, jos kitti pitää sen minkä lupaa. 100% hyvää palautetta kaveri on kiteistään saanut mitä olen lueskellut. Itse pistin Kitin tilaukseen, kun totesin VT999:n hyväksi lootaksi, ja mielellään sitä käytän, varsinkin jos vielä kitti tuo siihen lisää ulottuvuuksia. - Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - |
Turmo 22.03.2009 04:19:39 | |
---|
Kyllä Bossin Metal Zone sopii helvetin hyvin ketjun tarkoitukseen. Saa monipuolista säröä kyllä. Muutama jamppa on dissannu kyseistä pedaalia mutta oikeasti se kyllä jaksaa. Kova värkki imo. |
lavaamo 22.03.2009 10:51:08 | |
---|
taskumatti: Niinpä.. Mutta jos metallicapuppetsin mielestä spider 3 kulostaa muuten hyvältä. Niin ei muuta kuin metal zonea testaamaan.. Tuo Metal Zonehan ei tuohon Spider 3 liity nyt millään tavalla, sekin selviää jos lukee vähän tarkemmin noita viestejä. Huonoja juttuja jo vuodesta 1981 |